Toiminko huonosti kuten miesystävä sanoo?
Lapseni eivät pidä kumppanista ja sanoin nyt, etten enää painosta ja vaadi olla yhdessä mutta halutessaan toki ja minä olen mieluusti hänen lasten kanssa mikäli he haluavat viettää aikaa yhdessä. Tarkoitan tällä, ettei painostusta vaan nuorten omat fiilikset huomioiden.
Mies otti pahasti nokkiinsa ja totesi minulle, että haluan pitää lapset erossa suhteestamme ja koska vihaamme häntä, meidän näkemiset vaikeutuvat huomattavasti. _Vihaamme_, minäkin siis, särähti pahasti. Näinkö suhtautuu minuun?
Yritän avata asiaa, että pakottamalla ei hyvä tule ja että haluan toki kaikkien olevan yhdessä. Enkä halua rajata lapsia ulkopuolelle vaan puhun jokaisen omasta itsemääräämisoikeudesta, pätee myös nuoriimme.
Tähän mies vastasi, että lopeta hänen manipulointi.
Olen ihmeissäni. Tuntuu, etten osaa vastata enää mitään, enkä nähdä. Tuntuu kuin hän ei pitäisi minusta lainkaan, vaikka sanoo että rakastaa ja haluaa vaan olla yhdessä. Hän suree, kun on niin vaikeaa. Mutta miksi kääntää mun puheet noin?
Kommentit (146)
Otahan etäisyyttä ja jos lähestyy niin vaadi selitys.
Lapset ilmeisesti kokivat, että mies yrittää ja odottaa liikoja. Kuten nyt tekeekin, ei hyväksy sanomaani.
Minä en tiedä voiko hänen kanssaan mitään kun puhuu noin. Loukkaa minua todella paljon.
P.S. Lapset etusijalle, ne kasvaa ja tarvitsee vanhempiaan. Siksikin toimit niin kuin on oikein. Miehet on mitä on. Joskus löytyy hyvä, mutta kenen tahansa mulkeron takia ei kannata antaa lastensa kärsiä hetkeäkään. Kivasta miehestä voisi olla heillekin iloa.
P.S. tuli ensimmäiseltä vastaajalta.
Hänessä on valtavasti hyvää, kunnon ammatti ja kertoo sekin, että on fiksut ihanat lapset kasvattanut. Mutta on tuollaista erikoista.. en saa kiinni, tuo ei tunnu terveeltä. Enhän minä voi ketään pakottaa! Miten sen kääntää siihen, että minäkin vihaan häntä ja manipuloin? En edes osaa enää sanoa mitään tuohon, sekin varmaan olisi manipulointia jos yrittäisin perustella lisää.
Mies luiskaan. Ei ole terveen miehen puhetta.
Vierailija kirjoitti:
Hänessä on valtavasti hyvää, kunnon ammatti ja kertoo sekin, että on fiksut ihanat lapset kasvattanut. Mutta on tuollaista erikoista.. en saa kiinni, tuo ei tunnu terveeltä. Enhän minä voi ketään pakottaa! Miten sen kääntää siihen, että minäkin vihaan häntä ja manipuloin? En edes osaa enää sanoa mitään tuohon, sekin varmaan olisi manipulointia jos yrittäisin perustella lisää.
Mies itse tässä manipuloi sinua ja projisoi sen sinuun.
Miehen sanomasta tulee olo, että varmasti en yritäkään saada lapsia olemaan yhdessä!
Kuulostaa siltä, että hän yrittää manipuloida sinua.
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele itsellesi. Hänen lapsensa ovat ihania koska heillä ei ole ollut vaihtoehtoja isänsä raivarien vuoksi. On ollut pakko sopeutua ettei aikuinen lapsi loukkaannu.
Miten hän voi noin kun oikeasti on fiksu, kunnollinen mies. Ja lapsensa myös.
Hän puhuu että rakastaa ja haluaisi olla yhdessä ja voi huonosti koska lapseni ei pidä hänestä ja minäkin rajaan näin. Että meidän takia hänen mielenterveys kärsii.
Heivaa se mies ja keskity lapsiin. Ethän tarvitse yhtään uutta uhittelevaa kersaa.
Heti, kun aletaan puhua manipuloinnista, kannattaa lähteä suhteesta oli kuinka iso palkka ja mulkku hyvänsä.
Toimit oikein. Lapset tarvii etäisyyttä kun eivät nyt halua ko. miehen kanssa olla. Sano miehelle että voi halutessaan laittaa lapsille vaikka kortin ja siihen tervehdyksen tms. ja vie se perille (ei liian usein kuitenkaan). Kun lapset ovat valmiita (voi viedä aikaa) niin tehkää porukalla jotain hauskaa, menkää vaikka leffaan, Lintsille tmv. missä nyt lapset viihtyvät. Rakentakaa suhdetta vähitellen, lasten ehdoilla. Mutta aluksi etäisyyttä.
No tuota, onkohan sille tosiaan syynsä miksi lapsesi eivät pidä hänestä??
15 jatkaa, mies on varmasti harmissaan ja loukkaantunut, jos on yrittänyt kovasti eikä sitten kelpaakaan lapsille, mutta aikuisena hän varmasti osaa käsitellä tunteensa.
Tiedätkö ap mitä manipulointi tarkoittaa?
Ilmeisesti et kun et tajua milloin sinua manipuloidaan.
Tuollainen ihminen ei ole terve, eikä turvallista seuraa.
Mahdollisesti on vieläpä hätääntynyt kun leikki ei ole mennyt hänen mielensä mukaan.
Toivottavasti ymmärrät että hän on vaarallinen jasaattaa satuttaa sinua ja/tai lapsiasi.
Vierailija kirjoitti:
No tuota, onkohan sille tosiaan syynsä miksi lapsesi eivät pidä hänestä??
Lapset voivat olla pitämättä ihan vaan siksi että kokevat uuden kumppanin tunkeilijana, varsinkin jos hän asettuu osaksi perhettä nopeasti.
Tuo on emotionaalista kiristystä, eräs tunnetuimmista ja sairaimmista manipulointikeinoista. Jos nyt annat periksi tuolle, mies laskeskelee, että olet nalkissa, ja alkaa kohdella sinua vähitellen huonommin ja huonommin.
Pelottava mies, ei ole tervettä tuollainen suhtautuminen.
Teit täysin oikein ja hyvin. Se jäi kiinnostamaan, miksi lapsesi ei hänestä pidä? Olisko niin, että siihen on hyvät syyt? En minäkään taida hänestä pitää...