Nyt avautuu mummo
Pitkä perjantain ateria ja lapset puolisoineen kylässä. (Tytär + poikakaveri, Poika + vaimo + vauva, minä + lasteni isä/mieheni)
Oma tytär on kasvissyöjä ja hänen poikakaveri ei ole. Pojan vaimo vegaani ja poika ei. Minä ja mieheni syödään kaikkea.
Laitoin juhlapöydän ja kaikille oli omaan syömiseen sopivaa. Olin todella nähnyt vaivaa.
Tunnelma aluksi kiva mutta muuttui kun miniä alkoi sanomaan, että häntä häiritsee lammas jota syömme. Alkoi sen päivän paasaus eläinten kärsimyksistä ja maapallon tuhoamisesta. Tyttäreni liittyi tähän kuoroon. Miehet esittivät vastaväitteitä ja minä olin hiljaa. Ihan kamalaksi riitelyksi meni. Miniä otti vauvan ja lähti pois. Sanoi, että vauvasta tulee myös vegaani, kun alkaa syömään muuta kuin tissimaitoa. On vaikeaa tuoda lapsi sitten mummolaan, jossa arvot ovat sitten erilaiset. Poikani sanoi, että vaimo ei asiasta yksin päätä. Tilanne paheni. Poikani majoittui sohvallemme ja sanoi, ettei vaimonsa luokse mene.
Tytär hiljeni mutta sanoi ymmärtävänsä miniää.
olen niin järkyttynyt. Kaikki huomioitiin joten miksi pitää alkaa omaa ajatustaan tuputtamaan muille?
Kaikilla paha mieli, onko tämän arvoista ja miten asian saa ratkaistua? Olen niin surullinen ja mieheni puolestaan vihainen. Pojan ja miniän puheyhteys katki.
ja kyllä, asianosaiset tunnistaa kyllä tämän tekstin, jos täällä lukevat. Tietäkää, olen aidosti surullinen ja huolissani. Asiat pitää pystyä juttelemaan eikä maailma ole mustavalkoinen jossa on vain yksi totuus
Kommentit (1648)
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten yhteisiä ruokailuja pitää edes olla? Tässä aiempaakin joku sanoi että vuosia tätä samaa itkua, kuka jaksaa?
Kävisikö yhteinen ruokailu ravintolassa, jokainen maksaa omansa tai ihan vain yhteinen kahvittelu kotona?
Veikkaan ettei vegenirppanokille kelpaa myöskään mummon Juhla-Mokka, vaan pitää olla luomua ja reilun kaupan ja artesaania ja ties mitä vielä päälle. Ja mistä vedestä sen voi edes keittää kun hanavedessä on klooria, pullovedet pakataan muovipulloihin ja mummolan kaivovedessä on perunamaan lannoitteen jäämiä.
Näitä tarinoita kun lukee, tulee aina miettineeksi, että kyllä meillä on normaali perhe verrattuna tällaisiin. Ei puhettakaan, että kukaan alkaisi paasaamaan mistään yhtäkkiä. Tai muutenkaan. No on perheemme muutenkin normaali ilman mitään vertailuja. Toisaalta trollihan tämä olikin.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä tosi vaikea kuvitella, että marisisi tarjoiluista.
Oletko kertonut jo kutsuvaiheessa mitä pöydässä on?
Miksi ylipäätään pitää syödä sitten aina yhdessä. Viettäkää omat juhlanne niinkuin huvittaa.
Kahdessa peräkkäisessä viestissä mainitaan,että "miniä marisee joka asiasta". Saman kirjoittajan tekstejä? Voimakas propagandistisuus tässä aloituksessa ja kommenteissa ihmetyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin, että miten vegaaniäiti voi antaa lapselleen rintamaitoa. Eikös silloin pitäisi juottaa kauramaitoa, tai soijamaitoa.
ja juuri tuon typerän ehdotuksen perusteella voidaan todeta, että vegaanius on sairautta.
Ihmisvauvalle ihmisen rintamaitoa?? Ethän nyt voi edes tosissasi tätä kysyä? 🤦🤣
Kuhan nillittävät.
mitä kun ei oma tytär ole edes antanut lapsen lapsiaan tavata kertaankaan. tyttö 10v poika 3vuotta nuorempi. syytä en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Kun meillä alkoi miniäkokelas nillittämään että hänellä on laktoosi-intoleranssi , että onko kaikki varmasti laktoositonta ja mielellään ihan maidotonta ( ei ilmoitettu etukäteen) ja ettei voi syödä sitä eikä tätä mieheni sanoi että on se juu kurja jos rupee kovasti pierettämään.
Ei tullut toista kertaa.
On se teidän poika tyhmä kun ei ollut teitä infonnut asiasta. Suhtautumisenne asiaan on myös täysin ala-arvoista ja tietonne asiasta on vain pierun tasoa. Kuvottavaa on tuollainen omalla tietämättömyydellä kerskuminen.
En tulisi kyllä minäkään toista kertaa ja jättäisin kyllä pojankin.
Mummo laittoi Rakkaudella ruokaa kaikille. Olisi luullut että sen verran on käytöstapoja ihmisillä että jos eivät voi syödä mitä on laitettu, olisivat hiljaa ja söisivät mikä sopii.
Kun meillä alkoi miniäkokelas nillittämään että hänellä on laktoosi-intoleranssi , että onko kaikki varmasti laktoositonta ja mielellään ihan maidotonta ( ei ilmoitettu etukäteen) ja ettei voi syödä sitä eikä tätä mieheni sanoi että on se juu kurja jos rupee kovasti pierettämään.
Ei tullut toista kertaa.