Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi YH on mielestäsi huono ihminen?

Vierailija
09.02.2024 |

Toki olen samaa mieltä, että pitäisi pysyä sen miehen kanssa jonka kanssa lapsia tekee, mutta usein on myös niin että mies lähtee. 

Kommentit (219)

Vierailija
161/219 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei huono ihminen tietenkään, mutta huono kumppani

Miten niin? Ei kaikki yh:t ole eronneita.

Vierailija
162/219 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä nainen on hyvä lapsilla tai ilman.Huonotapainen on huonotapainen jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/219 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ap leskeksi jääneet yksinhuoltajat? Ja miksi puhutaan yh äideistä eikä yh isistä? 

Vierailija
164/219 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi tarvitsee molemmat vanhemmat. Kannattaisi tehdä niitä sellaisten miesten kanssa, jotka on kiinnostuneita isyydestä. 

Toki toinen vanhemmista voi vaikka menehtyä, jolloin on haettava apua muualta, että lapsi ei kärsisi asiasta niin paljoa. 

En pysty tuntemaan sääliä sellaisia ihmisiä kohtaan, jotka aiheuttavat itse itselleen vaikeuksia. Tuntemani yh on tehnyt 2 lasta kahden eri miehen kanssa ja molemmat miehet jänniksiä. Luulisi ekan jälkeen oppineen, että jänniksestä ei ole isäksi. Ei kukaan isyydestä kiinnostunut halua kahden tai välttämättä edes yhden biologisesti toisen miehen lapsen isäksi.

Tilastot kertoo karua faktaa, että yh äidin kasvattamilla lapsilla on vaikeuksia elämässään. En tiedä onko suomessa tilastoja tästä, mutta esim jenkeissä 70% murhaajista on yh äitien lapsia, yli 60% vankilapopulaatiosta samoin. 

Milläs kristallipallolla sen näkee, että kuka on kiinnostunut isyydestä sitten, kun lapset on olemassa? Mun exälle oli aina itsestään selvää, että hän haluaa kaksi lasta. Lapset oli tekemällä tehtyjä, siis ihan yrittämällä yritettiin, tarkkailtiin ovulaatioita yhdessä jne. Kuitenkin hän sitten jotenkin vetäytyi hommasta, kun lapset oli olemassa ja hän ei sitten halunnutkaan luopua omista jutuistaan ollakseen lastensa kanssa.

Erottiin ja minä hoidin pikkulapsiajan lähes yksin. Nyt, kun lapset on koululaisia, ja heidän kanssaan voi harrastaa jne., on isänsä taas enemmän heidän elämässään, mutta parisuhteeseen hän ei kyllä minua enää saa (vaikka onkin vinkunut minua välillä takaisin).

Vierailija
165/219 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

YH on joko nainen jota mies ei ole jostain syystä jaksanut katsella, tai sitten nainen jolla on niin huono arviointikyky, että on tehnyt lapsia kusipään kanssa.

Jos on leski, niin sille ei voi tietenkään mitään.

Nooh, valitettavan usein ne lesket on sellaisia riivinrautoja että niiden miehet on vetäneet itsensä kiikkuun kun eivät kestä enää.

Onpa ikävä ja asiaton kommentti. Ei todellakaan lohduta meitä äitejä, joiden mies on kuollut onnettomuudessa tai johonkin sairauteen. 

Ja joku vielä tykännytkin tuosta asiattomasta kommentista, ei voi tajuta.

Vierailija
166/219 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi yh olisi huono ihminen? Jos parisuhteessa on jatkuvasti ongelmia ja on huono olla, on rohkea teko antaa molemmille uusi mahdollisuus. Lapsi kärsii eniten vanhempien jatkuvista riidoista tai mykkäkouluista. Sellaisenko esimerkin haluaa lapselleen antaa? Että ihan vaan sinun takiasi ollaan hampaat irvessä yhdessä, että sinulla on "ehyt" perhe. 

kaikki tilastot sanoo että yksinhuoltajan lapsena on paskin mahollinen tulevaisuus.

Se ei liene yksinuoltajan vika, ettei kykene tarjoamaan lapsilleen kaikkia materiaalisia mahdollisuuksia, joita saavat ydinperheen lapset. Yksinhuoltaja ei kykene myöskään korvaamaan toista vanhempaa, joka ehkä on vähän tai ei lainkaan tekemisissä lastensa kanssa. Parempi kuitenkin niin, kuin todella riitaisassa kodissa varttuminen. Yksinhuoltajan kodissa varttuminen antaa kenties myös lapsille mallin sisukkuudesta ja peräänatamattomuudesta vaikeuksien keskellä. 

Vierailija
167/219 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi tarvitsee molemmat vanhemmat. Kannattaisi tehdä niitä sellaisten miesten kanssa, jotka on kiinnostuneita isyydestä. 

Toki toinen vanhemmista voi vaikka menehtyä, jolloin on haettava apua muualta, että lapsi ei kärsisi asiasta niin paljoa. 

En pysty tuntemaan sääliä sellaisia ihmisiä kohtaan, jotka aiheuttavat itse itselleen vaikeuksia. Tuntemani yh on tehnyt 2 lasta kahden eri miehen kanssa ja molemmat miehet jänniksiä. Luulisi ekan jälkeen oppineen, että jänniksestä ei ole isäksi. Ei kukaan isyydestä kiinnostunut halua kahden tai välttämättä edes yhden biologisesti toisen miehen lapsen isäksi.

Tilastot kertoo karua faktaa, että yh äidin kasvattamilla lapsilla on vaikeuksia elämässään. En tiedä onko suomessa tilastoja tästä, mutta esim jenkeissä 70% murhaajista on yh äitien lapsia, yli 60% vankilapopulaatiosta samoin. 

Mill

Vaikuttaa klassiselta tilanteelta. Äiti saa siteen lapseen jo raskausaikana ja isä ei ole onnistunut luomaan sidettä kun lapsi on syntynyt. Monilla omilma tuttavilla on myös käynyt niin, että isät on alkaneet touhuta lasten kanssa vasta joskus +4v iässä, kun lapsi alkaa olemaan siinä pisteessä, että sen kanssa voi touhuta sellaisia asioita mistä miehet on kiinnostuneita. Oma isä onneksi keksi tähän 1-4v väliin yhteisen tekemisen kun tykkää pyöräilystä. Nuo ikävuodet istuin pyörän turvaistuimessa hyvin pitkälti ja nautin kyydeistä. 

168/219 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mä ole väittänytkään, että yh-isät olisivat huonoja. Mä en vaan lapsettomana naisena halua seurustella miehen kanssa, jolla on ainakaan alle teini-ikäisiä lapsia, kun en edes pidä lapsista. En mä halua sellaista pakettia, johon kuuluu mies+lapsi. Mä haluan viettää aikaa vain aikuisten kesken. Mutta tietysti kun se oma lapsi on niin ihana, niin voi olla erittäni vaikea ymmärtää, että miksi joku ei halua viettää aikaa hänen lapsensa kanssa.

Vierailija
169/219 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi yh olisi huono ihminen? Jos parisuhteessa on jatkuvasti ongelmia ja on huono olla, on rohkea teko antaa molemmille uusi mahdollisuus. Lapsi kärsii eniten vanhempien jatkuvista riidoista tai mykkäkouluista. Sellaisenko esimerkin haluaa lapselleen antaa? Että ihan vaan sinun takiasi ollaan hampaat irvessä yhdessä, että sinulla on "ehyt" perhe. 

kaikki tilastot sanoo että yksinhuoltajan lapsena on paskin mahollinen tulevaisuus.

Vale, emävale, tilasto. Kuten on tapana sanoa.

Mä olen kolmen pojan yksinhuoltajana ollut. Nyt pojat on jo aikuisia, ja kas kummaa, erittäin hyvinvoivia nuoria miehiä, joista yksi on jo valmistunut yliopistosta, kaksi muuta vielä opiskelee. Toinen lääkiksessä, toinen Aallossa.

Että kyllä on kamalaa

Lainauksia et kuitenkaan osannut laittaa oikein. Lähinnä kiinnostaisi poikiesi parisuhdehistoria. Se kun tuppaa yleensä ensimmäisenä kärsimään vanhempiensa perseilystä traumatisoituneilla lapsilla.

Eli jos ei pysy hampaat irvessä yhdessä ihmisen kanssa, joka seurustelun edetessä osoittautunut epäsopivaksi (suhteen alussa annetaan yleensä hyvin vieraskorea kuva itsestään) niin "traumatisoutunut ja epäterve parisuhdehistoria"?

Vierailija
170/219 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä yksilöllisesti tatuloidut YH-siiderivalaat pyörivät kaikissa ravintoloisissa metsästämässä kaikkia miespuolisia joilta vaan pystyvät saamaan .

Vierailija
171/219 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää siltä, että yh on aina nainen.

Mies yh:t ei kitise siitä ja tästä ongelmasta.

Vierailija
172/219 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin on jännä et yh isien kasvattamat lapset voi paremmin kuin yh äitien kasvattamat. 

Vierailija
173/219 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies jää yh:ksi, koko yhteiskunta menee ihan sellaiseen, voi-ei-se-varmasti-tarvitsee-apua - moodiin. Kaikki miehen äiti, siskot, tädit, naapurit, kumminkaimat jne. rientää auttamaan, koska eihän mies mitenkään nyt voi osata hoitaa lapsia. He aivan taatusti pääsevät salille kuten ennenkin, kun joku rientää ilmaiseksi hoitamaan lapsia, ostelee lapsille vaatteita jne.

Sen sijaan naispuoliset yh:t eivät välttämättä saa mitään apuja, koska asenne on, että kyllähän äidin nyt pitää osata lapsensa itse hoitaa.

Hiukan siis eri lähtökohdat.

Vierailija
174/219 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä yksilöllisesti tatuloidut YH-siiderivalaat pyörivät kaikissa ravintoloisissa metsästämässä kaikkia miespuolisia joilta vaan pystyvät saamaan .

Ja te l  o  r   t  t o miehet panette noita ja kuitenkin haukutte, ette itse ole yhtään sen parempia :D  Kannattaa miettiä että kenelle sitä m u l k  k u a a n  jakelee

Vierailija
175/219 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin on jännä et yh isien kasvattamat lapset voi paremmin kuin yh äitien kasvattamat. 

Noita yh-isien lapsia on Suomessa niin vähän, että tuskin heistä mitään kunnon luotettavaa tilastoa edes saa aikaiseksi. Melkeinpä vain sellaisia, joiden lapsen äiti on kuollut esim. synnytyksessä (hyvin harva kuolee sen ikäisenä, kun lapset on alaikäisiä) tai sitten jokin mt-sairaus tms. puhjennut, mikä ei sekään ihan kaikille osu.

Sen sijaan yh-äitejä tulee ns. tavanomaisista tapauksista, joissa parisuhde on ehkä vuosia voinut huonosti, ja mies ottaa hatkat tai nainen lopulta saa tarpeekseen kaltoinkohtelusta. Tästä syystä näissä on niitä vähempiosaisia, esim. vuosia hakattuja naisia, joilla vaikeuksia ponnistaa jaloilleen. Näissä tapauksissa lapset ovat ehkä myös traumatisoituneet jo parisuhteen aikana näkemästään väkivallasta, riidoista jne., eli se ei välttämättä ole se ero itsessään, joka on huono lapsille, vaan kaikki se, mitä näkivät ennen eroa.

Vierailija
176/219 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

YH -mammoilla on yleensä kiire saada tehtyä jokaiselle uudelle kumppanille ipana, jotta saadaan mieheen kiinnitys ja sitä myötä elättäjä. Sitten onkin Jessicalla, Tiannalla, Cecilialla, Jeremyllä ja Jimmyllä jokaisella ihka oma isukki.

Inkkeli siellä katkerana kadehtii yh-mammoja kun itse ei ole päässyt edes poikuudstaan eroon...

Voi sinua mamma rukka! En arvannutkaan, että kommenttini kävi niin kipeästi. Tunnistit ilmeisesti itsesi.

Minä olen ainakin nauttinut elämästä ja saanut kunnolla munaa :)  Sehän sinua harmittaa, eikö niin? Itse et saa pillua edes niiltä rumilta naisilta saati sitten kauniilta

Vierailija
177/219 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi näin olisi  jos yksinhuoltajalla on hyvät tulot ja kannustaa lapsia huippulukioihin ja yliopistoon? 

yh:n katkeruus ja miesviha kuitenkin "periytyy" lapsiin ja antaa huonomman lähtökohdan elää yhteiskunnassa muiden kanssa

Ai en tiennytkään että minulla on miesviha. Olen yh ja tapailen komeaa miestä, lapsikin toivoo että äiti ota se sun mieheksi. Juu aika näyttää kunhan miehen ero valittaja naisesta joka elää tämän miehen siivellä, astuu voimaan. Sori.

Vierailija
178/219 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstamiesten mielestä naisen ja äidin kuuluu elää väkivaltaissa suhteessa, koska "valinnoilla on seurauksensa jotka pitää kantaa." 

Niin. Siksi te sovinistit elätte ja kuolette yksin, koska olette valinneet vihata naisia ja silloin ei kukaan nainen katsokaan ikinä teihin päin.

Valintoja, valintoja...

100x mieluummin yksin kuin nalkuttavan mäkättäjän kanssa. Win-win!

Kyllå, ehdottomasti näin! Win-win todellakin, sovinisti naisivihaaja saa olla yksin (miksi sellainen edes haluaisi naisen?) ja me naiset väistämme luodin

Vierailija
179/219 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko luotettavaa tilastoa tästä? Jos ei niin valehtelet

Vierailija
180/219 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tosiaan on niin, että yh-isät ovat parempia vanhempia kuin yh-äidit, niin sitä pitää tutkia. Onko niin, että yh-isillä on paremmat suhteet etä-äidin kanssa kuin päinvastoin? Itse yhteishuoltajana koin rasittavana sen, että kaikki jäi mun tehtäväksi. Apua sai lasten isältä kaikkein vähiten, vaikka olis voinut kuvitella etäisän haluavan olla lastensa kanssa mahdollisimman paljon ja tarttuvan jokaiseen mahdollisuuteen tavata heitä, vaikka se olis olllu sairaan lapsen hoitoa.