Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toiminko huonosti kuten miesystävä sanoo?

Vierailija
29.04.2024 |

Lapseni eivät pidä kumppanista ja sanoin nyt, etten enää painosta ja vaadi olla yhdessä mutta halutessaan toki ja minä olen mieluusti hänen lasten kanssa mikäli he haluavat viettää aikaa yhdessä. Tarkoitan tällä, ettei painostusta vaan nuorten omat fiilikset huomioiden.

Mies otti pahasti nokkiinsa ja totesi minulle, että haluan pitää lapset erossa suhteestamme ja koska vihaamme häntä, meidän näkemiset vaikeutuvat huomattavasti. _Vihaamme_, minäkin siis, särähti pahasti. Näinkö suhtautuu minuun?

Yritän avata asiaa, että pakottamalla ei hyvä tule ja että haluan toki kaikkien olevan yhdessä. Enkä halua rajata lapsia ulkopuolelle vaan puhun jokaisen omasta itsemääräämisoikeudesta, pätee myös nuoriimme. 

Tähän mies vastasi, että lopeta hänen manipulointi.

Olen ihmeissäni. Tuntuu, etten osaa vastata enää mitään, enkä nähdä. Tuntuu kuin hän ei pitäisi minusta lainkaan, vaikka sanoo että rakastaa ja haluaa vaan olla yhdessä. Hän suree, kun on niin vaikeaa. Mutta miksi kääntää mun puheet noin?

Kommentit (146)

Vierailija
21/146 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miehen parisuhde lastensa äitiin päättyi koska..? Vihasiko ja manipuloiko exäkin täydellistä miesparkaa?

Mies hoidattakoon mielenterveyttään ammattilaisilla, ei lapsillasi. Eikä hän tule tuotakaan ymmärtämään, joten rajaa koko hyypiö pois elämästänne, luultavasti ei tule olemaan helppoa.

Vierailija
22/146 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuota, onkohan sille tosiaan syynsä miksi lapsesi eivät pidä hänestä??

Kannattaa kysyä lapsilta. Itse en lapsena tykännyt vanhemman uudesta kumppanista, koska minun mielestäni hän komenteli. Tykkäsin kovasti hänen lapsistaan kyllä (tyttö ja poika jotka olivat vähän minua vanhempia, tyttö lähes minun ikäiseni).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/146 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mies on harmissaan ja loukkaantunut, on yrittänyt paljon. Hän ei ole raivoaja, eikä koskaan, olemme tunteneet pitkään. Hyvin herkkä mies.

Mä en tiedä mitä voin ajatella kun puhuu minulle noin. Voinko enää katsoa ja yrittää, jotenkin vedetty matto jalkojen alta. Liioittelenko kun tuntuu tosi pahalta, etten luota suhteeseen kun sanoo mulle noin?

Vierailija
24/146 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko vielä jatkaa jos joku puhuisi teille noin? Miten hänelle sanoisitte?

Vierailija
25/146 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mies on harmissaan ja loukkaantunut, on yrittänyt paljon. Hän ei ole raivoaja, eikä koskaan, olemme tunteneet pitkään. Hyvin herkkä mies.

Mä en tiedä mitä voin ajatella kun puhuu minulle noin. Voinko enää katsoa ja yrittää, jotenkin vedetty matto jalkojen alta. Liioittelenko kun tuntuu tosi pahalta, etten luota suhteeseen kun sanoo mulle noin?

Varmasti herkkyys voi aiheuttaa loukkaantumisen, suuttumisen ja juuri tuon kaltaisen reaktion, ja ehkä hauras itsetunto, kun mies kokee että hänestä ei pidetä. Aikuisen pitäisi kuitenkin osata pysyä asiallisena tunteidensa kanssa,

Kysy mieheltä mitä hän tarkkaan ottaen tarkoittaa manipuloinnilla, koska sitähän tuo ei ole, vaan hankalan tilanteen järjestelyä. 

Tuskin liioittelet, uskon että tuntuu pahalta.

Minkä ikäisiä olette?

Vierailija
26/146 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauan olette tunteneet? Oletteko vuoden sisään sitoutuneet, muuttaneet yhteen? Sitten se vasta todella alkaa jos miehellä viiraa.

Vierailija
27/146 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänessä on valtavasti hyvää, kunnon ammatti ja kertoo sekin, että on fiksut ihanat lapset kasvattanut. Mutta on tuollaista erikoista.. en saa kiinni, tuo ei tunnu terveeltä. Enhän minä voi ketään pakottaa! Miten sen kääntää siihen, että minäkin vihaan häntä ja manipuloin? En edes osaa enää sanoa mitään tuohon, sekin varmaan olisi manipulointia jos yrittäisin perustella lisää.

Älä valehtele itsellesi. Hänen lapsensa ovat ihania koska heillä ei ole ollut vaihtoehtoja isänsä raivarien vuoksi. On ollut pakko sopeutua ettei aikuinen lapsi loukkaannu.

Tän tyyppiset johtopäätökset on liian pitkälle vedettyjä yhden aloituksen perusteella.

Vierailija
28/146 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hän voi noin kun oikeasti on fiksu, kunnollinen mies. Ja lapsensa myös.

Hän puhuu että rakastaa ja haluaisi olla yhdessä ja voi huonosti koska lapseni ei pidä hänestä ja minäkin rajaan näin. Että meidän takia hänen mielenterveys kärsii.

Tän perusteella suosittelen että käytte juttelemassa terapeutille ainakin kerran. Hän osaa suositella joko pariterapiaa, tai yksilöterapiaa miehelle. Jos tuntuu hintavalta, niin ainakin seurakunnat tarjoavat ilmaista parisuhdeterapiaa joissain kaupungeissa.

Vierailija
29/146 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan tunnettu kuutisen vuotta ja yhdessä kolme. Ei ole raivoaja tms pikemmin herkkä ja hyvin loukkaantunut kun häntä ei hyväksytä ja on kaikkensa yrittänyt.

Vierailija
30/146 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hän voi noin kun oikeasti on fiksu, kunnollinen mies. Ja lapsensa myös.

Hän puhuu että rakastaa ja haluaisi olla yhdessä ja voi huonosti koska lapseni ei pidä hänestä ja minäkin rajaan näin. Että meidän takia hänen mielenterveys kärsii.

Tottakai sinä vastuullisena ja välittävänä ihmisenä asetat miehen tunteet ja mielenterveysongelmat niin itsesi kuin lastesi edelle...

Vierailija
31/146 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mä en tiedä liioittelenko minä tässä jotenkin kun kyseenalaistan koko miehen noiden mainitsemieni puheiden perusteella? Pitäisikö minun keskustella vielä, miten? Vai oikeasti pistää stoppi, onko liioittelua?

Vierailija
32/146 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, nyt sinulla ei ole vaihtoehtoja. Heivaa se mies heti.

(Todennäköisesti et ota neuvosta vaarin, mutta toivottavasti muistat tämän edes sitten, kun piru on merrassa, ja osaat jatkossa olla viisaampi.)

Vierailija
33/146 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mä en tiedä liioittelenko minä tässä jotenkin kun kyseenalaistan koko miehen noiden mainitsemieni puheiden perusteella? Pitäisikö minun keskustella vielä, miten? Vai oikeasti pistää stoppi, onko liioittelua?

Mä näen että olette siinä napit vastakkain odottamassa että jompi kumpi antaisi  periksi.

Onko se sitten oikein kumpaakaan kohtaan, niin tuskin kun asia on saanut noin suuret mittasuhteet.

Lasten hyvinvoinnin kuitenkin kuuluu mennä aikuisten suhdesotkujen edelle. Olet kertomasi mukaan tähän asti kunnioittanut lastesi rajoja ja niin kuuluukin tehdä.

Itse kuitenkin teet omat valintasi niin kuin jokainen meistä. Tiedät itse haluatko jatkaa tuollaista suhdetta. Se on just niin kui  mitä näet, kuulet ja tunnet. 

Vierailija
34/146 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei ole uhkaava, raivoava, väkivaltainen. Olen puhunut myös hänen exän kanssa, tunnen, ja tiedän ettei tuolloinkaan ollut mitään sellaista. Haluan siis nyt puhua faktoilla, kun tosissani mietin tilannetta ja mitä teen. Ollaan tunnettu pitkään ja mies kertoo kokevan surua ja itsetunnon menetystä kun lapseni eivät häntä hyväksy. Silti nuo puheensa eivät ole reiluja ja ovat suorastaan outoja mielestäni. 

Vierailija
35/146 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoo että annan lasten pompotella ja määrätä aikuisia kun sanon, etten voi pakottaa pitämään kenestäkään enkä voi pakottaa väkisin viettämään aikaa yhdessä. Mies on sitä mieltä, että minun tulisi laittaa selkeät rajat ja laittaa lapset hyväksymään hänen mukana olonsa perheessämme. Lapset teini-ikäisiä.

Ap

Vierailija
36/146 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jaksaisi tuollaista käytöstä mieheltä enkä jatkaisi suhdetta, mutta sinä tietysti teet niin kuin itse parhaaksi näet. Tässä on nyt jo aika moni vastannut ettei suhdetta kannata jatkaa, kuulostaa miehen osalta manipuloinnilta ja herkkyys ei ole sille mikään este. Ja silti vieläkin pähkäilet.

Vierailija
37/146 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuo, tuntuu että kaikesta napit vastakkain ja puolin toisin halutaankin ymmärtää nyt väärin :( Siksi kysyn teidän näkemystä tuosta mitä sanoi, etten mielessäni väritä ja liioittele. Ap

Vierailija
38/146 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen on surullinen ja loukattu niin toki voi sanoa toiselle ikävästi, omaa surua ja pahaa mieltä kun ei tiedä mitä vielä voisi. Olisiko aika tulla vastaan?

Vierailija
39/146 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies sanoo että annan lasten pompotella ja määrätä aikuisia kun sanon, etten voi pakottaa pitämään kenestäkään enkä voi pakottaa väkisin viettämään aikaa yhdessä. Mies on sitä mieltä, että minun tulisi laittaa selkeät rajat ja laittaa lapset hyväksymään hänen mukana olonsa perheessämme. Lapset teini-ikäisiä.

Ap

Kannattaa kyllä selittää miehelle että teinit ovat sen verran herkässä iässä, että pakottamalla ei saa aikaan muuta kuin pysyvää tuhoa. Antamalla aikaa on mahdollista saada välit toimiviksi myöhemmin. 

Muistaisiko mies millaisia tunteita hän itse kävi teininä läpi? 

Vierailija
40/146 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Käskemälläkö mies kuvittelee rakastavan uusioperheen syntyvän? Mies tuntuu olevan vain herkkä loukkaantumaan ja herkkä omille tarpeilleen, ei empatiakykyinen muita kohtaan. Kun asiat eivät suju hänen haluamallaan tavalla, muut "manipuloivat ja ovat epäreiluja".