Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toiminko huonosti kuten miesystävä sanoo?

Vierailija
29.04.2024 |

Lapseni eivät pidä kumppanista ja sanoin nyt, etten enää painosta ja vaadi olla yhdessä mutta halutessaan toki ja minä olen mieluusti hänen lasten kanssa mikäli he haluavat viettää aikaa yhdessä. Tarkoitan tällä, ettei painostusta vaan nuorten omat fiilikset huomioiden.

Mies otti pahasti nokkiinsa ja totesi minulle, että haluan pitää lapset erossa suhteestamme ja koska vihaamme häntä, meidän näkemiset vaikeutuvat huomattavasti. _Vihaamme_, minäkin siis, särähti pahasti. Näinkö suhtautuu minuun?

Yritän avata asiaa, että pakottamalla ei hyvä tule ja että haluan toki kaikkien olevan yhdessä. Enkä halua rajata lapsia ulkopuolelle vaan puhun jokaisen omasta itsemääräämisoikeudesta, pätee myös nuoriimme. 

Tähän mies vastasi, että lopeta hänen manipulointi.

Olen ihmeissäni. Tuntuu, etten osaa vastata enää mitään, enkä nähdä. Tuntuu kuin hän ei pitäisi minusta lainkaan, vaikka sanoo että rakastaa ja haluaa vaan olla yhdessä. Hän suree, kun on niin vaikeaa. Mutta miksi kääntää mun puheet noin?

Kommentit (146)

Vierailija
41/146 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nyt taitaa olla moro ja näkemiin?

Vierailija
42/146 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies sanoo että annan lasten pompotella ja määrätä aikuisia kun sanon, etten voi pakottaa pitämään kenestäkään enkä voi pakottaa väkisin viettämään aikaa yhdessä. Mies on sitä mieltä, että minun tulisi laittaa selkeät rajat ja laittaa lapset hyväksymään hänen mukana olonsa perheessämme. Lapset teini-ikäisiä.

Ap

Käskemälläkö mies kuvittelee rakastavan uusioperheen syntyvän? Mies tuntuu olevan vain herkkä loukkaantumaan ja herkkä omille tarpeilleen, ei empatiakykyinen muita kohtaan. Kun asiat eivät suju hänen haluamallaan tavalla, muut "manipuloivat ja ovat epäreiluja".

Näin on, hyvin kuvattu. Näetkö mahdollisuuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/146 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies sanoo että annan lasten pompotella ja määrätä aikuisia kun sanon, etten voi pakottaa pitämään kenestäkään enkä voi pakottaa väkisin viettämään aikaa yhdessä. Mies on sitä mieltä, että minun tulisi laittaa selkeät rajat ja laittaa lapset hyväksymään hänen mukana olonsa perheessämme. Lapset teini-ikäisiä.

Ap

Kannattaa kyllä selittää miehelle että teinit ovat sen verran herkässä iässä, että pakottamalla ei saa aikaan muuta kuin pysyvää tuhoa. Antamalla aikaa on mahdollista saada välit toimiviksi myöhemmin. 

Muistaisiko mies millaisia tunteita hän itse kävi teininä läpi? 

Jos miehen omat lapset ovat vasta teini-iän läpikäyneitä, niin mitään teini-iän ajatusmaailman avaamisneuvoja ei pitäisi miehelle joutua antamaan.

Vierailija
44/146 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus nyt valitettavasti on, että aloituksen perusteella kukaan ei voi tietää, että mikä tilanne oikeasti on ja siten ei voi myöskään antaa mitään järkeviä neuvoja, suuntaan tai toiseen. Vertaistukea, taas kerran, täältä ollaan hakemassakin ja naislauma syöksyy, taas kerran, sitä tarjoamaan perinteisillä jss-tason aivokaasuillaan. 

Vierailija
45/146 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mies pompottelee ja manipuloi sinua. Älä anna sen hämätä. 

Hän sanoo juuri niin kuin asiat on eli hän ei välitä sinun eikä lastesi tunteista vaan teidän on elettävä ja oltava juuri niin kuin hän haluaa ettei hänelle tule pahamieli. 

Hän on osoittanut ettei arvosta eikä kunnioita sinua eikä lapsiasi.

Olet tuon itsekin huomannut, joten mitä epäselvää siinä on? 

Vierailija
46/146 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus nyt valitettavasti on, että aloituksen perusteella kukaan ei voi tietää, että mikä tilanne oikeasti on ja siten ei voi myöskään antaa mitään järkeviä neuvoja, suuntaan tai toiseen. Vertaistukea, taas kerran, täältä ollaan hakemassakin ja naislauma syöksyy, taas kerran, sitä tarjoamaan perinteisillä jss-tason aivokaasuillaan. 

Miksi suhteen päättäminen on sinulle niin iso mörkö? Toimimattomat suhteet lopetetaan.

Vierailija
47/146 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin miehelle jättämään Ap:n ja tämän perheen. Jos hän ei osaa asettaa rajoja lapsille, hän ei ole hyvä äiti eikä hyvä vaimo.

Vierailija
48/146 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, en jatkaisi. Mies vaikuttaa hirveän epävarmalta ja raskaalta tyypiltä. Isänä pitäisi hänen ymmärtää ettei lapsia vaan voi pakottaa pitämään kenestäkään eikä viettämään aikaa yhdessä. 

Vierailija
49/146 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa kommentoijista on luultavasti lukenut ap:n aiempaa ketjua, jossa asioita on avattu enemmän. 

Itse luin aiempaa ketjua, ja olin jo silloin sitä mieltä että ero olisi paras ratkaisu, kun kaikki vaikuttavat kärsivän tilanteessa, niin ap, ap:n lapset, mies ja miehen mukaan hänenkin lapsensa.

Tämä aloitus vain vahvisti eron järkevyyttä, kun mies syyttää ap:ta manipuloinnista, vaikka itse jatkuvasti manipuloi.

Vierailija
50/146 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies käski lopettamaan hänen manipulointinsa, niin kai tajusit nauraa päin hänen naamaansa, ja käskit katsoa peiliin.

Vierailija
51/146 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelisin miehelle jättämään Ap:n ja tämän perheen. Jos hän ei osaa asettaa rajoja lapsille, hän ei ole hyvä äiti eikä hyvä vaimo.

Sama se kumpi suhteen päättää. 

Rajoista puheenollen mies on käytännössä häivytellyt ja pyrkinyt jyräämään ap:n rajoja ja vaatinut ap:ta tekemään lapsilleen samoin. 

Siltä osin ap on oikein hyvä äiti lapsilleen ja varmasti myös hyvä vaimo. Tosin jollekin toiselle kuin nykyiselke miehelle joka ei puolestaan vaikuta hyvältä isältä, eikä mieheltä kenellekään. 

Vierailija
52/146 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin lukea aikaisemman aloituksesi aiheesta. Mies kuulostaa pakkomielteiseltä. Ei kenenkään tarvitse väkisin olla jonkun seurassa. Miksi hän edes haluaisi viettää aikaa jonkun kanssa, joka ei viihdy hänen seurassaan? Sinun lapsesi eivät myöskään ole vastuussa miesystäväsi itsetunnosta. Hänen mielenterveytensä kuulostaa hyvin hauraalta.  Mitä hän tekee, jos sinä et enää halua olla hänen kanssaan? Suuttuu silmittömästi? 

Vierailija
53/146 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisin lukea aikaisemman aloituksesi aiheesta. Mies kuulostaa pakkomielteiseltä. Ei kenenkään tarvitse väkisin olla jonkun seurassa. Miksi hän edes haluaisi viettää aikaa jonkun kanssa, joka ei viihdy hänen seurassaan? Sinun lapsesi eivät myöskään ole vastuussa miesystäväsi itsetunnosta. Hänen mielenterveytensä kuulostaa hyvin hauraalta.  Mitä hän tekee, jos sinä et enää halua olla hänen kanssaan? Suuttuu silmittömästi? 

Ensi alkuun päivittää omakuvaksi viestimiin jonkin oikein synkän hahmon koska kärsii siitä miten kohtelen häntä.

Vierailija
54/146 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimit oikein. Lapset tarvii etäisyyttä kun eivät nyt halua ko. miehen kanssa olla. Sano miehelle että voi halutessaan laittaa lapsille vaikka kortin ja siihen tervehdyksen tms. ja vie se perille (ei liian usein kuitenkaan). Kun lapset ovat valmiita (voi viedä aikaa) niin tehkää porukalla jotain hauskaa, menkää vaikka leffaan, Lintsille tmv. missä nyt lapset viihtyvät. Rakentakaa suhdetta vähitellen, lasten ehdoilla. Mutta aluksi etäisyyttä.

Ap:n lapset varmaan iloisina ovat tukena  yksinäiselle ja yksin asuvalle äidille muutaman vuoden kuluttua. Mahdollisesti Ap on vanhempana vieläkin yksin eikä enää löydä ketään ok miestä. Hetken huveihin halukkaita miehiä löytyy, mutta ei kai Ap etsi sellaista.  Liiallinen innokkuus ja jopa painostaminen suhteen alussa ovat no-no, mutta kuinka moni mies suostuu roikkumaan jossain taustalla siitä syystä, että jonkun lapset eivät halua vanhempansa tapaavan tätä miestä?

Vierailija
55/146 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hän voi noin kun oikeasti on fiksu, kunnollinen mies. Ja lapsensa myös.

Hän puhuu että rakastaa ja haluaisi olla yhdessä ja voi huonosti koska lapseni ei pidä hänestä ja minäkin rajaan näin. Että meidän takia hänen mielenterveys kärsii.

Tän perusteella suosittelen että käytte juttelemassa terapeutille ainakin kerran. Hän osaa suositella joko pariterapiaa, tai yksilöterapiaa miehelle. Jos tuntuu hintavalta, niin ainakin seurakunnat tarjoavat ilmaista parisuhdeterapiaa joissain kaupungeissa.

Tuskinpa pariterapiaa tarjotaan erillään asuville tuttaville. Hyödytön neuvo. Olen käsittänyt, että avioparienkin on vaikea päästä terapiaan.

Vierailija
56/146 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Millainen  ihminen lastesi isä on? Onko lasten ikävä asenne peräisin exältäsi? Pitkällevietyä kiusantekoa ja sinun (loppu)elämäsi sabotointia?

Vierailija
57/146 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen red flag. Lapsilla taisi olla hyvä vaisto.

Vierailija
58/146 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ilmeisesti kokivat, että mies yrittää ja odottaa liikoja. Kuten nyt tekeekin, ei hyväksy sanomaani.

Minä en tiedä voiko hänen kanssaan mitään kun puhuu noin. Loukkaa minua todella paljon.

Tiedät sinä syvällä sisimmässäsi, että miten tuo mies toimii ei tee hyvää sulle. Että mies loukkaa ja tulee loukkaamaan koska ei kanna omia tunteitaan, vaan manipuloi ja vierittää niistä syytä sulle. Rajaton tahallaan tai koska ei muuta osaa. Ei terve ja hyvä kumppani. 

Vierailija
59/146 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kun saisi ap:lta vastauksen, että mitä niin ihanaa tuossa miehessä on, että on kaiken tuon kiukuttelun, marttyroinnin ja manipuloinnin katselun arvoinen?

Vierailija
60/146 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä se ihme ole, että näkemiset vaikeutuu huomattavasti, jos te kaikki vihaatte häntä. 😂

Sitä kyllä ihmettelen, että jos miehen mielestä sinäkin vihaat häntä, ja sinusta tuntuu, että hän ei pidä sinusta lainkaan, niin miksi olette yhessä?