Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö meikkivoiteen olla hieman tummempi vai vaaleampi?

Vierailija
02.05.2024 |

Kumpi parempi?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuule oikean värinen, sellaisiakin löytyy.

Vierailija
2/27 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla jompikumpi, kun oikean sävyisiäkin löytyy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu minkälaista vaikutelmaa haet. Luonnollisin on mahdollisimman lähellä omaa ihon väri. Osa haluaa että silmät ja/tai huulet korostuu paremmin, silloin vaaleampi hyvä. Jos taas haluaa ns. tervettä hehkua silloin tummempi.

Vierailija
4/27 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielellään oikean värinen, sellainen että voit tarvittaessa levitttää sitä vaikka pelkästään punoittaville kohdille tai muille värivirheille, eikä mitään värirajoja meikittömän ihon välillä näy. Mutta ainakin jos täytyy saada meikkivoide halvalla markettisarjoista, voi olla että ihan täsmälleen oikeaa väriä ei löydy. Silloin tärkeintä on oikea sävyn lämpö, eli onko kylmä, neutraali vai lämmin. Esim. tummuusaste voi olla suht oikeakin, mutta jos se sävy on kellertävänoranssi ja oma iho on kylmänvaalea, kamalalta näyttää. 

Sitten on semmoinen juttu, että usein nuorille sopii vähän vaaleampikin meikkivoide kuin oma iho, sillä voi saada hienoja Lumikki-efektejä yms. aikaan. Mutta yleensä 40+ naisilla liian vaalea meikkivoide vanhentaa todella paljon, ja astetta tummempi on parempi. Kun taas ihan nuorilla usein liian tumma tekee suttuisen näköiseksi.

Vierailija
5/27 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan aina tummempaa ja vaaleampaa sävyä ja sekoitan oikeaksk sitä mukaan kun tulee rusketusta. Inhoan väärän väristä meikkivoidetya ylikaiken. Jäänyt traumat väärän värisistä teini-iän meikkivoiderajoista kavereiden naamoilla..

Vierailija
6/27 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tarkoitus on meikkivoiteella?

Vierailija
7/27 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea kyllä löytää, missä sekä koostumus että sävy olisi hyvä. Oman värisetkin voivat näyttää kerrostettuina liian vaaleilta tai jämähtää pisteiksi huokosiin ja arpiin. Puuterilla saa silti korjailtua johonkin suuntaan ja voi tietty miksailla eri voiteita.

Vierailija
8/27 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mulla lorealin true match sävy w5...mietin onko liian tumma. Oma iho taittaa lämpimään ehkä oliiviin jopa

Ap

Vierailija
9/27 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea kyllä löytää, missä sekä koostumus että sävy olisi hyvä. Oman värisetkin voivat näyttää kerrostettuina liian vaaleilta tai jämähtää pisteiksi huokosiin ja arpiin. Puuterilla saa silti korjailtua johonkin suuntaan ja voi tietty miksailla eri voiteita.

Marketista ei ehkä löydä, mutta esim stockalle kun lähtee kokeilemaan niin ihan varmasti joltain merkiltä sopiva löytyy.

Vierailija
10/27 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tarkoitus on meikkivoiteella?

Tasoittaa ihon värivirheitä. Itselläni paha couperosa joten meikkivoide on todella tarpeen, tai näytän vanhalta juopolta sinipunaisella nenällä ja poskilla.

Vierailija
11/27 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt mulla lorealin true match sävy w5...mietin onko liian tumma. Oma iho taittaa lämpimään ehkä oliiviin jopa

Ap

Ei se mikään valtavan tumma ole, itsekin käytän sitä sävyä ja ihan kantasuomalainen olen. Juurikin sellainen oliivibeige ihonsävy mulla myös.

Vierailija
12/27 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mistä päin maailmaa kyselet. Suurin osa naisista on tummia ja haluaa vaaleamman ihon. 

Vierailija
13/27 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostan aina tummempaa ja vaaleampaa sävyä ja sekoitan oikeaksk sitä mukaan kun tulee rusketusta. Inhoan väärän väristä meikkivoidetya ylikaiken. Jäänyt traumat väärän värisistä teini-iän meikkivoiderajoista kavereiden naamoilla..

Mä teen tuota samaa. Ostan vaaleaa ja vähän tummempaa meikkivoidetta. Näin koska en löydä omaa sävyäni ja olen laiska kokeilemaan. Kiinnitän värittömällä puuterilla.

Ennen tein niin että käytin vähän liian vaaleaa meikkivoidetta ja laitoin päälle sitten hieman liian tummaa, mutta vain semipeittävää puuteria. En tiedä kumpi on fiksumpi tapa.

Vierailija
14/27 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin on yleensä liian vaalea, jos näkyy pisteinä huokosissa. 

Vierailija
15/27 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ohis, mutta miten primereita kuuluu käyttää oikeaoppisesti?

Mulla on sellasta, joka tekee matan pinnan. Se ominaisuus toimii hyvin.

Mutta kun lisään primerin päälle meikkivoiteen, se jää siihen pinnalle näyttämään naamiolta, ei siis imeydy ja sulaudu ihoon. Jos koitan meikkiä hieroa ihoon, niin sitten aineet kai reagoi keskenään ja muodostuu töhnää, joka sitten pitää poistaa ja alottaa meikkaus alusta.

Vierailija
16/27 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama, tuollatavoin sekoittamalla saa aina täydellisen sävyn ja olen myös tosi tarkka siitä. Itse tarvitsen neutraalisävyisen meikkivoiteen ja niitä on huonosti tarjolla jopa ns. eksklusiivisilla merkeillä, mutta kun sekoittaa itselle liian vaaleasta ja liian tummasta neutraalista sävystä sopivan niin 👌 

Vierailija
17/27 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun lisään primerin päälle meikkivoiteen, se jää siihen pinnalle näyttämään naamiolta, ei siis imeydy ja sulaudu ihoon. Jos koitan meikkiä hieroa ihoon, niin sitten aineet kai reagoi keskenään ja muodostuu töhnää, joka sitten pitää poistaa ja alottaa meikkaus alusta.

Sun tuotteet tai levitystekniikat ei sovi nyt oikein yhteen. Eri juttuja voi kokeilla.

- Laittaa meikkivoiteen ensin ja suihkutella primerin päälle. Jos sun tuote ei sovi tällaiseen levitykseen, voi olla järkevää kokeilla tuotetta joka sopii, esim. All Nighter Ultra Matte Setting Spray.

- Välttää sitä meikkivoiteen hieromista, levittää se vaan kevyesti siveltimellä iholle siihen primerin päälle.

- Voi myös tehdä niin että laittaa primeriä siihen meikkivoidesutiin ja levittää ne samalla.

- Joskus voi olla kyse siitä, että käytetty primer ja meikkivoide ei kerta kaikkiaan kemiallisesti sovi yhteen, esim. toinen voi olla silikoni- ja toinen öljypohjainen. Silloin ei auta kuin vaihtaa jompi kumpi tuote.

Vierailija
18/27 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei se mikään valtavan tumma ole, itsekin käytän sitä sävyä ja ihan kantasuomalainen olen. Juurikin sellainen oliivibeige ihonsävy mulla myös.

Joo, ehkä tuo sävy on hyvä. Mulla vähän pisamia ja pigmentti tummentumia niin tuo sävy tasoittaa niitä. Ja hassua että vaikka iho kellertää niin olen värianalyysin mukaan viileä. Mutta ehkä se on juuri tuo oliivin sävyinen iho.

Ap

Vierailija
19/27 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mattapintaa tarvitset niin ostappa Smashboxin control mattifying primer, yksi markkinoiden parhaista ja sopuhintaan. Pohjustustuotteista löytyy paljon aivan onnettomia tököttejä. 

Vierailija
20/27 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina kahta sävyä paletissa, ja niistä mixailen rusketusasteen ja mielialan mukaan sopivan. Käytän Seintin meikkipohjapalettia, jossa siinä yhdessä paletissa on 2 meikkivoidesävyä, bronzer ja poskipuna/huulipuna. Mun sävyt on Candlelit (vaaleampi, neutraali) ja Amber (medium, persikkainen). Näillä pärjäilen kesästä talveen. Seintillä kiva on myös se, että heidän meikkitaiteilijat katsoo tilaajalle oikeat sävyt, jos lähettää heille hyvässä luonnonvalossa otetun meikittömän kuvan itsestään. (Itse olen käyttänyt Michelle Spieler nimistä meikkitaiteilijaa joka pitää Youtubessa Mature Makeup Masterclass -sivustoa, ja olen saanut loistavat suositukset niin meikkipohjaan kuin luomiväreihinkin)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän