Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt avautuu mummo

Vierailija
30.03.2024 |

Pitkä perjantain ateria ja lapset puolisoineen kylässä. (Tytär + poikakaveri, Poika + vaimo + vauva, minä + lasteni isä/mieheni)

Oma tytär on kasvissyöjä ja hänen poikakaveri ei ole. Pojan vaimo vegaani ja poika ei. Minä ja mieheni syödään kaikkea.

Laitoin juhlapöydän ja kaikille oli omaan syömiseen sopivaa. Olin todella nähnyt vaivaa.

Tunnelma aluksi kiva mutta muuttui kun miniä alkoi sanomaan, että häntä häiritsee lammas jota syömme. Alkoi sen päivän paasaus eläinten kärsimyksistä ja maapallon tuhoamisesta. Tyttäreni liittyi tähän kuoroon. Miehet esittivät vastaväitteitä ja minä olin hiljaa. Ihan kamalaksi riitelyksi meni. Miniä otti vauvan ja lähti pois. Sanoi, että vauvasta tulee myös vegaani, kun alkaa syömään muuta kuin tissimaitoa. On vaikeaa tuoda lapsi sitten mummolaan, jossa arvot ovat sitten erilaiset. Poikani sanoi, että vaimo ei asiasta yksin päätä. Tilanne paheni. Poikani majoittui sohvallemme ja sanoi, ettei vaimonsa luokse mene. 

Tytär hiljeni mutta sanoi ymmärtävänsä miniää.

olen niin järkyttynyt. Kaikki huomioitiin joten miksi pitää alkaa omaa ajatustaan tuputtamaan muille?

Kaikilla paha mieli, onko tämän arvoista ja miten asian saa ratkaistua? Olen niin surullinen ja mieheni puolestaan vihainen. Pojan ja miniän puheyhteys katki. 

ja kyllä, asianosaiset tunnistaa kyllä tämän tekstin, jos täällä lukevat. Tietäkää, olen aidosti surullinen ja huolissani. Asiat pitää pystyä juttelemaan eikä maailma ole mustavalkoinen jossa on vain yksi totuus 

Kommentit (1648)

Vierailija
1381/1648 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä lähes samanlaista, mutta mukaan on otettu tuontiruoka, vedenkäyttö Kaliforniassa ja soijankasvatuksen epäeettisyys sekä se, että ilman karjankasvatusta tarvitaan jättikokoisia louhoksia lannoitteita varten.

Tämä siis ihan kaikesta ruuasta, jopa kaurapuuro (veteenkeitetty) ja mustikkasoppa siihen vierelle saavat aikaan massiivisen riidan. Että ketä sillä ruualla on riistetty, kenen oikeuksia poljettu. Mikään ei ole hyvä, mikään ei riitä. Sama porukka pystyy Woltin kotiinkuljetuksella tilaamaan ruokaa, jota on tehty samassa keittiössä lihapatojen tai hummuksen kanssa. Äidin/anopin tekemänä ruoka on aina tehty väärin, vääristä raaka-aineista ja kyselemättä fenkolilta tai lampaalta, että haluatko olla ravintoa vai kulkea huolettomana metsässä odottamassa sutta tai myyrää.

Siinähän se ratkaisu tulikin, piiperöt tilaa omat wolttinsa, muut syököön mitä ta

Noin sitä tehtiin vegaanihäissäkin, kun ei ollut edes hyvää ruokaa tarjolla saati sellaista, jolla iltaan asti selvitä. Pizzatilaukset vetämään kun ruoka oli enimmäkseen tulista mössöä, ei ollut edes riisiä, perunaa, salaattia, hedelmiä joilla olisi vatsansa täyttänyt. Kahvipöydässä kitkerää suklaakakkua, olisi ollut edes kahvimaitoa kahvin kaveriksi. Jotkut vegaaniset karkit olisivat voineet hyvin toimia kahvipöydässä kuten Pihlajat.

Vierailija
1382/1648 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai avautuu mummo! On kyllä näky kipeille silmille sen lemmenkirnu, totta tosiaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1383/1648 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummo avautuu? Patologiko siellä on avausta mummolle tekemässä🤣

Olis kyllä paras päätös tälle "keskustelulle".

Vihonviimeinen avautuminen... XD

Vierailija
1384/1648 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miniä otti vauvan ja lähti pois. Sanoi, että vauvasta tulee myös vegaani, kun alkaa syömään muuta kuin tissimaitoa. On vaikeaa tuoda lapsi sitten mummolaan, jossa arvot ovat sitten erilaiset. Poikani sanoi, että vaimo ei asiasta yksin päätä. Tilanne paheni. Poikani majoittui sohvallemme ja sanoi, ettei vaimonsa luokse mene. "

Vihervasemmistolaiset naiset pahoinpitelevät miehiä ja poikia henkisesti. 

Ihmisen aivot koostuvat pääosin rasvasta. Tiedän erään perheen, jossa vietiin terveysintoilu niin pitkälle, että neuvolan lastenlääkäri antoi vanhemmille määräyksen, että kasvavalle lapselle piti syöttää ehtaa voita ruokalusikallinen päivässä!

Minä en tiedä minkä koulukunnan ravitsemusta he noudattivat, mutta lapsen tarpeet eivät täyttyneet.

Vierailija
1385/1648 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani puolestasi. Näit paljon vaivaa, ja lopputuloksena oli pannukakku. Ymmärään myös vegaania. Kun lammas tuoksuu pöydässä, niin saattaa se tuntua samalta kuin jokin haisisi tupakalle: tuoksu käy henkeen ja tunttuu passiiviselta tupakoinnilta/lammastelulta.

Olet vanhempi, joten osaat olla diplomaattisempi. Miniä ehkä kokee altavastaajan aseman, joten ei tule hattu kourassa pyytämään anteeksi. Varsinkin vauvavuonna hormonit sekoittavat aina pakkaa! Poikasi perherauhan vuoksi mene hieromaan sopua. Ole rauhanrakentaja, pystyt siihen! Ja ensi kerralla pyydä naiset mukaan valmistamaan koko ateria pelkistä kasviksista.

Vierailija
1386/1648 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä esti laittamasta ihan vaan kasvisateriaa? Ei meillä ole kalaa pöydässä jos mukana on kala-allergikko eikä lihaa jos on useampi kasvissyöjä. Kaikki on aina gluteenitonta ja laktoositonta.

Ihan turha tehdä asioista vaikeita.

Pitääkö siis kaikkien ruveta kiukuttelevan vegetyypin takia ruveta vegaaneiksi? Kyllä ne hullut keksii jotain muuta seuraavaksi.

Vierailija
1387/1648 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella surullista ja äärimmäisen vahingollista käytöstä tuomita toisia. Mutta mikä on vielä pahempaa, sanoa kasvattavansa lapsensa vegaaniksi. (Tai sanoa kasvattavansa ihan miksikä vain itse haluaa.) Voi lapsi ja aviomies parka minkälainen puoliso on kyseessä. Ei kasvateta yhtään ketään tiettyyn vääristyneeseen ajattelutapaan vaan pidetään kaikki portit auki, eikä hypätä toisen eteen estelemään ja tuuppimaan pois, varsinkin, jos tämä toinen haluaa kulkea siitä portista itse läpi. Tämmöiset ihmiset ovat todella vahingollisia ja raskaita kaikille ympärillä oleville (varsinkin lapselle), vaikka eivät sitä itse ymmärräkään, koska se on heidän totuus.

Meillä on aina tuputettu uskontoa pienestä pitäen koska vanhemmat ovat kristittyjä. Noin 20 vuotta minulla ja äidillä olleet huonot välit. Sittemmin pikku hiljaa parantuneet kun äiti myöhemmin pyytänyt anteeksi tuputtamista ja itsellekin kehittynyt ymmärrystä ja suvaitsevaisuutta. En silti hyväksy toisen ihmisen manipulointia ja aivopesemistä.

Vierailija
1388/1648 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä harmi! Kyllä on tullut monestakin asiasta mieleen että vegaanit ovat kaikkein kovimpia paasaamaan asioista!eiköhän jokainen itse tiedä mitä syö?niin hyvin huomioitu hänen mieltymyksensä ja kehtaa nostaa metelin ja saada aikaan noin paljon epäsopua!missä käytöstavat??

Vierailija
1389/1648 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painajaismainen miniä tuollainen nirppanokka. Mutta sellaisia vegaanit yleensä ovat, täynnä itseään ja omaa ylemmyydentuntoaan. Ja ihan aina on pakko päästä saarnaamaan kuin paraskin uskonnollinen fanaatikko. Luojan kiitos meidän perheessä ei ole ketään vegaania tai muuhunkaan ruokakulttiin hurahtanutta.

Vierailija
1390/1648 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
1391/1648 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talossa talon tavalla. Miniääsi ei ole opetettu käyttäytymään, luultavasti hemmoteltu piloille lapsena niin että hänelle on muodostunut ns. prinsessasyndrooma tai päähenkilösyndrooma. Eli kuvittelee, että kaikki pyörii aina hänen napansa ympärillä ja hän on aina oikeassa kaikessa.

Vierailija
1392/1648 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä ketju mistä saan oikein suurta tyydytystä siitä, että kontrollifriikit ja poikansa nujertaneet anopit ovatkin kohdanneet karman yhtä itsepäisen miniän ansiosta! Elämä opettaa jos sen antaa opettaa.

Selvästihän ap:n miniän ruokaongelma on psyykkinen ja johtuu anopista. Se virallinen syy ruokakiukuttelulle on anoppi, ei ruokavalio.

Ja anopilla sama homma, jos miniä ois mieluinen niin kyllä löytys yhteinen ruokasävel. Kyllä te anopit olette jo ehtoopuolella elämää joten loppuaika kannattaa käyttää myötäillen. Muuten tulee pitkät päivät maata pissavaipassa etäkotihoitajan soittoa odotellen, sillä vieraannutettua miniänne eivät ne lapsenlapsetkaan teillä kylässä silloin käy!

Vierailija
1393/1648 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo on kuin keskiolut: parhaimmillaan kylmänä ja avattuna.

Vierailija
1394/1648 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kuin ap:n tytär ja miniä, tosin en ole vegaani, mutta parhaani mukaan suosin kasviperäisiä eläinperäisten sijaan. 

En tosin ikinä ottaisi asiaa puheeksi ruokapöydässä enkä tuolla tavalla. Jos joku kysyy miksi en syö lihaa, kerron kyllä.

Ihmiset on erilaisia ja toiset miettii eläinten hyvinvointia enemmän ja toiset vähemmän. Ketään ei saa lihansyöntiä lopettamaan saarnaamalla, sillä vahingoitetaan vain ihmissuhteita mutta yksikään eläin ei pelastu.

Vierailija
1395/1648 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä suorastaan törkeää tulla toisten kotiin läksyttämään siitä, mitä kukin valitsee syödä. Etenkin, kun kerran oli heitä huomioitu ja oikein nähty vaivaa, että laitettu heillekin mieltymysten mukaiset ruoat. Ei pitäisi olla enää nokan koputtamista silloin.

Sano miniälle ja tyttärelle, että ensi kerralla en laita vegeruokaa teille kun kerran joka tapauksessa saan haukut niskaan. Sano, että minä syön omassa kodissani mitä haluan ja te voitte jatkossa tuoda omat eväät mukana.

Vierailija
1396/1648 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin tyhmää miniää jaksa pirukaan.

Vierailija
1397/1648 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy poikaasi. Voin vain kuvitella, millainen pirttihirmu tuo puolisonsa on... Saat uskoa, että jatkossakaan miniän mielestä miehellä ei ole mitään sanomista siihen, miten omaa lastaan kasvattaa, vaan rouvan pitää saada päättää ja määrätä kaikki.

Vierailija
1398/1648 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummo avautuu? Patologiko siellä on avausta mummolle tekemässä🤣

Sulle se sitä tekee.

Vierailija
1399/1648 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivän nuoret aikuiset ovat niin täynnä wokea ja omaa ylemmyydentuntoaan, että sivistyneet käytöstavat ja se aito suvaitsevaisuus ovat unohtuneet kokonaan. Suvaitaan vain sitä omaa mielipidettä ja ideologiaa, ja kaikki muut tavat ovat sitten vääriä ja melkein suorastaan rikokseen verrattavissa. Huomaa tuostakin miniäsi suhtautumisesta, että ei voi olla enää tekemisissä jos on toisilla lihaa ruokapöydässä. Voi hyvä luoja.

Vierailija
1400/1648 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat eväät ja yksittäin kylään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan