Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on ihastunut toiseen, muttei tunnusta

Vierailija
02.05.2024 |

Ollaan oltu 15v yhdessä ja vaikeaa (riitoja, etääntymistä) on ollut viime vuodet. Minä koen vaikeaksi ettei mies osaa puhua tunteistaan ja kohdata läsnäolevasti, ja hän kokee että minä olen jatkuvasti negatiivinen. Minua vaivaa myös seksin vähyys.

Alkuvuoden vuoden ajan olen epäillyt miehen ihastuneen kollegaansa. Tyypillisiä elkeitä kuten vaatetuksen uudistaminen, työpaikan kuntosalilla aloittaminen, ylitöiden lisääntyminen ja naisen nimen esiintyminen useammin kuin aiemmin miehen puheissa on.

Nainen on projektityöntekijä, joka lopettaa kesällä, ja mies on oman työnkuvansa ohessa ruvennut seuraamaan naisen hanketta näin loppumetreillä. Yhteisiä työmatkoja on ollut muutama, myös yön yli kestäneitä. Olen tavannut naisen, sellainen mukava ja perusnätti ikäiseni perheenäiti, ei erityisen karismaattinen vaan pikemminkin tylsä.

Hän on minua kuitenkin selvästi urheilullisempi. Olen itse yrittänyt elämäntapamuutosta viimeisen vuoden, mutta laihduttaminen on haastavaa. Tämä ja suhteemme haasteet huomioiden on ymmärrettävää, että mies tuntee vetovoimaa kollegaa kohtaan.

Kysyin mieheltä suoraan, onko hän ihastunut kun kertoi taas jotain naisen projektiin liittyen - mies ei puhu kenenkään muun työkaverin hommista. Kiisti sellaisella töksähtävällä tavalla hieman tuhahtaen nauraen ja samassa siirsi keskustelunaiheen muualle. 

Heillä on ensi viikon keskiviikkona firman tykypäivä, viimeinen yhteinen ennen naisen siirtymistä muualle. Mies on ehdottanut, että lähtisin lasten kanssa mökille jo edeltä keskiviikkoillaksi, ja hän tulisi sitten perästä kun on hoitanut yhden roikkuvan kodin remppahomman helatorstaina.

Väkisinkin mietin, että mies valmistelee pettämistä.

Surettaa ja ketuttaa, ettei mies halua puhua asiasta, vaan väistää ja pakenee mielummin kuin käsittelee kasvotusten. Miten minun tulisi olla asian kanssa? 

Kommentit (305)

Vierailija
161/305 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kuvailee miestä kuin tämä ei piittaisi vaimostaan ja lapsistaan tuon taivaallista. Jos tulisi ero, tämä mies häipyisi ja jättäisi lapsensakin.

Ongelma ei ole pettäminen tai sen suunnittelu, vaan että miestä ei ole kiinnostanut avioliitto ja parisuhde ap:n kanssa enää vuosiin.

"Minä taas en saa sellaista kuvaa. Jos mies on fiksannut ravintolaillallisen viime vuonna niin se on jo paljon enemmän kuin moni tekee.

Eikä missään ole sanottu ettei mies välitä lapsista? Jos on töiden jälkeen väsynyt niin on ihan normaalia ettei jaksa lasten käninää." 

Naisten rima miesten suhteen on helvetissä. 

Yks ravintolaillallinen ja nainen kaitsee mukulat koko vuoden kun mies huilii. 

Vierailija
162/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. On tyyppejä, jotka epäilee kumppaniaan ihan omaa epävarmuuttaa ja sitten on tyyppejä, jotka eivät tajua, että heidän käytöksensä yksinkertaisesti alkaa tympiä toista. Sitten kun käy niin, että se tympiintynyt saakin positiivista huomiota muualta, niin paksunahkainen ei ymmärrä. Tääkin ap on outo, kun vertaa jotain miehensä työkaveria ja sporttisuutta omaan vetämättömyyteensä. Uskon kuitenkin, että silkka trolli. Ei noin surkeeta liittoa voi olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei tunnusta? Ap tietää paremmin. Voi jösses. Entäs jos tunnustas. Mitäpä se aplle kuuluu toisen ajatuksetkin ihan kaikin tavoin. Laihduttais itse ja uusisi myös kuteitaan ja lopettaisi lapsellisuudet.

Vierailija
164/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä miehesi sanoi, kun kerroit ettet aio lähteä mökille edeltä?

Vierailija
165/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sporttinen kollega... Siis sekö muka olisi se juttu, jonka takia mies pettää? Huhhuh... On minullakin työkavereina sporttisia miehiä (minun mieheni ei ole), mutta eipä ole tullut kyllä mieleen pettää miestäni heidän kanssaan 😂

Miehet on pinnallisempia. Mies myös usein ottaa suhteeseen kenet sattuu saamaan ja vielä useammin vaihtaa parempaan/kauniimpaan/nuorempaan jos tilaisuus tulee. 

Ei se nyt kyllä ihan näinkään ole...

Vierailija
166/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna kaverille vara-avain ja kaveri pölähtää yhtäkkiä paikalle. Tai palkkaa mökille joku vahtimaan kersoja ja pölähdä itse paikalle. 

Tuo paikalle pölähtäminen on kyllä sairasta, jos mitään ei tapahdu.

Mun mies joskus teki sitä. Aina tuli reissusta kotiin etuajassa kuin oli sanonut ja yhtäkkiä kiireellä sisään ja selvästi katseli ympäri asuntoa, näkyykö vierasta miestä tai merkkejä siitä.

Tosi kiva, kun itse on kuvitellut saavansa olla yksin ja vetänyt viiniä, herkkuja ja katsoo hömppäleffoja yöpaidassa ja toinen pölähtää kyttäämään.

Sanoin sitten, että nyt riittää se pölähtely, en jaksa turhaa kyttäämistä ja kerron sitten jos tarvitsen uuden miehen.

Onneksi ymmärsi. En olisi jaksanut katsella kauempaa muuten.

Vierailija
167/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kalu käytöstä kulu.

Vierailija
168/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En menisi mökille ainakaan. Jos miestä ei kuuluisi kotiin niin siinäpähän yrittäisi selittää. 

Tuntuu ahdistavalta ja lapselliselta ruveta pelaamaan jotain käräytysleikkejä. Ehkä myös pelottaa ajatus, että pitäisi sitten oikeasti erota.

- Ap

Mitä vaihtoehtoja ajattelet, että sinulla on? Liitto kuulostaa siltä että kommunikointi ei toimi ja yrität saada hyväksyntää turhaan. Teillä on negatiivinen käsitys toisistanne. Mitä pahaa ero toisi elämääsi? Mitä hyvää?

169/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Olet keksinyt tuon jutun päästäsi ap

!

Vierailija
170/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tässä on esimerkki pariskunnasta jonka kannattaisi avata suhde tai käydä  terapiassa. Kai heillä jokin syy yhdessä oloon vaikka nyt menee huonosti.

Ei suhteen avaaminen ratkaise mitään. 

Ratkaisee se esim. erilaisten seksuaalisten preferenssien toteuttamisen. Söisitkö itse pelkkää lempiruokaasi lopun ikääsi vai haluaisitko vaihtelua?

Avoimet suhteet ovat manipuloivien narsistisia tai epävakaita piirteitä ilmentävien juttuja. Varsinkin pitkän monogamisen perinteisen parisuhteen avaamisessa.

Ei ap vaikuta ihmistyypiltä joka nauttisi avoimen suhteen eduista. Ukko tietty nauttisi.

Suhde kun vetelee viimisiä hengen korahteluja niin ei siinä suhteen avaaminen auta.

Myös avoin suhde ei ole polyamorinen suhde. Tärkeä muistaa. Vaan polyamoriasta pitää sitten uusi keskustelu.

Ja tärkeää ettei tule väärinkäsityksiä niin tarkentaa mitä toinen tarkottaa avoimella suhteella.

Vierailija
171/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehen mennä, sanoithan itsekin olevasi kusipää. Sitäpaitsi naiset ovat onnellisimmillaan ilman miestä kuten tälläkin palstalla on monta kertaa todettu.

Vierailija
172/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä, jatka sinä elämääsi. 

Vierailija
173/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä teidän ongelma ei ole edes pettäminen.

Ongelmat on ihan muualla. Nyt miettisit ap ekana sitä eroa. Suhde pitäisi saada kuntoon tai erota. Miehesi ei ilmeisesti ole innostunut kunnostamaan suhdetta? Eli eroatte kuitenkin.

Joten mitä väliä millään pettämisillä. Ala järjestää eroa.

Vierailija
174/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna kaverille vara-avain ja kaveri pölähtää yhtäkkiä paikalle. Tai palkkaa mökille joku vahtimaan kersoja ja pölähdä itse paikalle. 

Tuo paikalle pölähtäminen on kyllä sairasta, jos mitään ei tapahdu.

Mun mies joskus teki sitä. Aina tuli reissusta kotiin etuajassa kuin oli sanonut ja yhtäkkiä kiireellä sisään ja selvästi katseli ympäri asuntoa, näkyykö vierasta miestä tai merkkejä siitä.

Tosi kiva, kun itse on kuvitellut saavansa olla yksin ja vetänyt viiniä, herkkuja ja katsoo hömppäleffoja yöpaidassa ja toinen pölähtää kyttäämään.

Sanoin sitten, että nyt riittää se pölähtely, en jaksa turhaa kyttäämistä ja kerron sitten jos tarvitsen uuden miehen.

Onneksi ymmärsi. En olisi jaksanut katsella kauempaa muuten.

Sinun kotiisi vai yhteiseen kotiin? Käsittääkseni ihmisellä on kyllä oikeus "pölähtää" omaan kotiinsa ihan milloin haluaa.

Vierailija
175/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea erottaa mistä tässä on todella kyse. Onko vain naisen heikko itsetunto ja kommunikaatiovaikeudet vai onko mies epäluotettava. 

Vierailija
176/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli trolli tai, minusta on ihan kiinnostavaa että nainen tunnustaa olevansa negatiivinen ja lihava mutta silti kaipaavansa seksiä. Varmaan aika monessa pikkulapsiperheessä samanlainen tilanne.

Vierailija
177/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap miten mies reagoi?

Vierailija
178/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap miten mies reagoi?

Eihän vielä ole sitä tyky iltaa. Eikö se tapahdu vasta tänä iltana?

Vierailija
179/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannustan minäkin puhumaan avoimesti siitä, mitä ero merkitsisi. Ihan konkreettisesti fifty fifty huoltajuudesta, mahdollisista elstusmaksuista ja muista käytännön asioista, mitä asunnolle tapahtuu, mihin kumpikin muuttaa jne. Mies on ihastumisen huuruissa, eikä ajattele järkevästi, hän luulee, että voi saada kaiken, perheen ja sivusuhteen.

On myös nähty niin välinpitämättömiä lapsia, ettei lapsiakaan nähdä, kun lähdetään salarakkaan matkaan aloittamaan elämää alusta.

Siinä jää äiti sitten yksin huolehtimaan lapsista.

Näin mulle kävi.

Vierailija
180/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap miten mies reagoi?

Eihän vielä ole sitä tyky iltaa. Eikö se tapahdu vasta tänä iltana?

Ei kun eilen ap kirjoitti että ei aijo lähtee mökille ja aikoo puhua TÄNÄ iltana ( eilen) vaivaamastaan asiasta ukollensa kunhan ensin saa laitettua lapset nukkumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä