Tunnen olevani poikkeus ja vääränlainen, kun tykkään parisuhteesta, jossa ollaan kuin paita ja peppu
Harvassa on ihmiset, jotka tykkää samasta, ainakaan enää vuoden seurustelun jälkeen.
Olen taas ollut aika pitkään yksin, kun en ole löytänyt sopivaa miestä, joka myös haluaa tiivistä parisuhdetta.
Onko tiiviistä suhteesta tykkäävä automaattisesti läheisriippuvainen? Kaihoisasti katson vanhempia pariskuntia, jotka tekee kaiken yhdessä.
Kommentit (196)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni oli tälläinen suhde mutta kaatui siihen ettei tyttöystävällä ollut mitään harrastuksia eikä mielenkiinnnon kohteita. Itse tykkään lukea, kirjoittaa ja käydä kävelyillä joiden aikana funtsin paljon kaikkea esim. mitä elämässä tapahtuu tai mitä olen lukenut tai kirjoittanut. Jotenkin vaikea suhde kun toista ei yksinkertaisesti kiinnosta mikään.
No eihän tuossa mitään järkeä ole, jos ei samat asiat kiinnosta
Mutta kun toista ei kiinnosta _mikään_. Katsoi telkkarista salkkarit ja tempparit ja se olikin siinä, sen jälkeen vaan selasi nettiä.
Affordable Portable Guard Cabin 4x4x8 Feet: Pricing and Cost Insights
In the realm of secure and versatile on-site facilities, the Portable Guard Cabin 4x4x8 Feet stands out as an efficient solution for various security and administrative needs. Whether you're looking to enhance security at a construction site, manage access at a private property, or need a temporary office space, this Portable cabin offers a practical and cost-effective option.
visit. https://www.bigvalueshop.com/product/portable-guard-cabin-4x4x8-feet/
Minäkin tykkään tiiviistä yhdessäolosta. =) Toki oma aika ja tila on tärkeää ja se voi olla haasteellista varsinkin jos asuu kahdestaan kerrostalokaksiossa/kolmiossa. En oikein ymmärrä niitä pareja jotka tarkasti pitävät taloutensa erillään ja oikein sopimalla sovitaan omasta ajasta.
Meidän kaltaisten suurin ongelma on ehkä se, että omat kaverit ei välttämättä arvosta sitä jos kainalokaveri kulkee kaikessa mukana. Helposti tällaisena yhteenhitsautuvana on myös vaarassa menettää itsensä parisuhteelle. Se ei ole kiva tilanne jos ero tulee. Kannattaa siis tiedostaa se, että vaikka tiivis yhdessäolo voi olla vahvuus ja rikkaus, niin siinä on myös omat riskinsä.
M30
Secure Your Digital World: Buy Norton Antivirus, Norton 360, and Norton Security Suite
In today's digital age, ensuring the security of your devices is more critical than ever. With increasing cyber threats, having reliable antivirus software is essential to protect your personal information and maintain your privacy. Norton offers a range of robust security solutions designed to cater to various needs, including Norton Antivirus, Norton 360, and Norton Security Suite. Each product provides advanced features to safeguard your devices and data from potential threats.
Why You Should Buy Norton Antivirus
When you decide to buy Norton Antivirus , you're choosing a trusted name in cybersecurity. Norton Antivirus is designed to offer fundamental protection against viruses, malware, and other malicious threats. It includes real-time scanning to detect and neutralize threats before they can cause harm. Additionally, Norton's powerful Firewall helps block unauthorized access to your computer, while its secure browsing tools keep you safe from phishing and other online scams.
Norton Antivirus is an excellent choice for those looking for essential protection for their devices. Its user-friendly interface and reliable performance make it an ideal solution for both individuals and families. By investing in Norton Antivirus, you ensure that your digital life remains secure without compromising on speed or performance.
Upgrade to Norton 360 for Comprehensive Protection
For those seeking more extensive protection, buy Norton 360 for a comprehensive security solution. Norton 360 builds on the robust features of Norton Antivirus and adds several additional layers of security. It includes everything found in Norton Antivirus, plus extra features such as a VPN (Virtual Private Network) for secure and private browsing, cloud backup to protect your important files, and advanced parental controls to monitor and manage your children's online activity.
Norton 360 provides a Holistic approach to digital security, making it an excellent choice for users who want complete protection for multiple devices. With Norton 360, you not only shield your devices from cyber threats but also gain tools to enhance your online privacy and manage your family's digital safety effectively.
visit. https://www.help-n-support.com/buy-norton-antivirus/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni oli tälläinen suhde mutta kaatui siihen ettei tyttöystävällä ollut mitään harrastuksia eikä mielenkiinnnon kohteita. Itse tykkään lukea, kirjoittaa ja käydä kävelyillä joiden aikana funtsin paljon kaikkea esim. mitä elämässä tapahtuu tai mitä olen lukenut tai kirjoittanut. Jotenkin vaikea suhde kun toista ei yksinkertaisesti kiinnosta mikään.
No eihän tuossa mitään järkeä ole, jos ei samat asiat kiinnosta
Mutta kun toista ei kiinnosta _mikään_. Katsoi telkkarista salkkarit ja tempparit ja se olikin siinä, sen jälkeen vaan selasi nettiä.
Miksi edes aloit parisuhteeseen tuollaisen kanssa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu vähän erikoiselta, että paljon yhdessä aikaa viettävät parit mielletään sellaisiksi, missä mikään ei kiinnosta. Itse taas koen paita ja peppu-suhteen isoimmaksi eduksi, että on mahdollisuus kehittää itseään toisen tukemana hyvin monella tavalla. Ammatillisesti, henkisesti ja muillakin tavoin, kun toinen on siinä saatavilla, sparraamassa ja välillä ampumassa niitä hulluimpia ajatuksia myös alas.
Kyllä se kumppani on yleensä henkinen tuki ja turva niillekin, jotka eivät 24/7 toistensa kyljessä nyhjää.
Outoa ajatella, että jos ihmisellä on omiakin menoja, hän ei voi olla täysillä parisuhteessa mukana.
Vierailija kirjoitti:
Me olemme tuollaisia, yhdessä olemme olleet pian 35 vuotta, onnellisina. Samoin ovat omat vanhempani, jotka ovat olleet yhdessä lähes 60 vuotta.
Tietenkin se on hyvä merkki, että viihtyy oman puolison kanssa. Parit, jotka ovat viettäneet paljon aikaa erillään, ovat eronneet, sen sijaan paita ja peppu -parit ovat edelleen yhdessä ja meidän parhaita ystäväpariskuntia. Erot ovat tapahtuneet lasten aikuistumisen kynnyksellä pitkän 20+ vuotisen taipaleen jälkeen.
Siitä voi itse kukin vetää johtopäätöksensä, tosin onhan sellaisiakin suhteita, joissa paita ja peppu -ilmiö johtuu esimerkiksi toisen mustasukkaisuudesta tai on muuten riippuvuussuhde. Itse en kuitenkaan lähtisi suhteeseen, missä esimerkiksi pääosa vapaa-ajasta, bilettäminen tms. tapahtuu erillään.
Täällä 40 vuotta yhdessä ollut pari, joka viettää aikaa sekä yhdessä että omien ystävien kanssa. Toinen pysyy kiinnostavampana, kun molemmilla on myös omia juttuja eikä aina nysvätä kylki kyljessä.
Mutta pääasia on, että löytyy samanmielinen kumppani
"Olen taas ollut aika pitkään yksin, kun en ole löytänyt sopivaa miestä, joka myös haluaa tiivistä parisuhdetta." Ratkaisuna sama vanha. Poiketkaa Serbian,Bulgarian ja Albanian pään Tinderissä. Serbiassa saa olla viisumivapaasti 89 päivää. 2025 pitäisi hakea EU:seen. Google translate kääntää.
"Kyllä se kumppani on yleensä henkinen tuki ja turva niillekin, jotka eivät 24/7 toistensa kyljessä nyhjää.
Outoa ajatella, että jos ihmisellä on omiakin menoja, hän ei voi olla täysillä parisuhteessa mukana. "
Kukaan tuskin pystyy 24/7 kumppaninsa kyljessä olemaan, ellei sitten ole jo iäkäs ja heikkokuntoinen pariskunta. Tuskinpa kukaan paita ja peppu -pariskunnista sellaistakaan tarkoitti, ettei ole mitään omia menoja. Myöskään kukaan ei ole väittänyt, etteikö toisenlaisetkin parisuhteet voisi olla hyviä - meitä kun on niin moneksi. Jos toisessa jokin asia häiritsee, ei se ajan mittaan muutu vähemmän häiritseväksi, vaan tuppaa lisääntymään häiriö, siksi yhteensopivuus on niin olennaista suurimmassa osassa asioista ainakin omasta mielestäni. Ne jotka tarvitsevat paljon omaa aikaa, menevät naimisiin keskenään jne.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinulla ole muita ihmiskontakteja, vai miksi tuo äärimmäinen ripustautuminen on sinulle niin tärkeää? Totta kai parisuhteessa tehdään yhdessä asioita, mutta terveen parisuhteen perusta on mielestäni se, että ollaan myös erikseen ja molemmilla on oma tilansa. Jos toinen lähtee vaikkapa joskus pariksi päivää mökille kavereiden kanssa, tai muutoin illanviettoon, niin sen pitäisi olla myös toiselle iloinen asia kun saa omaa tilaa. Liika eriytyminen ei tietty ole hyväksi, mutta liika yhteen liimautuminen kaikessa myös kuristaa parisuhteen hengettömäksi.
Mietin myös että millaista on jos tehdään melkeinpä kaikki yhdessä että miten se on teknisesti mahdollista. Meillä ainakin avioliitossamme ollaan paljon yhdessä ja tykätään tehdä asioita miehen (ja lapsen) kanssa paljon ja se on parasta! Mutta meillä on myös omat harrastukset ja kaverit ja osa harrastuksista on sellaisia että toinen ei vaan voi tai pysty tulemaan mukaan vaikka haluaisikin, esim kuulun yhdistykseen jossa on vaan naisia, eli ei mun mies voi tulla sinne. Harrastan myös politiikkaa ja tiettyihin tehtäviin pääsee niin että on ehdolla vaaleissa ja ihmiset äänestävät. Mies ei ole ollut ehdolla eikä päässyt siten valtuustoihin ym joten hän ei voi kanssani tätä harrastaa. Ja lukuisia muita esimerkkejä asioista jotka ovat vain joko minun tai mieheni harrastuksia. Ja on juuri hyvä että molemmilla on myös täysin omat juttunsa vaikka tehdään paljon yhdessä.
Me ollaan miehen kanssa tosi läheisiä ja tykätään tehdä asioita yhdessä enemmän kuin tutut pariskunnat keskimäärin. Minusta me ollaan just oikeanlaisia ja muut on sit omanlaisiaan. Niin kauan kun pystytään viettämään aikaa myös erillään ilman draamaa, asiat ovat hyvin. Läheisriippuvuus on sitten oma juttunsa, eikä se varsinaisesti liity läheisen kanssa vietettyyn aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinulla ole muita ihmiskontakteja, vai miksi tuo äärimmäinen ripustautuminen on sinulle niin tärkeää? Totta kai parisuhteessa tehdään yhdessä asioita, mutta terveen parisuhteen perusta on mielestäni se, että ollaan myös erikseen ja molemmilla on oma tilansa. Jos toinen lähtee vaikkapa joskus pariksi päivää mökille kavereiden kanssa, tai muutoin illanviettoon, niin sen pitäisi olla myös toiselle iloinen asia kun saa omaa tilaa. Liika eriytyminen ei tietty ole hyväksi, mutta liika yhteen liimautuminen kaikessa myös kuristaa parisuhteen hengettömäksi.
Mietin myös että millaista on jos tehdään melkeinpä kaikki yhdessä että miten se on teknisesti mahdollista. Meillä ainakin avioliitossamme ollaan paljon yhdessä ja tykätään tehdä asioita miehen (ja lapsen) kanssa paljon ja se on parasta! Mutta meillä on myös omat harrastukset ja kaverit ja osa harrastuksista on sellaisi
Tuollaisia pariskuntia voi olla vaikkapa yrittäjäpariskunta tai vanha eläkeläispariskunta tai omavaraista elämää elävä pariskunta. Vielä marginaalisempi olisi nomadipariskunta, joka elää yhdessä maailmalla 24/7 tai taiteilijapariskunta, jotka tekevät töitä yhdessä tai kotona.
Olemme tuollainen paita ja peppu pariskunta, meillä on yhteinen yritys, jonka puitteissa myös matkustamme yhdessä, teemme myös kirjoittamiseen ja taiteeseen liittyen yhdessä töitä, vapaa-aikanakin tykkäämme olla yhdessä. Elämäntapamme on sellainen, että selkeää eroa vapaa-ajan ja työn välillä ei ole.
Osittain keskustelussa näkyy, että eletään omissa kuplissa, ettei voida kuvitellakaan millaista se toisen ihan erilainen elämä voisi olla. Tunnemme muitakin pariskuntia, joiden elämäntapa muistuttaa omaamme. Ei se millään tavalla ole oman tilan este, että puoliso on fyysisesti melko lähellä. Esimerkiksi taiteen tekeminen ei oikein onnistu ilman henkistä omaa tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan tosi tiiviisti oltu yhdessä alusta asti. Tykätään toistemme seurasta niin miksi viettäisimme aikaa erillämme. Mielestäni ei olla yhtään läheisriippuvaisia. En minä kannattele miestäni eikä hän minua. Voidaan hyvin olla erossa toisistamme jos niikseen on. Koen, että on tosi kiva kun olemme tosi läheisiä.
Hän ei ollut läheisriippuvainen, vaan riippuvainen persoona. Riippuvainen näyttää ja puhuu siitä, että tarvitsee toista. Läheisriippuvainen ei välttämättä tunnista omia tarpeitaan ollenkaan, vaan palvelee toista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen sellainen että tykkään viettää aikaa rakkaiden ihmisten kanssa. Parisuhteessa olen kuitenkin huomannut että mitä enemmän kannustan toista menemään ja tekemään, sitä enemmän hän haluaa olla mun kanssa. Ehkä siinä on se vanha viisaus. Jos jahtaat perhosta, se menee karkuun. Jos annat sen lentää vapaasti, se laskeutuu kädellesi.
Joo, ei toista voi väkisin pitää, joten jos osapuolilla ei ole samaa käsitystä mukavasta yhdessäolosta, niin itse ainakin lopettaisin suhteen. Kavereita mulla on muitakin, oman puolison kanssa haluan että mieltymykset vapaa-ajan suhteen on samanlaiset. Tehdään melkein kaikki yhdessä, käydään museoissa, lueskellaan, ollaan mökillä, katsotaan dokkareita, käydään leffassa, hoidetaan elämiä, rempataan taloa ja hoidetaan puutarhaa.
Jos puoliso haluaa mennä kavereineen ryyppäämään ja kalastamaan niin ei hän vain sovi
Siis ikinä, koskaan, ei saisi edes harrastamaan mennä ilman sinua?
Ai kamala. Ei tuo ole parisuhde, tuo on vankila.
Vierailija kirjoitti:
Puolisoni on minun paras kaveri,eli tietysti haluamme olla 24/7.
Kuinka moni on oman parhaan kaverin kanssa 24/7? Itse näen kavereita ehkä max kerran viikossa, enkä kaipaa enempää. En siis mitenkään tuomitse sitä että sinä teet noin, mutta perustelu kuulostaa vieraalta. Kiva että olette löytäneet toisenne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan tosi tiiviisti oltu yhdessä alusta asti. Tykätään toistemme seurasta niin miksi viettäisimme aikaa erillämme. Mielestäni ei olla yhtään läheisriippuvaisia. En minä kannattele miestäni eikä hän minua. Voidaan hyvin olla erossa toisistamme jos niikseen on. Koen, että on tosi kiva kun olemme tosi läheisiä.
Hän ei ollut läheisriippuvainen, vaan riippuvainen persoona. Riippuvainen näyttää ja puhuu siitä, että tarvitsee toista. Läheisriippuvainen ei välttämättä tunnista omia tarpeitaan ollenkaan, vaan palvelee toista.
Olen eri, mutta ihmettelen kehen oikein viittaat. Riippuvainen persoona on siis persoonallisuushäiriö eli olet aikamoisen diagnoosin tässä tarjoamassa pariskunnan osapuolille, jotka viihtyvät yhdessä.
Oletko miettinyt tarvettasi toimia noin? Läheisessä ihmissuhteessa riippuvaisuus on täysin normaali ilmiö, ei mitään patologista. Kyllä muita saa tarvita ja olla heistä jopa riippuvaisia ilman että se olisi epänormaalia. Läheinen ihmissuhde kuten rakkaussuhde sisältää normaalisti taantumisen elementtejä, jotka kuuluvat sitoutumiseen myös. Toinen koetaan erityisenä ja korvaamattomana ja tärkeänä hyvinvoinnille.
Itsenäisyyttä painottavilla ihmisillä on usein ongelmia luottamuksen ja turvattomuudentunteen kanssa aivan kuten on riippuvaisillakin ihmisillä. Sen vuoksi paradoksaalisesti tällainen parisuhdedynamiikka on melko yleistä, että toinen pakenee ja toinen jahtaa. Kumpikaan ei kuitenkaan ole persoonallisuushäiriöinen välttämättä.
Persoonallisuushäiriödiagnoosia ei pitäisi tyrkyttää ihan joka asiaan nettipalstalla.
Mulle ei varmaan löytyisi paita ja peppu -kumppania, koska mun mielestä olisi hyvin outoa, jos joku toinen olisi niin samanlainen kuin minä: olisi kiinnostunut täysin samoista asioista, haluaisi katsoa täysin samoja elokuvia kuin minä, harrastaa vain niitä asioita, joita minäkin, haluaisi siivota kuten minä, laittaa ruokaa kuten minä, kokata samoja ruokia kuin minä, herätä ja nousta samaan aikaan kuin minä, mennä nukkumaan samaan aikaan kuin minäkin....tuntuisi kummalliselta ja jotenkin epäilyttävältä.
Mäkin haluan sellaisen oikean suhteen jossa asutaan yhdessä ja tehdään asiat yhdessä, ei mikään fwb-suhde jossa nähdään ehkä joskus seksin takia.
<a href="https://www.google.com/">AHERF CODE</a>
[url=https://www.google.com/]BB
CODE[/url]
https://www.google .com/