Mistä te eronneet saatte apua "miesten töihin"?
Joo. Tiedän, että jokainen voi opetella, mutta ei ole kiinnostusta tai jaksamista. Tarkoitan kaikkia poraushommia, kokoamisia yms. Lapsi opiskelee eri puolella Suomea. Ei ole hengissä ketään sukulaista tms jolta voisi pyytää. Ei ole ketään niin läheistä miespuolista tuttua, jolta vois mitään pyytää. Ylipäänsä ei ole nitään verkostoja, josta apua saisi ilman rahaa. On tää aika kauheeta kun tajunnut miten yksin on.
Kommentit (260)
Ihan voit ostaa palveluja, jos et osaa tehdä. Vaikka provo tämäkin aloitus varmaan on.
Rahalla saa. Itse jouduin hoitamaan muutonkin rahalla. Ei ole ketään, jota voisi pyytää avuksi. Vaikea saada yksin sohvaa tms kannettua.
Rahalla niitä korjaus"miehiä" saa. Mikä siis on ongelma?
Voihan sitä opetella, mutta kalliiksi tulee ostaa vaikka sähköpora ja alkaa harjoittelemaan uuden asunnon seiniin. Jos ei osaa. Tätä on vaikea tajuta jos on tukiverkostoja.
Höh, minusta taas nuo kaikki ns. miesten hommat on mukavia. Ja teen kyllä siistimpää jälkeä kuin monet miehet. Suosittelen opettelemaan. Ohjeita seuraamalla erilaiset kokoamistehtävät on helppoja ja palkitsevaa kun näkee kättensä jäljen.
Ei minulla ole poraamis- eikä kokoamishommia. Jos sellaisia tuleen, tilaan remppamiehen tai ostan kokoamispalvelun.
Niitä on semmoisia firmoja tai sitten nykäiset naapuria hihasta. Suomessa saisi enemmän ottaa tuulta alleen noi apit, joissa tarjotaan apua naapurille. Olisi helposti löydettävissä juurikin poran omistaja, joka osaa käyttää sitä. Piipahtaa äkkiä vaikka kymppiä vastaan tekemässä ne reiät. Sitten siellä saa antaa tähtiä yms.
Telkkarissa mainostetaan tätä Foxdo juttua, että olisko se sitten se mitä tuossa ajan takaa. :)
No täytyy varmaan alkaa säästämään. Ei ole rahaa vielä.
Äitiäni auttaa mun mies, sukulaismiehet (useat on isäni sukulaisia, mutta hyvät välit on säilyneet erosta huolimatta), ystävämiehet. Pienet porahommat hoitaa kyllä itsekin tai tyttärien avustuksella ja kesämökinkin maalasi enimmäkseen ihan itse. Maksullista apua sitten hankkii johonkin kuten renkaan vaihto.
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä opetella, mutta kalliiksi tulee ostaa vaikka sähköpora ja alkaa harjoittelemaan uuden asunnon seiniin. Jos ei osaa. Tätä on vaikea tajuta jos on tukiverkostoja.
Voi ja kannattaa opetella ensin muualle kuin suoraan aloittaa seinästä. Sama koskee muitakin työkaluja.
Itse vain ja rahalla ostan. Monta asiaa on pitänyt opetella.
Vierailija kirjoitti:
On joo tosi vaikeeta, kun niitä poria myydään siellä samassa Prismassa mistä muutkin kamat ostat.
Ei kyllä mitenkään voi tietää kuuluuko sen terän osoittaa seinää kohti vai omaan polveen. Ja YouTuben minuutin "how to drill" videossakin puhutaan jotain ulkomaankieltö mitä en ymmärrä.
Poraaminen ja kokoaminen on helppoa. Etenkin kokoaminen tuntuu luonnistuvan naisilta paremmin, koska naiset yleensä jaksavat lukea kokoamisohjeen.
En mistään saa apua. Naulakkokin on odottanut seinään laittajaa 7 vuotta. Luulin, että saisin siihen jonkun laittajan, kun sen hankin. Autottomana kaikki vähänkin isompi tavara ym. on tilattava kotiinkuljetuksella ja huonekalut ostan vain valmiiksi kasattuna. Kerran tilasin Jyskistä itsekasattavan huonekalun ja se oli ihan susi, minkä jälkeen en enää ole ostanut kuin valmiiksi kasattuja.
Nyt tarttisin kaatiskuorman viejää. Ei tietoakaan, kuka omassa pikkukaupungissa sellaisen veisi puolestani.
Laita tinderiin ilmoitus että tarviit miehen poraamaan sun reikiä.
Jos ei ole rahaa ostaa palveluja, silloin kannattaa todellakin unohtaa se kiinnostaako opetteleminen vai ei. Mieti että kun kerran opettelet, osaat koko loppuikäsi. Joko opettelet tai maksat, oma valinta.
Ainahan voi ostaa maksullisia palveluita, jos ei ole verkostoja.
Joko vaivaudut tai sitten uliset tumput suorana.
Avutonta asennetta.