Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on ihastunut toiseen, muttei tunnusta

Vierailija
02.05.2024 |

Ollaan oltu 15v yhdessä ja vaikeaa (riitoja, etääntymistä) on ollut viime vuodet. Minä koen vaikeaksi ettei mies osaa puhua tunteistaan ja kohdata läsnäolevasti, ja hän kokee että minä olen jatkuvasti negatiivinen. Minua vaivaa myös seksin vähyys.

Alkuvuoden vuoden ajan olen epäillyt miehen ihastuneen kollegaansa. Tyypillisiä elkeitä kuten vaatetuksen uudistaminen, työpaikan kuntosalilla aloittaminen, ylitöiden lisääntyminen ja naisen nimen esiintyminen useammin kuin aiemmin miehen puheissa on.

Nainen on projektityöntekijä, joka lopettaa kesällä, ja mies on oman työnkuvansa ohessa ruvennut seuraamaan naisen hanketta näin loppumetreillä. Yhteisiä työmatkoja on ollut muutama, myös yön yli kestäneitä. Olen tavannut naisen, sellainen mukava ja perusnätti ikäiseni perheenäiti, ei erityisen karismaattinen vaan pikemminkin tylsä.

Hän on minua kuitenkin selvästi urheilullisempi. Olen itse yrittänyt elämäntapamuutosta viimeisen vuoden, mutta laihduttaminen on haastavaa. Tämä ja suhteemme haasteet huomioiden on ymmärrettävää, että mies tuntee vetovoimaa kollegaa kohtaan.

Kysyin mieheltä suoraan, onko hän ihastunut kun kertoi taas jotain naisen projektiin liittyen - mies ei puhu kenenkään muun työkaverin hommista. Kiisti sellaisella töksähtävällä tavalla hieman tuhahtaen nauraen ja samassa siirsi keskustelunaiheen muualle. 

Heillä on ensi viikon keskiviikkona firman tykypäivä, viimeinen yhteinen ennen naisen siirtymistä muualle. Mies on ehdottanut, että lähtisin lasten kanssa mökille jo edeltä keskiviikkoillaksi, ja hän tulisi sitten perästä kun on hoitanut yhden roikkuvan kodin remppahomman helatorstaina.

Väkisinkin mietin, että mies valmistelee pettämistä.

Surettaa ja ketuttaa, ettei mies halua puhua asiasta, vaan väistää ja pakenee mielummin kuin käsittelee kasvotusten. Miten minun tulisi olla asian kanssa? 

Kommentit (305)

Vierailija
301/305 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SINÄ et ole rakastanut miestäsi pitkään aikaan. Projisoit omaa pahaa oloa ylensyöntiin ja nalkuttamiseen etkä joko läheisriippuvaisena tai materialistina uskalla jättää miestäsi. Lapsenne kärsivät varmasti ja tulevat taatusti osoittamaan kiintymyssuhdeongelmia tulevissa ihmissuhteissaan.

Palstalla alter egona käyvän moninkertaisen sarjapettäjän näppis taas käy kuumana.

Vierailija
302/305 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä riidellään? Siitä ettei puoliso enää katso lumoutuneena silmiin? Vai siitä, ettei toinen ymmärrä, että minulla on vaikeaa ja tarvitsen tukea?

Rivien välistä voi lukea että ap:n kasvuvuodet ei ole olleet helppoja. Myös tuo ahdistavasta tilanteesta pihalle karkaaminen kiinnitti huomioni. Esim. vanhempien kaltoinkohtelun, päihdeongelman tai narsismin uhrit käyvät itse vanhemmaksi tullessa ja aivan viimeistään sen oman vanhemman kuoleman myötä läpi todella, todella isoja myllerryksiä ja tunteita. Masennus, ahdistus, neuroosit, jatkuva stressitila jne ovat tyypillisiä reaktioita tällaiseen. 

Ap:lla ei vaikuta olevan läheisiä tukiverkkoja, vaan apu on riippuvainen miehen lapsuudenperheestä. Parisuhteeseen voi muodostua valtava kuilu jo ihan siitä, että tullaan erilaisista taustoista. Turvallisessa, porvarillisessa ydinperheessä kasvanut ei voi käsittää, millaista on paeta henkensä edestä yön selkään tai elää nälässä. Toisaalta tunnekylmässä ympäristössä kasvaneet saattavat luulla haluavansa seksiä, koska se on keino saada läheisyyttä ja kosketusta, jota ei osata itse antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/305 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
304/305 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivitän hieman tilannetta tänne, kun jotkut ovat kyselleet.

Perjantaina mies tuli kotiin iltakymmenen aikaan, ja sanoi heti käyneensä juttelemassa äitinsä kanssa. Anoppi oli kuulema ollut sitä mieltä, että meidän pitäisi ottaa yhteistä aikaa. Mies ehdotti, että lähtisimme torstaina mökille kahdestaan ja anoppi toisi lapset sinne lauantaiksi. Väsyneenä ja huojentuneena siitä, ettei riita jatkunut suostuin tähän, enkä puhunut mitään niistä oman ajan suunnitelmista.

Viikonloppu oli täynnä lasten harrastus- ja kaverisynttärikyydittelyä. Anoppi kysyi lauantaina, voiko viedä lapset perjantaina Linnanmäelle ja perään kirjoitti että pidä huoli itsestäsi. Mies oli vaisu, mutta selvästi enemmän läsnä kuin viime aikoina muuten. Hoiti myös sen remppajutun, josta oli aiemmin puhunut tekevänsä helatorstaina.

Eilen esikoinen kysyi nukuttaessa, kuka meidän talossa asuu jos isä ja äiti eroaa. En saanut lap

Et kertonut mitä siinä keskiviikon tykypäivässä kävi? Tuliko mies kotiin?

Vierailija
305/305 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Ap?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi