Mistä te eronneet saatte apua "miesten töihin"?
Joo. Tiedän, että jokainen voi opetella, mutta ei ole kiinnostusta tai jaksamista. Tarkoitan kaikkia poraushommia, kokoamisia yms. Lapsi opiskelee eri puolella Suomea. Ei ole hengissä ketään sukulaista tms jolta voisi pyytää. Ei ole ketään niin läheistä miespuolista tuttua, jolta vois mitään pyytää. Ylipäänsä ei ole nitään verkostoja, josta apua saisi ilman rahaa. On tää aika kauheeta kun tajunnut miten yksin on.
Kommentit (260)
Vierailija kirjoitti:
Laita tinderiin ilmoitus että tarviit miehen poraamaan sun reikiä.
Siten vain valitsee parhaimmat "poraajat".
Vierailija kirjoitti:
Opetella? Minulla opetettiin nuo sinun niin sanotut miesten hommat jo kotona lapsuudessa.
Nainen,50 v.
Nimenomaan, sen takia juuri ne hommat osaat, koska joku OPETTI ne sinulle ensin. Samoin ne on miehille joku ensin opettanut, harvempi on joku täysin itseoppinut.
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä opetella, mutta kalliiksi tulee ostaa vaikka sähköpora ja alkaa harjoittelemaan uuden asunnon seiniin. Jos ei osaa. Tätä on vaikea tajuta jos on tukiverkostoja.
No ei oo kallis tavallinen sähkökäyttöinen pora, ei tarvi ottaa sitä kalleinta mallia jos ei ole aikomus taloa rakentaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita tinderiin ilmoitus että tarviit miehen poraamaan sun reikiä.
Siten vain valitsee parhaimmat "poraajat".
Iiiiks mikä jonnevitsi... reikä OMG 😑
Vierailija kirjoitti:
Helpottaa elämää kummasti, kun vain alkaa opetella uusia taitoja mukavuusalueen ulkopuolelta.
Kun asuu toisen omistamassa asunnossa vuokralla, ei kysymys ole mukavuusalueen ulkopuolelle astumisen pelosta, vaan viisaudesta, ettei ala söheltää toisen seiniin miljoonaa epäonnistunutta reikää.
Vuokra asunnon seiniin ei paljon kannata porailla reikiä osaa tai ei.
Huonekalut kokoan itse ja poraushommiin pyydän siskoa, en ole ostanut omaa porakonetta niin siksi sisko saa auttaa siinä.
Mutta monissa kaupungeissa on kyllä apumies palveluita mistä voi vuokrata miehen työkalupakin kanssa jos ei itse jaksa/osaa/viitsi noita ns. miesten töitä tehdä. FaceBookissa voi kokeilla jos on joku paikallinen yhteisö löytyisikö sieltä joku halukas auttamaan.
Jotain osaan itse. Pyörän käytän huollossa koska poljen päivittäin yli 30km joskus enempi,sen pitää toimia. Ex.n kaverit, muut kaverit ovat auttaneet tarvittaessa.
Itse maalaan ja naulat seinään ja pikku korjaus.
Myös omat läheiset perheestä. Aina apua saanut koneet ja raskaat tavarat tuoneet. Vaikeat lamput laittaneet.
At tekee tietysti vaativat työt
Vierailija kirjoitti:
No jos on miljoona muuta murhetta hoidettavana, niin on täysin ymmärrettävää ettei halua keski- ikäisenä alkaa porailemaan ja harjoittelemaan porakoneen käyttöä. Kyllä mun äidille kävi poikansa ja naapuri tekemässä kaikki tuommoiset jutut kun isäni kuoli äkillisesti sydäriin 65- vuotiaana. Ja ei kyllä kukaan voi äitiäni sanoa reppanaksi ihmiseksi. Jos on työnjako ollut tietynlainen, niin se on. Huomaa miten kypsymättömiä ihmisiä tällä palstalla on.
Jep. Sun äidille kävi läheinen eli poikansa, jota varmasti näkisi muutenkin ja apu on molemmin puolista. Olisithan säkin voinut auttaa?
Ainakin meidän eläkkeellä oleva mutsi pyytää asiasta riippumatta apua ihan kummaltakin, veljeltäni tai minulta. Isän kuoleman jälkeen kolmestaan ollaan oltu esim repimässä äidin ostamaa taloa auki lattiasta kattoon ja tekemässä uudet betonivalusta asti sisätöiden viimeistelyyn ja sen jälkeen rakentamassa pihavajaa, kasvihuonetta jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän on helppo vastata ikävästi. Kaikilla ei kuitenkaan ole ketään. Teen etätöitä naisvaltaisella alalla. Ex- mies hoiti kaiken tuommoisen ja minä erilaiset jutut. Miehellä oma, uusi elämä ja häntä en pyydä. Isäni auttoi nuorena, mutta on kuollut. Sukulaisia vain muutamia ja ikää heillä yli 80v tai sitten nähnyt heitä aikoja sitten. Eli täysin epärealistista saada mistään apua.
Miten sinä luulet että se sinun exäsi oppi jonkun Ikeakalusteen kasaamaan?
Ikealla nyt ei mitään "kalusteita" edes myydä. Pelkkää roskaa ovat kaikki heidän tekeleensä.
Vierailija kirjoitti:
Helpottaa elämää kummasti, kun vain alkaa opetella uusia taitoja mukavuusalueen ulkopuolelta.
Kun asuu toisen omistamassa asunnossa vuokralla, ei kysymys ole mukavuusalueen ulkopuolelle astumisen pelosta, vaan viisaudesta, ettei ala söheltää toisen seiniin miljoonaa epäonnistunutta reikää.
Jos on toisen omistama niin sitten siltä toiselta kannattaa kysyä kuka voisi tulla seiniä poraamaan. Tai saako sinne asuntoon mitä laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opetella? Minulla opetettiin nuo sinun niin sanotut miesten hommat jo kotona lapsuudessa.
Nainen,50 v.
Nimenomaan, sen takia juuri ne hommat osaat, koska joku OPETTI ne sinulle ensin. Samoin ne on miehille joku ensin opettanut, harvempi on joku täysin itseoppinut.
Mites kun opettelee vaikka netin ja kirjojen opastuksella? Eikö se ole itseopiskelua?
Miehen selittää naisille mitä tehdä, jotta suhteen epätasapaino vaan jatkuisi.
Naiset usein jo tekee puolet ja nyt pitäisi vaihtaa renkaat ja porata hyllytkin seinään.
Suomalainen mies on kuolemassa sukupuuttoon, mutta ei ole iso haitta tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkee taas vastauksista että suomalaisten ja varsinkin suomalaisten naisten edellytetään olevan superihmisiä.
On luonnollista että jokaisella jotkut asiat sujuvat helposti ja joitakin ei halua edes opetella, oli mies tai nainen.
Palveluja ei Suomessa ole sille että saisi hyllyn seinään, verhot kiinnitettyä tms. käytännössä. Eikä ole järkeä maksaa siitä 40-60 euroa plus alv tunti.
Minulla ei ole sukulaisia lähellä, joten olen itse olen saanut apua paikalliselta alueen palstalta, jossa esim nuoret tarjoavat apua, olen saanut ikkunanpesua, pientä muuttoapua, valaisimia kattoon jne.
Olen saanut apua talon huoltomieheltä pientä korvausta vastaan, naapuriperheeltä joka on tullut tutuksi, ja kun on ollut kantamuksia tms. niin taksikuski kantaa sisälle asti.
Pitää olla kekseliäs.
Joissain taloyhtiöissä on nettipalstakin, jossa voi kysyä a
Karrikoiden:
Superihmiseen viitataan ehkä sen takia, että naisen pitää osata kaikki yksin ja ihan itse. Vain todella avuton nainen kehtaa pyytää apua. Monessa muussa kulttuurissa on taas itsestään selvää, ettei nainen koske poraan. Se on miehen hommaa, eikä mies koske silitysrautaan. jne.
Suomessa nainen tekee kaiken, mies ei mitään.
ohis ja jää odottamaan, että kuinka moni otti asian liian tosissaan.
Sohvalla makoilu kyllä onnistuu naiseltakin ihan helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän on helppo vastata ikävästi. Kaikilla ei kuitenkaan ole ketään. Teen etätöitä naisvaltaisella alalla. Ex- mies hoiti kaiken tuommoisen ja minä erilaiset jutut. Miehellä oma, uusi elämä ja häntä en pyydä. Isäni auttoi nuorena, mutta on kuollut. Sukulaisia vain muutamia ja ikää heillä yli 80v tai sitten nähnyt heitä aikoja sitten. Eli täysin epärealistista saada mistään apua.
Miten sinä luulet että se sinun exäsi oppi jonkun Ikeakalusteen kasaamaan?
Meidän suvussa miehet on aina opettaneet miehiä samaan, mitä itse osaavat.
Meidän suvussa opetettiin tytöille ja pojille aivan samat asiat. Veljeni on taitava kokkaamaan ja minä osaan naisena käyttää vaikka minkälaisia työkaluja ja niitä on minulla senverran, että ok-talon hoito sujuu loistavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokra asunnon seiniin ei paljon kannata porailla reikiä osaa tai ei.
Asumisen jäljet on sallittu ja ne saa aina uusittua?
Ei mulle ole tullut pienistä jäljistä valitusta, se on sitä elämää. Isommat jäljet nyt ihan itse tasoiteltu ja maalattu.
Toki eri asia jos huvikseen nakuttelee ja porailee ja jättää asian sikseen.
Vierailija kirjoitti:
Mistä mies saa apua naisten töihin? Imurointiin, tiskaamiseen, pyykkäämiseen ja ruoanlaittoon.
Kotipalvelusta.