Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkokeilussa moitittiin minun hitaudesta.

Vierailija
09.07.2024 |

Sanoin suoraan että sitten kun saan samaa palkkaa kun muutkin niin olen nopeampi ja ahkerampi. Kysyin vielä että ette kai odota että tekisin saman mitä kunnon palkkaa saavat työntekijät. Työkokeilijan tarkoitus ei ole korvata palkkatyöntekijää että tekisin kaiken nopeasti ja ilmaiseksi. Teen ehkä 30 % siitä mitä palkkaa saavat.  Työpäivän jälkeen sain palautetta keittiöpäälliköltä ja se sanoi että osaisin enemmän kun haluan tehdä. Minä sanon että osaan kun saan palkkaa saman kuin muut. Sanoin myös että tiedän etten tule saamaan palkkatöitä tästä firmasta. Olenkin täällä vain sen verran että työkkärissä ne on tyytyväisiä.

Olen aina ollut semmoinen vastarannankiiski että tylytän kyllä tarpeen mukaan niitä jotka kuvittelee että ilmaisena työntekijänä olisin ahkera.

Kommentit (187)

Vierailija
41/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla asenteella et tule saamaan palkkatyötä muustakaan firmasta. Kun hakee töitä, on suosittelijoilla iso merkitys. Ei kukaan suostu suosittelemaan sinua kun toimit noin. Töitä hakiessa olisi hyvä olla suosittelija mahdollisimman tuoreesta työsuhteesta. 

Juurikin työsuhteesta. Työkokeilu ei ole työsuhde, vaan työkokeilu on työkokeilijaa varten. Työkokeilussa tutustutaan työhön.

Muutenkaan ei ole hyvä idea laittaa ansioluetteloon työkokeilua. Työnantajaa kiinnostaa vain työkokemus, ei työkokeilut. Työkokeiluihin suhtaudutaan korkeintaan neutraalisti.

Työkokeilu kannattaa laittaa ansioluetteloon jos on tehnyt työnsä kunnolla ja jos sieltä on saanut suosittelijan. Itse ainakin palkkaisin mieluummin tyypin joka on ollut hiljattain työkokeilussa ja jota joku sieltä suosittelee kuin tyypin jolla on suosittelija jostain vuosien takaa olevasta työpaikasta.

Vierailija
42/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkokeilu ei ole sitä varten että ahkeroidaan hiki päässä vaan sitä varten että työtön näkee tykkääkö siitä työstä ja haluaako siitä ammatin. Ristiriita on että kun ei saa palkkaa niin kannattaako sitä edes antaa samaa työpanosta kun ne jotka tienaa sen 2500 euroa nettona. Ahkeroit siellä 6 kuukautta 8 tuntia päivässä ja sitten ne sanoo etteivät palkkaa sinua, kehuvat hiukan että olit kyllä hyvä mutta tiemme eroaa ja seuraavana maanantaina se työpaikka saa työkkäristä uuden ja ilmaisen työkokeilijan.

Miksi suostutte kuuden kuukauden työkokeiluun? Te itse allekirjoitatte sen työkokeilusopimuksen. TE-palveluista minulle sanottiin että maksimissaan kahden kuukauden sopimus, mieluummin yhden. Kuuden kuukauden sopimus vain, jos työ on niin monipuolista ettei kahdessa kuukaudessa pääse näkemään tarpeeksi.

Ihmiset itse alistuu orjaksi, lusmuilee ja velttoilee, ja vielä valittavat päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lukee näitä kommentteja niin eipä tarvitse miettiä miksi itse on töissä ja nämä kirjoittajat työttömiä. Todennäköisesti näin on myös jatkossa. Ne jotka palkkaavat ihmisiä töihin osaavat erottaa nämä laskelmoivat lusmuilijat jo kaukaa. He on juuri niitä jotka aloittavat italialaisen lakon heti kun joku asia ei miellytä ja joiden mielestä jokainen minuutti jonka voi työaikana olla tekemättä töitä on kotiinpäin.

Eli olet työkokeilussa ? Siitähän tässä puhutaan eikä töistä

Vierailija
44/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä systeemi sellainen on, jossa työnantaja hyötyy melkein ilmaisesta työvoimasta? Systeemin sisällä työntekijä voi käyttää järjestelmää samalla tavalla hyväkseen. Tämä on ollut liikaa työntekijöiden riistoa.

Vierailija
45/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein!! Koittivat päikyssä saada minut vaihtamaan kakkavaippoja mut kieltäydyin koska olin työkokeilussa en töissä

Vierailija
46/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas tein työkokeilussa parhaani vaikka ajattelinkin, että en tule kuitenkaan kyseiseen työpaikkaan työllistymään, koska siellä oli käytännössä aina harjoittelijoita. Välillä siis useampiakin, ja uusia otettiin aina kun entisillä harjoittelut loppui. Vähän epäreilulta tuntui, ja välillä melkein hyväksikäytöltä, mutta onneksi olen silti sen verran tunnnollinen, että tein töitä siinä missä työntekijätkin.

Yllättäen sieltä sitten irtisanotuikin työntekijä vähän ennen, kuin työkokeiluni loppui. Sain vakituisen työpaikan.

Vierailija
47/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla asenteella et tulekkaan koskaan pääsemän muualle kuin työkokeiluun tai kuntouttavaan työtoimintaan, etkä kohta enää sinnekkään.

Toivon todella, että saat aivan helvetin kovat karenssit ja kärsit nälästä, niin opit kyllä sitten töitä arvostamaan.

Olen puhunut.

Vierailija
48/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut semmoinen vastarannankiiski että tylytän kyllä tarpeen mukaan niitä jotka kuvittelee että ilmaisena työntekijänä olisin ahkera.

Ja ihmettelet miksi olet työkokeilussa etä vakituisessa tuössä. Vain Suomessa työntekijät kuvittelevat, että työnantajat on heitä varten. Suuressa maailmassa saisit potkut työkokeilustakin samana päivänä 

Vierailija
49/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kanssa kerran joutunut olemaan pakattomassa työkokeilussa mutta se ei ihan kauhean kauaa kestänyt kun sille työnantajalle ei kelvannut se että minun työn tulos tuottaa tulosta vasta sitten kun se tuottaa tulosta myös minulle.

Se yrittäjä on kyllä muutenkin avoimesti sitä mieltä että ei orjuudessa ollut mitään pahaa tai väärää ja kun sukulaisia kaupungin hallituksessa niin hän kykenee pyörittämään yritystään orjatyövoimalla jossa kukaan työntekijä ei saa palkkaa vaan ehdollistettua työttömyysturvaa ja aina löytyy työttömiä ketkä saa pakotettua tekemään töitä ilman palkkaa. Yksikään yrittäjä ei ole rehellinen ja jokainen yrittäjä tapattaisi alaisensa nälkään jos sillä saa hieman lisää maksimoitua omaa etua eli voittoja

Vierailija
50/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tällaiset työkokeilut ym. jumpat jotka menevät lopulta veronmaksajan piikkiin tulisi lakkauttaa samantien.

Ne vääristävät kilpailua ja ovat riski mitä työturvallisuuteen ja yrityksen maineeseen tulee.

Näistä veivauksista riipuvaiset yritykset poistuvat markkinoilta koska liiketoimintamallinsa on kannattamaton markkinahinnoilla toimittaessa.

Vierailija
51/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla asenteella et tule saamaan palkkatyötä muustakaan firmasta. Kun hakee töitä, on suosittelijoilla iso merkitys. Ei kukaan suostu suosittelemaan sinua kun toimit noin. Töitä hakiessa olisi hyvä olla suosittelija mahdollisimman tuoreesta työsuhteesta. 

Juurikin työsuhteesta. Työkokeilu ei ole työsuhde, vaan työkokeilu on työkokeilijaa varten. Työkokeilussa tutustutaan työhön.

Muutenkaan ei ole hyvä idea laittaa ansioluetteloon työkokeilua. Työnantajaa kiinnostaa vain työkokemus, ei työkokeilut. Työkokeiluihin suhtaudutaan korkeintaan neutraalisti.

Työkokeilu kannattaa laittaa ansioluetteloon jos on tehnyt työnsä kunnolla ja jos sieltä on saanut suosittelijan. Itse ainakin palkkaisin mieluummin tyypin joka on ollut hiljattain työkokeilussa ja jota joku sieltä suosittelee kuin tyypin jol

Olin monessa eri paikassa työkokeilijana pitkiä pätkiä. Työnantaja kunta ja alalla työvoimapula. Ei irronnut työpaikkaa alalta. Vasta kun olin samalla työnantajalla palkkatuella töissä, aloin saamaan töitä. Joten itselleni työkokeiluista ei ollut mitään hyötyä. Vaikka sainkin hyvät suositukset.

Mutta lyhyemmät harjoittelujaksot opiskelijana ovat aina työllistäneet. Aloilta, joille on vaikea työllistyä.

Vierailija
52/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi reilumpaa, että saisit sellaisia tehtäviä jotka vastaisivat palkkaasi kuin pyörit täysipalkkaisten jaloissa hiihtämässä omaan tahtiisi? Ei mitään ammattitaitoasi vastaavaa, josta et saa asianmukaista korvausta todellakaan. vaan jokin yksinkertainen ja sama tehtävä joka päivälle? Istut sitten odottamassa jossakin nurkassa, jos joku pyytää tekemään pl lakisääteiset kahvi- ja ruokatauot ja jolloin sinua ei saa häiritä. Tulee mieleen, että voisitko viedä kaikki kauhat takaisin paikalleen? Oisko se liikaa vai haluatko vain tarkistaa, että ne ovat oikeassa paikassa? Juttele ihmeessä pomolle, sillä turhaan kärsit siellä liiasta työtaakasta.

Työkokeilusta ei saa palkkaa.   Siitä saa sen normaalin työttömyys päivärahan, mikä saa kotina makaamalla.

Tarkoitus olis käydä mahdollisimman monessa työpaukassa, että mikä ala nappaisi ja sitten kouluttautua sille alalle.

Pituus voi olla 1-3 kk.  Jopa 6kk.

Kyllä on nähty sekä laiskoja vetelyksiö, jotka ramppasi jatkuvasti tupakalla.  Ja sitten virkeitä nuoria tyttöjä ja poikia, jotka tykkäsivät tehdä hommia. 

Innostuneita apureita.

Vierailija
53/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilu on orjuuttamista jota työkkäri harrastaa hallituksen luvalla. Ei kannata edes harkita menemistä. kysyin itse työkokeilupaikasta että maksaako ne minulle sen 9 euroa päivässä niin sanoivat ettei maksa. Halusin että ne maksaa eikä kela mutta eivät suostuneet maksamaan euroakaan, en edes ruokaa saanut sieltä ilmaiseksi vaikka työkokeilupaikassa oli ruokala. En sitten ollut sielä kun kaksi viikkoa.

Vierailija
54/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilusta on tullut jälleen yksi, uusi keino teettää ilmaista orjatyötä. Ei palkata esimerkiksi lomatuuraajia, kun saadaan "kokeilijoita" tekemään ne työt ilmaiseksi.

Vierailija
55/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi reilumpaa, että saisit sellaisia tehtäviä jotka vastaisivat palkkaasi kuin pyörit täysipalkkaisten jaloissa hiihtämässä omaan tahtiisi? Ei mitään ammattitaitoasi vastaavaa, josta et saa asianmukaista korvausta todellakaan. vaan jokin yksinkertainen ja sama tehtävä joka päivälle? Istut sitten odottamassa jossakin nurkassa, jos joku pyytää tekemään pl lakisääteiset kahvi- ja ruokatauot ja jolloin sinua ei saa häiritä. Tulee mieleen, että voisitko viedä kaikki kauhat takaisin paikalleen? Oisko se liikaa vai haluatko vain tarkistaa, että ne ovat oikeassa paikassa? Juttele ihmeessä pomolle, sillä turhaan kärsit siellä liiasta työtaakasta.

Kyllä on saatanan laiskoja lusmuja ja toiset lusmut toisiaan neuvoo.

Vierailija
56/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä systeemi sellainen on, jossa työnantaja hyötyy melkein ilmaisesta työvoimasta? Systeemin sisällä työntekijä voi käyttää järjestelmää samalla tavalla hyväkseen. Tämä on ollut liikaa työntekijöiden riistoa.

Noin puhuu punikki.

Vierailija
57/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkokeilusta on tullut jälleen yksi, uusi keino teettää ilmaista orjatyötä. Ei palkata esimerkiksi lomatuuraajia, kun saadaan "kokeilijoita" tekemään ne työt ilmaiseksi.

Kokeilija ei kykene saamaan suoritukseen, kuin alan ammattilainen.  Never.  Pitää myös valikoida työt, jotka heille voi antaa ja teettää.

Mutta siinä kokeilussa hån näkee alan töitä, todellisessa ymmpäristössä.

Olisitte tyytyväisiä, että joku suostuu ottamaan kokeiluun, vuosikausia kotona maanneen tupakoitsijan ja maanantai aamuna viinalle haisevan henkilön.

Usein on myös hiuslisäkkeet, tatuounnit, ja pitkän pitkät kynnet.

Kyllä käy monenlaista ihmistä kyselemessä työkokeilu paikkaa, kun sieltä työkkäristä tullut ilmoitus, mistä niitä kokeilupaikkoja vois kysellä.

Vierailija
58/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ottaa joku työkokeiluun, kun voisi palkata töihin oikealla palkalla. 

Vierailija
59/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpönlöpö, mitään suosittelijoita mistään saa ja muutenkin tuollaiset firmat käyttävät hyväksi halpatyöntekijöitä ja haalivat orjia. Juttelin kerran erään työvalmentajan kanssa jolla ollut asiakkaina niitä jotka olivat työkokeilussa ja vain 50% todennäköisyydellä oli työkokeilusta hyötyä työllistymisen näkökannalta, hyvin harvat työpaikat haluavat auttaa työkokeilijoita, ovat pohjasakkaa joita saa lain nimessä käyttää hyväksi ja pyörittävät lafkaa näiden orjien voimin. 

Vierailija
60/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työkokeilijalta halutaan täysi työpanos, ei pidä ottaa työkokeilijaa vaan työntekijä. Koeaika näyttää soveltuvuuden. Kiitos näiden satojen, jotka sitä työtä työkokeilussa tekevät täysillä, on paljon paikkoja, joissa täytetään paikkoja työkokeilijoilla toisensa perään. Koettakaa puolustelijat ymmärtää, että työkokeiljan "palkan" maksaa veronmaksaja. Moni työnantaja ei tajua sitäkään, että työkokeilu ei ole työsuhde. Jos vaikka saa oikean työpaikan tai koulutuspaikan, voi heittää pillit pussiin vaikka mikä olisi kesken ja lähteä. Saa toki muutenkin, mutta sitten saattaa olla vaarassa saada karenssi, mutta muita seuraamuksia ei tule. 

En tiedä onko aloitus provo vai ei, mutta perustelepa sinä palkansaaja,miksi jonkun toisen pitäisi tehdä sama työ samalla tahdilla kuin sinä? Että sinä saisit lusmuilla? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan