Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä te eronneet saatte apua "miesten töihin"?

Vierailija
23.07.2024 |

Joo. Tiedän, että jokainen voi opetella, mutta ei ole kiinnostusta tai jaksamista. Tarkoitan kaikkia poraushommia, kokoamisia yms. Lapsi opiskelee eri puolella Suomea. Ei ole hengissä ketään sukulaista tms jolta voisi pyytää. Ei ole ketään niin läheistä miespuolista tuttua, jolta vois mitään pyytää. Ylipäänsä ei ole nitään verkostoja, josta apua saisi ilman rahaa. On tää aika kauheeta kun tajunnut miten yksin on.

Kommentit (260)

Vierailija
121/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpottaa elämää kummasti, kun vain alkaa opetella uusia taitoja mukavuusalueen ulkopuolelta. Ostaa torista halvan akkuporakoneen, ja ruuvailee/porailee johonkin puupalikkaan. Nikkaroi vaikka linnunpöntön. Pikkuhiljaa varmuus kasvaa eikä tarvi joka risaukseen soitella muita apuun.

Olen täysi tumpelo tuollaisissa töissä, mutta sen verran kehtaan silti sivusta seuranneena sanoa, että puupalikalla harjoittelu ei kyllä auta mitään siinä, jos pitää kiviseinään saada jotain kiinni.

Puupalikalla harjoittelusta ja linnunpöntöistä se lähtee. Kyse on nimenomaan varmuuden kasvattamisesta ja tuntuman saamisesta työkaluun. Puupalikan jälkeen voikin ostaa vaikka 5 euron betonisen pihalaatan ja kiviterän, ja harjoitella betoniin poraamista. Mutta tietenkin, jos ei halua mitään opetella, niin sitten voikin istua peukku persauksissa ja jättää tekemättä.

Vierailija
122/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahalla saa. Itse jouduin hoitamaan muutonkin rahalla. Ei ole ketään, jota voisi pyytää avuksi. Vaikea saada yksin sohvaa tms kannettua. 

no järkevä ihminen hoitaa ne muutot muutenkin rahalla eikä oleta että aina kaverit/sukulaiset kantamassa..yleensä ne autettavat eivät sitten itse koskaan "ehdi" muita auttamaan.

ap:n ongelmaan, monella paikkakunnalla on aviomiespalvelu eli googleen vaan. Sieltä saa vuokrattu ihan kohtuullisella tuntihinnalla monenlaista apumiestä. Nykyään pystyy monessa asiassa myös oikomaan eli seiniin ei tarvitse porata reikiä, vain ostaa riittävät kantavat tarrakoukut tauluja varten. Valaisimet ostetaan sen mukaan että niissä on valmis toi pistoketulppa etc.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne "miesten hommat" tasa arvoisessa maailmassa. Ota yhteyttä Only-fans sivustolle.

Vierailija
124/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulla ole naispuolista ystävää, joka osaisi tehdä niitä "miesten töitä". Mainitsemiesi töiden tekemiseen ei tarvita penistä eikä kiveksiä.

Vierailija
125/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse ja mitä en pysty niin ostan sen palveluna. Ei ne hommat ole mitään tähtitiedettä. Tosin vihaan tuota sukupuolijaottelua, ei ole mitään miesten tai naisten töitä, on vaan töitä. 

Vierailija
126/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen selittää naisille mitä tehdä, jotta suhteen epätasapaino vaan jatkuisi. 

Naiset usein jo tekee puolet ja nyt pitäisi vaihtaa renkaat ja porata hyllytkin seinään. 

Suomalainen mies on kuolemassa sukupuuttoon, mutta ei ole iso haitta tuo. 

Noh.. Mulle exät on opettaneet esim auton laitosta ja tietokoneista. Mä olen opastanut esim käyttämään ompelukonetta (ihan itse halunnut). Rempat tehty yhdessä ja mulla paljon enemmän kokemusta lapsuudesta asti.

En mä koe, että nämä heikentäisivät toisiaan tai oltais oltu vähemmän mies tai nainen. 

Vierailija
127/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Kuka nyt ei osaisi jotain huonekalua koota tai käyttää poraa? Tää on varmaan provo.

Vierailija
128/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sohvalla makoilu kyllä onnistuu naiseltakin ihan helposti. 

Liittyy asiaan miten?

Kun perinteinen suomalainen mies nykyään vaan juo kaljaa ja makaa sohvalla? 

Vierailija
129/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinulla ole naispuolista ystävää, joka osaisi tehdä niitä "miesten töitä". Mainitsemiesi töiden tekemiseen ei tarvita penistä eikä kiveksiä.

Vaaditaan vain osaamista ja työkalujen omistamista. Kohdulla ja munasarjoilla ei remonttia tehdä.

Vierailija
130/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen opettelemista noihin poraamisiin ja kokoamisiin oikein tarvitsee? Ei ne ole mitään rakettitiedettä. Minä ne meillä yleensä teen. Aika monesti on tullut myös neuvottua miehille kokoamista, kun eivät he aina malta niitä yksityiskohtaisia ohjeita lueskella.

Muistellen kaasugrillin kokoamista, mistä ei olisi tullut mitään, jos minä en olisi ojennellut osia ja kertonut mihin ne kuuluvat. Kokoajilla ei olisi pinna kestänyt niiden kanssa. Jälkikäteen on naureskeltu, kuinka nopeasti se grilli olisi pitänyt saada kasaan mainosten mukaan. Ostaja säästi, kun sai kaiken ihan osina. Niitä pieniä osia oli monen monta pussia, mistä sitten etsin, että missä on minkin osan ruuvit ja pultit ja tiivistenauhat yms. Oltiin tuolloin vieraana ostajan mökillä ja kokoamiseen meni yli puoli päivää.

Vierailija
131/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen itse ja mitä en pysty niin ostan sen palveluna. Ei ne hommat ole mitään tähtitiedettä. Tosin vihaan tuota sukupuolijaottelua, ei ole mitään miesten tai naisten töitä, on vaan töitä. 

Kaikilla on oma osaaminen? Harvoilla on rahaa teettää tai osaamista tehdä itse? Ja ihan sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
132/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurit, Facebook,kadulta.

Kadulta? Hei anteeksi hyvä herra, tulisitteko kotiini poraamaan parille propulle reiät?

Vierailija
133/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita tinderiin ilmoitus että tarviit miehen poraamaan sun reikiä.

Nyky vauva sivusto yhdessä lauseessa.

Vierailija
134/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä miettimällä mitä osaa tehdä itse ja mitä ei. Mitä uskaltaa tehdä ilman että soheltaa kohtalokkaasti. Ja minkä jättää ammattilaiselle. Soittaako jollekin ja juttelee, että keksiikö vielä jotain uutta sen juttelun lomassa. Lopulta näyttää räjähtäneeltä tiedemieheltä kun on sörkkinyt putkia ja viemäriä. 

Vierailija
135/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on oma osaaminen? Harvoilla on rahaa teettää tai osaamista tehdä itse? Ja ihan sukupuolesta riippumatta.

moni on ihan kokeilemalla oppinut eli elämä pakottanut, vaikka kokoamaan niitä huonekaluja taikka asentamaan sen lampun kattoon(valmis pistoke). Youtubesta löytyy apu monenlaiseen pulmaan, kunhan nyt ei lähde itse sähkäriä tai putkimiestä leikkimään.

Vierailija
136/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahalla saa. Itse jouduin hoitamaan muutonkin rahalla. Ei ole ketään, jota voisi pyytää avuksi. Vaikea saada yksin sohvaa tms kannettua. 

no järkevä ihminen hoitaa ne muutot muutenkin rahalla eikä oleta että aina kaverit/sukulaiset kantamassa..yleensä ne autettavat eivät sitten itse koskaan "ehdi" muita auttamaan.

ap:n ongelmaan, monella paikkakunnalla on aviomiespalvelu eli googleen vaan. Sieltä saa vuokrattu ihan kohtuullisella tuntihinnalla monenlaista apumiestä. Nykyään pystyy monessa asiassa myös oikomaan eli seiniin ei tarvitse porata reikiä, vain ostaa riittävät kantavat tarrakoukut tauluja varten. Valaisimet ostetaan sen mukaan että niissä on valmis toi pistoketulppa etc.

Onko sen reiänporaajan, muuttoautonkuljettajan ja muun avustajan oltava välttämättä mies?

Tätä kysyy äiti, jonka tyttäret ovat olleet asentajana ja kiinteistönhuoltajana, ja rakentajanakin. Edesmennyt kuningatar Elisabet oli nuorena automekaanikko. Mikä siinä on, että nykyisin sellaiset hommat ei naisille sovi, vaan on oltava mies?

Vierailija
137/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sen reiänporaajan, muuttoautonkuljettajan ja muun avustajan oltava välttämättä mies?

ei ole pakko olla mies, kunhan joku joka osaa. Näissä aviomiespalveluissa mainostetaan nyt monenlaista eri palvelua, siksi mainitsin, yhtä lailla tarjotaan näitä vaimopalveluita kotitöiden suhteen. Mut pääsitpä saivartelemaan.

Vierailija
138/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpottaa elämää kummasti, kun vain alkaa opetella uusia taitoja mukavuusalueen ulkopuolelta. 

Kun asuu toisen omistamassa asunnossa vuokralla, ei kysymys ole mukavuusalueen ulkopuolelle astumisen pelosta, vaan viisaudesta, ettei ala söheltää toisen seiniin miljoonaa epäonnistunutta reikää.

Vuokra asunnon seiniin ei paljon kannata porailla reikiä osaa tai ei.

Kyllä normaalit taulukoukut kuuluvat perusasumiseen. Toki kohteliasta kysyä vuokraisännältä millaisella kiinnitysjärjestelmällä hän kiinnittelyt haluaa tehtäväksi.

Vierailija
139/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoaminen ei ole vaikeaa, sen teen itse. Poraaminekin onnistuu, mutta en halua ostaa ja omistaa poraa. Olen järjestänyt kotini niin, ettei tarvitse porailla

Onko paikkakunnallasi mökkitalkkareita? Meillä on ainakin joku talkkaripalvelu, joka tarjoaa juuri tuollaista apua. Hinta on vaan sen verran kallis, ettei viitsi yhden pikkujutun vuoksi pyytää. Tuttavat miehet ovat myös avuliaita, mutta noh, kaikki eivät tykkää päästää miehiä lähipiiriinsä

Jos sinulla on omakotitalo niin tekisin itse minimijutut. Kerrostalossa ei tarvitse tehdä mitään, no viemäristä poistan hiukset välillä

Kerrostalossa ei tarvi tehdä mitään? Joo, ei, jos haluaa esimerkiksi tuijottaa vain vitivalkoisia seiniä, eikä ripustaa mitään niille.

No kun ei sitä vaan "laiteta" seinään, vaan se vaatii oikeanlaisen poran, oikeanlaisen terän ja jonkun tupenkin sinne läpeen. Muistan, kuinka nuorempana nykyinen exäni, joka on erittäin taitava poraaja aina olut ja sen alan ihmisiäkin, sai kuitenkin kerrostalon betoniseinäämme joskus ison lohkeaman.

Ihan samanlain miehetkin kysyy neuvoa rautakaupassa; millainen ruuvi täytyy olla terassilautaan, betoniseinään, keittiön pöytään,,, millainen maali käy olohuoneen seinään, auton lommoon, lapsen askarteluun,,, ei tämä ole mitään tietoa mitä joillakin on ja joillakin ei ole. Jatkuvasti tulee uusiakin tuotteita myyntiin. Rautakaupassa on myyjiä tätä varten. Siellä on ihan sellainen neuvontatiski, koska ihmiset ei tunne kaikkia tuhansia tuotteita.

Vierailija
140/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpottaa elämää kummasti, kun vain alkaa opetella uusia taitoja mukavuusalueen ulkopuolelta. 

Kun asuu toisen omistamassa asunnossa vuokralla, ei kysymys ole mukavuusalueen ulkopuolelle astumisen pelosta, vaan viisaudesta, ettei ala söheltää toisen seiniin miljoonaa epäonnistunutta reikää.

Vuokra asunnon seiniin ei paljon kannata porailla reikiä osaa tai ei.

Kyllä normaalit taulukoukut kuuluvat perusasumiseen. Toki kohteliasta kysyä vuokraisännältä millaisella kiinnitysjärjestelmällä hän kiinnittelyt haluaa tehtäväksi.

normaalit taulukoukut on suhteellinen käsite, toisille se on ehkä 2 taulua olkkariin, toiselle 20 taulun galleriaseinä. Kiva muuttaa sitten tollaseen valmiiksi reiìtettyyn kämppään. Nykyään on hyviä tarrakoukkuja nimenomaan tauluille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi