Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi YH on mielestäsi huono ihminen?

Vierailija
09.02.2024 |

Toki olen samaa mieltä, että pitäisi pysyä sen miehen kanssa jonka kanssa lapsia tekee, mutta usein on myös niin että mies lähtee. 

Kommentit (219)

Vierailija
201/219 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni hän ei ole vanhurskas

Vierailija
202/219 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi yh olisi huono ihminen? Jos parisuhteessa on jatkuvasti ongelmia ja on huono olla, on rohkea teko antaa molemmille uusi mahdollisuus. Lapsi kärsii eniten vanhempien jatkuvista riidoista tai mykkäkouluista. Sellaisenko esimerkin haluaa lapselleen antaa? Että ihan vaan sinun takiasi ollaan hampaat irvessä yhdessä, että sinulla on "ehyt" perhe. 

kaikki tilastot sanoo että yksinhuoltajan lapsena on paskin mahollinen tulevaisuus.

Mitähän mun lapsista olisikaan tullut jos olisin jäänyt 1. liittooni???

Tilastojen mukaan ilmeisesti ihan huippuja kun nyt yh:n la uusperheen lapsina vain hyväpalkkaisia akateemisesti koulutettuja, perheellisiä ja onnellisia!

Voi harmi! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/219 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos eroaisin, niin suostuisin korkeintaan viikonloppuäidiksi. En ottaisi roolia, joka altistaa tällaiselle haukkumiselle.

porsiminen on vapaaehtoista

Kyllä. Yhdessä olemme mieheni kanssa näistä asioista päättäneet. Meidän yhteiskuntaluokassamme sitä tosin kutsutaan lasten saamiseksi.

Vierailija
204/219 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi yh olisi huono ihminen? Jos parisuhteessa on jatkuvasti ongelmia ja on huono olla, on rohkea teko antaa molemmille uusi mahdollisuus. Lapsi kärsii eniten vanhempien jatkuvista riidoista tai mykkäkouluista. Sellaisenko esimerkin haluaa lapselleen antaa? Että ihan vaan sinun takiasi ollaan hampaat irvessä yhdessä, että sinulla on "ehyt" perhe. 

kaikki tilastot sanoo että yksinhuoltajan lapsena on paskin mahollinen tulevaisuus.

Se ei liene yksinuoltajan vika, ettei kykene tarjoamaan lapsilleen kaikkia materiaalisia mahdollisuuksia, joita saavat ydinperheen lapset. Yksinhuoltaja ei kykene myöskään korvaamaan toista vanhempaa, joka ehkä on vähän tai ei lainkaan tekemisissä lastensa kanssa. Parempi kuitenkin niin, kuin todella riitaisassa kodissa varttuminen

Ei missään tapauksessa ole! 

Lapsi vaistoaa kylmyyden ja vihan vanhempien välillä vaikka kuinka hymysuin sitä peitellään. Sellaisenko mallin avioliitosta ja parisuhteesta haluat antaa seuraavalle sukupolvelle?? "Rakastava ja arvostava parisuhde"

Hyi hitto, typerintä ikinä tuhota lasten elämä "ydinperheen" ja erohäpeän takia!

Vierailija
205/219 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei ole. Olen itse myös yh. Jotenkin huomannut, että monet olettaa minun olevan matalasti koulutettu, koska olen yh ja nuori, tai sain nuorena lapset.

Se on ehkä ainut asia, mikä ihmisten asenteissa ärsyttää. Minulle saatetaan puhua kuin yksinkertaiselle ja olettaa esim. että en ymmärrä englantia. Esim. jotkut lasten harrastuskavereiden vanhemmat. Hieman huvittavaa. 

Vierailija
206/219 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on outoa, että tuomitaan huonoksi ihmiseksi se ihminen, joka pitää lapset ja kasvattaa heidät yksin. 

Mutta kukaan ei tuomitse sitä ihmistä, joka lähti kävelemään, koska lapsiperhearki ei ollutkaan kivaa. 

Vierailija
207/219 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on outoa, että tuomitaan huonoksi ihmiseksi se ihminen, joka pitää lapset ja kasvattaa heidät yksin. 

Mutta kukaan ei tuomitse sitä ihmistä, joka lähti kävelemään, koska lapsiperhearki ei ollutkaan kivaa. 

Jos lähti niin tuomitaan. Jos häädettiin kun tuli yllätyksenä sellaisia asioita mistä olisi pitänyt puhua jo ennen lapsen tekoa, niin ei. Naisten pitääkin olla ronkeleita miesten suhteen ja valita isäksi sellainen mies joka haluaa olla isä. Usein vaan valitaan sellainen epäkypsä mieslapsi, kun sen kanssa on jännää, eikä sitä jonka kanssa olisi seesteistä ja tylsää. 

Vierailija
208/219 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koin yksinhuoltajuuden jonkinlaisena arvo-asiana.

Kohtalo meinasi olla sama, kuin äidilläni.

Isä oli jonkinverran tälläinen kuuluisa miesvauva.

Sai tehdä aina mitä tykkäsi, eikä perhe-elämä häntä hurjasti rasittanut. 

Patsasteli kyllä isäroolissaan, mutta ei oikein sitä koskaan lunastanut.

Tienasikin niin, että piti kokoajan huolta, että itse sai kaiken tarvittavan ja jotakin rippeitä sitten perheelle.

Ryyppäsi viikonloppuisin. Toksinen maskuliinisuus "vain mies sitä, mies tätä"

Tuntui, että jotenkin loisi itselleen perheenpää-roolin.

Ikinä ei siivonnut, eikä tehnyt ruokaa. Oli rakentanut talon ja kuvitteli, että sillä kuittaa palvelut loppuelämäkseen.

Kun huomasin, että itsellä oli suunta sama ja olen lukenut, että tälläistä on paljon vielä nykyäänkin olin ylpeä yksinhuoltajuudesta.

Monet ydinperhe-äidit ovat todellisuudessa yksinhuoltajia, mutta haluavat kulissit.

Eivät vain ymmärrä, että perheroolit periytyy isältä pojalle, jollei niitä katkaise.

Miesvauva-esimerkin ja myrkyllisen maskuliinisuuden omaksunutt poika ei pian enää löydä itselleen tyttöystävää.

Vierailija
209/219 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse koin yksinhuoltajuuden jonkinlaisena arvo-asiana.

Kohtalo meinasi olla sama, kuin äidilläni.

Isä oli jonkinverran tälläinen kuuluisa miesvauva.

Sai tehdä aina mitä tykkäsi, eikä perhe-elämä häntä hurjasti rasittanut. 

Patsasteli kyllä isäroolissaan, mutta ei oikein sitä koskaan lunastanut.

Tienasikin niin, että piti kokoajan huolta, että itse sai kaiken tarvittavan ja jotakin rippeitä sitten perheelle.

Ryyppäsi viikonloppuisin. Toksinen maskuliinisuus "vain mies sitä, mies tätä"

Tuntui, että jotenkin loisi itselleen perheenpää-roolin.

Ikinä ei siivonnut, eikä tehnyt ruokaa. Oli rakentanut talon ja kuvitteli, että sillä kuittaa palvelut loppuelämäkseen.

Kun huomasin, että itsellä oli suunta sama ja olen lukenut, että tälläistä on paljon vielä nykyäänkin olin ylpeä yksinhuoltajuudesta.

Monet ydinperhe-äidit ovat todellisuudessa yksinh

Onneksi oma isäni osallistui kasvatukseeni. Äiti oli kyllä kotona ensimmäiset 5v elämästäni ja hoiti kodin, sekä meitä veljeksiä päivisin, mutta kun isä tuli töistä niin lähdettiin hänen kanssa ulos ja äiti sai myös omaa aikaa. Olen todella kiitollinen että isä ei ole mikään sovinisti ja on opettanut meille veljeksille parhaansa mukaan.

Oma kasvatuskin on varmaan jonkun mielestä toksista kun meille opetettiin että naiset on herkkiä, kaipaa suojelemista ja turvaa, mutta niillä eväillä olen silti päässyt pitkälle ja oppinut ehkä sitten oikeudentajua ja rakastamaan ihailemaan naiseutta omalla tavallani. 

Tosi vaikea lukea näitä avautumisia hakkaavista ja vastuuntunnottomista miehistä, jotka on lähteneet ja jättäneet pienet lapset äidin hoidettavaksi kun se ei mitenkään sovi omaan arvomaailmaan. Tosin näistä lukee aina vain sen toisen osapuolen näkemyksen asiasta. 

Omatkin vanhemmat erosi kun tultiin kaikki lapset täysi-ikäisiksi ja varmaan se oli ollut vaikeaa vanhemmille jo jokusen vuoden ennen sitä, mutta iso arvostus heille että vaikeuksista huolimatta kantoivat vastuunsa siihen asti että meistä tuli aikuisia.

Vierailija
210/219 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YH termiä käytetään nykyään niin paljon väärin. YH tarkoittaa yksinhuoltajaa. Nainen jolla on lasten isän kanssa yhteishuoltajuus esim viikko viikko ei ole oikeasti YH. YH on sellainen joka on oikeasti yksin vastuussa lapsistaa eikä lapsien toinen vanhempi siten ole kuvioissa mukana ollenkaan tai hyvin vähän.

Joo sitähän se virallisesti tarkoittaa, mutta monet ihan ymmärrettävästi puhuu yh tilanteesta sillon kun lapset näkee 1 tai 2 kertaa kuukaudessa toista vanhempaa viikonloppuna  vaikka kyse olisi virallisesti yhteishuoltajuudesta. 

Se yh status enemmän kertoo, että siitä toisesta vanhemmasta ei ole siihenkään vähään. 

Vierailija
211/219 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttää siltä, että yh on aina nainen.

Mies yh:t ei kitise siitä ja tästä ongelmasta.

Sekin on jännä et yh isien kasvattamat lapset voi paremmin kuin yh äitien kasvattamat. 

Oisko luotettavaa tilastoa tästä? Jos ei niin valehtelet

https://www.wainwrightcummins.co.uk/site/blog/firm-news/is-it-better-to…

Aika erikoista. Nämä tilastot briteistä. Onkohan suomessa tilastoitu samoja asioita?

Even with this support fatherless children are six times more likely to live in poverty and commit criminal acts than children raised in dual-parent or father only households. This is shown by around 80% of youth in prisons population coming from fatherless homes.

From a single mother home the figures are: 63% of all youth suicides, 70% of all teen pregnancies, 71% of all adolescent chemical/substance abusers, 80% of all prison inmates, and 90% of all homeless and runaway children, came from single mother homes.

With the individual being 5 times more likely to commit suicide, 9 times more likely to not to attend school, 10 times more likely to abuse chemical substances, 14 times more likely to commit a sexual assault, 20 times more likely to end up in prison and 32 times more likely to run away from home

Vierailija
212/219 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elin vuosia helvetillisessä avioliitossa, mutta ajattelin että lasten takia kestän. Kunnes sitten erään kerran mies heitti lattialle ja potki lasten nähden, jotka huusivat "Isä älä". Silloin tajusin, että juuri lasten takia minun täytyy erota.

Vierailija
213/219 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En paheksu, joskus elämä menee niin. Surullisempana pidän ydinperhe-elämää, josta puuttuu rakkaus.

Vierailija
214/219 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi tarvitsee molemmat vanhemmat. Kannattaisi tehdä niitä sellaisten miesten kanssa, jotka on kiinnostuneita isyydestä. 

Toki toinen vanhemmista voi vaikka menehtyä, jolloin on haettava apua muualta, että lapsi ei kärsisi asiasta niin paljoa. 

En pysty tuntemaan sääliä sellaisia ihmisiä kohtaan, jotka aiheuttavat itse itselleen vaikeuksia. Tuntemani yh on tehnyt 2 lasta kahden eri miehen kanssa ja molemmat miehet jänniksiä. Luulisi ekan jälkeen oppineen, että jänniksestä ei ole isäksi. Ei kukaan isyydestä kiinnostunut halua kahden tai välttämättä edes yhden biologisesti toisen miehen lapsen isäksi.

Tilastot kertoo karua faktaa, että yh äidin kasvattamilla lapsilla on vaikeuksia elämässään. En tiedä onko suomessa tilastoja tästä, mutta esim jenkeissä 70% murhaajista on yh äitien lapsia, yli 60% vankilapopul

Just näin. Isä on lasten kanssa, kun on jotain mielekästä miehiä kiinnostavia juttuja. Jos äitiä ei olis ollu neljänä ensimmäisenä vuotena, niin ilmeisesti lasta ei olis koskaan ruokittu, pesty tai vaippaa vaihdettu. Jep, isille rusinat pullasta. 

215/219 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostan myös paljon enemmän naista, joka tulee vahingossa raskaaksi ja mieluummin pitää lapsen kuin murhaa tämän (abortti), vaikka mies ei jäisikään kuvioihin. 

Oikeita vahinkoraskauksia on oikeasti todella minimaalisen vähän. Hormoni- ja kondomiehkäisyt on kuitenkin joku 99,9% luotettavia. Jos harrastaa seksiä ilman ehkäisyä, niin ei se ole silloin mikään vahinkoraskaus vaan tietoinen riskinotto.

Vierailija
216/219 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä yksilöllisesti tatuloidut YH-siiderivalaat pyörivät kaikissa ravintoloisissa metsästämässä kaikkia miespuolisia joilta vaan pystyvät saamaan .

Nauroin tämän kommentin tyhmyydelle lähes ääneen.

Olen yh, kävin viimeksi baarissa pikkujouluaikaan. Helsingin keskustassa, työporukan kanssa lasillisilla istuskelupaikassa illallisen jälkeen. Akateeminen asiantuntijaorganisaatio. Miestä ei ole ollut eikä sellaiselle ole kiinnostustakaan eron jälkeen. Niin ja tatuointeja 0 kpl.

Vierailija
217/219 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä yksilöllisesti tatuloidut YH-siiderivalaat pyörivät kaikissa ravintoloisissa metsästämässä kaikkia miespuolisia joilta vaan pystyvät saamaan .

Nauroin tämän kommentin tyhmyydelle lähes ääneen.

Olen yh, kävin viimeksi baarissa pikkujouluaikaan. Helsingin keskustassa, työporukan kanssa lasillisilla istuskelupaikassa illallisen jälkeen. Akateeminen asiantuntijaorganisaatio. Miestä ei ole ollut eikä sellaiselle ole kiinnostustakaan eron jälkeen. Niin ja tatuointeja 0 kpl.

Samoin, jessus mikä yleistys:)

0 tatuointia, inhoan siideriä enkä ole valas (yh-aikana painoin 55kg). Koulutettu, hyvän uran tehnyt asiantuntijatehtävissä:)

Tuona aikana kävin pari kertaa työn puolesta iltatilaisuuksissa ja sunnuntaisin 2h lavatansseissa ystävättäreni kanssa ennenkuin lapset tulivat isältään. Selvinpäin sekin ihan tanssimisen ilosta. 

Miehiä oli tarjolla eikä tarvinnut metsästää ikinä. En tosin huolinut ketään ennenkuin tapasin nykyisen mieheni. Yhdessä melkein 30v jo. 

Vierailija
218/219 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi tarvitsee molemmat vanhemmat. Kannattaisi tehdä niitä sellaisten miesten kanssa, jotka on kiinnostuneita isyydestä. 

Toki toinen vanhemmista voi vaikka menehtyä, jolloin on haettava apua muualta, että lapsi ei kärsisi asiasta niin paljoa. 

En pysty tuntemaan sääliä sellaisia ihmisiä kohtaan, jotka aiheuttavat itse itselleen vaikeuksia. Tuntemani yh on tehnyt 2 lasta kahden eri miehen kanssa ja molemmat miehet jänniksiä. Luulisi ekan jälkeen oppineen, että jänniksestä ei ole isäksi. Ei kukaan isyydestä kiinnostunut halua kahden tai välttämättä edes yhden biologisesti toisen miehen lapsen isäksi.

Tilastot kertoo karua faktaa, että yh äidin kasvattamilla lapsilla on vaikeuksia elämässään. En tiedä onko suomessa tilastoja tästä, mutta esim jenkeissä 70% murhaajista on yh äitien lapsia, yli 60% vankilapopulaatiosta samoin. 

Milläs kristallipallolla sen näkee, että kuka on kiinnostunut isyydestä sitten, kun lapset on olemassa? Mun exälle oli aina itsestään selvää, että hän haluaa kaksi lasta. Lapset oli tekemällä tehtyjä, siis ihan yrittämällä yritettiin, tarkkailtiin ovulaatioita yhdessä jne. Kuitenkin hän sitten jotenkin vetäytyi hommasta, kun lapset oli olemassa ja hän ei sitten halunnutkaan luopua omista jutuistaan ollakseen lastensa kanssa.

Erottiin ja minä hoidin pikkulapsiajan lähes yksin. Nyt, kun lapset on koululaisia, ja heidän kanssaan voi harrastaa jne., on isänsä taas enemmän heidän elämässään, mutta parisuhteeseen hän ei kyllä minua enää saa (vaikka onkin vinkunut minua välillä takaisin).

Sen näkee ihan sillä, että keskustelee realistisesti puolison kanssa ETUKÄTEEN sitä millaista vauva-arki tulee olemaan ja miten vastuut jaetaan. Kyllähän moni mies ilmoittaa haluavansa lapsia, "koska niiden kanssa on sitten kiva tehdä poikien juttuja, käydä lätkämatseissa, kalastamassa, yms." Mutta ennen kuin siihen asti päästään, menee tosiaan VUOSIA ihan vain perustarpeiden täyttämiseen, kirkuvan vauvan hyssyttelemiseen yms. Ainoastaan tyhmille miehille tämä tulee yllätyksenä.

Vierailija
219/219 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yh-äidit eikä yh-isät ole huonoja ihmisiä.

Siinä ovat ihmisiä kun me muutkin.

Ja toi että vievät/vikkittelevät ukkomiehen, ei ketään voi viedä joka ei ole jo itse menossa.

Itse olin exäni kanssa yli 30 vuotta, vaati multa aika lehmänhermoja.

Mulla on täys ymmärrys että ihmiset eroavat. Kävi mullakin useasti mielessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi