Elokuva/tv sarja joka pelästytti sinut lapsena?
Minulla se oli elokuva nimeltä Gritters ollessani noin 10v.
Kommentit (1193)
Hiidenvirta tuntui viidesluokkalaisista kovin jännittävältä ja pelottavaltakin paikoin. En ikinä tajunnut miten se oikein päättyi.
Alien, josta jäi loputon rakkaus scifiin. Oli meinaan hyvä leffa.
11-vuotiaana Paluu Edeniin, vuotta myöhemmin Psyko.
V. Myös jotkut Cristopher Leen vampyyrileffat oli pelottavia.
Rikollinen nainen. Teuvo Tulio,
Aikuisena elokuva ei sitten niin pelottava ollutkaan, mutta lapsena kyllä.
Faija antoi katsoa paljon k16 leffoja kanssaan 6 v. alkaen. Ainakin Alien ja Thing aiheuttivat painajaisia.
Hiidenpata sen piirretyn lastenelokuvan se luurankopäätyyppi. Vieläkin on aika pelottava. Muistan myös lapsena kun menin toisen isosiskon kanssa aina piiloon sohvan taakse kun mörko tuli Muumilaaksoon ja taivas pimeni siellä.
T: M26
Mun sukulaiseni pelästytti aikanaan Muumien mörkö.
Siihen aikaan, telkkarin saattoi avata ihan todella kovalla. Kun hän pikkulapsena aukaisi tv:n, äänet olivat todella kovalla ja ruudun täytti mörkö.
En tiedä oliko tuolloin mörkö eri värinen kuin nykyään ( kasarilla)
Pelkäsi sen jälkeen sulaketauluja .
Ja joskus 2002 tai 2003 katoin vanhempieni kanssa yksi viikonloppu kello kahdelta aamuyöllä jotain amerikkalaista leffaa, jossa jotkut ulkoavaruuden alienit hyökkäsi maahan salaa ja yhessä kohtauksessa joku niistä hyökkäsi jonkun lapsen syntymäpäiväjuhliin. Se oli ensimmäinen kerta, kun olin hereillä tuohon aikaan elämässäni ja muistan edelleen kun selkäpiitaa karmi kun näin sen kohtauksen. En muista enää sen elokuvan nimeä mutta ei ollu Men In Black ainakaan.
-10
Hiidenvirta-minisarja oli pelottava. Meillä vain me lapset katsoimme sitä, vanhempamme eivät katsoneet, vaikka se oli aikuisten sarja. Sarjassa oli kartano, jossa oli salaperäinen huone täynnä nukkeja. Yhden jakson lopussa nukkien silmistä tuli kyyneleitä.
Katselin 80-luvun lopulla kesälomalla kaapelikanavalta brittiläisiä kauhusarjoja. Hammer House -sarjan Two Faces of Evil -jakso oli ehkä kaikkein pelottavinta, mitä olin koskaan nähnyt. Nyt aikuisena kun olen katsonut sen, en yhtään ihmettele. Tarina on oudolla tavalla kauhea, muistuttaa painajaisunta.
Yksi joka pelästytti lapsena oli Armchair Thriller -sarjan tarina Quiet as a Nun. Siinä oli luostari, jossa kummitteli kuollut nunna. Yhdessä jaksossa mysteeriä tutkimaan tullut toimittaja nousi portaita pitkin luostarin tornikamariin kuultuaan sieltä narinaa, ja kamarissa hän kohtasi kiikkutuolissa istuvan nunnan, jolla ei ollut kasvoja.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Twin Peaks. Pelkään Bobia vieläkin.
Se, jossa Karpo ja Enska kertoivat, millaisia hulluja on liikenteessä. Sen jälkeen autossa kyydissäoleminenkin pelotti.
Joskus alkoi kyllästyttää se putki, jolloin esitettiin useita sarjoja ja elokuvia yhteen putkeen tietystää aiheesta, kutan sarja Juuret.
Joskus tuli niin surkea olo ja paha mieli siitä, miten huonosti ihmisiä voikaan kohdella vain jonkin ihovärin mukaan.
Ihmisten julmuus alkoi jotenkin käydä jo siinä iässä "sydämen päälle".44
Safiiri ja Teräs. Pelotti ihan sikana 80-luvulla.
Siitä on tosi kauan, mutta Louvren kummitus oli tosi pelottava. Siis joskus 1960-luvun lopulla. Vieläkin menee kylmät väreet. MInäkin silloin noin 10-vuotias.
Cujo