Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi on kateellinen pikkusisarukselle siitä että tällä on molemmat vanhemmat

Vierailija
22.02.2024 |

Lapsi on alakouluikäinen, pikkusisarus on alle kouluikäinen. Itse olen tämän pikkusisaruksen äiti, vanhemman lapsen äiti kuoli lapsen ollessa pieni. Meillä on aina ollut tämän lapsen kanssa hyvät välit, ja periaatteessa on edelleen. Olen ollut lapselle toinen perheen aikuinen, en kuitenkaan äiti.

Tämän talven aikana isompi lapsi on alkanut ilkeillä pienemmälle. Lapsi saattaa sanoa pienemmälle jotain ikävää liittyen siihen että tällä on äiti, esimerkiksi kun tämä viettää aikaa äidin kanssa, kun lapsi piirsi kuvan missä on äiti ja kun yhtenä päivänä oli puhe siitä milloin on äitienpäiväm. Muuten ilkeily on nimittelyä vauvaksi, mammanpojaksi ja väitteitä että nuorempi lapsi ei pärjää ilman äitiä.

On yritetty ottaa puheeksi, sekä minä että lasten isä, vanhemman lapsen kanssa, mutta tämä sulkeutuu eikä halua puhua asiasta. Selkeästihän tämä liittyy hänen omaan äitiinsä. Lisään vielä että on lapsilla keskenään ihan hyviäkin hetkiä ja ilkeily ja ikävät kommentit on satunnaista. Meneekö tällainen yleensä ohi itsestään?

Kommentit (433)

Vierailija
221/433 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan miehestä varmasti kilpaile. Mutta järkikin sen sanoo ettei vieraita ihmisiä ja lapsia aleta adoptoimaan. Vai kilpaileeko tämä vieras lapsi isänsä toisen lapsen perinnöstä ja luulee olevansa siihen oikeutettu.

Vierailija
222/433 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme kommentteja. Lapsi ei ole ap:n lapsi, miksi hänen pitäisi pakottautua äidiksi tälle? Ja että lapsen pitäisi kutsuakkin äidiksi, ei hyvää päivää... Jos minä olisin tuossa tilanteessa niin lempeästi ohjaisin että en ole lapsen äiti. Oma lapsi on aina oma lapsi, miehen lapsille ei tietenkään olla ilkeitä ja perustarpeet hoidetaan, mutta ei mihinkään äitileikkiin tarvii alkaa.

On surullista, miten lapsen omalle äidille kävi, mut miksi olisi apn velvollisuus esittää äitiä????? Kaikilla ei ole kaikkea, jotkut syntyy köyhinä ja jotkut yksinhuoltajille ilman isää yms. Jos toisen naisen lapsi kiusaisi mun lasta niin pistäisin sille stopin ja tiukasti sanoisin että ei kiusata.

Kyseessä ei ole toisen naisen lapsi, vaan oman miehen lapsi, joka on jo pienenä jäänyt äidittömäksi.

Aikuinen, joka tuossa tilanteessa ajattelee lasta ensisijaisesti sen toisen n

---

Just näin. Muikkeli kilpailee siitä isukista. Sivistymätöntä ja luokatonta touhua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/433 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä keskustelusta pompsahtaa mieleen kauheita flashbackeja. Isosiskoni oli tuollainen minua kohtaan. Hänen vanhempansa oli kuollut hänen ollessa pieni ja minulla oli äiti ja isä. Isosisko yritti piilotti ja varasti tavaroitani, yritti nolata minua kavereitten kuullen, nälvi minua milloin mistäkin, rikkoi tekemäni isänpäiväkortin ja lahjan. Hänen seurassaan oleminen oli pelottavaa koska ei koskaan voinut tietää mitä tapahtuu. Varmaan ihan turhaa sanoa että emme ole missään tekemisissä aikuisena.

Vierailija
224/433 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On iso ero onko lapsi OMA vai toisen. Tuo vanhempi lapsi on menettänyt äitinsä eikö toista tule koskaan saamaan. Ap on äiti omalle lapselleen. Jos tämä pari joskus eroaa niin orpo lapsi ei saa sitäkään vähää äidin korviketta mitä nyt. Kukaan ei häntä lapseksensa tule huolimaan. Ehkä joku lapsettomuudesta kärsivä pariskunta voi lapsen adoptoida itselleen mutta isän täytyy sitten väistyä.

Miten niin kukaan ei tule huolimaan lasta kuin ehkä adoption kautta? Mitä vikaa isässä on, jos hän ei kelpaa kenellekään tervepäiselle naiselle?

Vierailija
225/433 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme kommentteja. Lapsi ei ole ap:n lapsi, miksi hänen pitäisi pakottautua äidiksi tälle? Ja että lapsen pitäisi kutsuakkin äidiksi, ei hyvää päivää... Jos minä olisin tuossa tilanteessa niin lempeästi ohjaisin että en ole lapsen äiti. Oma lapsi on aina oma lapsi, miehen lapsille ei tietenkään olla ilkeitä ja perustarpeet hoidetaan, mutta ei mihinkään äitileikkiin tarvii alkaa.

On surullista, miten lapsen omalle äidille kävi, mut miksi olisi apn velvollisuus esittää äitiä????? Kaikilla ei ole kaikkea, jotkut syntyy köyhinä ja jotkut yksinhuoltajille ilman isää yms. Jos toisen naisen lapsi kiusaisi mun lasta niin pistäisin sille stopin ja tiukasti sanoisin että ei kiusata.

Kyseessä ei ole toisen naisen lapsi, vaan oman miehen lapsi, joka on jo pienenä jäänyt äidittömäksi.

Aikuinen, joka tuossa tilanteessa ajattelee lasta ensisijaisesti sen toisen n

No yhyyyyy miten traaaagista.

Vierailija
226/433 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti menee äitinsä mukaan.

Vierailija
227/433 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän on nyt peli menetetty. Kurjistat isompaa lasta hakemalla hänestä vikoja sen sijaan, että osaisit ratkoa asian perheen kesken.

Nyt vaikuttais, että ap:n perhe on oma lapsi ja oman lapsen isä. Tuo kamala koululainen tarttis lanttulääkäriä. Tosiasiassa ap tarttee lanttulääkäriä.

Niin. Lapsi tosiaan tarvitsee sitä lanttulääkäriä jos oireilee omaa pahaa oloaan muita kiusaamalla ja menee lukkoon jos joku yrittää puhua asiasta hänen kanssaan.

Miksi yrität sheimata lanttulääkärillä käyntiä? Ei sillä että tässä välttämättä lääkäriä tarvittaisiin, psyka tai kuraattori riittää hyvin?

Entäs jos ensi viikolla se onkin pikkusisarus, joka lällättelee isommalle? Molemmat lanttulääkärille?

Vierailija
228/433 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi äidittömiin lapsiin suhtaudutaan eri tavalla kuin isättömiin? Äidittömät on kauhean menetyksen läpikäyneitä rukkaparkoja, isättömiä haukutaan ä pä rik si.

Vierailija
229/433 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan miehestä varmasti kilpaile. Mutta järkikin sen sanoo ettei vieraita ihmisiä ja lapsia aleta adoptoimaan. Vai kilpaileeko tämä vieras lapsi isänsä toisen lapsen perinnöstä ja luulee olevansa siihen oikeutettu.

Kuka ihmeen vieras lapsi? Onko tässä vielä joku lehtolapsikin kuvioissa? Jestas mitä kaunareita.

Vierailija
230/433 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidittömyys ei oikeuta purkamaan omaa pahaa oloa muihin ihmisiin.

Vierailija
231/433 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi äidittömiin lapsiin suhtaudutaan eri tavalla kuin isättömiin? Äidittömät on kauhean menetyksen läpikäyneitä rukkaparkoja, isättömiä haukutaan ä pä rik si.

Jep. Kaverin isä kuoli niin hänelle sanottiin että onneksi se oli vaan isä joka kuoli, mitäpä Tiinaa jonka äiti on kuollut.

Vierailija
232/433 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei aloittaja tietää syyn käytökseen. Toisella on molemmat vanhemmat ja tällä toisella on vain isä.

Nautitko aloittaja tilanteesta? Sun mukulalla on kaksi vanhempaa, ja toisella on vain yksi. Siltä vaikuttaa, että saat siitä kiksit. Nyt esiinnyt marttyyrina täällä.

Vierailija
233/433 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusataanko lasta koulussa? 

Vierailija
234/433 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei aloittaja tietää syyn käytökseen. Toisella on molemmat vanhemmat ja tällä toisella on vain isä.

Nautitko aloittaja tilanteesta? Sun mukulalla on kaksi vanhempaa, ja toisella on vain yksi. Siltä vaikuttaa, että saat siitä kiksit. Nyt esiinnyt marttyyrina täällä.

Minua ainakin huvittaa miten täällä oikeutetaan kiusaamista sillä että itsellä on paha olla.

Vierailija
235/433 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys onkin kodissa tapahtuvasta eriarvoisuudesta eikä äidittömyydestä.

Vierailija
236/433 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä kostautuu hänelle. Ei taida järki paljoa päätä pakottaa kun vielä koululaisena on noin pikkulapsen tasolla että luulee olevansa etuoikeutettu kiusaamaan muita. No, eiköhän koulun ryhmädynamiikka hoida asian kun alkaa höpöjuttuineen muitakin kiusaamaan. Voi tulla yksinäiset vuodet jo ala-asteella.

Vierailija
237/433 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ainakin huvittaa miten täällä oikeutetaan kiusaamista sillä että itsellä on paha olla.

Ongelma on tullut siitä, että lasta kohdellaan eri tavalla.

Vierailija
238/433 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys onkin kodissa tapahtuvasta eriarvoisuudesta eikä äidittömyydestä.

Niin. Täällä hyväksytään että äiditön saa kiusata.

Vierailija
239/433 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on tullut siitä, että lasta kohdellaan eri tavalla.

Eihän kohdella, vaan lapsi vaan luulee olevansa muiden yläpuolella ja oikeutettu purkamaan omaa pahaa oloaan muihin.

Vierailija
240/433 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kouluikäiselle selittänyt, että rakastat lasta kuin oikea äiti ja että mikäli lapsi haluaa niin voi kutsua sinua äidiksi. Vai selitätkö olevasi vain perheen toinen aikuinen...

Siis että mua ärsyttää miehen tapa sanoa lapselle "aikuinen käski sinut nyt nukkumaan" "tuo ne tussit nyt aikuiselle" "aikuinen käski nyt pukemaan" .

Sanoo itsestään tuota sanaa eikä sanaa isä tai iskä.

Kysyin miksi teet noin niin sanoi että päiväkodissa sanotaan niin niin lapsi tottelee. Ei vaan pysty sanomaan sitä isä tai iskä sanaa. Lapsi on edellisestä suhteesta,ei minun mutta silti se ärsyttää kun pitää puhua itsestään sanalla aikuinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan