Miten ansiosidonnaisen lapsikorotuksen poisto lisää minun työllisyyttäni..............
olen 100 prosenttinen yksinhuoltaja. Olen yli 50-vuotias, olen hakenut AKTIIVISESTI töitä vuoden, eli olen ollut vuoden työttömänä. Haluan töihin, miksi minua ei palkata, ikäni estää sen. Miten tuo lapsikorotuksen poisto auttaa minun työllisyyttäni, ei mitenkään, mutta minulta lähtee ruokarahaa 124 eur kuukaudessa pois. Äänestin Perussuomalaisia, olen pettynyt. Tiedän että muutoksia pitää tehdä, mutta mielestäni yksinhuoltajilta ei olisi saanut leikata tuota ansiosidonnaisen lapsikorotusta. Minulla ei ole puolisoa, eikä miesystävää, olen yksin ja maksan kaiken yksin.
Kommentit (253)
Katsokaa Ylen dokkari Japanista. Päättäjienkin pitäisi. Syntyvyyttä on vaikea saada enää ylös siinä vaiheessa kun se laskenut liian alas. Ihan painivat samoissa asioissa kuin Suomi ja vähän edellä.
Täällä paremmalla oksalla olevat ja nuoret yrittävät neuvoa viiskymppisiä kuinka töitä on kun vain hakee. Täysin ulkona todellisuudesta.
Miten koulutettu viiskymppinen saa edes töitä vaikka olisi kymmenen kertaa taitavampi ja osaavampi kuin nuorempi. Ikäsyrjintään pitäisi puuttua ja kunnolla. Heissä paljon osaavia ja motivoituneita työntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa Ylen dokkari Japanista. Päättäjienkin pitäisi. Syntyvyyttä on vaikea saada enää ylös siinä vaiheessa kun se laskenut liian alas. Ihan painivat samoissa asioissa kuin Suomi ja vähän edellä.
Ja lisäys: Japanissa eläkeläiset hyvässä kunnossa olevat tekevät palkkaperustaista työtä siihen asti kun kykenevät ja halut tehdä töitä riittää. Auttavat mm. päiväkodeissa ja vanhustenhoidossa mihin riittää koulutus ja/tai kyvyt. Aina löytyy jotain missä apuna. Pättäjät!!! Miksi tätä ei voi toteuttaa Suomessa. Kysyn vaan. Moni eläkeläinen tekisi eläkkeensä lisäksi kun aikaa ja kykyjä olisi vielä.
Miten vanhana olet porsinut kun yli viisikymppisenä vielä yksinhuoltaja?
Vierailija kirjoitti:
Miten vanhana olet porsinut kun yli viisikymppisenä vielä yksinhuoltaja?
Turhaa ilkeilyä. Kaikki eivät ole teiniäitejä. Jokainen ei saa lapsia sillä sekunnilla kun toivoo ja haluaa. Joidenkin puoliso kuolee. Et tiedä ap:stä mitään, joten älä viitsi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se pitäisi saada ylös? Töitä ei riitä nytkään.
Vierailija kirjoitti:
Täällä paremmalla oksalla olevat ja nuoret yrittävät neuvoa viiskymppisiä kuinka töitä on kun vain hakee. Täysin ulkona todellisuudesta.
Miten koulutettu viiskymppinen saa edes töitä vaikka olisi kymmenen kertaa taitavampi ja osaavampi kuin nuorempi. Ikäsyrjintään pitäisi puuttua ja kunnolla. Heissä paljon osaavia ja motivoituneita työntekijöitä.
Töiden hakeminen on hyvä neuvo, vaikka se tulisi pikkulapselta.
Luuletko että se on hyvä idea että jää peukaloita pyörittelemään, kunnes se kuuluisa joku puuttuu ikäsyrjintään?
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan mitenkään, koska saat kompensoinnin sossusta. Kellään perheellisellä ei ole tässä maassa niin lokoisia oltavia kuin yksinhuoltajalla. Siksi moni pari muka"eroaa" vaikka asuvatkin oikeasti edelleen samassa taloudessa. Hyöty on niin huikea, ettei kenenkään kannata elää pariskuntana
Juuri näin, eli itsepä ovat ahneuksissaan mokanneet tämänkin, voivat syyttää vain itseään. Kuten monessa muussakin asioissa ovat suomalaiset ihan itse ahneuksissaan mokanneet kaiken ja sitten ihmetellään muutoksia joita sitä varten tehdään ja syytellään muita.
Mitä sinä ap olet tehnyt vuoden aikana työllistymisesi eteen? Miksi sinulle pitäisi lapioida lisää rahaa, kun et itse yritä mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lisäys: Japanissa eläkeläiset hyvässä kunnossa olevat tekevät palkkaperustaista työtä siihen asti kun kykenevät ja halut tehdä töitä riittää. Auttavat mm. päiväkodeissa ja vanhustenhoidossa mihin riittää koulutus ja/tai kyvyt. Aina löytyy jotain missä apuna. Pättäjät!!! Miksi tätä ei voi toteuttaa Suomessa. Kysyn vaan. Moni eläkeläinen tekisi eläkkeensä lisäksi kun aikaa ja kykyjä olisi vielä.
Mitä päättäjät muka voivat tehdä, kun ihmiset joilla on 15 vuotta työuraa jäljellä jäävät makaamaan ja valittamaan, miten eivät mitenkään voi saada töitä?
En usko hetkeäkään että nuo ihmiset hyppäisivät energisinä ylös sohvaltaan sitten 7-kymppisenä.
Menopuoleltta niitä kiristyksiä joutuu tekemään. Koska jo 3000 000 000 menee rahaa pelkästään ulkomaisen velan korkoihin.
Ei Suomi ole ainoa maa, jossa on ongelmia. Sentään ei kenenkään tarvitse nälkää nähdä.
Meillä vain ei oikein ole mitään sittenkään, jos tulee maailmaan rauha ja kulkutaudit vähenee ja korot laskevat.
terveisin kreikka, joka ei vieläkään pärjää ilman jättimäisiä velkoja, kun kerran konkurssin teki.
Tarvittaisiin ihme nousemiseen. eli työllistäviä vientiyrityksiä. Tosin nyt jo vasemmisto laskeskelee, niten paljon enemmän voitaisiin yritysten mahdollisesta voitosta ottaa.
Ketähän sitten kiinnostaisi yritykseen sijoittaa rahojaan, jos jo valmiiksi on voiton teko kielletty?
Vierailija kirjoitti:
Naiset kohtaavat ikäsyrjintää kaikissa ikäluokissa, paitsi ei ehkä 25-30 vuotiaina. 30-40 vuotiaana on potentiaalinen synnyttäjä ja pitkään töistä pois olija, 40-50 vuotiaana voi olla hyvää työvoimaa, JOS on saanut työkokemusta silloin synnytysikäisenä. 50+ on auttamatta liian vanha kaikkeen ellei ole jonkin hyvin spesifin alan vankkaa osaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset kohtaavat ikäsyrjintää kaikissa ikäluokissa, paitsi ei ehkä 25-30 vuotiaina. 30-40 vuotiaana on potentiaalinen synnyttäjä ja pitkään töistä pois olija, 40-50 vuotiaana voi olla hyvää työvoimaa, JOS on saanut työkokemusta silloin synnytysikäisenä. 50+ on auttamatta liian vanha kaikkeen ellei ole jonkin hyvin spesifin alan vankkaa osaamista.
No jo on kumma että tuolla asenteella ei töitä löydy.
Naisten työllistyminen on vaikeampaa kuin miesten. Yli 50-vuotiaiden työllistyminen on vaikeampaa kuin nuorten. Mutta silti viisikymppisiä ja naisia on työelämässä.
Se on ihan oma valinta, päättääkö jäädä loppuiäkseen vatvomaan sitä että asia x on itselle vaikeampi kuin muille. Vai yrittääkö siitä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jo on kumma että tuolla asenteella ei töitä löydy.
Naisten työllistyminen on vaikeampaa kuin miesten. Yli 50-vuotiaiden työllistyminen on vaikeampaa kuin nuorten. Mutta silti viisikymppisiä ja naisia on työelämässä.
Se on ihan oma valinta, päättääkö jäädä loppuiäkseen vatvomaan sitä että asia x on itselle vaikeampi kuin muille. Vai yrittääkö siitä huolimatta.
Minä olen töissä ja olen aina ollut. Pointti oli nimenomaan se, että nainen on lähes aina väärän ikäinen työmarkkinoilla. Ei pelkästään vanhempana että siihen on turha vedota.
Ethän ap kirjoita työhakemukseen ikääsi? Tuli tällainen vain mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jo on kumma että tuolla asenteella ei töit
Ihan sama missä olet, puhuin asenteesta.
Ymmärsin pointtisi erinomaisesti. Ja sanoin että sitä pointtia ei ole syytä jäädä märehtimään.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään. Hallitus ei vaan voi suoraan sanoa että vihaa köyhiä ja siksi leikkaa. Ei ne voi olla niin tyhmiä oikeasti että luulee sen lisäävän mitään muuta kuin harmaata taloutta korkeintaan.
Harmaata taloutta? Oikeasti
Nää laiskat paskat tekemässä harmaata taloutta. Missä maailmassa? Miksi ne ei perusta samantein omaa yritystä ja ryhdy "riistäjiksi"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksajia ei löydy mutta ilmaistyöntekijöitä mielellään ottavat. Ilmaistyötä ei kenenkään kannata tehdä ellet ole sikarikas.
Olet saanut vuoden ansiosidonnaista. Miten ajattelit järjestää elämäsi kun kohta putoat työmarkkinatuelle? Se on isompi pudotus kuin tuo satanen.
Kannattaisi ihan oikeasti tehdä jotain työllistymisen eteen jo nyt, kun vielä saat ansiosidonnaista.