Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt avautuu mummo

Vierailija
30.03.2024 |

Pitkä perjantain ateria ja lapset puolisoineen kylässä. (Tytär + poikakaveri, Poika + vaimo + vauva, minä + lasteni isä/mieheni)

Oma tytär on kasvissyöjä ja hänen poikakaveri ei ole. Pojan vaimo vegaani ja poika ei. Minä ja mieheni syödään kaikkea.

Laitoin juhlapöydän ja kaikille oli omaan syömiseen sopivaa. Olin todella nähnyt vaivaa.

Tunnelma aluksi kiva mutta muuttui kun miniä alkoi sanomaan, että häntä häiritsee lammas jota syömme. Alkoi sen päivän paasaus eläinten kärsimyksistä ja maapallon tuhoamisesta. Tyttäreni liittyi tähän kuoroon. Miehet esittivät vastaväitteitä ja minä olin hiljaa. Ihan kamalaksi riitelyksi meni. Miniä otti vauvan ja lähti pois. Sanoi, että vauvasta tulee myös vegaani, kun alkaa syömään muuta kuin tissimaitoa. On vaikeaa tuoda lapsi sitten mummolaan, jossa arvot ovat sitten erilaiset. Poikani sanoi, että vaimo ei asiasta yksin päätä. Tilanne paheni. Poikani majoittui sohvallemme ja sanoi, ettei vaimonsa luokse mene. 

Tytär hiljeni mutta sanoi ymmärtävänsä miniää.

olen niin järkyttynyt. Kaikki huomioitiin joten miksi pitää alkaa omaa ajatustaan tuputtamaan muille?

Kaikilla paha mieli, onko tämän arvoista ja miten asian saa ratkaistua? Olen niin surullinen ja mieheni puolestaan vihainen. Pojan ja miniän puheyhteys katki. 

ja kyllä, asianosaiset tunnistaa kyllä tämän tekstin, jos täällä lukevat. Tietäkää, olen aidosti surullinen ja huolissani. Asiat pitää pystyä juttelemaan eikä maailma ole mustavalkoinen jossa on vain yksi totuus 

Kommentit (1648)

Vierailija
1421/1648 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukematta kuin 4 ekaa sivua kerron mielipiteeni.

Ilmoitan kaikille kylään tulijoille, että jos ei laittamani (lista n. yleensä) ruoka maistu, olkaa hyvät ja tuokaa omat ruoat tullessanne Ronkeleille lapsille ilmoitan, että jos ei maistu, voitte mennä leikkimään. Niin kauan kuin kotini on kotini, myös siellä itse päätän, mitä tarjoan.

.

Vierailija
1422/1648 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää vaan pupun ruokaa niin jää meille lihaa syöville heteroille enemmän .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1423/1648 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eläimet muka  eivät ole ravinnoksi tarkoitettuja, miksi hitossa ne on "LUOTU"!!! Jos niitä ei syötäis, nehän söis kaiken vihreen maailmassa! Mites sitten suut pantais,vegaanit!?

Vierailija
1424/1648 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos eläimet muka  eivät ole ravinnoksi tarkoitettuja, miksi hitossa ne on "LUOTU"!!! Jos niitä ei syötäis, nehän söis kaiken vihreen maailmassa! Mites sitten suut pantais,vegaanit!?

No ne eläimet söisi toisiaan. Paljon enemmän jäisi tilaa luonnolle jos ei tarttettais niin hemmetisti peltoja ruokkimaan karjaa. Mutta sinällään lihansyönti on kyllä ihmislajille luonnollista. 

Vierailija
1425/1648 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko voisi olla: "Taas avautuu mummo". Näitä miniänhaukkumisketjuja on täällä kuin sieniä sateella. 

Vierailija
1426/1648 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman uskonnon sävyä: Miksi sitten ns.raamattu luokittelee syötävät ja muut eläimet?

Vierailija
1427/1648 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ne eläimet söisi toisiaan. Paljon enemmän jäisi tilaa luonnolle jos ei tarttettais niin hemmetisti peltoja ruokkimaan karjaa. Mutta sinällään lihansyönti on kyllä ihmislajille luonnollista. 

Se karja, joka tarvitsee tilaa ravintonsa tuottamiseen,ruokkii tuotannollaan paljon ihmisiä, Lisäksi lannoittaa maata. Ja jos pelkkä luonto saisi laiduntamatta lisääntyä, ei maailmassa olisi kuin asumatonta pusikkoa.

Vierailija
1428/1648 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on mummon murheesta siirrytty jo niin kauas, että eiköhän tehä kunnon voileivät ja rauhotuta!

Vierailija
1429/1648 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten he ovat ees päätyneet keskenään yhteen jos jo ruokailu on noin hankalaa 

Vierailija
1430/1648 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa patologinen otsikko!😁

Vierailija
1431/1648 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemukseni mukaan juuri mummot/anopit  haluavat huomioida lastensa/heidän puolisoidensa toiveet ja tavat. On kohteliasta syödä vaikka leipää ja perunaa, ellei muu sovi omaan ajatteluun. Ja muistettehan vegaanit miniät ym. huomioda myös anoppien ja mummien vierailuissa, että heille on tarjolla liha/kalaa?

Vierailija
1432/1648 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi tarjoilen pussin sahanpurua raikkaan veden kera. Onhan siina se vaara etta ne koivut ovat itkeneet kohtaloaan kun on puruksi pistetty. Muuta nyt vaan ei ole tarjota.

Vierailija
1433/1648 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä esti laittamasta ihan vaan kasvisateriaa? Ei meillä ole kalaa pöydässä jos mukana on kala-allergikko eikä lihaa jos on useampi kasvissyöjä. Kaikki on aina gluteenitonta ja laktoositonta.

Ihan turha tehdä asioista vaikeita.

Olisikohan se syy että minä  ainakin haluan kotonani sellaista ruokaa mistä itse tykkään, oli se kala tai liha.Toki jos tiedän vieraiden olevan vegetyyppejä niin heille kasvisvaihtoehto jos toinenkin.mutta jos joku alkaa parkua eettisyydestä esim.peuranlihasta jonka ostin naapurin metsämieheltä tai itse verkosta saamastani siiasta niin onkin parasta vaihtaa joko puheenaihetta tai seuraa ilman minun erillistä kehoitusta.

Vierailija
1434/1648 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikko voisi olla: "Taas avautuu mummo". Näitä miniänhaukkumisketjuja on täällä kuin sieniä sateella. 

Mitä sekoilet? Anoppienhaukkumisketjuja on satoja, ellei tuhansia, yleensä mitä tärkeämpiä valheita täynnä. Jos yksi mummo (anoppi) kerrankin avautuu, se tuo edes pientä tasapainoa näiden lumihiutaleiden uhriutumistarinoille.

Vierailija
1435/1648 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman uskonnon sävyä: Miksi sitten ns.raamattu luokittelee syötävät ja muut eläimet?

Käsittääkseni Raamatun opastus eläinten ravinnoksi käyttämiseen oikeasti terveellisyysperusteinen.

Vierailija
1436/1648 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa sanotaan, että mies jättää äitinsä mennessään naimisiin. Poikasi on oksettava mammanpoika ja tuolla menolla tulee ero. Harmi miniälle, että joutuu tuollaisten kanssa vauvansa jakamaan. Inhottava tilanne ja varmasti olisi halunnut mieluummin olla kotona.

Samassa Raamatussa myös sanotaan, että kunnioita vanhempiasi. Miniän käytös oli niin törkeää ja inhottavaa, että sitä on turha yrittää tekopyhästi perustella Raamatulla. 

Vierailija
1437/1648 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän nuoret helposti tapaa toisiaan, mutta sitten kun omistushaluinen anoppi ryhtyy toimeen, niin on todellakin riski, että poju jää siihen sohvalle. Syy voi olla mikä hyvänsä.

Siitä se onkin helppo sitten ajan mittaan kyörätä peräkammariin. Oikea paikka tuollaiselle ressukalle.

Vierailija
1438/1648 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani puolestasi. Näit paljon vaivaa, ja lopputuloksena oli pannukakku. Ymmärään myös vegaania. Kun lammas tuoksuu pöydässä, niin saattaa se tuntua samalta kuin jokin haisisi tupakalle: tuoksu käy henkeen ja tunttuu passiiviselta tupakoinnilta/lammastelulta.

Olet vanhempi, joten osaat olla diplomaattisempi. Miniä ehkä kokee altavastaajan aseman, joten ei tule hattu kourassa pyytämään anteeksi. Varsinkin vauvavuonna hormonit sekoittavat aina pakkaa! Poikasi perherauhan vuoksi mene hieromaan sopua. Ole rauhanrakentaja, pystyt siihen! Ja ensi kerralla pyydä naiset mukaan valmistamaan koko ateria pelkistä kasviksista.

Imettävä äiti ei kyllä mitään anoppia passaa. Anoppi on onnekas, että suostui edes kylään teurastamoon. Onneksi suurin osa naisista tajuaa olla synnyttämättä nykymiehille. Saavat mammanpojat asustaa sitä äitinsä sohvaa ihan rauhas

Ihmeellistä ulinaa ja uhoamista - mummo huomioi kaikki ruokailijat, mutta silti miniän piti aloittaa riita ihan olemattomasta. Huonoja käytöstapoja on turha yrittää puolustella. Miehellä ei ole mitään syytä hyvitellä sekopäätä.

Vierailija
1439/1648 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän nuoret helposti tapaa toisiaan, mutta sitten kun omistushaluinen anoppi ryhtyy toimeen, niin on todellakin riski, että poju jää siihen sohvalle. Syy voi olla mikä hyvänsä.

Siitä se onkin helppo sitten ajan mittaan kyörätä peräkammariin. Oikea paikka tuollaiselle ressukalle.

Kerro satuja kelle haluat, mutta kyseinen tilanne ei mennyt noin. Kyseessä ei ole omistushaluinen anoppi, vaan sekoileva ja riitelevä miniä. Ei häntä tarvitse alkaa palvoa, opetelkoon käytöstavat tai sitten pysyköön kotonaan ulisemassa.

Vierailija
1440/1648 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo olisi voinut kysyä miniältä, että laittaako hän sitten mummolle mummon  mieliruokaa kun mummo tulee vierailulle. Tokihan pitäisi olla vastavuoroisuutta tarjoilussa puolin ja toisin. Itsellä on kyllä käynyt vieras, jolle talon tarjoiluista kelpasi vain keitetty vesi. Sopuisasti kuitenkin nautittiin kumpikin omat tarjoomukset ja väleissä olaan edelleen oltu yli 20 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi