Mies on ihastunut toiseen, muttei tunnusta
Ollaan oltu 15v yhdessä ja vaikeaa (riitoja, etääntymistä) on ollut viime vuodet. Minä koen vaikeaksi ettei mies osaa puhua tunteistaan ja kohdata läsnäolevasti, ja hän kokee että minä olen jatkuvasti negatiivinen. Minua vaivaa myös seksin vähyys.
Alkuvuoden vuoden ajan olen epäillyt miehen ihastuneen kollegaansa. Tyypillisiä elkeitä kuten vaatetuksen uudistaminen, työpaikan kuntosalilla aloittaminen, ylitöiden lisääntyminen ja naisen nimen esiintyminen useammin kuin aiemmin miehen puheissa on.
Nainen on projektityöntekijä, joka lopettaa kesällä, ja mies on oman työnkuvansa ohessa ruvennut seuraamaan naisen hanketta näin loppumetreillä. Yhteisiä työmatkoja on ollut muutama, myös yön yli kestäneitä. Olen tavannut naisen, sellainen mukava ja perusnätti ikäiseni perheenäiti, ei erityisen karismaattinen vaan pikemminkin tylsä.
Hän on minua kuitenkin selvästi urheilullisempi. Olen itse yrittänyt elämäntapamuutosta viimeisen vuoden, mutta laihduttaminen on haastavaa. Tämä ja suhteemme haasteet huomioiden on ymmärrettävää, että mies tuntee vetovoimaa kollegaa kohtaan.
Kysyin mieheltä suoraan, onko hän ihastunut kun kertoi taas jotain naisen projektiin liittyen - mies ei puhu kenenkään muun työkaverin hommista. Kiisti sellaisella töksähtävällä tavalla hieman tuhahtaen nauraen ja samassa siirsi keskustelunaiheen muualle.
Heillä on ensi viikon keskiviikkona firman tykypäivä, viimeinen yhteinen ennen naisen siirtymistä muualle. Mies on ehdottanut, että lähtisin lasten kanssa mökille jo edeltä keskiviikkoillaksi, ja hän tulisi sitten perästä kun on hoitanut yhden roikkuvan kodin remppahomman helatorstaina.
Väkisinkin mietin, että mies valmistelee pettämistä.
Surettaa ja ketuttaa, ettei mies halua puhua asiasta, vaan väistää ja pakenee mielummin kuin käsittelee kasvotusten. Miten minun tulisi olla asian kanssa?
Kommentit (305)
Ap kuvailee miestä kuin tämä ei piittaisi vaimostaan ja lapsistaan tuon taivaallista. Jos tulisi ero, tämä mies häipyisi ja jättäisi lapsensakin.
Ongelma ei ole pettäminen tai sen suunnittelu, vaan että miestä ei ole kiinnostanut avioliitto ja parisuhde ap:n kanssa enää vuosiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te kelmusilmät vastailette ilmiselvään provoon? Kirjoitustyyli on lapsellisen helposti tunnistettavissa? Toki osa vastauksista on myös aloittajan itse itselleen kirjoittamia.
Pakko olla provo, kun kukaan ei koskaan elävässä elämässä ole mustasukkainen, puhumattakaan, että joku oikeasti pettäisi. Sellaista ei vaan tapahdu!
Entä kuvitteletko, että kaikki muut jutut täällä on totta? Uutinen: sillä ei ole mitään merkitystä, sillä täällä jutellaan kiinnostavista aiheista. Siirry sinäkin sellaiseen ketjuun, jossa on sinua kiinnostavia viestejä.Sua ottaa pannuun vaan.
Ai mikä? Joskus kyllä ottaa pannuun esimerkiksi ne pisteytykset ja vastaavat. Tää on keskustelupalsta, keskustelkaa tai siirtykää muualle. En ymmärrä, mitä sillä on väliä, vaikka kaikki aloitukset olis keinoälyn tekemiä. Ne on vain keskustelunaloituksia. Siitä se juttu sitten lähtee.
Samoin musta on ihan sama, vaikka vastataan vuosia vanhoihin viesteihin. Joku voi pohtia samoja asioita ja hakea erilaisia näkökulmia, ei ne sillä tavalla vanhene.
Ja vielä: älä herrantähden ota näitä noin vakavasti. Tää on vain ajankulua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te kelmusilmät vastailette ilmiselvään provoon? Kirjoitustyyli on lapsellisen helposti tunnistettavissa? Toki osa vastauksista on myös aloittajan itse itselleen kirjoittamia.
Pakko olla provo, kun kukaan ei koskaan elävässä elämässä ole mustasukkainen, puhumattakaan, että joku oikeasti pettäisi. Sellaista ei vaan tapahdu!
Entä kuvitteletko, että kaikki muut jutut täällä on totta? Uutinen: sillä ei ole mitään merkitystä, sillä täällä jutellaan kiinnostavista aiheista. Siirry sinäkin sellaiseen ketjuun, jossa on sinua kiinnostavia viestejä.Tämä!! Jollain on kösittämätön tarve käydä väittämässä provoksi joka ikistä aloitusta. Jos aihe on kiinnostava ja poikii hyvää keskustelua, niin mitä väliä, vaikka sattuisikin provo olemaan - antaa keskustelun jatkua!
Niin samaa mieltä. Lapsellista kyttäillä jotain merkkejä ja käräyttää aloituksia. Sillä tyypillä täytyy olla tylsä elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä kuvitteletko, että kaikki muut jutut täällä on totta? Uutinen: sillä ei ole mitään merkitystä, sillä täällä jutellaan kiinnostavista aiheista. Siirry sinäkin sellaiseen ketjuun, jossa on sinua kiinnostavia viestejä.
Pakkohan tän on provo olla, koska eihän kukaan nyt oikeasti ole kiinnostunut kenestäkään töissä. Mieti nyt hei, kaikkia vituttaa kahville meno ja vituttaa ne duunikaveritkin nyt muutenkin. Hohhoijaa! Työpaikkaromanassit on pelkkää mammojen Harlekiini-novelleja taas ;) -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä kuvitteletko, että kaikki muut jutut täällä on totta? Uutinen: sillä ei ole mitään merkitystä, sillä täällä jutellaan kiinnostavista aiheista. Siirry sinäkin sellaiseen ketjuun, jossa on sinua kiinnostavia viestejä.Tämä!! Jollain on kösittämätön tarve käydä väittämässä provoksi joka ikistä aloitusta. Jos aihe on kiinnostava ja poikii hyvää keskustelua, niin mitä väliä, vaikka sattuisikin provo
Toi on kyllä totta. Kyttäily ja poistattaminen kun syystä tai toisesta ketju menee ihon alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä kuvitteletko, että kaikki muut jutut täällä on totta? Uutinen: sillä ei ole mitään merkitystä, sillä täällä jutellaan kiinnostavista aiheista. Siirry sinäkin sellaiseen ketjuun, jossa on sinua kiinnostavia viestejä.Pakkohan tän on provo olla, koska eihän kukaan nyt oikeasti ole kiinnostunut kenestäkään töissä. Mieti nyt hei, kaikkia vituttaa kahville meno ja vituttaa ne duunikaveritkin nyt muutenkin. Hohhoijaa! Työpaikkaromanassit on pelkkää mammojen Ha
Sarkasmi on taitolaji. Vaatii harjoittelua.
Vierailija kirjoitti:
Ap kuvailee miestä kuin tämä ei piittaisi vaimostaan ja lapsistaan tuon taivaallista. Jos tulisi ero, tämä mies häipyisi ja jättäisi lapsensakin.
Ongelma ei ole pettäminen tai sen suunnittelu, vaan että miestä ei ole kiinnostanut avioliitto ja parisuhde ap:n kanssa enää vuosiin.
Minä taas en saa sellaista kuvaa. Jos mies on fiksannut ravintolaillallisen viime vuonna niin se on jo paljon enemmän kuin moni tekee.
Eikä missään ole sanottu ettei mies välitä lapsista? Jos on töiden jälkeen väsynyt niin on ihan normaalia ettei jaksa lasten käninää.
Ap taitaa olla vauvakuplasta heräilevä mamma, joka etsii kadonnutta identiteettiään. Ei se miestä kyttäämällä kyllä löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en saa sellaista kuvaa. Jos mies on fiksannut ravintolaillallisen viime vuonna niin se on jo paljon enemmän kuin moni tekee.
Eikä missään ole sanottu ettei mies välitä lapsista? Jos on töiden jälkeen väsynyt niin on ihan normaalia ettei jaksa lasten käninää.
Ap taitaa olla vauvakuplasta heräilevä mamma, joka etsii kadonnutta identiteettiään. Ei se miestä kyttäämällä kyllä löydy.
Voihan sen noinkin muovailla. Kuitenkin selkeät merkit miehellä että on jotain pahaa tekeillä. Toki sitä voi kieltää ja väittää toista sairaalloisen mustasukkaiseksi ja vainoharhaiseksi kun itseään ei pysty peiliin katsomaan.
Olen ollut samanlaisessa tilanteessa. Mies kiisti kaiken loppuun saakka, kunnes petti ja vähän sekosi mentaalisesti suhteen salaamisesta. Kannoin useita vuosia kaunaa miehelle, joka ei halunnut käsitellä aikuisten oikeesti meidän välejä vaikka olin valmis raakarehelliseen keskusteluun ja kysyin suoraan onko rakastunut toiseen. Valitsi mielummin valehtelun ja monien ihmissuhteiden tuhoamisen.
Mies saattaa myös hävetä ihastumistaan jos se on yksipuolista
Mun mies kertoili usein kuinka työpaikan *Pertsa*, kiltti ja vuosikymmenet aviossa ollut mies petti vaimoaan. Olin hämmästynyt, koska tunsin Pertsan todella nallemaisena ja luotettavana ihmisenä. Hän oli mieheni työpaikan (olin työskennellyt samassa paikassa aiemmin) ainoa mies, johon luotin kuin kallioon.
Aina kun mieheni kertoi Pertsan suhteesta ja miten Pertsa tekee ylitöitä ylläpitääkseen kahden eri naisen taloutta, hän ei katsonut minua päinkään. Kun ihmettelin raivona miten se Pertsa kehtaa tehdä noin vaimolleen, ja että en ymmärrä tästä jutusta nyt yhtään mitään, mieheni vastasi minuun katsomatta "Elämä on", "Sellaista nyt vaan tapahtuu, minkä mä sille voin" etc.
Imagine my surprise, kun minulle selvisi yllättäin että miehelläni oli ollut suhde toiseen naiseen jo vuosia. Hän olikin kertonut omasta elämästään. En vieläkään tiedä oliko myös Pertsalla toinen nainen vai valehteliko mieheni. Tai siis ex-mieheni.
Vierailija kirjoitti:
Ole lähtevinäsi mökille, mutta et lähdekään. Keksi peitetarina, mikset lähtenyt, johon voit sitten vedota, kun selviää, että oletkin kotona. Älä puhu lapsille mökille menosta etukäteen, etteivät pety. Ole kotona ihan normaalisti. Joko mies tulee sinne hoitonsa kanssa tai sitten hän on yön pois kotoa. Kummassakin tapauksessa saat varmuuden pettämisestä.
Jos oletkin kuvitellut koko jutun ja mies tuleekin normaalisti tyky-päivästä kotiin, sinulla on kuitenkin se peitetarina, mikset lähtenytkään mökille, eikä sinun tarvitse kertoa epäilyistäsi mitään.
Ap kertoo asuvansa kaksikerroksisessa asunnossa eli mitä ilmeisimmin omakotitalossa tai rivarissa. Tässä tapauksessa autohan tai talouden autot on pihalla talon edessä.
Kun ap kerran on kykenevä lähtemään mökille lasten kanssa ilman miestä, tarkoittaa se sitä, että ap:lla on käytössään auto ja ap:lla on ajokortti.
Ja siinä tapauksessa, jos mies on kännipäissään tuomassa tätä hoitoa heidän kotiinsa, niin mies näkee jo pihalla tullessaan, että ap onkin kotona, koska auto on pihassa ja silloin ehtivät vielä kääntyä hiljaa kannoiltaan ja mies passittaa hoidon matkoihinsa. Ja sitten mies sukii hieman hiuksiaan ja tulee yksin kotiinsa niinkuin mitään naista ei olisi koskaan ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole lähtevinäsi mökille, mutta et lähdekään. Keksi peitetarina, mikset lähtenyt, johon voit sitten vedota, kun selviää, että oletkin kotona. Älä puhu lapsille mökille menosta etukäteen, etteivät pety. Ole kotona ihan normaalisti. Joko mies tulee sinne hoitonsa kanssa tai sitten hän on yön pois kotoa. Kummassakin tapauksessa saat varmuuden pettämisestä.
Jos oletkin kuvitellut koko jutun ja mies tuleekin normaalisti tyky-päivästä kotiin, sinulla on kuitenkin se peitetarina, mikset lähtenytkään mökille, eikä sinun tarvitse kertoa epäilyistäsi mitään.
Ap kertoo asuvansa kaksikerroksisessa asunnossa eli mitä ilmeisimmin omakotitalossa tai rivarissa. Tässä tapauksessa autohan tai talouden autot on pihalla talon edessä.
Kun ap kerran on kykenevä lähtemään mökille lasten kanssa ilman miestä, tarkoittaa se sitä, että ap:lla on käytössään auto ja ap:l
Pientaloalueella ei kannata ottaa riskiä, että tuo taksilla vierasta naista kotiin kun vaimo on poissa. Naapurit voi vasikoida. Hotelliyö aina parempi ratkaisu.
Jos mies on ihastunut, niin haluaa todennäköisesti tehdä kollegan kanssa jotain romanttista eikä vaan kuksia aviovuoteessa vaimon eritteiden kyllästämissä lakanoissa. Kevätyössä on ihana kävellä kuunnellen mustarastasta ja kiivetä suuteloimaan näköalapaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on ihastunut, niin haluaa todennäköisesti tehdä kollegan kanssa jotain romanttista eikä vaan kuksia aviovuoteessa vaimon eritteiden kyllästämissä lakanoissa. Kevätyössä on ihana kävellä kuunnellen mustarastasta ja kiivetä suuteloimaan näköalapaikalle.
Ikeasta haetun pöydän kanssa?
Seurantalaitteet ja kunnon stalkkaus.
Vierailija kirjoitti:
Sporttinen kollega... Siis sekö muka olisi se juttu, jonka takia mies pettää? Huhhuh... On minullakin työkavereina sporttisia miehiä (minun mieheni ei ole), mutta eipä ole tullut kyllä mieleen pettää miestäni heidän kanssaan 😂
Miehet on pinnallisempia. Mies myös usein ottaa suhteeseen kenet sattuu saamaan ja vielä useammin vaihtaa parempaan/kauniimpaan/nuorempaan jos tilaisuus tulee.
Eiköhän tuo tilanne ole selvä ilman miehen tunnustamista. Puhukaa suoraan toisillenne !
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei kunnolla koskaan kiinnostanut. Laahasi passiivisena perässä kun kerrankin joku nainen hänet halusi. Nyt ehkä löytänyt jonkun oikeasti kiinnostavan. Pahimmillaan siis näin. Näitä tapauksia on nähty.
Mätä minkki haisee kuvottavalta.