Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkokeilussa moitittiin minun hitaudesta.

Vierailija
09.07.2024 |

Sanoin suoraan että sitten kun saan samaa palkkaa kun muutkin niin olen nopeampi ja ahkerampi. Kysyin vielä että ette kai odota että tekisin saman mitä kunnon palkkaa saavat työntekijät. Työkokeilijan tarkoitus ei ole korvata palkkatyöntekijää että tekisin kaiken nopeasti ja ilmaiseksi. Teen ehkä 30 % siitä mitä palkkaa saavat.  Työpäivän jälkeen sain palautetta keittiöpäälliköltä ja se sanoi että osaisin enemmän kun haluan tehdä. Minä sanon että osaan kun saan palkkaa saman kuin muut. Sanoin myös että tiedän etten tule saamaan palkkatöitä tästä firmasta. Olenkin täällä vain sen verran että työkkärissä ne on tyytyväisiä.

Olen aina ollut semmoinen vastarannankiiski että tylytän kyllä tarpeen mukaan niitä jotka kuvittelee että ilmaisena työntekijänä olisin ahkera.

Kommentit (187)

Vierailija
1/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein. Ei se työkokeilu ole mikään koeaika, kuten jotkut luulee, vaan työkkärin toimenpide. 

Vierailija
2/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla asenteella et tule saamaan palkkatyötä muustakaan firmasta. Kun hakee töitä, on suosittelijoilla iso merkitys. Ei kukaan suostu suosittelemaan sinua kun toimit noin. Töitä hakiessa olisi hyvä olla suosittelija mahdollisimman tuoreesta työsuhteesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kauheaa, kun halpatyövoima alisuoriutuu. Suokaamme muutama lämmin ajatus työnantajan kyynelille ja tuskalle.

Vierailija
4/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei mut varmaan turha haaveilla oikeista töistä.

Vierailija
5/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on työnantajalle selvinnyt ettet sovellu alalle. Sinä et työtä edes halua. Kaikki hyvin.

Vierailija
6/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein! Et ole mikään orja.

Vierailija
7/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi antaa viisi minuuttia näytenumeroa tehoista ja siitä mihin kykenee kuten aikoinaan taivaskanavilla. Annat ilmaisen näytteen ja toteat että näyte loppui ja palauduit takaisin harjoitteluteholle..

Vierailija
8/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei mut varmaan turha haaveilla oikeista töistä.

Niin kuin moni täällä jo sanonut, työkokeilupaikoista on ylipäätään turha haaveilla oikeaa työpaikkaa vaikka miten perse hiessä painaisi duunia ja kokeilun läpikäynnissä työnantaja miten kiittelisi.

Vierailija
9/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ymmärrän miksi työkokeiluun on niin hemmetin vaikea päästä. Työkokeiluissa on ihmisiä, jotka ovat oikein ehdoin tahdoin hankalia, niin ei työnantajat halua sitä työtöntä ottaa kokeiluun.

Älkää menkö työkokeiluihin jollette aio tehdä töitä tosissanne. Pilaatte työhaluisiltakin mahdollisuudet ja kuvittelette sen olevan hyvä asia.

Vierailija
10/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläisen suunnitelmassa on maininta mahdollisesta työkokeilusta. Olen ajatellut niin että teen sen verran mikä tuntuu hyvältä ja mukavalta. Ihan toimettomana olisi tylsää joten varmaan teen sen minkä voin. Aina vaan on ilmaantunut ihan oikeita töitä niin työkokeiluun en ole vielä yltänyt :)

Vierailija
11/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliensa pitäminen on tärkeä työelämätaito. Monet uupuvat taakan alle, kun eivät osaa pitää rajoja. Töitä tehdään sen aikaa kun palkka juoksee, mihinkään ilmaisiin ylitöihin ei kannata eikä pidä suostua. Jos työnantaja lepsuilee palkanmaksun kanssa, niin työpanoksen voi silloin ihan oikeutetusti sovittaa palkkaa vastaavaksi. Ei siis mitään urakkatahtia, jos palkka on alakanttiin.

Työkokeilussa työnantaja saa sen arvoisen työpanoksen, kuin mistä maksaakin. Hän käyttää jonkin verran resursseja työntekijän ohjaamiseen ja opastamiseen (toivon ja oletan, en toki tiedä) ja sitä vastaan työntekijä antaa sen verran työpanosta, kun katsoo omaksi parhaakseen. 

Eiköhän nuo työkokeilutkin jää jatkossa vähemmälle, kun kunta ei niiden avulla sakkomaksuilta välty. Noiden kanssa on ollut todella sairaita käytäntöjä. Ei koulutettu, pitkän uran tehnyt ammattilainen tarvitse mitään työkokeilua niihin tehtäviin, mitä on ikänsä tehnyt. On jo aikakin, että osaavien työntekijöiden riistäminen loppuu.

Vierailija
12/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ymmärrän miksi työkokeiluun on niin hemmetin vaikea päästä. Työkokeiluissa on ihmisiä, jotka ovat oikein ehdoin tahdoin hankalia, niin ei työnantajat halua sitä työtöntä ottaa kokeiluun.

Älkää menkö työkokeiluihin jollette aio tehdä töitä tosissanne. Pilaatte työhaluisiltakin mahdollisuudet ja kuvittelette sen olevan hyvä asia.

Ai jossain on jo työnantajia jotka eivät halua työkokeilijoita, sehän on hienoa! Vähemmän orjatyön mahdollistajia.

Vierailija
13/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli menit sinne lusmuilemaan ihan huvikseen.

Vierailija
14/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein! Et ole mikään orja.

Näin on, ette ole orjia vaan näitä loisijoita.

Vierailija
15/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että pidät puoliasi.

Vierailija
16/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen taas erittäin nopea. Omaan hyvän hahmotuskyvyn ja perehdyttämiseen meni alle 2 tuntia.

Vierailija
17/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli menit sinne lusmuilemaan ihan huvikseen.

Eiköhän ap mennyt koska oli pakko.

Vierailija
18/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähin työkokeiluihin ei ole kukaan koskaan työllistynyt, joten kannattaa vain ottaa rennosti. Käyttävät hyväkseen ilmaista työvoimaa. Aina kun yhden jakso päättyy, otetaan toinen tilalle.

Vierailija
19/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen taas erittäin nopea. Omaan hyvän hahmotuskyvyn ja perehdyttämiseen meni alle 2 tuntia.

Negatiivinen puoleni on huonompi paineensietokyky.

Vierailija
20/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin työkokeilun äskettäin ja minua käytetään törkeästi työvoimana vaikka minun pitäisi olla vain ns.ylimääräinen työntekijä. Heti pääsi yks vakituinen lomalle ja olen käytännössä yksin työvuorossa aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi