Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä te eronneet saatte apua "miesten töihin"?

Vierailija
23.07.2024 |

Joo. Tiedän, että jokainen voi opetella, mutta ei ole kiinnostusta tai jaksamista. Tarkoitan kaikkia poraushommia, kokoamisia yms. Lapsi opiskelee eri puolella Suomea. Ei ole hengissä ketään sukulaista tms jolta voisi pyytää. Ei ole ketään niin läheistä miespuolista tuttua, jolta vois mitään pyytää. Ylipäänsä ei ole nitään verkostoja, josta apua saisi ilman rahaa. On tää aika kauheeta kun tajunnut miten yksin on.

Kommentit (260)

Vierailija
41/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kattava lähipiiri ja paljon miehiä, jotka osais tehdä yhtä sun toista. Sitä apua vaan saa odottaa toisinaan niin pirun kauan.

esim isälläni on remppafirma setäni kanssa. Isoisänikin toisinaan siellä auttelee ja mäkin. Olen oppinut poran käytöt, tapetoinnit, maalaukset, terassinrakennukset heidän mukanaan kulkiessa.. 

Sitten tuli kyse mun takorautaisen portin repsottamisesta. Useampi hitsaustaitoinen mies lupasi "katsovansa", kun käy. Kaksi vuotta siinä meni katsellessa. Sinä aikana kävin hitsauskurssin ja sain tulityökortin. Sain irroitettua sen portin, hitsattua ja kiinnitettyä takas opettajan avustuksella. Sitten ne kävi miehet ovat käyneet vuorotellen kattelemassa, että kukas on näin siistiä jälkeä tehnyt..

Mitä vastavuoroisuuteen tulee, niin esim isäni ja isoisoisäni käy viikottain mun luona syömässä 3-4 kertaa. Setä pari kertaa. Toisinaan vien lounaan sinne duuniin, että kaikki roikaleet saavat syödyksi. yms. pieniä "naisten" juttuja, joita teen heidän hyväkseen.

Eli osta palvelu tai opettele itse. Mun ei enää tarvii olla miesten armoilla. Jopa panoseuraa saa rahalla. ;)

Vierailija
42/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole miesten ja naisten töitä ja lisäksi ettekös te naiset ole itsenäisiä ja vahvoja ettekö tarvi miehiä mihinkään? Ja mitä yksikään mies hyötyy sinun auttamisesta?

Ei varmaan hyödykään. Joten alan säästämään ja tilaan jonkun raksamiehen jossain vaiheessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan voi ostaa maksullisia palveluita, jos ei ole verkostoja.

Mutta kun vaan ei voi "aina", koska joka paikkakunnalla ei ole Helsingin ja muiden isojen paikkakuntien tarjoamia palveluita joka tarpeeseen.

Pikkupaikoilla on mökkitalkkareita. Myös tyttökaverien miehiä voi lainata, jos heitä ei haittaa

Vierailija
44/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita teidän taloyhtiön kiinteistönhuoltoon - oletan, että asut kerrostalossa, jos seinät on betonia. Sieltä kiinteistöhuollosta voi joku poika käydä heittämässä omaa keikkaa sen verran, että saat pari reikää seinään. Jos niillä ei sopivaa tyyppiä ole, niin osaavat varmasti neuvoa kenelle soittaa. 

Itse olen monet hommat opetellut tekemään - tai no, isä aikoinaan opetti aika monet asiat myös tyttärelleen. Hänen mielestään esim. ajokortin saamiseen pitäisi kuulua myös renkaanvaihdon opettelu. Kaikenlaista voi kulkiessa sattua. Ja kirvestä sekä moottorisahaa osaan käyttää kohtuullisen kokoisten puiden kaatoon ja karsimiseen ihan sujuvasti. Öljyt vaihdan ruohonleikkuriin ja moottorisahan huollan ja sellaisia pikkujuttuja osaan tehdä. Ei ne vaikeita ole, vaikka ei silti niin kiinnosta. Tekemättä ei kuitenkaan jää. 

Vierailija
45/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mitä en tekisi itse on auton renkaiden vaihtaminen, mutta onneksi sen saa ostopalveluna. En ole vielä yksin kerrostaloasukkina törmännyt ns. miesten töihin täällä. Kyllä jokaisella yli 10 vuotiaalla pysyy ruuvari, vasara ja pora kädessä, eihän ne vaadi voimaa, varsinkin jos vielä ruuvinväännintä käyttää huonekalujen kokoamiseen.

Vierailija
46/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä on semmoisia firmoja tai sitten nykäiset naapuria hihasta. Suomessa saisi enemmän ottaa tuulta alleen noi apit, joissa tarjotaan apua naapurille. Olisi helposti löydettävissä juurikin poran omistaja, joka osaa käyttää sitä. Piipahtaa äkkiä vaikka kymppiä vastaan tekemässä ne reiät. Sitten siellä saa antaa tähtiä yms.

Telkkarissa mainostetaan tätä Foxdo juttua, että olisko se sitten se mitä tuossa ajan takaa. :)

Haluaisitko itse ommella avuttomaksi heittäytyneiden naapureiden nappeja tai silittää paitoja kahvirahoilla?

Minulla ainakin on parempaakin tekemistä. Eri asiaehkä joku isompi juttu missä tarvii kaksi ihmistä, mutta todella harvinaista.

Helposti ajan puitteissa. Siitähän nuo apit on hyviä, ettei mitään duunia tarvii ottaa vastaan, jos et halua. Ja muutenkin pitää osata keskustella. Sanoa vaikka ettei osaa nappia ommella, vaikka kaikille peruskoulun käynneillehän se on opetettu.. miehillekin.

Vierailija
47/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonekalujen kasaaminen on yksin jopa helpompaa. Saa rauhassa pohtia eikä kukaan häiritse ja päde vieressä. 

Vierailija
48/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla jotain "vaihdantataloutta" enkä tarkoita seksiä. Moni tekis varmaan mielellään jonkun 20 min homman jos sais kotiruokia kassissa mukaansa, villasukkia tms. Sellaista mikä ei ehkä häneltä suju.

Vierailija
49/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt oikein ymmärrä miksi en tekisi itse. En minä monista muistakaan jutuista nauti mitenkään erityisesti, mutta aikuisena pitää tehdä kaikenlaista. Pitää siivota, täyttää veroilmoitus, pestä pyykkiä,,, aivan samanlain poraan jonkun ruuvin seinään tai tyhjennän kattokourut lehdistä. Jos ei jotain osaa niin youtubessa on ohjevideo kaikkeen.

Vierailija
50/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole miesten ja naisten töitä ja lisäksi ettekös te naiset ole itsenäisiä ja vahvoja ettekö tarvi miehiä mihinkään? Ja mitä yksikään mies hyötyy sinun auttamisesta?

Justiinsa tästä syystä en edes pyydä ketään, koska nykyihmiset ajattelee heti, että mitäs minä tästä sitten saan vastineeksi. Niin miehet kuin naisetkin ajattelee näin.

Itse sain joskus yllättävän avun, kun kerrostaloalueellamme oli pieni tulipalo muuntajakopissa. Menin pihalle ja aloin katsoa sinä palomiesten touhujen ohessa omaa polkupyörääni. Yksi palomiehistä näki sen ja kysäisi, tarvinko apua. Hän laittoi fillarinikin kuntoon siinä ohessa. 😂🙏

Vierailija
51/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupee poraan siinä...

Vierailija
52/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin Iso-Jormalta. Oon maksanu karvarahalla.

Vierailija
53/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tarvittu poraamista. Olen itse tehnyt mitä tarvitsee.

Miten tämänkin nyt sitten tulkitsee?

Vierailija
54/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
55/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti noi miesten hommat ei oo edes vaikeita. Porakoneita saa lainattua usein kirjastoista ja rahalla esim. Bauhausista.

Jos voimat loppuu, niin se on ihan eri asia. Kyllä sellaisen Ikean Pax-kaapinkin kokoaa yksin, koska ne ovat niin kevyttä lastulevyä. Palapelit tekee vain hyvää aivoille.

Vierailija
56/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän on helppo vastata ikävästi. Kaikilla ei kuitenkaan ole ketään. Teen etätöitä naisvaltaisella alalla. Ex- mies hoiti kaiken tuommoisen ja minä erilaiset jutut. Miehellä oma, uusi elämä ja häntä en pyydä. Isäni auttoi nuorena, mutta on kuollut. Sukulaisia vain muutamia ja ikää heillä yli 80v tai sitten nähnyt heitä aikoja sitten. Eli täysin epärealistista saada mistään apua. 

ITSE. Sinä olet itse se auttaja.

Vierailija
57/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä, tarjoan miehelle pimppiä niin auttavat pikkurempoissa.

Vierailija
58/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puskaradion kautta saa varmasti apua. Moni tulee jopa mielellään jos vastaavasti vaikka leivot. On hyviäkin ihmisiä.

Vierailija
59/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ovat ne "miesten työt", joihin naiset alkavat tarvita apua vasta eron jälkeen?

Ei nyt tule mieleen kun traktorin ja monenlaisten työkoneitten remontit, mutta eihän niitä minulla olisi eron jälkeen, miehen vehkeitä kun ovat. Tyttäreni ovat vaihtaneet autonrenkaita, kengittäneet hevosta ja tehneet muuta sellaista, joka minulla jäisi tekemättä tai pitäisi palkata joku tekemään, yleensä kallis ammattilainen.

Vierailija
60/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen omaa poikaani neuvonut, että opettaa myös vaimoaan ja tyttäriä tekemään kaikenlaisia hommia, ei ainoastaan poikaa. Itse en ole oppia saanut perinteisiin miesten töihin. Ensin ne teki isä, sitten mies, ja se oma poika - mutta en koskaan minä. Ja kun jäin yksin, mitään en sitten ole osannut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi