Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä te eronneet saatte apua "miesten töihin"?

Vierailija
23.07.2024 |

Joo. Tiedän, että jokainen voi opetella, mutta ei ole kiinnostusta tai jaksamista. Tarkoitan kaikkia poraushommia, kokoamisia yms. Lapsi opiskelee eri puolella Suomea. Ei ole hengissä ketään sukulaista tms jolta voisi pyytää. Ei ole ketään niin läheistä miespuolista tuttua, jolta vois mitään pyytää. Ylipäänsä ei ole nitään verkostoja, josta apua saisi ilman rahaa. On tää aika kauheeta kun tajunnut miten yksin on.

Kommentit (260)

Vierailija
241/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä opetella, mutta kalliiksi tulee ostaa vaikka sähköpora ja alkaa harjoittelemaan uuden asunnon seiniin. Jos ei osaa. Tätä on vaikea tajuta jos on tukiverkostoja. 

On joo tosi vaikeeta, kun niitä poria myydään siellä samassa Prismassa mistä muutkin kamat ostat.

Ei kyllä mitenkään voi tietää kuuluuko sen terän osoittaa seinää kohti vai omaan polveen. Ja YouTuben minuutin "how to drill" videossakin puhutaan jotain ulkomaankieltö mitä en ymmärrä.

Minä yritin porata seinään reikää niin se ei mennyt. Eli ilmeisesti on olemassa erilaisia materiaaleja ja poranteriä? Mistä tiedän mitä materiaalia minun seinä on? Tai saako siihen porata ollenkaan?

Tottakai voin ottaa selvää tästä. Mutta yleensä kaikki korjaus- ja rakennusasiat on tuollaisia, että kuvittelet sen olevan

Älä nyt viitsi esittää idioottia. Jos olisit googlettanut oikealla sanoilla, esim. Ruohonleikkurin käynnistys, olisi asia selvinnyt nopeasti. Se nappi on ryyppy. 

Googlella ruohonleikkuri ei käynnisty antaa heti ohjeita myös. 

Seinä materiaalin saa normaalijärkinen selville ihan kopistelemalla, jos ei sitä mitenkään muuten osaa päätellä tai ymmärrä. Mene nyt kokeeksi nopeuttamaan ensin puuta ja sitten kiveä. 

Vierailija
242/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon välillä katsonut YouTubesta mallia, kun en aina kehtaa pyytää apua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä eronneet miehet saavat apua naisten töihin?

Kovasti mietin mikä se semmoinen työ voisi olla. Ei tule mieleen.

Mies

Ompelet siis sujuvasti?

Mitä pitäisi ommella?

Eli et osaa.

Itse ompelen vaikkapa verhot, korjaan rikki menneitä vaatteita, vaihdan rikkoutuneet vetoketjut, teen kaikenlaista muutakin. Ei ole muuten ainakaan helpompaa kuin se poraaminen, jonka toki osaan myös. Ei 

Voi että olet urhea. Ompelu ei muuten ole lainkaan vaikeaa. Joka ikinen normaalijärkinen mies sen oppii, jos haluaa. Sitäpaitsi, moni nainen ei osaa ommella. Todennäköisesti ne samat, jotka eivät osaa käyttää porakonetta  

Mihin edes tähtäät itsekehullasi?

Vierailija
244/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen paljon ihan itse, mutta olenkin naimisissa. Mies osaa myös.

Vierailija
245/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon välillä katsonut YouTubesta mallia, kun en aina kehtaa pyytää apua. 

Hyvä idea.

Mä katon ja mun mieskin kattoo.

Vierailija
246/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa kaupungissa on Via Dia tai vastaava palvelu, jonka sivulla kerrotaan että tekevät pieniä remppahommia.

Vierailija
247/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 82- vuotias äitinikin osaa porata. 

Vierailija
248/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eronneet? Poraamista?

Kyllähän se nyt on aika selvä, että kämppä, etenkin OKT vaatii aika paljon huoltoa ja tekemistä ja ainakin oma kokemukseni on, että sellaiseen jääneitä tai nyt uyliåpäätään useimpia eronneita tai muita yksinasuvia ei yksinkertaisesti suurimmaksi osaksi vain vlttujakkaaan kiinnosta eikä viitsi näihin "miesten töihin" tarttua, jos joku ne tekee hänen puolestaan.

Tässä on itsekin käyty kaikennäköistä pikkuremppaa tekemässä sillä palkalla, että peitto suhisee sitten aktiivisesti ja syötävää, joskus juotavaakin on tarjolla. Näille eronneille se peiton suhina ei ole minkäänlainen este, vaan pikemminkin aivan luontainen maksuväline. Onpahan niinkin käynyt, että ihan ekaksi on tarjottu toosaa ikään kuin maistiaisksi ja vasta sen jälkeen kyselty, että tuota olis tarjolla useamminkin, jos pieniä duuneja tekee.

Vierailija
249/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies

Ompelet siis sujuvasti?

Sen verran mitä olen ikinä tarvinut ommella. Eli käytännössä nappeja, paitojen vetämistä selästä sisään tai housujen puntin pituuden säätöä. Tai jotain pienen pienten reikien paikkaamista käsin.

Muuta tarvetta en keksi. Verhot tulevat kangaskaupasta valmiiksi oikean pituisina jne. ja muuten vaatteet/tekstiilit ovat nykyään sen hintaisia että ei ole kannattavaa isompia vikoja alkaa korjailla jos yhtään omalle ajalleen laittaa arvoa.

Vierailija
250/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä on semmoisia firmoja tai sitten nykäiset naapuria hihasta. Suomessa saisi enemmän ottaa tuulta alleen noi apit, joissa tarjotaan apua naapurille. Olisi helposti löydettävissä juurikin poran omistaja, joka osaa käyttää sitä. Piipahtaa äkkiä vaikka kymppiä vastaan tekemässä ne reiät. Sitten siellä saa antaa tähtiä yms.

Telkkarissa mainostetaan tätä Foxdo juttua, että olisko se sitten se mitä tuossa ajan takaa. :)

Työn hinta on vaan Suomessa jäätävää. Rautakauppa möi lipevästi hymyillen venttiilin kerrostaloasuntoa seinää varten, mutta sen asentaminen olisi maksanut monta sataa euroa ja firma ilmoitti, että pienin mahdollinen veloitus koskee kolmea tuntia, vaikka itse työ kestäisi vain tunnin.

Siis mikä venttiili, mihin seinään ja millä taloyhtiön luvalla?

Tavan räppänä kevyeen väliseinään kahden huoneen väliin?

Vierailija
251/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti noi miesten hommat ei oo edes vaikeita. Porakoneita saa lainattua usein kirjastoista ja rahalla esim. Bauhausista.

Jos voimat loppuu, niin se on ihan eri asia. Kyllä sellaisen Ikean Pax-kaapinkin kokoaa yksin, koska ne ovat niin kevyttä lastulevyä. Palapelit tekee vain hyvää aivoille.

Kannattaako lainailla porakoneita kun lähimarketin peruskone taulukoukkuja varten 49€ ?

Sillä voi sitten laittaa loppuelämän taulukoukut ja naulakot.

Ei meidän betoniseiniin saa yhtäkään koukkua tuollaisella peruskoneella. On niin kivistä betonia, ettei vasaroitavat taulukoukutkaan uppoa, katkeaa vaan ne ohuet naulat.

Nyt kuulostaa mielenkiintoiselta, jos ei perustason iskuporakone, oikealla ja tuoreella kiviterällä saa tehtyä taulukoukun vaatimaa parin sentin syvyistä reikää. Veikkaisin että joko koneessa ei ole isku päällä tai terä on jollekin muulle materiaalille kuin betonille. Muuten ei ole mahdollista.

Vierailija
252/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi... jos nainen on ihan terve ja jäsenet (ja pää) pelaa, niin siitä vaan tekemään ja opettelemaan. Vois nämä naisetkin, ketkä jostain kumman syystä haluavat parisuhteessa olla, tehdä välillä myös itse eikä aina vaan tukeutua mieheen. Se juuri synnyttää näitä tapauksia eron jälkeen, jotka eivät sitten osaa ja kykene kun mies on tehnyt tämän kaiken.

T. Onnellinen vapaaehtoisesti vapaa nainen :)

Sama pätee myös miehiin kotihommien suhteen. Pappani oli ihan pulassa mummon kuoltua, kun mummo oli aina tehnyt kaikki kotihommat. Pappa ei edes tiennyt, kuinka uunin saa lämpenemään. 

No hei, ikivanha (vai jo kuollut?) pappasi joka on syntynyt vuonna X onkin aivan juuri kuten kaikki tasa-arvokasvatetut ja tavan perukoulun läpäisseet keskivertopojat/-miehet. Sellaisia ne kaikki miehet ovat, kuin 1920 syntyneet. Kukaan ei ole muuttunut mitenkään sen jälkeen.

Vierailija
253/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin poraamisessa tarvitaan penistä? 

Anuksen penetroimiseen.

Vierailija
254/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun 82- vuotias äitinikin osaa porata. 

Mun 12v tytär juuri pintaremppasi oman huoneensa. Toki vanhemmat olivat sivustalla apumiehinä. Koukkujen proppaus seinälle ei näyttänyt tuottavan vaikeuksia - eniten tuli harjoituskappaleita listojen jiirien ja mittojen kanssa, mutta kärsivällisyydellä maaliin.

Vierailija
255/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä onneksi ihan tykkäänkin koota huonekaluja jne, mutta toisaalta just niitä hommia ei kovinkaan usein ole kun sisustuksen on kerran valmiiksi saanut. Ja osaan maalata ja laittaa tapettia, mutta näissäkin on vähän sama juttu että kun kerralla tekee mieleisen niin mitäpä sitä vaihtamaan.

On tietysti sitten sellaisiakin, että tarvitsisi lisäparin käsiä tai ettei taidot / voimat itsellä riitä (eikä kukkaro ammattilaiselle maksamiseen) ja nämä sitten on niitä ikuisiksi haaveiksi jääviä juttuja.

Tuo on ihan totta, että sitä on ihan hirvittävän yksin jos ei ole niitä tukiverkkoja ja itseäni kauhistuttaa tuleva aivan hirveästi, koska kuka se sitten auttaa ja jeesaa kun ikä alkaa painaa eikä enää voi olla näinkään omavarainen ja -toiminen vaan sitä apua ihan oikeasti pitäisi saada moneen asiaan eikä vain "miestenjuttuihin".

Keneltä tätä edes voi kysyä?

Vierailija
256/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies

Ompelet siis sujuvasti?

Sen verran mitä olen ikinä tarvinut ommella. Eli käytännössä nappeja, paitojen vetämistä selästä sisään tai housujen puntin pituuden säätöä. Tai jotain pienen pienten reikien paikkaamista käsin.

Muuta tarvetta en keksi. Verhot tulevat kangaskaupasta valmiiksi oikean pituisina jne. ja muuten vaatteet/tekstiilit ovat nykyään sen hintaisia että ei ole kannattavaa isompia vikoja alkaa korjailla jos yhtään omalle ajalleen laittaa arvoa.

Aika sama täällä. Vetoketjun vaihto on jo sillä puolella että ei maksa vaivaa perusvaatteeseen. Lapset tuhoavat housujen polvia niin niihin pitää sitten ajella paikkoja ristiin rastiin, mutta tuossa ei ole jäljellä mitään väliä (kun uusi reikä on samassa puntissa parin viikon päästä).

Ja olen siis nainen.

Vierailija
257/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä eläkeläinenkin joutuu ostamaan kodin siivouksen yksityiseltä siivousyritykseltä. 

Ei ole ilmaispalveluita. 

Vierailija
258/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse miestä kuin yhteen "miesten työhön" ja siihen löytyy joka toinen viikonloppu terasseilta ihan riittävästi ehdokkaita. Kaiken muun teen itse.

Vierailija
259/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihan parisuhteessakin olen se, joka meidän huushollissa tekee kaikki "miestentyöt", koska mun mies on silleen vähän niin kuin huono. Olen opetellut itse, joko katsomalla olan yli kun joku tekee, lukemalla ohjeita tai katsomalla youtubesta tutoriaaleja.

Kokoan huonekaluja, tapetoin, maalaan, poraan, vaihdan autoon sulakkeita ja polttimoja yms. Olen rakentanut yksin kasvihuoneenkin.

Seuraavana olisi lattian laitto, pitäisi asentaa vinyylilankku koko taloon.

Naiset, opetelkaa tekemään. Tärkeitä taitoja nämä.

Vierailija
260/260 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kahdenlaisia ihmisiä: niitä jotka tekee ja niitä jotka puhuu tekemisestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi