Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kukkakauppaat nyreissään kun enää ei hautajaisiin osteta isoja kalliita kukkalaitteita

Kommentit (203)

Vierailija
61/203 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olla vahingoniloisia siitä, että kukka- ja hautausalalla toimijat menettävät työnsä?  Taas lisää työttömiä rasittamaan kansantaloutta.  Toki ajat muuttuvat, mutta käsittämätöntä, että jotkut ovat oikein innoissaan, ettei jälleen yksi ammattiryhmä saisi pitää työtään.

Aloitetaaks vaikkka siitä kuinka hautaistoimistot esti kierrätettävien arkkujen käytön, meillä ei ole varaa näihin tämmöisiin hupi ka korruptio aloihin enään, etsi uusia töitä joiden tuotto ei perustu mielikuvilla huijaamiseen.

Mä oletan että sillä hortonomin tutkinnolla pystyy muuhunkin kun askarteluun kukkien kans?

Vierailija
62/203 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei ole varaa. Sitten kun omista vanhemmista aika jättää, niin varmasti me lapset kerätään kolehti, kun kaikki olemme pienituloisia tai työkyvyttömyyseläkkeellä. Nimellisesti olemme osallistuneet esim. isovanhempiemme kukkalaitteisiin, kun vanhempamme ovat halunneet maksaa kukkalaitteet.

En myöskään tykkää leikkokukista, vaan monivuotisista kasveista, koska masentaa ostaa kalliita kukkia, ja ne kestävät ehkä pari viikkoa. En tykkää, vaikka saisin lahjaksi. Ovat kauniita, mutta harmittaa, että joku laittaa paljon rahaa noin lyhytkestoiseen asiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/203 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venatkaas vaan mikä poru syntyy kun ihmisillä ei ole enää varaa tuohon hautajaispelleilyyn ylipäätään, minä totesin viranomaisille et laittakaa sen äm män ruho jätesäkkiin ja työntäkää suohon.

Luoja mikä älinä ja syyttely siitä alkoi mut minä en muutu rahaksi syyllistämällä.

Jos et voi muuttua rahaksi syyllistämällä on sinun syytä kuitenkin siistiä kirjoitustapaasi, oksettaa!

Miksi? Mun kirjoitustapa ei jätä sivuuttamista vaihtoehdoks, sä jouduit miettiin ja sisäistään mun pointin ja vastauksesta päätellen onnistuit. Eli toisin kun sinä päättelit mun kannattais olla entistä törkeämpi koska nytkin se tuotti tuloksia, toisin kun se lässytys.

Jätän kaltaisesi ihmiset toisarvoiseen asemaan!

Vierailija
64/203 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei enää hautajaisiin kutsuta vieraitakaan. Pidetään pienessä piirissä vaan. 

Monilla ei vaan ole varaa kun kustannukset on nousseet niin valtavasti. Tonnilla saa hyvin pienet ja vaatimattomat hautajaiset. Tonni on iso raha. Kuka muuten arkun siirtää jos ei suvussa ole miehiä riittävästi? Onko seurakunnillakaan enää työntekijöitä siihen työhön?

Miehiä? Kuulutko johonkin lahkoon? Miksi teillä ei naiset kanna? 

Meillä on aina noudatettu perinnettä, ei olla edes kunnon ev.lut. uskovaisia. Enkä usko että kukaan naisista olisi edes halunnut tai uskaltanut kantaa. Tai ei tarpeeksi voimakas.

Siinä on 6 kantamassa, ei tarvita paljon voimaa. Ja muutenkin hullua jos joku 70-vuotias heiveröinen pappa laitetaan kantamaan kun olisi vaihtoehtona nuoria hyväkuntoisia naisia.

Sitä taas en ymmärrä mitä uskaltamista siinä on. Ei se vainaja sieltä esiin hyppää. 

Vierailija
65/203 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venatkaas vaan mikä poru syntyy kun ihmisillä ei ole enää varaa tuohon hautajaispelleilyyn ylipäätään, minä totesin viranomaisille et laittakaa sen äm män ruho jätesäkkiin ja työntäkää suohon.

Luoja mikä älinä ja syyttely siitä alkoi mut minä en muutu rahaksi syyllistämällä.

Jos et voi muuttua rahaksi syyllistämällä on sinun syytä kuitenkin siistiä kirjoitustapaasi, oksettaa!

Miksi? Mun kirjoitustapa ei jätä sivuuttamista vaihtoehdoks, sä jouduit miettiin ja sisäistään mun pointin ja vastauksesta päätellen onnistuit. Eli toisin kun sinä päättelit mun kannattais olla entistä törkeämpi koska nytkin se tuotti tuloksia, toisin kun se lässytys.

Jätän kaltaisesi ihmiset toisarvoiseen asemaan!

Höpönlöpön, kuuntelit mitä mä sanoin ja sisäistit sen, sä asetit mun mielipiteen koko ketjun arvokkaimpaan asemaan, olet vain niin lukutaidoton että et pysy perässä ja sekös kiukuttaa. :' D

Vierailija
66/203 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukkakaupat olleet turhia rahastajia. ihmeen pitkään saivat toimia moni myös pelkkiä rahanpesu yrityksiä. yrittäjän kannattaa ottaa yhteyttä hirviniemeen ja katajaan he antaisivat vinkkejä lelu kaupan perustamiseen. arhinmäkihän oli tovereitaan neuvonut ettei velkoja tarvitse takaisin maksaa.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tammiarkku-kauppiaita ketuttaa kun tuhkat laitetaan pahviaskiin !

Just googletin ja halvin tuhkaukseen sopiva arkku maksoi yhdessä hautaustoimistossa 225€. Onhan sekin tietysti iso raha esineestä, jonka käyttöikä on vain muutama tunti. Lisäksi tarvitaan tuhkauurna, mutta käsistään taitava tekee sellaisen itse. 

Vierailija
68/203 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monilla ei vaan ole varaa kun kustannukset on nousseet niin valtavasti. Tonnilla saa hyvin pienet ja vaatimattomat hautajaiset. Tonni on iso raha. Kuka muuten arkun siirtää jos ei suvussa ole miehiä riittävästi? Onko seurakunnillakaan enää työntekijöitä siihen työhön?

Meillä on aina noudatettu perinnettä, ei olla edes kunnon ev.lut. uskovaisia. Enkä usko että kukaan naisista olisi edes halunnut tai uskaltanut kantaa. Tai ei tarpeeksi voimakas.

Siinä on 6 kantamassa, ei tarvita paljon voimaa. Ja muutenkin h

Ei ruumis ole se ongelma vaan se täyspuinen kemikaaleilla kyllästetty rikos luontoa kohtaan missä se ruumis on sisällä, se painaa kun synti.

Vierailija
69/203 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkakaupat vosi elää ajassa mukana. Kehitellä uusia juttuja ja tapoja.

Mä olen sitkeesti pitänyt tapani viedä kukkia kavereille ja muistaa näitä isommalla kukituksella esim synttärinä. Ei mitään marketti kukkia. ;)

Ilahtuvathan nuo aina ja kiittelevät kauniisti, kun kukaan muu ei tuollai muista. Yksi tekstari, jos sitäkään.

Itse taas ole kyllästynyt pläräämään katalogeja, kun ideat ovat samoja. Kattelen 10 sivut ja kaikissa samat teemat. Ja hinnat nousee.

Vierailija
70/203 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo isovanhempien hautajaiskutsuihin laitettiin "yksi kukka, ei laitteita, muistolahjat XX-säätiölle".

Täysin järjetöntä tuo hautakummun peittäminen parin päivän kukilla. 

Jos hautausmaille saisi istuttaa monivuotisia kasveja, niin sitten. Samat kukkakauppiaat voisivat niitäkin myydä.

Eikö hautausmaalle saa istuttaa monivuotisia kasveja?

Onneksi en tunne yhtään kukkia/kasveja. Olen vaan istutellut kivan näköisiä.

Olen kyllä nähnyt monivuotisiakin kasveja hautausmailla, mutta voisko olla hautausmaakohtaista? ja varmaan ei haluta kasveja, jotka leviää hulluna ja peittävät naapurihaudatkin. 

Vierailija
71/203 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma muuttuu, ihmisten mieltymykset ja ammatit niiden mukana. Yrittäjän pitää olla joustava ja muuntautumiskykyinen.

Vierailija
72/203 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain joskus kukkakaupasta niin törkeätä palvelua läheisen hautajaisiin liittyen, että toivottavasti en joudu ikinä enää hoitamaan kenenkään hautajaisia. Kukkakauppias syyllisti meitä omaisia, ettemme ole vainajalle läheisiä, kun emme panosta enempää. Toivottavasti se akka tekee konkan. Olisi oikein ilkeääkin ilkeämmälle ihmiselle. 

Moni yrittäjä on niin huono asiakaspalvelija ettei tajua vielä konkurssin tehtyäänkään mikä meni pieleen.

Mekin menimme hautajaisia suunnittelemaan hautaustoimistoon. Oltiin niin surusta sekaisin eikä kokemuksia hautajaisten järjestämisestä ettei tajuttu että pitäisi aika varata. Yrittäjät eivät sitä sanoneet vaan paiskoivat vihaisina esitteitä pöytään ja tiuskivat. Olisivat aikuisina ihmisinä vain voineet ottaa osaa ja sanoa että varataanpa aika, milloin pääsisitte tulemaan. Valitsivat kettuilun ja vihan. Ostin kukkani muualta. Muutama vuosi sen jälkeen yritys lopetti. Enkä yhtään ihmettele.

Oman kaupungin kukkakaupat on kaikki niin ammattitaidottomia kukkalaitteiden teossa että en enää osta keneltäkään mitään. Yksi oli jopa voittanut jonkun palkinnon mutta ei itse sitonut yhtään kimppua kaupassaan. Lupaavat tilata tuoreet uudet kukat ja kun menet hakemaan, kukat on ruskeareunaisia kukinnan loppupuolella täysin avautuneita. Terälehdet tippuu ennen kuin haudalle saa vietyä. Eri kukkia käytetty kuin sovittu. Yksi kauppa on niin siivoton, kuivia lehtiä siellä täällä, huonekasveissa ötököitä. Seuraavaksi ostan kukat marketista ja teen kimpun itse.

Vierailija
73/203 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille joka väitti arkun olevan kevyt: isäni painoi vain 60kg. Kantajina 6 hyväkuntoista miestä. Mieheni kommentoi, että oli todella raskas homma. Varsinkin se kohta kun pitää laskea hitaasti hautaan ja tasapainotella niiden lankkujen päällä. Ja mieheni nostelee yksin hirsiä saunaa rakentaessaan....

Vierailija
74/203 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni hautajaisiin pyydettiin tuomaan vain yksi kukka. En tiedä kenen idea oli. Ostin isoimman kukkalaitteen mitä oli saatavilla kukkakaupassa, maksoi 150 euroa. Yhden kukan tapa on ankea.

Vierailija
75/203 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olla vahingoniloisia siitä, että kukka- ja hautausalalla toimijat menettävät työnsä?  Taas lisää työttömiä rasittamaan kansantaloutta.  Toki ajat muuttuvat, mutta käsittämätöntä, että jotkut ovat oikein innoissaan, ettei jälleen yksi ammattiryhmä saisi pitää työtään.

Aloitetaaks vaikkka siitä kuinka hautaistoimistot esti kierrätettävien arkkujen käytön, meillä ei ole varaa näihin tämmöisiin hupi ka korruptio aloihin enään, etsi uusia töitä joiden tuotto ei perustu mielikuvilla huijaamiseen.

Mä oletan että sillä hortonomin tutkinnolla pystyy muuhunkin kun askarteluun kukkien kans?

Mikä on kierrätettävät arkku? kuulostaa aika hurjalta. En ihmettele, että on vastustettu ajatusta. Ei olis kiva myydä jo kerran käytettyä arkkua. Ja nykyään saa kai pahviarkkuja esim polttohautaukseen. 

Kyllähän hautaustoimistoja tarvitaan, mutta kukkien myynti saataa vähentyä, ainakin jos polttohautaus yleistyy. En ole koskaan ymmärtänyt varsinkaan talvipakkasilla, että niitä kukkaparkoja kuskataan sinne pakkaseen paleltumaan. vaikka olen kukkien ystävä, en niitä enää haudalleni tarvitse. Olenkin kyllä päättänyt, että tuhkaus ja tuhkat syntymäkotipaikkakunnan sellaiseen hautausmaan osaan, jonne saa tuhkat sirotella. Asun nyt eri paikkakunnalla, lapset on muuttaneet muualle, eikä minulla ole täällä mitään. En halua tänne hautaani. Miehen suku asuu täällä, mutta oma suku ja sukulaiset on muualla. 

Vierailija
76/203 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä juuri katselin hautajaiskukkien hintoja ja ihmettelin kun harvassa liikkeessä oli edes tarjolla keskihintaista vaihtoehtoa. Kaikkialla oli joko melkein satasen kukkalaitteita tai sitten ainoana vaihtoehtona yksi kukka. Ja mielestäni yksi kukka ei ole toimiva vaihtoehto surukukaksi Suomessa, koska täällä on ollut tapana onnitella yhdellä ruusulla, ja yleensäkin punainen ruusu surukukkana toimii vain lesken kukkalaitteessa. 

Töölöläinen kukkakauppa oli ainoa, jossa oli tarjolla myös pienempiä surukimppuja tyylikkäistä valkoliljoista. 

Vierailija
77/203 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkalaitteiden hinnat ovat todella kalliit. 

Vierailija
78/203 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on 6 kantamassa, ei tarvita paljon voimaa. Ja muutenkin h

No ei meillä heiveröisiä ole pyydetty arkkua kantamaan.  Oli sitten nuori tai vanha, mies tai nainen.  Miksi pitää aina vetää ääripäät esimerkiksi?  Pelko liittyy juuri siihen että ei jaksakaan kantaa tai osaa laskea arkkua hautaan. Ei meillä ruumiita pelätä. Yksissä hautajaisissa arkku meinasi pudota kyljelleen hautaan vaikka kaikki laskijat olivat vahvoja miehiä. Kun yhdellä ote nauhasta lipeää, se on siinä ja siinä että muut pystyy tilanteen pelastamaan.

Vierailija
79/203 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla joku kertoi sanoneensa(kenelle?) että äm*män saa laittaa muovipusiin ja suohon. Ja äläkkä oli noussut. Olet aika moukka, koska olisit vaan pitänyt mielipiteesi omana ajatuksena, koska oikein hyvin tiedät, että Suomessa ei hyväksytä tuollaista hautausta. 

Toki tunsin aikoinaan naapurin, joka myös sanoi, kun juoppo miehensä löytyi kuolleena jostakin, että saa hänen puolestaan kuskata kaatopaikalle. Mutta ymmärsi sanoa tämän vain minulle. Ukko sai kai ihan normaalit hautajaiset. 

Vierailija
80/203 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan riittävää olisi hautajaisissa mielestäni, että esim. arkun päällä olisi kukkalaite kirkossa ja ehkä kirkkosalin kukkakoristeet  ja hautajaisvierailla/omaisilla vaikka vain yksi kukka, jonka voi heittää sitten hautaan kun arkku lasketaan. Sekin olisi ele, eikä tarvitsisi isoja kukkalaitteita. Kukkakaupalle ei tietysti ole rahasampo.