Isoisä hoivakotiin, käyttövara 182€, kuka maksaa vanhan omakotitalon menot, kun kukaan ei sitä osta?
Ei ole todellista, säästöjä on 6500€, papalle jää 182€ kuukaudessa, josta maksetaan parturi, jalkahoitaja, vaatteet, hygieniatuotteet jne.
Mitä tehdään talolle, ollut myynnissä, 6500€ lähes puolet on käytetty talon kuluihin. Edunvalvoja (kun kukaan omaisista ei halunnut ruveta ja valtuutusta ei oltu tehty) sanoi että kulut jää meille 3 lapselle. Ei ole todellista. Varoituksena huolehtikaa että näin ei tapahdu teille.
Kommentit (264)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antakaa talo paikalliselle palokunnalle poltettavaksi paloharjoituskohteena. Myykää halvalla/lahjoittakaa tontti naapurille tai kunnalle.
Muistaakseni noita paloharjoituksia ei ole vuosiin saanut "laillisesti" tehdä.
Minä tyrkytin mummolaa paloharjoitukseksi, mutta palokunta sanoi kiitos ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo muka käytännössä mahdollista, että pappa on elossa ja joku muu joutuisi maksamaan ja olemaan vastuussa hänen omaisuudesta. Epäilen. Jos jää maksut maksamatta niin pappa ulosottoon. Eikö?
Jos ap ja sisarukset ovat sanoneet haluavansa talon perinnöksi? Sitten edunvalvoja sanonut, että käy se, mutta heidän pitää nyt sitten maksaa ne kulut. Muussa tapauksessa se talo on pakko realisoida ja myydä huutokaupassa, hinta voi olla käytännössä ilmainen.
Kukaanhan ei kiellä omaisia osallistumasta huutokauppaan, vaikka myynnissä olisi lähiomaisen talo. Jos lähiomaiset tekevät isoimman hyväksyttävän tarjouksen, niin he saavat ostaa itse sen käytännössä ilmaisen talon.
Vierailija kirjoitti:
2 euroa hinnaksi, kyllä lähtee.
Ei lähde välttämättä. Kaikenlaisia räyskiä jostain Jumalan selän takaa on kyllä myynnissä nimellisellä hinnalla, mutta kun ei niillä kukaan muukaan mitään tee niin eivät liiku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"kun kukaan omaisista ei halunnut ruveta ja valtuutusta ei oltu tehty" <- Tämä kertoo kaiken oleellisen. Pitäisi lailla määrätä omaiset huolehtimaan omista vanhemmistaan. Kiitos sinulle, että saamme verorahoista maksaa paappasi edusvalvonnan, vit** idio*tti. Ihan oikein, että saat maksella pappasi kuluja.
Sinäkö elätät itse ikääntyvät vanhempasi ja hoidat heidän kaikki asiansa? Niin, sitähän minäkin.
Olen eri, mutta me todellakin olimme vanhemman edunvalvojia juuri siksi, että julkinen edunvalvonta on se huonoin vaihtoehto. Kqnnattaa tehdä edunvalvontavaltuutus. Oma vikanne, kun ette ottaneet vastuuta isänne asioista, nyt siitä valinnasta rokotetaan.
En ole ap, totesin vain että perheet ja elämäntilanteet ovat erilaisia,
Haloo, sehän on täysin eri tilanne kuin ap:n tilanne.
Jos itse päättää, että ei halua olla vanhemman edunvalvoja vaikka insestin takia, niin hyvillä mielin antaa tehtävän julkiselle edunvalvojalle. Sellainen ihminen ei kuitenkaan tee tuohtunutta aloitusta keskustelupalstalle tavasta, jolla se edunvalvoja työtään hoitaa, vaan pesee tyytyväisenä kätensä koko asiasta.
Vierailija kirjoitti:
No kuka muukaan sen talon kulut maksaa kuin te ? Isänne kuoltua te edelleen maksatte talon kulut ei kukaan muu.
Miksi kukaan ottaisi vastaan perinnön minkä pääasiallinen sisältö on arvoton talo jota ei kukaan halua?
Monessa paikassa asunto pitää melkein lahjoittaa pois jotta pääsee kuluista eroon. Ei tahdo mennä siltikään. Yksi vaihtoehto on jättää talo autioksi ja siltikin siitä on kuluja. Ikävä totuus monella paikkakunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo muka käytännössä mahdollista, että pappa on elossa ja joku muu joutuisi maksamaan ja olemaan vastuussa hänen omaisuudesta. Epäilen. Jos jää maksut maksamatta niin pappa ulosottoon. Eikö?
Jos ap ja sisarukset ovat sanoneet haluavansa talon perinnöksi? Sitten edunvalvoja sanonut, että käy se, mutta heidän pitää nyt sitten maksaa ne kulut. Muussa tapauksessa se talo on pakko realisoida ja myydä huutokaupassa, hinta voi olla käytännössä ilmainen.
Kukaanhan ei kiellä omaisia osallistumasta huutokauppaan, vaikka myynnissä olisi lähiomaisen talo. Jos lähiomaiset tekevät isoimman hyväksyttävän tarjouksen, niin he saavat ostaa itse sen käytännössä ilmaisen talon.
Ihan totta. Ja lopputulos on silloin sama kuin se, mistä ap nyt itkee. Talo päätyy heille, mutta siitä pitää maksaa ne säännölliset kulutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"kun kukaan omaisista ei halunnut ruveta ja valtuutusta ei oltu tehty" <- Tämä kertoo kaiken oleellisen. Pitäisi lailla määrätä omaiset huolehtimaan omista vanhemmistaan. Kiitos sinulle, että saamme verorahoista maksaa paappasi edusvalvonnan, vit** idio*tti. Ihan oikein, että saat maksella pappasi kuluja.
Sinäkö elätät itse ikääntyvät vanhempasi ja hoidat heidän kaikki asiansa? Niin, sitähän minäkin.
Olen eri, mutta me todellakin olimme vanhemman edunvalvojia juuri siksi, että julkinen edunvalvonta on se huonoin vaihtoehto. Kqnnattaa tehdä edunvalvontavaltuutus. Oma vikanne, kun ette ottaneet vastuuta isänne asioista, nyt siitä valinnasta rokotetaan.
En ole ap, totesin vai
Miten tyhmä pitää olla että ajattelee lasten olevan automaattisesti vanhemmilleen jotain velkaa? Toivottavasti sulla ei ole lapsia, jos on niin olet taatusti täysin sietämätön marttyyri.
Meilläpäin kiinteistövero vanhasta maatilan päärakennuksesta ja rantasaunasta on tonnin vuodessa.
Olisi varmaan edullisempi, jos neliöitä olisi vähemmän.
Parissa vuosikymmenessä kiinteistöverot on 20 000 eur tässä tapauksessa.
Vuokralle. Kai joku kannabisviljelijä sen vuokraa hinnalla, joka kattaa kulut.
Vierailija kirjoitti:
Missä omakotitalo on myynnissä?
Löysin vain yhden 6500 euron hintaisen omakotitalon lieksasta, jonka lattian kunto on kuvien perusteella varsin mielenkiintoinen.
Papalla on säästöjä 6500€. Ei ole talon myyntihinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, totesin vai
Eiköhän aloittaja tee pitkää päivää töissä, että saadaan eläkettä ja ilmaisia tekoniveliä 100-vuotiaille? Sitähän minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaisuus ajoissa myyntiin!
Ei voi väkisin myydä, jos omistaja ei suostu.
Edunvalvoja voi myydä. Äijä edunvalvontaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, totesin vai
En pyytänyt syntyä.
"Miten tyhmä pitää olla että ajattelee lasten olevan automaattisesti vanhemmilleen jotain velkaa?"
Tässä on justiin se ongelma. Ei oteta mitään vastuuta mistään, ei edes omista vanhemmistaan ja pyritään lykkäämään kaikki vastuu yhteiskunnalle. Sinun vanhemmat ovat pitäneet sinusta huolta kun olet ollut lapsi ja nuori niin kyllä olet heille automaattisesti velkaa sen, että pidät heistä huolta ennenkuin siirtyvät manan majoille.
Vai, haluatko että omat väliinpitämättömät lapsesi kärrää sinut johonkin rotkon reunalle kun olet tarpeeksi vanha ja pesee kätensä sinusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei mene kaupaksi, niin palokunnan voi pyytää polttamaan talon harjoituksen vuoksi. Sitten ei tarvitse maksaa kiinteistöveroa eikä muita kuluja. Mutta isän pitää siihen suostua.
Talo kannattaa myydä purkukuntoisena ja hyvin halvalla, niin ette joudu vaikeuksiin, jos siinä on jokin vika. Se tulee helkkarin kalliiksi. Mutta voi olla, ettei kukaan osta silti, vaikka myisitte eurolla.
Ei palokunnat huoli, ei niitä kovinkaan usein polteta opetusmielessä.
Talo voi syttyä myös esim. sähköviasta tai ilkivallan seurauksena.
Se talo kannattaa laittaa maan tasalle mitä pikimmiten. Muuten olette sen kanssa korvianne myöten kucecca.
Vierailija kirjoitti:
"Miten tyhmä pitää olla että ajattelee lasten olevan automaattisesti vanhemmilleen jotain velkaa?"
Tässä on justiin se ongelma. Ei oteta mitään vastuuta mistään, ei edes omista vanhemmistaan ja pyritään lykkäämään kaikki vastuu yhteiskunnalle. Sinun vanhemmat ovat pitäneet sinusta huolta kun olet ollut lapsi ja nuori niin kyllä olet heille automaattisesti velkaa sen, että pidät heistä huolta ennenkuin siirtyvät manan majoille.
Vai, haluatko että omat väliinpitämättömät lapsesi kärrää sinut johonkin rotkon reunalle kun olet tarpeeksi vanha ja pesee kätensä sinusta?
Höpön löpön. Lapsi ei ole vanhemmilleen mitään velkaa. Vanhemmat ovat itse hankkineet lapsia, lapsi ei ole valinnut syntyä.
Sanoisin että jos vanhemmat ovat aikuisiällä vielä lapsiaan auttaneet ja olleet tukena niin sitten vastavuoroisuutta voi odottaa.
Jätätte talon hunningolle. Maksatte vaan pakollisen kiinteistöveron. Sitten luovutte aikanaan perinnöstä.
Juuri niin. Ellei edunvalvoja tarkoittanut sitä, että aikanaan saatava perintö pienenee kun isoisän säästöt kuluu talon hoitoon. Mutta tämä haiskahtaa silti niin paljon, että 99,9 % varmuudella koko aloitus on pelkkää provoa.