Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on ihastunut toiseen, muttei tunnusta

Vierailija
02.05.2024 |

Ollaan oltu 15v yhdessä ja vaikeaa (riitoja, etääntymistä) on ollut viime vuodet. Minä koen vaikeaksi ettei mies osaa puhua tunteistaan ja kohdata läsnäolevasti, ja hän kokee että minä olen jatkuvasti negatiivinen. Minua vaivaa myös seksin vähyys.

Alkuvuoden vuoden ajan olen epäillyt miehen ihastuneen kollegaansa. Tyypillisiä elkeitä kuten vaatetuksen uudistaminen, työpaikan kuntosalilla aloittaminen, ylitöiden lisääntyminen ja naisen nimen esiintyminen useammin kuin aiemmin miehen puheissa on.

Nainen on projektityöntekijä, joka lopettaa kesällä, ja mies on oman työnkuvansa ohessa ruvennut seuraamaan naisen hanketta näin loppumetreillä. Yhteisiä työmatkoja on ollut muutama, myös yön yli kestäneitä. Olen tavannut naisen, sellainen mukava ja perusnätti ikäiseni perheenäiti, ei erityisen karismaattinen vaan pikemminkin tylsä.

Hän on minua kuitenkin selvästi urheilullisempi. Olen itse yrittänyt elämäntapamuutosta viimeisen vuoden, mutta laihduttaminen on haastavaa. Tämä ja suhteemme haasteet huomioiden on ymmärrettävää, että mies tuntee vetovoimaa kollegaa kohtaan.

Kysyin mieheltä suoraan, onko hän ihastunut kun kertoi taas jotain naisen projektiin liittyen - mies ei puhu kenenkään muun työkaverin hommista. Kiisti sellaisella töksähtävällä tavalla hieman tuhahtaen nauraen ja samassa siirsi keskustelunaiheen muualle. 

Heillä on ensi viikon keskiviikkona firman tykypäivä, viimeinen yhteinen ennen naisen siirtymistä muualle. Mies on ehdottanut, että lähtisin lasten kanssa mökille jo edeltä keskiviikkoillaksi, ja hän tulisi sitten perästä kun on hoitanut yhden roikkuvan kodin remppahomman helatorstaina.

Väkisinkin mietin, että mies valmistelee pettämistä.

Surettaa ja ketuttaa, ettei mies halua puhua asiasta, vaan väistää ja pakenee mielummin kuin käsittelee kasvotusten. Miten minun tulisi olla asian kanssa? 

Kommentit (305)

Vierailija
221/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihastuin - tai ehkä rakastuin - mieheni  ystävään, en kertonut siitä miehelleni. Luulin tekeväni oikein, mutta siitä käynnistyi meidän vaikeat vuotemme. Uskon että mieheni aavisti, mutta ei halunnut kysyä asiasta. Suhteeseen astui uudenlainen epävarmuus ja riitely, kun mieheni itsetunto alkoi murentua ja minua vaivasi syyllisyys joka sai käyttäytymään ärhentelevästi. 

Mitään ei tapahtunut minun ja toisen miehen välillä, mutta olisin kyllä pettänyt jos tilaisuus olisi antanut mahdollisuuden. Onneksi ihastus katosi lopulta. Olen kysynyt kertomiseen liittyen neuvoa läheisiltä ystäviltäni, jotka kaikki ovat kehottaneet olemaan asiasta hiljaa.

Tapahtunut kuitenkin vaivaa minua, en haluaisi että meillä on mieheni kanssa välillämme tällaisia salaisuuksia.

Vierailija
222/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on halunnut seksiä vain harvoin ja humalassa. Ei ihme että ap:n itsetunto on romuna ja hermot pinnassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kuvailee miestä kuin tämä ei piittaisi vaimostaan ja lapsistaan tuon taivaallista. Jos tulisi ero, tämä mies häipyisi ja jättäisi lapsensakin.

Ongelma ei ole pettäminen tai sen suunnittelu, vaan että miestä ei ole kiinnostanut avioliitto ja parisuhde ap:n kanssa enää vuosiin.

Ei vaan Ongelma on se, että mies ei osaa ottaa itseään niskasta kiinni ja tehdä niin kuin on oikein. Eli päättää ensin avioliittonsa ja sitä hakea muiden seuraa. Mies on nyhverö.

Vierailija
224/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies kertoili usein kuinka työpaikan *Pertsa*, kiltti ja vuosikymmenet aviossa ollut mies petti vaimoaan. Olin hämmästynyt, koska tunsin Pertsan todella nallemaisena ja luotettavana ihmisenä. Hän oli mieheni työpaikan (olin työskennellyt samassa paikassa aiemmin) ainoa mies, johon luotin kuin kallioon. 

Aina kun mieheni kertoi Pertsan suhteesta ja miten Pertsa tekee ylitöitä ylläpitääkseen kahden eri naisen taloutta, hän ei katsonut minua päinkään. Kun ihmettelin raivona miten se Pertsa kehtaa tehdä noin vaimolleen, ja että en ymmärrä tästä jutusta nyt yhtään mitään, mieheni vastasi minuun katsomatta "Elämä on", "Sellaista nyt vaan tapahtuu, minkä mä sille voin" etc.

Imagine my surprise, kun minulle selvisi yllättäin että miehelläni oli ollut suhde toiseen naiseen jo vuosia. Hän olikin kertonut omasta elämästään. En vieläkään tiedä oliko myös Pertsalla toinen nainen vai valehteliko mieheni. Tai siis ex

On ihme epeleitä.

Vierailija
225/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko sinä elämäsi tärkeimmäksi ihmiseksi miehen, joka mielummin valehtelee pettämisestä, kuin eroaa kunniallisesti?

No en, mutta kaikkien näiden vuosien jälkeen vaikea uskoa että se joskus ihana ja empaattinen mies onkin nyt karsea kpää.

- Ap

Yllättävän moni mies lähtee suhteelta hakemaan itsetunnon pönkitystä. Egon noustessa tarpeeksi korkealle aletaan hakemaan salarakasta tai käymään maksullisilla.

Enpä usko tuota. Itse panen muita naisia ihan sen takia kun haluan uusia pilluja. Ei se näy muille käytöksessäni ollenkaan. Eikä vaikuta tunteisiini.

Vierailija
226/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä edellisten kanssa, että kuulostaa todellakin siltä, että osuit oikeaan, etkä ole harhainen. Kokemusta on täysin samasta edellisen mieheni kanssa, ja reaktiot kuulostavat täysin samalta. Niin kurjaa kuin tämä onkin, se päättyi lopulta niin, että kun koko juttu vihdoin paljastui, miehen uusi suhde oli jo tulilla ja siihen siirryttiin tämän paljastumisen myötä suorilta. Meillä oli vuosia takana tuolloin 11.

Voi olla ettei tämä lohduta tässä kohtaa, mutta tuo osoittautui lopulta yhdeksi elämäni parhaista asioista, ja pääsin irti huonosta suhteesta ja miehestä, josta en voi näin jälkeenpäin edes ymmärtää mitä ihmettä hänessä näin. Ehkä en tiennyt paremmasta. Uusi mies ja nykyinen aviopuoliso on loputtomasti paljon parempi, ja rakastan häntä paljon enemmän kuin aiempaan miestä koskaan. Lisäksi, tiedän aiemman mieheni olevan yhtä kyseenalainen toimissaan edelleen.

Olisi ihanaa jos kaikki tällaiset tilanteet ratkeaisivat kuten sinulla.

Vierailija
227/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko sinä elämäsi tärkeimmäksi ihmiseksi miehen, joka mielummin valehtelee pettämisestä, kuin eroaa kunniallisesti?

No en, mutta kaikkien näiden vuosien jälkeen vaikea uskoa että se joskus ihana ja empaattinen mies onkin nyt karsea kpää.

- Ap

Yllättävän moni mies lähtee suhteelta hakemaan itsetunnon pönkitystä. Egon noustessa tarpeeksi korkealle aletaan hakemaan salarakasta tai käymään maksullisilla.

Enpä usko tuota. Itse panen muita naisia ihan sen takia kun haluan uusia pilluja. Ei se näy muille käytöksessäni ollenkaan. Eikä vaikuta tunteisiini.

Tuohon vielä sen verran että melkoisen betan on ap ottanut. Huutista! Älä jätä sitä aikaa koska ei kukaan kunnollinen mies halua muiden siittämiä lapsia 

Vierailija
228/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ap, kuulostaa että olet ihan loppu. Sinulla on mies, joka ei selvästi halua enää keskustella kanssasi. Vaikutat myös uupuneelta, ehkä masentuneeltakin. Silloin kun stressihormonit on korkealla mm. laihdutus on vaikeampaa. Ihan tutkittu juttu. Olis hyvä jos saisit omaa aikaa. 

Ei ole hyvä merkki että mies reagoi suuttumalla vaikka on juuri tunnustanut olevansa ihastunut toiseen ja samalla paljastanut valehdelleensa aiemmin. Tuli mieleen että miehellä saattaa olla ihan muu nainen kuin se kollega kierrossa. Käyttää sitä vaan savuverhona sinulle.

Tästä täysin samaa mieltä. Rakastava puoliso tuntisi empatiaa vaimon epävarmuudesta eikä raivoa.

Tämä on just se ydin. Kukaan vaimoaan rakastava ei ala raivoamaan ja puolustelemaan itseään,

olen ollut samanlaisessa tilanteessa, siksi uskallankin olla tätä mieltä

Vierailija
229/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tässä on esimerkki pariskunnasta jonka kannattaisi avata suhde tai käydä  terapiassa. Kai heillä jokin syy yhdessä oloon vaikka nyt menee huonosti.

Perheterapiassakin voi valehdella.

Ei terapiassa kysytä, et petitkö. Vaan miltä sinusta tuntuu, miten koet ym?

Been there, done that. Ei tietenkään noita kysytä. Mutta voidaan sanoa, että vaimo käyttäytyy liian tunteikkaasti, ja annetaan ymmärtää, että ihan suotta kehittää draamaa. Eli vaimossa vika.

Vierailija
230/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuuluu, onko akuutti polyamoria pettämistä? Ehkä miehesi rakastaa nyt kahta naista.

Vierailija
231/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ihastuin - tai ehkä rakastuin - mieheni  ystävään, en kertonut siitä miehelleni. Luulin tekeväni oikein, mutta siitä käynnistyi meidän vaikeat vuotemme. Uskon että mieheni aavisti, mutta ei halunnut kysyä asiasta. Suhteeseen astui uudenlainen epävarmuus ja riitely, kun mieheni itsetunto alkoi murentua ja minua vaivasi syyllisyys joka sai käyttäytymään ärhentelevästi. 

Mitään ei tapahtunut minun ja toisen miehen välillä, mutta olisin kyllä pettänyt jos tilaisuus olisi antanut mahdollisuuden. Onneksi ihastus katosi lopulta. Olen kysynyt kertomiseen liittyen neuvoa läheisiltä ystäviltäni, jotka kaikki ovat kehottaneet olemaan asiasta hiljaa.

Tapahtunut kuitenkin vaivaa minua, en haluaisi että meillä on mieheni kanssa välillämme tällaisia salaisuuksia.

Turha sanoa mitään, koska mitään ei tapahtunut. Ole vain tyytyväinen, että et pettänyt ja pidä huoli ettet petä jatkossakaan.

Vierailija
232/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ap

Sä et vaan osaa reflektoida, koska älysi ei riitä. Ressukka.

Vierailija
233/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea ketjua, mutta meillä oli tuossa vaiheessa myös avioliitossa tiukkaa. Se parani sitten kuilun jälkeen roikkumisen jälkeen puhumisella. 

Mä olen äärirehellinen ja puhuisin nuo kaikki oelot,epäilysi,eropohdintasi ja siihen liittyvät rulevaisuuden huolet miehelle ääneen. Hän tekee ratkaisunsa, mutta kuten joku aiemmin totesi,ehkä siitä salaauhteesta suurin hohto hiipuisi realiteetteja kuullessaan.

Muista,ettet sä ole huono, et varmasti miehesikään mielestä. Pitkät liitot on vaikeita välillä, siksi totuus on ainoa mikä ylläpitää yhteyttä.

Jos olisit vaivautunut lukemaan ketjun, tietäisit että ap on yrittänyt puhua miehelle jo pitkään, mutta mies vaikenee. Ilmeisesti miehen tapa reagoida vaimon rehellisyyteen on suuttua.

Ehkä luki ehkä ei, mutta tuossa viestissä oli aika hyvin kiteytettynä se, että tällaisista asioista ainoa tapa päästä oikeasti eteenpäin ja saada suhde ja luottamus raiteilleen on täydellinen avoimuus ja keskustelu. 

Vierailija
234/305 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kuvailee miestä kuin tämä ei piittaisi vaimostaan ja lapsistaan tuon taivaallista. Jos tulisi ero, tämä mies häipyisi ja jättäisi lapsensakin.

Ongelma ei ole pettäminen tai sen suunnittelu, vaan että miestä ei ole kiinnostanut avioliitto ja parisuhde ap:n kanssa enää vuosiin.

Ei vaan Ongelma on se, että mies ei osaa ottaa itseään niskasta kiinni ja tehdä niin kuin on oikein. Eli päättää ensin avioliittonsa ja sitä hakea muiden seuraa. Mies on nyhverö.

Tyypillinen mies. Oma ex petti työkaverinsa kanssa heti kun suhteeseemme tuli vaikeuksia. Minulle hyvin rakas sukulainen kuoli tapaturmaisesti jonka jälkeen en luonnollisestikaan ollut oma iloinen itseni mistä mies tietystikään ei pitänyt vaan hommasi kuukauden sisään tämän työkaverikuvion. Mies kiisti asian mutta näin että räpelsi puhelintaan jatkuvasti, mitä hän ei aiemmin ollut tehnyt. Eniten minua satutti tuo pettämisen ajankohta kun olisin eniten tukea kaivannut ja olin ihan rikki läheiseni kuolemasta. Mies halusi kevyttä, helppoa, kivaa seuraa samalla kun minä yritin selviytyä suruntäyteisistä päivistä. Kun pahin shokki kuolemasta oli käsitelty, erosin, enkä ole kaivannut takaisin. Mitä tekee miehellä joka ei kestä vastoinkäymisiä. On helppo olla suhteessa kun kaikki on hyvin, näet millainen toinen vasta on kun on vaikeaa. 

Vierailija
235/305 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys kuuluu, onko akuutti polyamoria pettämistä? Ehkä miehesi rakastaa nyt kahta naista.

Kyllä se kuule on, jos ei ole yhdessä sovittu, että eletään polyamorisessa suhteessa.

Vierailija
236/305 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen tarina. Hyvin kerrottu ja pari selkeää koukkua asetettu joihin tarttua.

Mielestäni ohjasit liikaa vastauksia laittamalla liian selkeitä pettämiseen viittaavia merkkejä.

2/5

Vierailija
237/305 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on halunnut seksiä vain harvoin ja humalassa. Ei ihme että ap:n itsetunto on romuna ja hermot pinnassa.

Kuulostaa siltä, että ap ei ole pitänyt huolta itsestään. Silloin noin voi käydä.

Ei voi pakottaa itseään haluamaan toista, humalassa helpompaa.

Vierailija
238/305 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kuule on, jos ei ole yhdessä sovittu, että eletään polyamorisessa suhteessa.

Missä vaiheessa on sovittu monoamorisesta suhteesta?

Vierailija
239/305 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa muka menossa mökille mutta sitten jäättekin kotiin viime tipassa. Siitäs paska saa. Sano että tuli jäätävä päänsärky kun äijä ihmettelee miksette lähteneet. 

Vierailija
240/305 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin ap:lle että keskittyy omaan itseensä ja elämäänsä. Mikään määrä niehen kyttäystä, häneltä muutoksen vaatimista tai tämän oletetus ihastuksen kohteen arvostelua ei parisuhdetta muuta. Itseasiassa tässä vaiheessa mies on selkeästi jo luovuttanut parisuhteen osalta. Virheet on tehty jo kauan sitten. 

Keskity itseesi ja hyvään omaan elämääsi. Uusia miehiä löytyy kyllä jos sellaista kaipaat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi