Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on ihastunut toiseen, muttei tunnusta

Vierailija
02.05.2024 |

Ollaan oltu 15v yhdessä ja vaikeaa (riitoja, etääntymistä) on ollut viime vuodet. Minä koen vaikeaksi ettei mies osaa puhua tunteistaan ja kohdata läsnäolevasti, ja hän kokee että minä olen jatkuvasti negatiivinen. Minua vaivaa myös seksin vähyys.

Alkuvuoden vuoden ajan olen epäillyt miehen ihastuneen kollegaansa. Tyypillisiä elkeitä kuten vaatetuksen uudistaminen, työpaikan kuntosalilla aloittaminen, ylitöiden lisääntyminen ja naisen nimen esiintyminen useammin kuin aiemmin miehen puheissa on.

Nainen on projektityöntekijä, joka lopettaa kesällä, ja mies on oman työnkuvansa ohessa ruvennut seuraamaan naisen hanketta näin loppumetreillä. Yhteisiä työmatkoja on ollut muutama, myös yön yli kestäneitä. Olen tavannut naisen, sellainen mukava ja perusnätti ikäiseni perheenäiti, ei erityisen karismaattinen vaan pikemminkin tylsä.

Hän on minua kuitenkin selvästi urheilullisempi. Olen itse yrittänyt elämäntapamuutosta viimeisen vuoden, mutta laihduttaminen on haastavaa. Tämä ja suhteemme haasteet huomioiden on ymmärrettävää, että mies tuntee vetovoimaa kollegaa kohtaan.

Kysyin mieheltä suoraan, onko hän ihastunut kun kertoi taas jotain naisen projektiin liittyen - mies ei puhu kenenkään muun työkaverin hommista. Kiisti sellaisella töksähtävällä tavalla hieman tuhahtaen nauraen ja samassa siirsi keskustelunaiheen muualle. 

Heillä on ensi viikon keskiviikkona firman tykypäivä, viimeinen yhteinen ennen naisen siirtymistä muualle. Mies on ehdottanut, että lähtisin lasten kanssa mökille jo edeltä keskiviikkoillaksi, ja hän tulisi sitten perästä kun on hoitanut yhden roikkuvan kodin remppahomman helatorstaina.

Väkisinkin mietin, että mies valmistelee pettämistä.

Surettaa ja ketuttaa, ettei mies halua puhua asiasta, vaan väistää ja pakenee mielummin kuin käsittelee kasvotusten. Miten minun tulisi olla asian kanssa? 

Kommentit (305)

Vierailija
1/305 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi mökille ainakaan. Jos miestä ei kuuluisi kotiin niin siinäpähän yrittäisi selittää. 

Vierailija
2/305 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko sinä elämäsi tärkeimmäksi ihmiseksi miehen, joka mielummin valehtelee pettämisestä, kuin eroaa kunniallisesti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/305 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjänpäiväinen trolli ap:lta.  Sitä samaa paskaa mitä tää tyyppi aina kirjoittaa. Hatusta vetästy.

Vierailija
4/305 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on aina vähän surullisia tarinoita. Sitten kun mies on pettänyt ja kaiken erodraaman jälkeen kokenut lyhyen ja epäonnistuneen suhteen ja aloittanut vertaisryhmässä tms, saattaa mies todeta ex-vaimolleen että olisi pitänyt osata puhua silloin kun oltiin vielä yhdessä.

Vierailija
5/305 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, älä viitti, me tiedetään kaikki sun nuo jutut. Etukäteen.

Vierailija
6/305 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhjänpäiväinen trolli ap:lta.  Sitä samaa paskaa mitä tää tyyppi aina kirjoittaa. Hatusta vetästy.

Tämä ei ole trolli, en oikeasti tiedä missä muualla asiasta puhuisin kun oma äitini on kuollut ja läheisimmällä ystävällä on omat, vakavammat murheet.

- Ap

Vierailija
7/305 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En menisi mökille ainakaan. Jos miestä ei kuuluisi kotiin niin siinäpähän yrittäisi selittää. 

Tuntuu ahdistavalta ja lapselliselta ruveta pelaamaan jotain käräytysleikkejä. Ehkä myös pelottaa ajatus, että pitäisi sitten oikeasti erota.

- Ap

Vierailija
8/305 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet katselee ap pettämisiä läpi sormien. Sun on nyt päätettävä, mihin porukkaan sä kuulut. Kuulutko niihin jotka hyväksyy pettämisen vai niihin, jotka ei hyväksy ja eroaa? Lisäksi voit jäädä kyttäämään salaa.  Sanot meneväsi mökille, että mene. Tosin turhaa tuo kyttää.inen on, sillä olen 100% varma, että mies pettää, kun on asian noin selittänyt.

Vierailija
9/305 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valmistele pettämistä vaan on todennäköisesti jo pettänyt. 

Enemmän miettisin sitä mitä itse haluan elämältä. Haluanko elää niin kuin nyt odottaen, että mies kiinnostuisi meidän parisuhteesta vai alanko tehdä omasta elämästäni sellaista, jossa minulla on hyvä olla. Nyt sinulla ei ole vuosiin ollut hyvä olla. 

Vierailija
10/305 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, älä viitti, me tiedetään kaikki sun nuo jutut. Etukäteen.

Mä en tiedä, miten jutussa käy?

Vierailija
11/305 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko sinä elämäsi tärkeimmäksi ihmiseksi miehen, joka mielummin valehtelee pettämisestä, kuin eroaa kunniallisesti?

No en, mutta kaikkien näiden vuosien jälkeen vaikea uskoa että se joskus ihana ja empaattinen mies onkin nyt karsea kpää.

- Ap

Vierailija
12/305 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittaisin käräyttää miehen. Eli älä lähde mökille, vaan jää seurailemaan tilannetta kotiin, että tuleeko mies sieltä naisen kanssa tykypäivän jälkeen. Lapsellista ehkä joo, mutta jotkut miehet ei tunnusta millään, vain sitten kun jää rysän päältä kiinni. Ja vielä tuossa vaiheessakin koittavat selitellä, että eihän me nyt herranjumala naimaan tänne tultu, viinilasilliselle vaan..

Vierailija
13/305 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu ahdistavalta ja lapselliselta ruveta pelaamaan jotain käräytysleikkejä. Ehkä myös pelottaa ajatus, että pitäisi sitten oikeasti erota.

- Ap

Ei siinä minusta mitään leikkiä tai pelaamista ole jos yksinkertaisesti pysyt kotona tuolloin. Vaikeahan se on saada miestä puhumaan asiasta jos se ei myönnä kerran mitään.

Noin muutoin eihän pettäminen automaattisesti johda eroon. Mutta siis voithan kertoa epäilystäsi miehelle jo etukäteen, himmenee ehkä suurin hohto salaseikkailusta. 

Vierailija
14/305 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en, mutta kaikkien näiden vuosien jälkeen vaikea uskoa että se joskus ihana ja empaattinen mies onkin nyt karsea kpää.

- Ap

Saman tunteen koin, se oli ehkä kamalinta koko erossa, kun tuntui ettei ole enää tärkeää ihmistä olemassa ollenkaan, vaan joku ihan vieras sen tilalla, samoissa nahkoissa vaan. Absurdilta tuntui. Ja niin pahalta, että vuodenkin päästä kuristaa kurkkua kun ajattelen sitä. Olen pahoillani sun puolesta, tilanne kuulostaa tosi inhottavalta, mutta ehkä vielä ois toivoa, eikä mies aikoisikaan tehdä mitään, vaikka ihastunut varmaan onkin? Voisitko saada miehen puhumaan kuitenkin, vaikka sitten selkä seinää vasten? Ei pitäisi heittää hukkaan ydinperhettä ja vakaata suhdetta, voisiko mieskin sen tajuta, että voi tosiaan menettää nykyisenlaisen elämän kokonaan?

Vierailija
15/305 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei valmistele pettämistä vaan on todennäköisesti jo pettänyt. 

Enemmän miettisin sitä mitä itse haluan elämältä. Haluanko elää niin kuin nyt odottaen, että mies kiinnostuisi meidän parisuhteesta vai alanko tehdä omasta elämästäni sellaista, jossa minulla on hyvä olla. Nyt sinulla ei ole vuosiin ollut hyvä olla. 

Pienten lasten kanssa sitä on ajatellut, että elämässä on tärkeämpää että osataan olla yhdessä hyviä vanhempia ja romantiikan jne kaipuu on vain jäännös jostain nuoruuden naivista kuvitelmista parisuhteessa.

Nyt kun lapset alkaa olla kouluikäisiä, huomaan että kaipaan henkistä ja fyysistä yhteyttä valtavasti. En tosin usko, että tällä kropalla ja ilmeisesti negatiivisella luonteella saan elämääni minkäänlaista kumppania jos eroaisimme.

- Ap

Vierailija
16/305 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koittaisin käräyttää miehen. Eli älä lähde mökille, vaan jää seurailemaan tilannetta kotiin, että tuleeko mies sieltä naisen kanssa tykypäivän jälkeen. Lapsellista ehkä joo, mutta jotkut miehet ei tunnusta millään, vain sitten kun jää rysän päältä kiinni. Ja vielä tuossa vaiheessakin koittavat selitellä, että eihän me nyt herranjumala naimaan tänne tultu, viinilasilliselle vaan..

Tuskin hän naista kotiimme toisi. En sitäpaitsi tiedä, onko kollega itse kiinnostunut, voihan mies saada pakitkin?

- Ap

Vierailija
17/305 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ap

Yllättävän moni mies lähtee suhteelta hakemaan itsetunnon pönkitystä. Egon noustessa tarpeeksi korkealle aletaan hakemaan salarakasta tai käymään maksullisilla.

Vierailija
18/305 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävarmat, skitsoillun taipuvaiset naiset kannattaa heti heivata ulos elämästä, siitä ei seuraa kuin päänsärkyä. 

Naiset ovat raisttavia....

Vierailija
19/305 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ap

Ei siinä minusta mitään leikkiä tai pelaamista ole jos yksinkertaisesti pysyt kotona tuolloin. Vaikeahan se on saada miestä puhumaan asiasta jos se ei myönnä kerran mitään.

Noin muutoin eihän pettäminen automaattisesti johda eroon. Mutta siis voithan kertoa epäilystäsi miehelle jo etukäteen, himmenee ehkä suurin hohto salaseikkailusta. 

Kai pitäisi sitten vaan ajatella, että jos nostan asian puheeksi ja siitä kehkeytyy vuosisadan riita, niin epäilykseni on oikeassa.

Mutta joo, en ymmärrä miksei toinen voi puhua asioista. Puhumattomuus repii ihmisten välille kuiluja ja tuottaa väärinymmärryksiä. Ja satuttaa, ainakin minua. Ahdistaa välillä, millainen isä lapsilla on sitten kun oikeasti tarvittaisiin sitä keskusteluapua

- Ap

Vierailija
20/305 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ap

Kai pitäisi sitten vaan ajatella, että jos nostan asian puheeksi ja siitä kehkeytyy vuosisadan riita, niin epäily

Niin jos se nyt on oikeasti ihastunut ja suunnittelee pettämistä tai on jo pettänyt niin kai se on niin hormonihuuruissaan ettei tajua sinun näkevän hänen lävitseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi