Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt avautuu mummo

Vierailija
30.03.2024 |

Pitkä perjantain ateria ja lapset puolisoineen kylässä. (Tytär + poikakaveri, Poika + vaimo + vauva, minä + lasteni isä/mieheni)

Oma tytär on kasvissyöjä ja hänen poikakaveri ei ole. Pojan vaimo vegaani ja poika ei. Minä ja mieheni syödään kaikkea.

Laitoin juhlapöydän ja kaikille oli omaan syömiseen sopivaa. Olin todella nähnyt vaivaa.

Tunnelma aluksi kiva mutta muuttui kun miniä alkoi sanomaan, että häntä häiritsee lammas jota syömme. Alkoi sen päivän paasaus eläinten kärsimyksistä ja maapallon tuhoamisesta. Tyttäreni liittyi tähän kuoroon. Miehet esittivät vastaväitteitä ja minä olin hiljaa. Ihan kamalaksi riitelyksi meni. Miniä otti vauvan ja lähti pois. Sanoi, että vauvasta tulee myös vegaani, kun alkaa syömään muuta kuin tissimaitoa. On vaikeaa tuoda lapsi sitten mummolaan, jossa arvot ovat sitten erilaiset. Poikani sanoi, että vaimo ei asiasta yksin päätä. Tilanne paheni. Poikani majoittui sohvallemme ja sanoi, ettei vaimonsa luokse mene. 

Tytär hiljeni mutta sanoi ymmärtävänsä miniää.

olen niin järkyttynyt. Kaikki huomioitiin joten miksi pitää alkaa omaa ajatustaan tuputtamaan muille?

Kaikilla paha mieli, onko tämän arvoista ja miten asian saa ratkaistua? Olen niin surullinen ja mieheni puolestaan vihainen. Pojan ja miniän puheyhteys katki. 

ja kyllä, asianosaiset tunnistaa kyllä tämän tekstin, jos täällä lukevat. Tietäkää, olen aidosti surullinen ja huolissani. Asiat pitää pystyä juttelemaan eikä maailma ole mustavalkoinen jossa on vain yksi totuus 

Kommentit (1648)

Vierailija
1401/1648 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo, olen pahoillani, läheistesi huonon käytöksen vuoksi. Teit kaiken rakkaudella ajatellen mukavaa yhdessä oloa aterialla. Olemmeko kasvattaneet lapsemme niin itsekkäiksi, ettei muita tarvit se huomioida?Huono käytös osoittaa suurta itsetkyyttä, ja sitä että minä vain olen oikeassa. Kuitenkin toivon sinulle voimia, että kaikesta huolimatta, jaksat rakastaa ja edelleenkin laittaa ruokaa perheelle.90 vuotias vaari.

Vierailija
1402/1648 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo. Kerran oli eräs uusi tuttavuus kylässä - ensimmäisen ja samalla sen viimottisen kerran. Aloin saunaa lämmittää, niin tää paukkaa sinne ihan yhtäkkiä ja kyseli, että mil sä lämmität? Kun näki, että puilla, niin siitä alkoi hirveä paasaus, kuinka puita tulee halailla, ei kaataa! Syytti mua, että mä yksin olen tuhonnut Amazonin sademetsiä ja muutenkin kaatanut puita Suomessa ihan liikaa. Syytti mua ympäristön ja ilmaston pilaamisesta ylettömällä puiden kaatelulla ja polttamisella, kuinka minä pusken ilmoille triljoonia tonneja kasvihuonekaasuja joka ikinen päivä. Myös saunani joutui kauhean kritiikin kohteeksi, kuinka monta puuta jo yksin sen rakentamiseksi on jouduttu kaatamaan. Sille tuli siinä ihan kuset housuun, kun tajusi joutuneensa samaan tilaan koko maailman raiskanneen kanssa. Sen kanssa, joka on YKSIN vastuussa maapallon tuhoutumisesta muutaman kuukauden sisällä. Betonista tai luonnonkivistä olisi mun pitänyt saunani rakentaa ja kiukaan kuuluisi olla mallia aurinkokennolla lämpiävä. Teki mieli ajaa se ituhippi helvettiin mun luota, mutta se lähtikin ite juosten pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1403/1648 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo. Kerran oli eräs uusi tuttavuus kylässä - ensimmäisen ja samalla sen viimottisen kerran. Aloin saunaa lämmittää, niin tää paukkaa sinne ihan yhtäkkiä ja kyseli, että mil sä lämmität? Kun näki, että puilla, niin siitä alkoi hirveä paasaus, kuinka puita tulee halailla, ei kaataa! Syytti mua, että mä yksin olen tuhonnut Amazonin sademetsiä ja muutenkin kaatanut puita Suomessa ihan liikaa. Syytti mua ympäristön ja ilmaston pilaamisesta ylettömällä puiden kaatelulla ja polttamisella, kuinka minä pusken ilmoille triljoonia tonneja kasvihuonekaasuja joka ikinen päivä. Myös saunani joutui kauhean kritiikin kohteeksi, kuinka monta puuta jo yksin sen rakentamiseksi on jouduttu kaatamaan. Sille tuli siinä ihan kuset housuun, kun tajusi joutuneensa samaan tilaan koko maailman raiskanneen kanssa. Sen kanssa, joka on YKSIN vastuussa maapallon tuhoutumisesta muutaman kuukauden sisällä. Betonista tai luonnonkivistä olisi mun pitänyt saunani rakentaa ja kiu

Jo kaksi puita halaavaa ituhippiä alapeukutti. Nopeammin kuin kerkesivät ajatella.

Vierailija
1404/1648 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkintävahtimestari muistelee.

Vierailija
1405/1648 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo. Kerran oli eräs uusi tuttavuus kylässä - ensimmäisen ja samalla sen viimottisen kerran. Aloin saunaa lämmittää, niin tää paukkaa sinne ihan yhtäkkiä ja kyseli, että mil sä lämmität? Kun näki, että puilla, niin siitä alkoi hirveä paasaus, kuinka puita tulee halailla, ei kaataa! Syytti mua, että mä yksin olen tuhonnut Amazonin sademetsiä ja muutenkin kaatanut puita Suomessa ihan liikaa. Syytti mua ympäristön ja ilmaston pilaamisesta ylettömällä puiden kaatelulla ja polttamisella, kuinka minä pusken ilmoille triljoonia tonneja kasvihuonekaasuja joka ikinen päivä. Myös saunani joutui kauhean kritiikin kohteeksi, kuinka monta puuta jo yksin sen rakentamiseksi on jouduttu kaatamaan. Sille tuli siinä ihan kuset housuun, kun tajusi joutuneensa samaan tilaan koko maailman raiskanneen kanssa. Sen kanssa, joka on YKSIN vastuussa maapallon tuhoutumisesta muutaman kuukauden sisällä. Betonista tai luonnonkivistä olisi mun pitänyt saunani rakentaa ja kiu

Mielenterveysongelmaisia riittää maailmassa. Tuo on hulluin tarina, jonka olen luonnonsuojelijoista kuullut, täytyy olla sinun mielikuvituksesta tai sitten tämä puidenhalaaja on tosi nuori. Toivottavasti ei sentään alaikäinen...

Vierailija
1406/1648 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa sanotaan, että mies jättää äitinsä mennessään naimisiin. Poikasi on oksettava mammanpoika ja tuolla menolla tulee ero. Harmi miniälle, että joutuu tuollaisten kanssa vauvansa jakamaan. Inhottava tilanne ja varmasti olisi halunnut mieluummin olla kotona.

Vierailija
1407/1648 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivän nuoret aikuiset ovat niin täynnä wokea ja omaa ylemmyydentuntoaan, että sivistyneet käytöstavat ja se aito suvaitsevaisuus ovat unohtuneet kokonaan. Suvaitaan vain sitä omaa mielipidettä ja ideologiaa, ja kaikki muut tavat ovat sitten vääriä ja melkein suorastaan rikokseen verrattavissa. Huomaa tuostakin miniäsi suhtautumisesta, että ei voi olla enää tekemisissä jos on toisilla lihaa ruokapöydässä. Voi hyvä luoja.

Söisitkö itse kannibaalien kanssa? Kovasti vaaditaan ymmärrystä brutalisteille, mutta empatia vegaania kohtaan loistaa poissaolollaan.

Vierailija
1408/1648 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani puolestasi. Näit paljon vaivaa, ja lopputuloksena oli pannukakku. Ymmärään myös vegaania. Kun lammas tuoksuu pöydässä, niin saattaa se tuntua samalta kuin jokin haisisi tupakalle: tuoksu käy henkeen ja tunttuu passiiviselta tupakoinnilta/lammastelulta.

Olet vanhempi, joten osaat olla diplomaattisempi. Miniä ehkä kokee altavastaajan aseman, joten ei tule hattu kourassa pyytämään anteeksi. Varsinkin vauvavuonna hormonit sekoittavat aina pakkaa! Poikasi perherauhan vuoksi mene hieromaan sopua. Ole rauhanrakentaja, pystyt siihen! Ja ensi kerralla pyydä naiset mukaan valmistamaan koko ateria pelkistä kasviksista.

Imettävä äiti ei kyllä mitään anoppia passaa. Anoppi on onnekas, että suostui edes kylään teurastamoon. Onneksi suurin osa naisista tajuaa olla synnyttämättä nykymiehille. Saavat mammanpojat asustaa sitä äitinsä sohvaa ihan rauhassa keskenään ja anoppi leikkiä äitiä rauhassa poikansa kanssa ilman haitallisia miniöitä.

Vierailija
1409/1648 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäuskottava tarina, mutta jos tämä oli totta, mikset olisi voinut tehdä vain vegaanista ateriaa? Sitä olisivat voineet kaikki syödä!!

Vierailija
1410/1648 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummojahan suurin osa palstalla on, omasta mielestään NUORIA nelikymppisiä.

Urpot!

Vierailija
1411/1648 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäuskottava tarina, mutta jos tämä oli totta, mikset olisi voinut tehdä vain vegaanista ateriaa? Sitä olisivat voineet kaikki syödä!!

No en söis vegaania sitten millään.

lihansyöntiä pitäisi lisätä koko maailmassa.

Lampaalta kuitenkin pitää ottaa silmät pous ennen ruokapöytään tuontia, tuijottava ilme on häiritsevä

Vierailija
1412/1648 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntit maalaiset, vähe poistakaa viestejä!

Vierailija
1413/1648 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä, miksi nuo vegaanit on aina niin tuomitsevia muiden syömisiä kohtaan. Itse ajattelen, että jokainen saa syödä mitä haluaa. Muutenkin noloa alkaa miniältä keuhkoamaan. Outoa käytöstä.

Osa vegaaneista on samaa rakennetta kuin uskonnolliset fanaatikot.

Vierailija
1414/1648 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummon perheriita kuvauksesta tulee ihan oma suku mieleen. Ja se volyymi nousee päivällispöydässä.

Meillä se on politiikka, rasismi ja muut mukavat puheen aiheet joilla saadaan riita aikaiseksi.

Vierailija
1415/1648 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummot, ai että, hyviä mällirännejä, eivät kysele kortsun perään. Nautin!

Mites se lerppakullilta onnistuu. Turhaan hekumoit.

Vierailija
1416/1648 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa eläinten syöminen!

Mistä tiedät jos vaikka lehtisalaatti kärsii pehemmin kun sitä syö?

Vierailija
1417/1648 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitäs ensi jussina syötäisiin?

Vierailija
1418/1648 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tuosta inspiksen:

Juhlapöytä 2024 - Selviytymisopas

1. painos

Vierailija
1419/1648 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivän nuoret aikuiset ovat niin täynnä wokea ja omaa ylemmyydentuntoaan, että sivistyneet käytöstavat ja se aito suvaitsevaisuus ovat unohtuneet kokonaan. Suvaitaan vain sitä omaa mielipidettä ja ideologiaa, ja kaikki muut tavat ovat sitten vääriä ja melkein suorastaan rikokseen verrattavissa. Huomaa tuostakin miniäsi suhtautumisesta, että ei voi olla enää tekemisissä jos on toisilla lihaa ruokapöydässä. Voi hyvä luoja.

Voi hyvä luoja, ettet pysty ymmärtämään ihmisen kasvusta yhtään mitään! Järjetöntä yleistämistä.

Osa nuorista nyt vaan on yleensä ideologiensa viemiä ja hyvä niin. Eihän täällä mitään muutosta koskaan tapahtuisi, jos vaan keski-ikäiset hyssyttelivät menemään.

Parikymppisyyteen kuuluu olla omansa takana viimeiseen saakka. Ollaan järkähtämättömiä asian eteenpäin viejiä.

Vierailija
1420/1648 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä luoja, ettet pysty ymmärtämään ihmisen kasvusta yhtään mitään! Järjetöntä yleistämistä.

Osa nuorista nyt vaan on yleensä ideologiensa viemiä ja hyvä niin. Eihän täällä mitään muutosta koskaan tapahtuisi, jos vaan keski-ikäiset hyssyttelivät menemään.

Parikymppisyyteen kuuluu olla omansa takana viimeiseen saakka. Ollaan järkähtämättömiä asian eteenpäin viejiä.

Tuo käytös kuuluu teini-ikään, ei enää kaksikymppiselle ja sitä vanhemmalle. Ja se ei anna oikeutta tuossa iässä enää pilaamaan kaikkien ateriaa ja yhdessäoloa. Moukkamaista käytöstä. Miniöillä nyt on yleensä niin kova tarve osoittaa olevansa parempia kuin miehen perheessä, johtuu huonosta itsetunnosta. Tässä tapauksessa se piti osoittaa ruokavalinnoilla. Harva jaksaa ymmärtää jos erityisesti on tämä valittaja huomioitu. Kamala sitä on sivusta seurata miten nuorilla ei ole medianlukutaitoa vaikka ovat elämänsä alusta saakka netin parissa eläneet. Kaikki uskotaan mitä siellä sanotaan ja sitten sairastetaan anoreksiaa, bulimiaa, ferritiinivajausta ja masennusta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä