Toiminko huonosti kuten miesystävä sanoo?
Lapseni eivät pidä kumppanista ja sanoin nyt, etten enää painosta ja vaadi olla yhdessä mutta halutessaan toki ja minä olen mieluusti hänen lasten kanssa mikäli he haluavat viettää aikaa yhdessä. Tarkoitan tällä, ettei painostusta vaan nuorten omat fiilikset huomioiden.
Mies otti pahasti nokkiinsa ja totesi minulle, että haluan pitää lapset erossa suhteestamme ja koska vihaamme häntä, meidän näkemiset vaikeutuvat huomattavasti. _Vihaamme_, minäkin siis, särähti pahasti. Näinkö suhtautuu minuun?
Yritän avata asiaa, että pakottamalla ei hyvä tule ja että haluan toki kaikkien olevan yhdessä. Enkä halua rajata lapsia ulkopuolelle vaan puhun jokaisen omasta itsemääräämisoikeudesta, pätee myös nuoriimme.
Tähän mies vastasi, että lopeta hänen manipulointi.
Olen ihmeissäni. Tuntuu, etten osaa vastata enää mitään, enkä nähdä. Tuntuu kuin hän ei pitäisi minusta lainkaan, vaikka sanoo että rakastaa ja haluaa vaan olla yhdessä. Hän suree, kun on niin vaikeaa. Mutta miksi kääntää mun puheet noin?
Kommentit (146)
Teini-ikäiset osaavat kyllä itse päättää, pitävätkö jostain random-äijästä perheensä uutena isähahmona... Haluaako mies leikkiä jotain uusperheidylliä, ette voi asua erillänne ja tavata ilman lapsia?
Miehen mukaan lapseni ovat epäkohteliaita kun eivät pidä eivätkä halua viettää aikaa yhdessä. Hänen mukaan minun aikuisena ei pitäisi antaa vaihtoehtoja ja tuen lasteni itsekkyyttä kun en ole tiukka ja pakota.
Ja että minun pitäisi tässä tilanteessa edes laittaa lapsia enemmän isälle jotta meillä olisi enemmän aikaa kun lapseni eivät halua olla hänen kanssa. Että me olemme itsekkäitä ja kiittämättömiä, ja siksi hän voi huonosti. Rakastaa minua kuulemma yli kaiken ja haluaisi vaan olla yhdessä.
Ap, oletko kysynyt lapsilta, että miksi he eivät pidä nykyisestä miehestäsi?
Lapsesi ovat ymmärrykseni mukaan kuitenkin jo teini-ikäisiä niin he todennäköisesti osaavat jo lukea ihmisiä ja heidän käyttäytymistään, vaikkeivät osaa vielä välttämättä sitä itse sanoittaa. Jos kerrot heille, ettei miehen ole tarkoitus korvata heidän isäänsä vaan kyse on sinun uudesta miehestäsi, ja siksi toivot heiltä rehellistä mielipidettä, miksi eivät hänestä pidä. Lapset aistivat myös painostuksen ja turvattomuuden ahdistuneisuutena, jolloin myös välttelevät itseään auktoriteetimpaa ihmistä. Voisiko olla kyse tästä? Aistivatko lapsesi jotain, mitä nyt tulee miehessä esille muutoin sinun mahdollisena manipulointina ja painostamisena. Tiedätkö, ehkä lapsesi välttelevät häntä syystä...
Keskustele, mutta älä suutu tai yritä vaikuttaa heidän mielipiteeseensä. Kysy tarkemmin tilanteita, tuntemuksia, että mistä ajatus on peräisin..
Olen kysynyt lapsilta, en saa mitään järkevää vastausta. Mä en pidä hänestä, se sen ylimakea tuoksukin saa ällöttämään, hyi ahdistaa, ei kiinnosta sitten yhtään. Tällaista. Lähtökohtaisesti varmaan kokivat juuri sitä, että yrittää tulla isän paikalle ja yli-innokas, saanut aikaan välttelyreaktion josta eivät pääse yli, jääneet jumiin siihen.
Ainoa kuka tuossa mielestäni manipuloi on miesystäväsi. Jos et enää huomaa miten päin asiat ovat, on aika lopettaa suhde.
Sen jatkuessa tilanne pahenee ja pian huomaat kysyväsi palstalla jo omaa nimeäsi.
Teet ihan oikein kun et pakota lapsiasi.
Mies kääntää asiat päälaelleen. Et sinä.
Juokse pois - vielä kun voit
Vierailija kirjoitti:
Miehen mukaan lapseni ovat epäkohteliaita kun eivät pidä eivätkä halua viettää aikaa yhdessä. Hänen mukaan minun aikuisena ei pitäisi antaa vaihtoehtoja ja tuen lasteni itsekkyyttä kun en ole tiukka ja pakota.
Ja että minun pitäisi tässä tilanteessa edes laittaa lapsia enemmän isälle jotta meillä olisi enemmän aikaa kun lapseni eivät halua olla hänen kanssa. Että me olemme itsekkäitä ja kiittämättömiä, ja siksi hän voi huonosti. Rakastaa minua kuulemma yli kaiken ja haluaisi vaan olla yhdessä.
Paljonko lapset sitten ovat sinun ja isänsä luona?
Kuulostaa kyllä älyttömältä, että mies joka on itsekin isä, vaatii että pilaat suhteesi lapsiisi hänen takiaan. Aika häiriintynyttä suorastaan.
Ja minun mielestäni lapset ovat jo selkeästi sanoneet, että tyypin seura ahdistaa. Ja mitä olen tätä ja edellistä ketjua lukenut, en yhtään ihmette heidän oloaan. Sitä kyllä ihmettelen miten sinua ei ahdista?
Vierailija kirjoitti:
Olen kysynyt lapsilta, en saa mitään järkevää vastausta. Mä en pidä hänestä, se sen ylimakea tuoksukin saa ällöttämään, hyi ahdistaa, ei kiinnosta sitten yhtään. Tällaista. Lähtökohtaisesti varmaan kokivat juuri sitä, että yrittää tulla isän paikalle ja yli-innokas, saanut aikaan välttelyreaktion josta eivät pääse yli, jääneet jumiin siihen.
Mielestäni on väärin sanoa, että lapset ovat "jääneet jumiin". Vaikuttaa enemmän siltä että heillä on terve itsesuojeluvaisto, ja pitävät rajoistaan kiinni. Kannattaisi ottaa heistä mallia.
Hyi ja sinä olet vielä tollasen miehen kanssa? Ei lapsia voi pakottaa tolleen olemaan, ihan jotain narsistin käytöstä tuo.
Lapset vaistoaa, että kohta paska osuu tuulettimeen.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei. Yritän kuvitella itseni teini-ikäisenä ja tuohon tilanteeseen, että minua painostettaisiin viettämään aikaani jonkun äijän kanssa, jonka seuran koen noin ahdistavana ja ällöttävänä, ja vielä kotonani tai jossain kylpylässä.
Vierailija kirjoitti:
Toisin sanoen mies on lasten mielestä lipevä, teeskentelijä, epäaito. Lapset yleensä tunnistaakin tuommoiset, varsinkin vähän ujommat lapset. Minuakin ällötti tuommoiset teininä. Ällöttää vielä keski-iässäkin.
Vaikka miehessä ei muuta vikaa olisikaan epäaitouden ja teennäisyyden lisäksi kuin manipulointi ja herkkähipiäisyys, niin siinäkin on jo liikaa. Ai niin, onhan se selvästi vielä läheisriippuvainen tarra. Sano nyt vielä, että mustasukkainenkin. Ei jatkoon.
Haluan kuitenkin korostaa, että mies on normaalissa työssä, hyviä ystäviä, huolehtii sukulaisistaan, läheiset välit ihanien lastensa kanssa. On siis hyvin monella tavalla normaali kunnollinen ja fiksu ihminen. Minua kohtaan huomaavainen, romanttinen, aina valmis auttamaan. Se kai tässä minua mietityttääkin.
Ei ole mustasukkainen, kannustaa kehittymään ja omissa tavoitteissani.
Näillä en puolustele, vaan yritän luoda kokonaiskuvaa ja kertoa myös miksi epäröin ja olen nauttinutkin valtavasti tässä suhteessa.
Miksi et tee miehelle selväksi, että hän seurustelee vain sinun kanssasi, ei lastesi kanssa? Sinuna loukkaantuisin siitä, että sinä et yksinäsi riitä miehelle vaan sinun mukanasi pitäisi tulla isompi kokoonpano.
Jos sanot suoraan miehelle, että lapsesi eivät pidä hänestä, niin tuskin hän enää asiasta vänkää.
Vierailija kirjoitti:
Haluan kuitenkin korostaa, että mies on normaalissa työssä, hyviä ystäviä, huolehtii sukulaisistaan, läheiset välit ihanien lastensa kanssa. On siis hyvin monella tavalla normaali kunnollinen ja fiksu ihminen. Minua kohtaan huomaavainen, romanttinen, aina valmis auttamaan. Se kai tässä minua mietityttääkin.
Jep jep. Tosi romanttista ja huomaavaista... "Nyt pakotat ne mukulat hengaileen mun kanssa tai heivaat ne isälleen" "Sää vihaat mua, kun et tee niinkun mää sanon"
Vierailija kirjoitti:
Itse en jaksaisi tuollaista käytöstä mieheltä enkä jatkaisi suhdetta, mutta sinä tietysti teet niin kuin itse parhaaksi näet. Tässä on nyt jo aika moni vastannut ettei suhdetta kannata jatkaa, kuulostaa miehen osalta manipuloinnilta ja herkkyys ei ole sille mikään este. Ja silti vieläkin pähkäilet.
Itse en jaksaisi tuollaista hysteeristä jankutusta sen paremmin mieheltä kuin naiseltakaan, mitä AP pitää. Voisikohan ollakin niin päin, että AP on se, joka nyt ylitulkitsee ja lietsoo itseään tässä tilanteessa. Jos kerran mies on sellainen kuin AP kertoo, niin jotenkin tuntuu, että tässä nyt ylireagoidaan ja kuvitellaan miehen sanoneen asioita paljon pahemmin kuin todellisuudessa on sanonutkaan. Jos AP suhtautuu kaikkiin asioihin ja varsinkin lapsiinsa noin ylihuolehtivasti ja asioita päässään pyöritellen, curlingäitinä, niin siinä on mies saattanut sanoa jotain poikkipuolista. Kuten että teinien pitäisi jo osata itse hoitaa tiettyjä asioita ja AP on sitten siitä hyvästä pimahtanut.
Hyvä ettei lapsesi pidä ks miehestä, sillä se ei ole ongelma.
Ongelma on miehen narsistisuus.
Se kun on niin ettei kenestään tarvitse tykätä ja ettei ihmisessä tarvitse olla varsinaisesti mitään vikaa sen vuoksi ettei joku hänestä pidä.
Mies ei kuitenkaan narsistisuuttaan hyväksy sitä ettei hänestä pidetä ja koittaa vollotellen ja jyrällä ajellen saada haluamansa.
Hän on löytänyt sinusta ne narut joita vedellä ja hyvin näyttää onnistuneen ottamaan ohjat sinulta omasta elämästäsi.
Mutta kiukuttelee kun lapsesi eivät ole kiinni samassa lieassa.
Voi olla että sekin kiukuttaa kun lapsesi saavat elää sellaista lapsuutta jota hn ei saanut.
Mutta mutustelepa sitä kuinka kiittämättömiä ja itsekkäitä sun lapset on kun eivät suostu tykkäämään hänestä.
Eikö maistukin edelleen paskalta?
Sitä se nimittäin on. Täyttä paskaa
Kuuntele mitä miehesi sanoo ja kirjoita ylös ettet unohda.
Nämä tänne kerrotutkin riittävät.
Hän on lytännyt sinua ja vanhemmuuttasi, lytännyt lapsiasi, vastuuttanut sinut ja lapsesi tunteistaan, hän on kaikkensa tehnyt, eikä kukaan tykkää. Hän on vaatinut että on tykättävä ja vaatinut sinua lyttäämään lapsiasi ja tehostanut tätä vaadetta lyttäämällä vanhemmuuttasi.
Oletko sinä koira? Nuo nimittäin ovat kelvottoman koirankouluttajan metodeja.
Lapsille kannattaa opettaa ja sanoa , että ihmisten kanssa pitää osata tulla toimeen ja opetella sietämään . Ei ihme että kiusaamista ja ulkopuoliseksi jättämistä on niin paljon , kun tänä kotona jo mallina .
Jos lapsesi tulee toimeen miehen lasten kanssa , voivat he keskenään pelailla ja leikkiä ja voitte välillä perheenä käydä kylpylöissä , ulkoilla ym . Miksi teinit viettäisi aikuisten kanssa kokoajan aikaa ?
Joo eihän siinä jos häntä vihaat..