Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä te eronneet saatte apua "miesten töihin"?

Vierailija
23.07.2024 |

Joo. Tiedän, että jokainen voi opetella, mutta ei ole kiinnostusta tai jaksamista. Tarkoitan kaikkia poraushommia, kokoamisia yms. Lapsi opiskelee eri puolella Suomea. Ei ole hengissä ketään sukulaista tms jolta voisi pyytää. Ei ole ketään niin läheistä miespuolista tuttua, jolta vois mitään pyytää. Ylipäänsä ei ole nitään verkostoja, josta apua saisi ilman rahaa. On tää aika kauheeta kun tajunnut miten yksin on.

Kommentit (260)

Vierailija
81/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höh, minusta taas nuo kaikki ns. miesten hommat on mukavia. Ja teen kyllä siistimpää jälkeä kuin monet miehet. Suosittelen opettelemaan. Ohjeita seuraamalla erilaiset kokoamistehtävät on helppoja ja palkitsevaa kun näkee kättensä jäljen. 

Nainen panostaa visualisuuteen ja ulkonäköön. Miehelle ulkonäkö ei merkitse kunhan on käytännöllinen

No kun ei ne edes ole mutta perrrhana kun minähän teen!!!

Olin itse remppamimminä talossa. Talon mies päätti että nyt hänen täytyy saada ja laittaa verhotanko seinään. 

Sanoin pariinkin kertaan, että käytä proppuja ja betoniterää, mutta ei, halusi senkin verran oikaista, meni kuulemma nopeammin ja kyllä se siinä pysyy pelkällä ruuvilla betoniseinässä. 

No mitenkähän pysyi...? Kävin myöhemmin korjaamassa kun mies ei ollut paikalla, oli sen verran äkäinen kun ei onnistunutkaan vaikka tiesi mitä tekee. 

Yksi oli sitä mieltä, että betonilattiaa aletaan purkamaan taltan ja vasaran kanssa ja se hoituu päivän aikana niin. 

Entiseen musiikkkihuoneeseen tehtiin märkätila ja käskettiin vaan maalaamaan katossa olevien villaisten äänieristeiden päälle. 

Mulla ois tämmösiä tarinoita aika paljon.

Sitten kun miehiä on aivan turha opastaa niin millään tapaa, he tietää mitä tekee. Kuitenkin usein oon ollut korjaamassa jälkiä ja tekemässä uudestaan kun mies on joutunut pyytämään apua myöhemmin. 

Vierailija
82/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkee taas vastauksista että suomalaisten ja varsinkin suomalaisten naisten edellytetään olevan superihmisiä. 

On luonnollista että jokaisella jotkut asiat sujuvat helposti ja joitakin ei halua edes opetella, oli mies tai nainen. 

Palveluja ei Suomessa ole sille että saisi hyllyn seinään, verhot kiinnitettyä tms. käytännössä. Eikä ole järkeä maksaa siitä 40-60 euroa plus alv tunti.

Minulla ei ole sukulaisia lähellä, joten olen itse olen saanut apua paikalliselta alueen palstalta, jossa esim nuoret tarjoavat apua, olen saanut ikkunanpesua, pientä muuttoapua, valaisimia kattoon jne.

Olen saanut apua talon huoltomieheltä pientä korvausta vastaan, naapuriperheeltä joka on tullut tutuksi, ja kun on ollut kantamuksia tms. niin taksikuski kantaa sisälle asti.

Pitää olla kekseliäs.

Joissain taloyhtiöissä on nettipalstakin, jossa voi kysyä apua.

Ei ole pakko tehdä itse, on ok ja hy

Millasia hyllyjä sinulla on seinillä jos koet että ne osaa laittaa paikalleen "superihminen"?

Ihan tosissani kysyn, en vinoillen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoaminen ei ole vaikeaa, sen teen itse. Poraaminekin onnistuu, mutta en halua ostaa ja omistaa poraa. Olen järjestänyt kotini niin, ettei tarvitse porailla

Onko paikkakunnallasi mökkitalkkareita? Meillä on ainakin joku talkkaripalvelu, joka tarjoaa juuri tuollaista apua. Hinta on vaan sen verran kallis, ettei viitsi yhden pikkujutun vuoksi pyytää. Tuttavat miehet ovat myös avuliaita, mutta noh, kaikki eivät tykkää päästää miehiä lähipiiriinsä

Jos sinulla on omakotitalo niin tekisin itse minimijutut. Kerrostalossa ei tarvitse tehdä mitään, no viemäristä poistan hiukset välillä

Kerrostalossa ei tarvi tehdä mitään? Joo, ei, jos haluaa esimerkiksi tuijottaa vain vitivalkoisia seiniä, eikä ripustaa mitään niille.

Onko taulukoukun seinään laittaminen

No kun ei sitä vaan "laiteta" seinään, vaan se vaatii oikeanlaisen poran, oikeanlaisen terän ja jonkun tupenkin sinne läpeen. Muistan, kuinka nuorempana nykyinen exäni, joka on erittäin taitava poraaja aina olut ja sen alan ihmisiäkin, sai kuitenkin kerrostalon betoniseinäämme joskus ison lohkeaman.

Vierailija
84/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaa elämää kummasti, kun vain alkaa opetella uusia taitoja mukavuusalueen ulkopuolelta. Ostaa torista halvan akkuporakoneen, ja ruuvailee/porailee johonkin puupalikkaan. Nikkaroi vaikka linnunpöntön. Pikkuhiljaa varmuus kasvaa eikä tarvi joka risaukseen soitella muita apuun.

Vierailija
85/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hävetä olla avuton reppana?

Vierailija
86/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole miesten ja naisten töitä ja lisäksi ettekös te naiset ole itsenäisiä ja vahvoja ettekö tarvi miehiä mihinkään? Ja mitä yksikään mies hyötyy sinun auttamisesta?

Justiinsa tästä syystä en edes pyydä ketään, koska nykyihmiset ajattelee heti, että mitäs minä tästä sitten saan vastineeksi. Niin miehet kuin naisetkin ajattelee näin.

Itse sain joskus yllättävän avun, kun kerrostaloalueellamme oli pieni tulipalo muuntajakopissa. Menin pihalle ja aloin katsoa sinä palomiesten touhujen ohessa omaa polkupyörääni. Yksi palomiehistä näki sen ja kysäisi, tarvinko apua. Hän laittoi fillarinikin kuntoon siinä ohessa. 😂🙏

:D

Yksinhuoltaja kaverini käyttää huoltomiehiä tuollai avukseen. Soittaa jossain tärkeessa asiaan kuuluvassa jutussa, että nyt pitää tulla tekemään tuo ja se homma. Kun se on tehty, niin usein se huoltomies kyselee, että onko jotain muuta mielessä. Niin on sitten tauluja ja peiliä asenneltu ja muurahaisia myrkytelty samaan laskuun. Räikein oli, kun piti ovi avata pyhänä. "jos ei ole kiire, niin toi naulakko pitäs kasata loppuun ja laittaa seinälle". Hän maksoi siitä ilosta sen avasun 32 euroa. En tiedä lähtikö isompi lasku taloyhtiölle.

Vierailija
87/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpottaa elämää kummasti, kun vain alkaa opetella uusia taitoja mukavuusalueen ulkopuolelta. Ostaa torista halvan akkuporakoneen, ja ruuvailee/porailee johonkin puupalikkaan. Nikkaroi vaikka linnunpöntön. Pikkuhiljaa varmuus kasvaa eikä tarvi joka risaukseen soitella muita apuun.

Olen täysi tumpelo tuollaisissa töissä, mutta sen verran kehtaan silti sivusta seuranneena sanoa, että puupalikalla harjoittelu ei kyllä auta mitään siinä, jos pitää kiviseinään saada jotain kiinni.

Vierailija
88/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti noi miesten hommat ei oo edes vaikeita. Porakoneita saa lainattua usein kirjastoista ja rahalla esim. Bauhausista.

Jos voimat loppuu, niin se on ihan eri asia. Kyllä sellaisen Ikean Pax-kaapinkin kokoaa yksin, koska ne ovat niin kevyttä lastulevyä. Palapelit tekee vain hyvää aivoille.

Auttaiskohan näissä muuten näitä vehkeitä myyvät liikkeet?

Jos menee suoraan kysymään, että tarviin apua tähän, voitko näyttää?

Siis ei se kotiin asti lähtisi mutta onhan niissä ammattilaisia ja asiakaspalvelu?

Mitä tulee poraamisen opetteluun, niin ki sitä aina löytyy jotain materiaalia mihin harjoitella. 

Ja vaikka harjoittelis siihen seinäänkin, niin seuraavaksi sais opetella kittauksen ja maalaamisen. (älä seinään jossa kulkee johtoja!) 

Vierailija
89/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen myötähäpeää että joku yhä jaottelee hommia sukupuolen mukaan.

Vierailija
90/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetella? Minulla opetettiin nuo sinun  niin sanotut miesten hommat jo kotona lapsuudessa. 

Nainen,50 v. 

Vierailija
91/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse, pyydän kaveria tai sukulaista apuun, tai ostan palvelun. En näe ongelmaa. Ei niitä reikiä seinään pippelillä porata.

Vierailija
92/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini aikoinaan aina valitti, että isäs ei tee mitään. Sitten isä kuoli ja kaikenlaista hommaa olisikin yhtäkkiä ollut ja aikuiset lapset 300 km päässä. Osaan hommista olisi vielä tarvinnut sähköasennusoukeudet... no ei löydy, isällä ne oli. 

Vierailija
93/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoaminen ei ole vaikeaa, sen teen itse. Poraaminekin onnistuu, mutta en halua ostaa ja omistaa poraa. Olen järjestänyt kotini niin, ettei tarvitse porailla

Onko paikkakunnallasi mökkitalkkareita? Meillä on ainakin joku talkkaripalvelu, joka tarjoaa juuri tuollaista apua. Hinta on vaan sen verran kallis, ettei viitsi yhden pikkujutun vuoksi pyytää. Tuttavat miehet ovat myös avuliaita, mutta noh, kaikki eivät tykkää päästää miehiä lähipiiriinsä

Jos sinulla on omakotitalo niin tekisin itse minimijutut. Kerrostalossa ei tarvitse tehdä mitään, no viemäristä poistan hiukset välillä

Kerrostalossa ei tarvi tehdä mitään? Joo, ei, jos haluaa esimerkiksi tuijottaa vain vitivalkoisia seiniä, eikä ripustaa mitään niille.

Onko taulukoukun seinään laittaminen

Ainahan se on miesten hommiin kuulunut. Naiset käyttää nykyään tarroja tiettyyn paino rajaan saakka.

Vierailija
94/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole miesten ja naisten töitä ja lisäksi ettekös te naiset ole itsenäisiä ja vahvoja ettekö tarvi miehiä mihinkään? Ja mitä yksikään mies hyötyy sinun auttamisesta?

Justiinsa tästä syystä en edes pyydä ketään, koska nykyihmiset ajattelee heti, että mitäs minä tästä sitten saan vastineeksi. Niin miehet kuin naisetkin ajattelee näin.

Itse sain joskus yllättävän avun, kun kerrostaloalueellamme oli pieni tulipalo muuntajakopissa. Menin pihalle ja aloin katsoa sinä palomiesten touhujen ohessa omaa polkupyörääni. Yksi palomiehistä näki sen ja kysäisi, tarvinko apua. Hän laittoi fillarinikin kuntoon siinä ohessa. 😂🙏

:D

Yksinhuoltaja kaverini käyttää huoltomiehiä tuollai avukseen. Soittaa jossain tärkeessa asiaan kuuluvassa jutussa, ett

Kokeiltu taloyhtiön huoltomiestä auttamaan fillariasiassa, kun huoltomies sattui olemaan siinä vieressä. Tyyppi katseli hetken ongelmaa, mutta kun homma olisi vaatinut lokasuojan poiston, hän alkoi selitellä, että kyllä tässä pitkiä päiviä saisi tehdä, jos kaikkea ylimääräistä tekisi oman työn ohessa. Ja lähti pois.

Vierailija
95/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän on helppo vastata ikävästi. Kaikilla ei kuitenkaan ole ketään. Teen etätöitä naisvaltaisella alalla. Ex- mies hoiti kaiken tuommoisen ja minä erilaiset jutut. Miehellä oma, uusi elämä ja häntä en pyydä. Isäni auttoi nuorena, mutta on kuollut. Sukulaisia vain muutamia ja ikää heillä yli 80v tai sitten nähnyt heitä aikoja sitten. Eli täysin epärealistista saada mistään apua. 

Miten sinä luulet että se sinun exäsi oppi jonkun Ikeakalusteen kasaamaan?

Todennäköisesti ei ainakaan ohjeista vaan monenmoisen erehdyksen ja kirosanan kautta :D

Vierailija
96/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta kymmentä kiloa se sun taulu painaa?

Vierailija
97/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti nuo "miesten työt" ovat melko yksinkertaisia. Aivan kuten "naisten työtkin". Meidät on vain kasvatettu niin, ettemme muka osaisi toisen sukupuolen töitä. 

Silti moni tekee päivittäin töissä huomattavasti vaativampia hommia. Kotiin päästessä taannumme taas sukupuolirooliimme. "Olen nainen, enkä osaa edes avata tätä tietokonetta ilman miehen apua". 

Vierailija
98/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on miljoona muuta murhetta hoidettavana, niin on täysin ymmärrettävää ettei halua keski- ikäisenä alkaa porailemaan ja harjoittelemaan porakoneen käyttöä. Kyllä mun äidille kävi poikansa ja naapuri tekemässä kaikki tuommoiset jutut kun isäni kuoli äkillisesti sydäriin 65- vuotiaana. Ja ei kyllä kukaan voi äitiäni sanoa reppanaksi ihmiseksi. Jos on työnjako ollut tietynlainen, niin se on. Huomaa miten kypsymättömiä ihmisiä tällä palstalla on. 

Vierailija
99/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkee taas vastauksista että suomalaisten ja varsinkin suomalaisten naisten edellytetään olevan superihmisiä. 

On luonnollista että jokaisella jotkut asiat sujuvat helposti ja joitakin ei halua edes opetella, oli mies tai nainen. 

Palveluja ei Suomessa ole sille että saisi hyllyn seinään, verhot kiinnitettyä tms. käytännössä. Eikä ole järkeä maksaa siitä 40-60 euroa plus alv tunti.

Minulla ei ole sukulaisia lähellä, joten olen itse olen saanut apua paikalliselta alueen palstalta, jossa esim nuoret tarjoavat apua, olen saanut ikkunanpesua, pientä muuttoapua, valaisimia kattoon jne.

Olen saanut apua talon huoltomieheltä pientä korvausta vastaan, naapuriperheeltä joka on tullut tutuksi, ja kun on ollut kantamuksia tms. niin taksikuski kantaa sisälle asti.

Pitää olla kekseliäs.

Joissain taloyhtiöissä on nettipalstakin, jossa voi kysyä a

Ohiksena tähän. Ne sellaiset pelkän yhden hyllytason sisältävät seinähyllyt ovat ikäviä asentaa kiviseinään. Sisällä on metallinen tukiranka useammalla ruuvilla, se pitää saada suoraan ja toivoa että seinässä ei ole kivimurskeen pala juuri ruuvin kohdassa. 

Vierailija
100/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetella? Minulla opetettiin nuo sinun  niin sanotut miesten hommat jo kotona lapsuudessa. 

Nainen,50 v. 

Mulle ei opetettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi