Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies on ihastunut toiseen, muttei tunnusta

Vierailija
02.05.2024 |

Ollaan oltu 15v yhdessä ja vaikeaa (riitoja, etääntymistä) on ollut viime vuodet. Minä koen vaikeaksi ettei mies osaa puhua tunteistaan ja kohdata läsnäolevasti, ja hän kokee että minä olen jatkuvasti negatiivinen. Minua vaivaa myös seksin vähyys.

Alkuvuoden vuoden ajan olen epäillyt miehen ihastuneen kollegaansa. Tyypillisiä elkeitä kuten vaatetuksen uudistaminen, työpaikan kuntosalilla aloittaminen, ylitöiden lisääntyminen ja naisen nimen esiintyminen useammin kuin aiemmin miehen puheissa on.

Nainen on projektityöntekijä, joka lopettaa kesällä, ja mies on oman työnkuvansa ohessa ruvennut seuraamaan naisen hanketta näin loppumetreillä. Yhteisiä työmatkoja on ollut muutama, myös yön yli kestäneitä. Olen tavannut naisen, sellainen mukava ja perusnätti ikäiseni perheenäiti, ei erityisen karismaattinen vaan pikemminkin tylsä.

Hän on minua kuitenkin selvästi urheilullisempi. Olen itse yrittänyt elämäntapamuutosta viimeisen vuoden, mutta laihduttaminen on haastavaa. Tämä ja suhteemme haasteet huomioiden on ymmärrettävää, että mies tuntee vetovoimaa kollegaa kohtaan.

Kysyin mieheltä suoraan, onko hän ihastunut kun kertoi taas jotain naisen projektiin liittyen - mies ei puhu kenenkään muun työkaverin hommista. Kiisti sellaisella töksähtävällä tavalla hieman tuhahtaen nauraen ja samassa siirsi keskustelunaiheen muualle. 

Heillä on ensi viikon keskiviikkona firman tykypäivä, viimeinen yhteinen ennen naisen siirtymistä muualle. Mies on ehdottanut, että lähtisin lasten kanssa mökille jo edeltä keskiviikkoillaksi, ja hän tulisi sitten perästä kun on hoitanut yhden roikkuvan kodin remppahomman helatorstaina.

Väkisinkin mietin, että mies valmistelee pettämistä.

Surettaa ja ketuttaa, ettei mies halua puhua asiasta, vaan väistää ja pakenee mielummin kuin käsittelee kasvotusten. Miten minun tulisi olla asian kanssa? 

Kommentit (305)

Vierailija
181/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, päivitystä odotellen...

Vierailija
182/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kans jaksaisi odottaa päivitystä. Onko näissä koskaan hyvää loppua, vai aina se selkein vaihtoehto.

Vierailija
184/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on inhottava tunne että apn ja miehen keskustelu ei sujunut hyvin ja ap sulattelee asioita eikä kykene tänne vielä päivittelemään.

Tsemppiä sinne ap, toivottavasti saatte puhuttua miehen kanssa kunnolla asioista

Vierailija
185/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Olet keksinyt tuon jutun päästäsi ap

!

Jonkun bloggarin sepitys

Vierailija
186/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on inhottava tunne että apn ja miehen keskustelu ei sujunut hyvin ja ap sulattelee asioita eikä kykene tänne vielä päivittelemään.

Tsemppiä sinne ap, toivottavasti saatte puhuttua miehen kanssa kunnolla asioista

Siellä se ukko kairasi tätä perheenäitiä pers*eikään kun palasin kotiin donitsikaupasta. Ei prkl että harmittaa nyt.

Ap

Vierailija
187/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko sinä elämäsi tärkeimmäksi ihmiseksi miehen, joka mielummin valehtelee pettämisestä, kuin eroaa kunniallisesti?

No en, mutta kaikkien näiden vuosien jälkeen vaikea uskoa että se joskus ihana ja empaattinen mies onkin nyt karsea kpää.

- Ap

Oletko sinä se sama ihminen näiden kaikkien vuosien jälkeen? 

En varmasti, en fyysisesti enkä psykologisesti. Nuorempana en osannut vetää rajojani ja sen kun lopulta opin kantapään kautta, olen alkanut vetää niitä kai turhankin hanakasti kotona. En jaksa aina olla hyvällä tuulella kun lapset tappelee ja töissä on vaativaa. Miehen selviytymistaktiikka on sulautua tapettiin, ja minä joudun lasten huomion keskipisteeksi ja erotuomariksi.

En pidä itses

Kuulostaa kamalalta. Miehesikin ehkä kokee olevansa "yksi lapsista" tai "vanha huonekalu".

Voi olla että miehesi pettää tai sitten ei. Sinä et sille mitään voi ja jos ahdistat miehen selkä seinää vasten, hän puhuu vielä vähemmän. Jos alat vahtia häntä ja takerrut häneen, hän etääntyy vielä enemmän.

Ala korjausliike omasta elämästäsi. Lakkaa syyttämästä miestäsi siitä ettet lenkkeile tai käy salilla. Se on yksin sinusta kiinni ja yksin sinun vastuullasi. Ala itsenäisemmäksi. Sano miehellesi että joka toinen ilta hän saa vahtia lapsia(an) kun sinä menet kuntoileen. Järkevöitä ruokavaliosi. Kun käyt kuntoilemassa stressisi ja turhautumisesi vähenee ja sinusta tulee mukavampaa seuraa. 

Taistele uhriutumista, takertumista ja kotimarttyyriutta vastaan. Mies paradoksaalista kyllä, pitää sitä vastenmielisenä ominaisuutena joka tuhoaa tehokkaasti hänen hellyyden ja myötätunnontunteensa naiseen.

Miehet kaipaavat naisia, jotka arvostavat itseään, huolehtivat itsestään itsenäisesti sekä henkisesti että fyysisesti, tekevät omia juttujaan. Mies kammoaa ajatusta että jopa naisen kuntoilu ja terveet elämäntavat olisivat hänen vastuullaan. 

Vierailija
188/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vasta nyt sopivan hetken päivittää. Alla on aika väsynyt päivä, ei tullut kunnolla nukuttua ja lastenkin kanssa oli kotiin tullessa vaikeaa.

Eilinen johti pitkään riitaan jossa nousi esiin sekä tämä asia, että paljon muuta.

Mies on kuin onkin vähän ihastunut kollegaan, mutta mitään ei ole hänen mukaansa tapahtunut eikä tapahdu - kuulema tämä ei eroa mitenkään aiemmista ihastuksista, jotka ovat tulleet ja menneet meidän suhteemme aikana. Suuttui että tivasin asiasta ja riita oli monituntinen maraton. Sain kuulla mm. olevani vainoharhainen ja että mies on harkinnut eroa. Lähdin ulos ovet paukkuen siinä kohtaa, kun mies huusi ettei hän jaksa kannatella minua enää ja käski mennä terapiaan.

Vaelsin ja itkin muutaman tunnin, kunnes alkoi paleltaa. Aamulla kuulin kun mies hoiti lasten aamutoimet ja sanoi, ettei minua saa herättää koska olen kipeä. Sain häneltä viestin iltapäivästä, jossa kirjoitti sovittelevan lauseen ja kertoi tulevansa kotiin kun lapset ovat nukahtaneet, käytyään äidillään ensin. 

Olen nyt vähän sekaisin. Mies vaikutti todella järkyttyneeltä siitä, että epäilen hänen pettävän. Suoraan sanottuna hävettää että olen kirjoittanut Vauva-palstalle tilanteestamme. Ehkä mies on oikeassa ja tämä kaikki johtuu minusta ja siitä etten voi hyvin. 

- Ap

Vierailija
189/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon että tää on totta eikä trolli. Kommunikaatio-ongelmat johtaa just tollasiin suhteisiin. Ap ja mies tarttis muistutuksen siitä miksi alkoivat aikanaan yhteen. Terapia?

Vierailija
190/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain vasta nyt sopivan hetken päivittää. Alla on aika väsynyt päivä, ei tullut kunnolla nukuttua ja lastenkin kanssa oli kotiin tullessa vaikeaa.

Eilinen johti pitkään riitaan jossa nousi esiin sekä tämä asia, että paljon muuta.

Mies on kuin onkin vähän ihastunut kollegaan, mutta mitään ei ole hänen mukaansa tapahtunut eikä tapahdu - kuulema tämä ei eroa mitenkään aiemmista ihastuksista, jotka ovat tulleet ja menneet meidän suhteemme aikana. Suuttui että tivasin asiasta ja riita oli monituntinen maraton. Sain kuulla mm. olevani vainoharhainen ja että mies on harkinnut eroa. Lähdin ulos ovet paukkuen siinä kohtaa, kun mies huusi ettei hän jaksa kannatella minua enää ja käski mennä terapiaan.

Vaelsin ja itkin muutaman tunnin, kunnes alkoi paleltaa. Aamulla kuulin kun mies hoiti lasten aamutoimet ja sanoi, ettei minua saa herättää koska olen kipeä. Sain häneltä viestin iltapäivästä, jossa kirjoitti sovi

Sinuna olisin silti varuillani, miehet on hyviä valehtelemaan ja pitämään salasuteita. 

Toivon sinulle kuitenkin hyvää jatkoa ja toivottavasti asiat selviää parhain päin. 

Vierailija
191/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa päinvastoin yhä enemmän siltä, että mies on ihastunut ja harkinnut pettämistä tai jo pettänyt. Eniten herättää epäilyjä tuo, että mies syytti ap:ta vainoharhaiseksi ja oli niin v8hainen ja se, että paljasti miettineensä eroa.

Ap yritä saada käsiisi kirja The Script. Se on haastatteluihin perustuva tiivistelmä siitä, miten mies toimii pettäessään. Yksi toistuva elementti muuten on, että mies kehottaa vaimoa menemään terapeutille.

Tässä artkkeli kirjasta:

https://nypost.com/2005/04/26/cheat-speak-guilty-guys-always-stick-to-t…

Kirjan latauslinkki:

https://archive.org/details/script100absolut00land

Kirjan kotisivut:

http://www.thescriptonline.com/content/

Vierailija
192/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko sinä elämäsi tärkeimmäksi ihmiseksi miehen, joka mielummin valehtelee pettämisestä, kuin eroaa kunniallisesti?

No en, mutta kaikkien näiden vuosien jälkeen vaikea uskoa että se joskus ihana ja empaattinen mies onkin nyt karsea kpää.

- Ap

Näinhän on käynyt jo monelle vaimolle, et olisi ensimmäinen... kannattaa katsoa totuutta silmiin, mitä kauemmin pitkittää sitä pahemmalta todennäköisesti tuntuu.

Vierailija
193/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kuulostaa päinvastoin yhä enemmän siltä, että mies on ihastunut ja harkinnut pettämistä tai jo pettänyt. Eniten herättää epäilyjä tuo, että mies syytti ap:ta vainoharhaiseksi ja oli niin v8hainen ja se, että paljasti miettineensä eroa.

Ap yritä saada käsiisi kirja The Script. Se on haastatteluihin perustuva tiivistelmä siitä, miten mies toimii pettäessään. Yksi toistuva elementti muuten on, että mies kehottaa vaimoa menemään terapeutille.

Tässä artkkeli kirjasta:

https://nypost.com/2005/04/26/cheat-speak-guilty-guys-always-stick-to-t…

Kirjan latauslinkki:

https://archive.org/details/script100absolut00land

Kirjan kotisivut:

http://www.thescriptonline.com/content/

Huh. En tiedä oliko hyvä juttu lukea kirjasta tähän aikaan illasta kun pää on muutenkin sumea eilisestä. Kiitos kuitenkin, valitettavan paljon oli tuttua. 

Olen saanut paljon hyviä vastauksia ja ajattelemisen aihetta. Siinä mielessä mieheni ehkä on oikeassa, että voisin tavata terapeutin, jolle puhua eroajatuksista. Alan olla aivan loppu näihin riitoihin. Joku kirjoitti hyvin, että oli pettämistä tai ei, suhteessa on paljon pielessä.

Päätin että pyydän miestä lähtemään helatorstaina lasten kanssa mökille ilman minua vaikka sillä syyllä että voin käydä perjantaina salilla ja selvittää terapeutteja rauhassa. Mies väitti eilen suutuspäissään, että voi tulla tykypäivästä kyllä kotiin ajoissa jos luottamus on siitä kiinni. Tämän aion vaatia ja sitten samalla sen, että antaa minulle vähän omaa aikaa. Jos ei ole enää tänään samaa mieltä, niin yön nukun ensi yön vierassängyssä.

- Ap

Vierailija
194/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon voimia ap. Olet nyt todella haastavassa tilanteessa. Tai siis te molemmat olette. Välinne ovat selvästi tulehtuneet ja luultavasti ulkopuolisen apu ja perspektiivi olisi kaikkein hedelmällisintä. 

Älä turhaan häpeä, että avauduit tänne. Se sysäsi jotain liikkeelle ja toivottavasti uskallatte nyt molemmat ottaa härkää sarvista. Älä anna liikaa painoarvoa sille, mitä tuntemattomat ovat tänne kirjoittaneet. Sinä tunnet parhaiten sekä itsesi että miehesi.

Voisiko olla, että itsetuntosi on nyt hyvin hatara ? Jos näin, niin luultavasti tulkitset tilanteita, sanoja ja omia tuntemuksiasi aika vääristyneesti. Huono itsetunto vääristää myös intuitiosi. Senkin takia olisi varmasti hyvä, että menisitte puhumaan ammattilaisen kanssa.

Voimia ja viisautta.

Vierailija
195/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sulla ap ole oikein millään mittarilla hyvä puoliso. Ethän kuvittele, että joku kylppärin paneloinnin asentaminen olisi tasapuolisuuden ele parisuhteessa jossa mies ei halua seksiä eikä puhua tunteista ja jättää vanhemmuuden vain äidille? 😳

No ei niitä uusia hyviä puolisoita noin vaan ole saatavilla keski-iässä. Usein on parasta yrittää korjata entistä pitkää suhdetta kuin erota, jakaa omaisuus, menettää samalla elintaso ja laittaa lapset vuoroviikkolapsiksi yksinäistä vanhuutta peläten jne. 

Kaverini äiti joutu muuttamaan omakotitalosta lasten kanssa kolmioon, ei ole katunut päivääkään. On itsevarmempi, elämäniloisempi kun pääsi riippakivestä eroon eikä ole uutta ukkoa sen jälkeen halunnut. Jos iso talo on kaikki kaikessa niin se on ihmisen oma asia, mutta moni nainen oikeasti tulee siihen tulokseen että olisi pitänyt erota jo aiemmin.

Vierailija
196/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, kuulostaa että olet ihan loppu. Sinulla on mies, joka ei selvästi halua enää keskustella kanssasi. Vaikutat myös uupuneelta, ehkä masentuneeltakin. Silloin kun stressihormonit on korkealla mm. laihdutus on vaikeampaa. Ihan tutkittu juttu. Olis hyvä jos saisit omaa aikaa. 

Ei ole hyvä merkki että mies reagoi suuttumalla vaikka on juuri tunnustanut olevansa ihastunut toiseen ja samalla paljastanut valehdelleensa aiemmin. Tuli mieleen että miehellä saattaa olla ihan muu nainen kuin se kollega kierrossa. Käyttää sitä vaan savuverhona sinulle.

Vierailija
197/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ap, kuulostaa että olet ihan loppu. Sinulla on mies, joka ei selvästi halua enää keskustella kanssasi. Vaikutat myös uupuneelta, ehkä masentuneeltakin. Silloin kun stressihormonit on korkealla mm. laihdutus on vaikeampaa. Ihan tutkittu juttu. Olis hyvä jos saisit omaa aikaa. 

Ei ole hyvä merkki että mies reagoi suuttumalla vaikka on juuri tunnustanut olevansa ihastunut toiseen ja samalla paljastanut valehdelleensa aiemmin. Tuli mieleen että miehellä saattaa olla ihan muu nainen kuin se kollega kierrossa. Käyttää sitä vaan savuverhona sinulle.

Tästä täysin samaa mieltä. Rakastava puoliso tuntisi empatiaa vaimon epävarmuudesta eikä raivoa.

Vierailija
198/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olisikaan palaute miehelle joka kertoisi rupsahtaneensa ja olevansa ilkeä vaimolleen. Nyt mies pelkäisi vaimon pettävän. 

Olisiko pettäminen silloinkin suuri vääryys?

Provohan tämä on. Lihoamisen esiintuonti paljastaa. Voidaan silti leikkiä ajatuksella. 

Ap on pyytänyt miestä kaveriksi lenkille ja salille, mutta miestä ei kiinnosta, ja lapsetkin jää ap:n kontolle. \_()_/

Mutta ei, miehessä ei toki ole ikinä mitään vikaa.

Vierailija
199/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tässä on esimerkki pariskunnasta jonka kannattaisi avata suhde tai käydä  terapiassa. Kai heillä jokin syy yhdessä oloon vaikka nyt menee huonosti.

Ei suhteen avaaminen ratkaise mitään. 

Ratkaisee se esim. erilaisten seksuaalisten preferenssien toteuttamisen. Söisitkö itse pelkkää lempiruokaasi lopun ikääsi vai haluaisitko vaihtelua?

Mikä kysymys, tietenkin lempiruokaa lopun ikääni. Niinhän sitä on vähän niinkuin luvattukin, kunnes kuolema koittaa.

Avioliitossa on kyse NIIN paljon enemmästä kuin "seksuaalisten preferenssien toteuttamisesta". Se on kumppanuutta, kaveruutta, peili, epäitsekkyyttä, kärsivällisyyttä, kasvun ja kehityksen paikka, rakastamisen opettelua ja osoittamista teoin... 

Mutta kun kaikki mulle heti nyt!!!!

Ei moni tajua, kun eivät edes ymmärrä että pitää myös antaa eikä vain saada... kaikki pyörii oman navan ympärillä, tai oikeastaan oman hepin ympärillä.

Vierailija
200/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla minun elämästäni. Mies oli se, joka olisi tarvinnut terapiaa tunnelukkoihinsa ja puhumattomuuteensa. Eron jälkeen soitteli humalassa ja pyysi takaisin kun tajusi, minkä virheen teki. Tosin taisi siinä enemmän painaa yksin maksettava asuntolaina