Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä te eronneet saatte apua "miesten töihin"?

Vierailija
23.07.2024 |

Joo. Tiedän, että jokainen voi opetella, mutta ei ole kiinnostusta tai jaksamista. Tarkoitan kaikkia poraushommia, kokoamisia yms. Lapsi opiskelee eri puolella Suomea. Ei ole hengissä ketään sukulaista tms jolta voisi pyytää. Ei ole ketään niin läheistä miespuolista tuttua, jolta vois mitään pyytää. Ylipäänsä ei ole nitään verkostoja, josta apua saisi ilman rahaa. On tää aika kauheeta kun tajunnut miten yksin on.

Kommentit (260)

Vierailija
61/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä opetella, mutta kalliiksi tulee ostaa vaikka sähköpora ja alkaa harjoittelemaan uuden asunnon seiniin. Jos ei osaa. Tätä on vaikea tajuta jos on tukiverkostoja. 

Muutin 16-vuotiaana omilleni ja tiesin silloin jo, että esim porakone on, ja tulee aina tarpeeseen. En mäkään osannut esim asentaa lamppua kun en sitä ollut joutunut tekemään, jopa verhojen paikalleen saamista piti miettiä, moni asia meni pieleen. Sillon se oli juuri sitä, opettelemista josta joskus tuli ehkä laskuakin mutta en halunnut silloinkaan olla riippuvainen kenestäkään. 

Nuo on ihan perus asioita kotitaloudessa samalla tavalla kun esim vaikka astiat ja verhot tai petivaatteet. Pärjäähän sitä ilmankin mutta hitosti ne helpottaa ja tekee elämästä mukavampaa.

Anteeksi, mutta mua hämmästyttää kuinka moni nainen edelleen on ihan kädetön ilman miestä. Samalla tavalla kun jotkut miehet ilman naista, jotka ei osaa edes käyttää pyykkikonetta tai kokata muuta kuin mikropitsaa ja makkaraperunoita suoraan pussista pellille ja uuniin. 

Vierailija
62/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän on helppo vastata ikävästi. Kaikilla ei kuitenkaan ole ketään. Teen etätöitä naisvaltaisella alalla. Ex- mies hoiti kaiken tuommoisen ja minä erilaiset jutut. Miehellä oma, uusi elämä ja häntä en pyydä. Isäni auttoi nuorena, mutta on kuollut. Sukulaisia vain muutamia ja ikää heillä yli 80v tai sitten nähnyt heitä aikoja sitten. Eli täysin epärealistista saada mistään apua. 

Miten sinä luulet että se sinun exäsi oppi jonkun Ikeakalusteen kasaamaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puskaradion kautta saa varmasti apua. Moni tulee jopa mielellään jos vastaavasti vaikka leivot. On hyviäkin ihmisiä.

Kyllä, jos on torttu märkänä odottelemassa päiväkaffelle.

Vierailija
64/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonekalujen kasaaminen on yksin jopa helpompaa. Saa rauhassa pohtia eikä kukaan häiritse ja päde vieressä. 

Jep, ja kun se on kasattu, tulee mies sanomaan, miten olisi pitänyt tehdä. Parhaassa tapauksessa korjaa sellaista, joka on oikeasti väärin, huonommassa vaan mäkättää vuosikausia.

Vierailija
65/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä opetella, mutta kalliiksi tulee ostaa vaikka sähköpora ja alkaa harjoittelemaan uuden asunnon seiniin. Jos ei osaa. Tätä on vaikea tajuta jos on tukiverkostoja. 

Niin ku kynnet voi katketa, ku tekee noit miesten hommii ja on kivaa olla sellane avuton pikkutyttö, joka ei osaa mitään.

Vai mitä ap?

Ainoa asia, jota en itse tee on auton renkaiden vaihto. Muutaman kerran olen ne vaihtanut isoisäni kanssa. Viimisellä kertaa oli sellainen keleen kurakeli ja uuden karheet kynnet (300e). Silloin päätin, että loppu se liassa möyriminen ja säästyy kynnetkin, kun alan maksamaan vaihtopalvelusta. Jotkut urheiluseurat tekee renkaan vaihtoja 50 eurolla. Saa akryyleihin timanttejakin enemmän.

Vierailija
66/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi varmaan pitänyt opetella, mutta en ole. Olen myös todella epätekninen ka en tajua ohjeista mitään. Osaan vastaavasti hyvin tehdä monia nuita asioita ja näin se nyt minun kohdallani on mennyt. Ex- miehen ei tarvitse opetella kokkaamista yms koska löysi työpaikalta uuden naisen ennen eroa. Hevosetkin nauraa sinä päivänä kun hän tekee ruokaa tai edes pesee pyykkiä.

Vierailija
67/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän on helppo vastata ikävästi. Kaikilla ei kuitenkaan ole ketään. Teen etätöitä naisvaltaisella alalla. Ex- mies hoiti kaiken tuommoisen ja minä erilaiset jutut. Miehellä oma, uusi elämä ja häntä en pyydä. Isäni auttoi nuorena, mutta on kuollut. Sukulaisia vain muutamia ja ikää heillä yli 80v tai sitten nähnyt heitä aikoja sitten. Eli täysin epärealistista saada mistään apua. 

Miten sinä luulet että se sinun exäsi oppi jonkun Ikeakalusteen kasaamaan?

Meidän suvussa miehet on aina opettaneet miehiä samaan, mitä itse osaavat.

Vierailija
68/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mies, mutta ei siitä ole mitään apua noissa hommissa. 

Vierailija
69/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten taas incel itkee näitä aloituksia, että mies vain on niin vahva ja hoitaa kaiken? 

Incel itkee aina,  jos ei saa naista

Ei edes eri maista 

ei koskaan myöskään erilaista 

Incel aina vouhkaa 

Miten on taas varaa nostaa vuokraa 

Mut naiset pärjää aina

aina vaikka ilman miestä 

Ei incel pärjää ilman naista 

Vierailija
70/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoaminen ei ole vaikeaa, sen teen itse. Poraaminekin onnistuu, mutta en halua ostaa ja omistaa poraa. Olen järjestänyt kotini niin, ettei tarvitse porailla

Onko paikkakunnallasi mökkitalkkareita? Meillä on ainakin joku talkkaripalvelu, joka tarjoaa juuri tuollaista apua. Hinta on vaan sen verran kallis, ettei viitsi yhden pikkujutun vuoksi pyytää. Tuttavat miehet ovat myös avuliaita, mutta noh, kaikki eivät tykkää päästää miehiä lähipiiriinsä

Jos sinulla on omakotitalo niin tekisin itse minimijutut. Kerrostalossa ei tarvitse tehdä mitään, no viemäristä poistan hiukset välillä

Kerrostalossa ei tarvi tehdä mitään? Joo, ei, jos haluaa esimerkiksi tuijottaa vain vitivalkoisia seiniä, eikä ripustaa mitään niille.

Onko taulukoukun seinään laittaminenkin nyt miesten homma? 

Vierailija
71/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä mies saa apua naisten töihin? Imurointiin, tiskaamiseen, pyykkäämiseen ja ruoanlaittoon.

Vierailija
72/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutin 16-vuotiaana omilleni ja tiesin silloin jo, että esim porakone on, ja tulee aina tarpeeseen. En mäkään osannut esim asentaa lamppua kun en sitä ollut joutunut tekemään, jopa verhojen paikalleen saamista piti miettiä, moni asia meni pieleen. Sillon se oli juuri sitä, opettelemista josta joskus tuli ehkä laskuakin mutta en halunnut silloinkaan olla riippuvainen kenestäkään. 

Nuo on ihan perus asioita kotitaloudessa samalla tavalla kun esim vaikka astiat ja verhot tai petivaatteet. Pärjäähän sitä ilmankin mutta hitosti ne helpottaa ja tekee elämästä mukavampaa.

Anteeksi, mutta mua hämmästyttää kuinka moni nainen edelleen on

Eniten olen yllättynyt siitä avuttomimpia ovat nuoret naiset. Vanhat akat osaavat käyttää porakonetta, tai ainakin meisseliä. Entiseen aikaan osasin vaihtaa itse autoon lampun, mutta nyt pitää viedä korjaamolle. Eikä vika ole minussa vaan nykyisissä autoissa. Ei se voi olla totta, että nuori nainen ei muka saa jotain hyllyä kiinnitetyksi seinälle, jos seinä ei ole sellaista betonia, johon pitää porata reikä jollakin erikoisvehkeellä ja vielä tarkistaa, että ei vaan satu sähköjohdon kohdalle.

Vierailija
73/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee taas vastauksista että suomalaisten ja varsinkin suomalaisten naisten edellytetään olevan superihmisiä. 

On luonnollista että jokaisella jotkut asiat sujuvat helposti ja joitakin ei halua edes opetella, oli mies tai nainen. 

Palveluja ei Suomessa ole sille että saisi hyllyn seinään, verhot kiinnitettyä tms. käytännössä. Eikä ole järkeä maksaa siitä 40-60 euroa plus alv tunti.

Minulla ei ole sukulaisia lähellä, joten olen itse olen saanut apua paikalliselta alueen palstalta, jossa esim nuoret tarjoavat apua, olen saanut ikkunanpesua, pientä muuttoapua, valaisimia kattoon jne.

Olen saanut apua talon huoltomieheltä pientä korvausta vastaan, naapuriperheeltä joka on tullut tutuksi, ja kun on ollut kantamuksia tms. niin taksikuski kantaa sisälle asti.

Pitää olla kekseliäs.

Joissain taloyhtiöissä on nettipalstakin, jossa voi kysyä apua.

Ei ole pakko tehdä itse, on ok ja hyvä pyytää apua. 

Ei ole pakko kärsiä ja suorittaa itse hammasta purren, tai pahimmassa tapauksessa pudota portailta tai joltain itsekyhätyltä kiipeilyhäkkyrältä.

Vierailija
74/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti noi miesten hommat ei oo edes vaikeita. Porakoneita saa lainattua usein kirjastoista ja rahalla esim. Bauhausista.

Jos voimat loppuu, niin se on ihan eri asia. Kyllä sellaisen Ikean Pax-kaapinkin kokoaa yksin, koska ne ovat niin kevyttä lastulevyä. Palapelit tekee vain hyvää aivoille.

Kannattaako lainailla porakoneita kun lähimarketin peruskone taulukoukkuja varten 49€ ?

Sillä voi sitten laittaa loppuelämän taulukoukut ja naulakot.

Vierailija
75/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kaikki miehetkään osaa tai halua noita porakoneita heilutella. Esim mun mies soittaa kaverille, että tarttis pari reikää.. tai terassia rakentaa, parkettikasata tai muuten vaan sahailla asioita. Sehän tulee ja aina hymyssä suin. Sitten mies availee sille asennuskaljoja, grillaa ja lämmittää saunaa.

Mieheni on taas näppärä noiden tietokoneiden kanssa. Kun tuo kaveri tarvii uutta laitetta lapselleen, niin mies lähtee hymyssä suin kasaamassa tai asentamassa tietokoneen tai äänijärjestelmän milloin mitäkin. Siellä sitten herra tarjoaa asennusolutta ja lämmittää saunan urakan päätteeksi.

YYA

Vierailija
76/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurit, Facebook,kadulta.

Vierailija
77/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin setä...naapuri with benefits, poreilee kulloinkin tarvittavaa reikää ja kokoaa mööpeleitä ja korjaa. Tuo minulle ommeltavia. Joskus syödään yhdessä. Kummallakin toisen avain mutta ei haluta muuttaa yhteen.

Vierailija
78/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen omaa poikaani neuvonut, että opettaa myös vaimoaan ja tyttäriä tekemään kaikenlaisia hommia, ei ainoastaan poikaa. Itse en ole oppia saanut perinteisiin miesten töihin. Ensin ne teki isä, sitten mies, ja se oma poika - mutta en koskaan minä. Ja kun jäin yksin, mitään en sitten ole osannut.

Juuri näin. Meillä tyttölapset ovat mukana remppa- ja autohommissa yms. siinä kuin poikakin.

Ei tarvi sitten ekassa omassa asunnossa olla mikään avuton reppana.

Vierailija
79/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

... Esim mun mies soittaa kaverille, että tarttis pari reikää.. tai terassia rakentaa, parkettikasata tai muuten vaan sahailla asioita. Sehän tulee ja aina hymyssä suin. Sitten mies availee sille asennuskaljoja, grillaa ja lämmittää saunaa. ...

Tässä ihan valideja vaihtoehtoja itse kullekin joka kaipaa tutulta jeesiä.

Vierailija
80/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyl hankalaa kun kaikki hommat jää tekemättä. Kaatistavaraa saan hiukan autolla vietyä mut raskasta yksin roudata ku mun hyvä miespuolien ystäväkuoli muutama vuosi sitten. Ostin kyllä porakonernkin, en vaan osaa sitä käyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi