Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varaton, minne pääsit linjasaneerausta pakoon?

Vierailija
13.06.2024 |

Linjasaneeraus eli putkiremppa on alkamassa vielä tänä vuonna. Minä olen liian huonokuntoinen pärjäämään bajamajan turvin tai peseytymään naapuritalossa tai uimahallilla. Elän toimeentulotuella, josta ei maksella eikä säästellä. Olen aivan yksin, joten mistään ei ole nurkkaa, jonne mennä muiden vaivoiksi. Remontin keskellä asuminen ei onnistu. Muuttaminen on mahdotonta.

Mitä te muut samankaltaisessa tilanteessa olleet olette tehneet? Tunnetteko kohtalotovereitani? Minä en oikein keksi kysyä muualta kuin sosiaaliviranomaisilta, eikä heitä tunnu kiinnostavan. 

(Enkä muuten ole Konalan miehen sivupersoona tai muu trolli, joten naljailujen sijasta tervetulleita ovat ideat, joita tällainen noviisi itse ei tule ajatelleeksi.)

Kommentit (143)

Vierailija
141/143 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka huonosti kävisi, jos löisi kaiken ihan läskiksi ja jättäisi jo nyt vuokrat maksamatta (vuokrarahat jemmaan), ja jäisi odottelemaan häätöä. Olisiko sosiaaliviranomaiset silloin velvollisia auttamaan, jos on esittää tuomioistuimessa vahvistettu häätö?

Tuo olisi pienen vuokranantajan kannalta tietysti ikävää, joten voisi ensin kysellä että järjestääkö tilalle asumiskelpoisen asunnon.

Jos on tarkoitus elää mahdolisimman rauhallista ja rehellistä elämää, vuokrarästit ja häätöprosessi eivät oikein sovi kuvioihin ja ovat muutenkin yksi parhaista keinoista aiheuttaa itselleen harmia loppuiäksi. Ja vuokranantajallekin pitkäksi aikaa.

Ap

Vierailija
142/143 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitenkäs AP:n tilanne on mennyt. Onko linjasaneeraus jo alkanut tai peräti jo saatu valmiiksi? Miten selvisit? Vai ollaanko yhä suunnitteluvaiheessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/143 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kerrostalossa tehtiin sukitus, mutta asukkaiden ei tarvinnut muuttaa pois. Aina saattoi ottaa vettä joko keittiön tai kylpyhuoneen hanasta, tosin sitä ei saanut laskea viemäriin. Alakerran saunaosastossa saattoi käydä suihkussa ja saunaosaston yhteydessä on WC, johon pääsee silloinkin, kun joku on saunaosastossa. Nekin, joilla on asunnossa oma pesukone, saivat pestä pyykkiä ilmaiseksi taloyhtiön pesutuvan koneessa. Remontista oli haittaa, mutta pääasia, että sai jäädä asumaan ja pärjäsi tällä tavoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme