Kukkakauppaat nyreissään kun enää ei hautajaisiin osteta isoja kalliita kukkalaitteita
Kommentit (203)
Kyllähän nuo leikkokukat kukkakaupassa on nykyään ihan älyttömän hintaisia. Jos kerran vuodessa jonnekin hienompaan juhlaan joutuu niitä ostamaan ja valitsee itse kukat, niin se vielä menee. Mutta on se hullua, kun ihan vaatimatonkin kimppu maksaa jo 30e, halvemmalla ei oikeastaan saa mitään mukaansa kuin ehkä yksittäisen kukan. Valmiit kimput on todella kalliita. Harmi, suosisin mielelläni pieniä paikallisia yrityksiä ja ostaisin mielelläni kukkia usein, mutta ei vaan ole varaa. Äitienpäivät meillä mennään nykyään ostamalla kesäkukkia puutarhalta ja muut juhlat markettien edullisella valikoimalla.
Ja arkut ne vasta kalliita on. Tuhkaukseen varsinkin on tuhlausta ostaa joku massiivipuinen arkku. Mutta halvinkin ekoarkku on hintava. Ehkä sitä voisi itse tehdä itselleen raakalaudasta halvan arkun, halutessaan sisustaa sen vaikka jollain kankaalla ja päällystää lempitapetilla tai jollain omannäköisellä, sitten vannottaa jälkipolvi käyttämään sitä, etteivät tuhlaa vähäistä perintöään kokonaan hautajaisiin. Ostaisivat ennemmin vaikka laatikollisen viiniä muistotilaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se arkku vasta pöljä muinaisjäänne on, varsinkin krematoriossa poltettavaksi. Minut saisi aivan vapaasti polttaa vaikka paperipussissa, olisi ekologisempaakin.
Se ei onnistu, koska ruumiisi ei pala kunnolla ilman puupalttoota ympärillä.
Mulle kelpaa ihan tuppeensahatusta kuusesta tehty polttolaatikko. Ei tarvitse olla mahonkia.
Minusta kauneimpia olisivat luonnonkukat ja -materiaalit, vuodenaikojen mukaan tietysti. Myös ekologisempia. Kukkakauppabisnes ei mitään ympäristöystävällisintä ole.