Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ansiosidonnaisen lapsikorotuksen poisto lisää minun työllisyyttäni..............

Vierailija
01.02.2024 |

olen 100 prosenttinen yksinhuoltaja. Olen yli 50-vuotias, olen hakenut AKTIIVISESTI töitä vuoden, eli olen ollut vuoden työttömänä. Haluan töihin, miksi minua ei palkata, ikäni estää sen. Miten tuo lapsikorotuksen poisto auttaa minun työllisyyttäni, ei mitenkään, mutta minulta lähtee ruokarahaa 124 eur kuukaudessa pois. Äänestin Perussuomalaisia, olen pettynyt. Tiedän että muutoksia pitää tehdä, mutta mielestäni yksinhuoltajilta ei olisi saanut leikata tuota ansiosidonnaisen lapsikorotusta. Minulla ei ole puolisoa, eikä miesystävää, olen yksin ja maksan kaiken yksin.

Kommentit (253)

Vierailija
241/253 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli viisikymppinen mutta lapset pyörii yhä nurkissa? Just joo. 

Jos hankit lapsia 35-vuotiaana, niin ne ovat 15 kun olet itse 50.

Ja tuon ikäinen asuu vielä kotona vielä kauan. 

Vierailija
242/253 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se nyt hiton nurinkurista että työikäiset alaikäisten lasten huoltajat on työttöminä ja samaan aikaan eläkkeelle jääneet voivat jatkaa työtään lähinnä harrastuksena koska "työ on niin merkityksellistä". 

Tämä on asia mihin pitäisi minunkin mielestä puuttua ja pikaisesti. Eläkeläiset pois töistä ja työt jakoon nuoremmille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/253 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vinkuu että juuri itseltä ei saa leikata, muilta kyllä. Minusta nyt leikataan aika tasaisesti kaikilta. Ei ole oikein, että tuet on niin korkeat että se ei kannustaa ottamaan vastaan mitä tahansa työtä. Me olemme hyvätuloisia eikä saada mitään tukia, mutta esimerkiksi kiinteistöveron korotus osuu meihin. 

Kiinteistövero on vuodessa muutaman satasen ja teidän hyvistä tuloista se ei kirpaise kuin henkisesti.

Jo ennestään pienituloiselta lähtee sataset joka kuukausi ja se tietää oikeasti ongelmia.

Että ei se nyt ihan sama asia ole.

Vierailija
244/253 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ethän ap kirjoita työhakemukseen ikääsi? Tuli tällainen vain mieleen.

Ja kukaan ei tajua haarukoida ikää kun koulutodistuksessa valmistumisvuosi on joku 1988? 

Vierailija
245/253 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vinkuu että juuri itseltä ei saa leikata, muilta kyllä. Minusta nyt leikataan aika tasaisesti kaikilta. Ei ole oikein, että tuet on niin korkeat että se ei kannustaa ottamaan vastaan mitä tahansa työtä. Me olemme hyvätuloisia eikä saada mitään tukia, mutta esimerkiksi kiinteistöveron korotus osuu meihin. 

Kiinteistövero on vuodessa muutaman satasen ja teidän hyvistä tuloista se ei kirpaise kuin henkisesti.

Jo ennestään pienituloiselta lähtee sataset joka kuukausi ja se tietää oikeasti ongelmia.

Moni pienituloinen tukien saaja joutuu myös maksamaan sen kiinteistöveron korotuksen.

Eikö tosiaan ymmärretä että lähes kaikki nämä huononnukset osuu pienituloiseen ja huono-osaiseen monta kertaa? 

Moni työtön asuu omakotitalossa, ei työttömät ole niitä ikuisesti työttömänä olleita, vaan ihan normaaleita ihmisiä perheineen, asuntoineen yms.

Vierailija
246/253 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten minun elämäni muuttuu mukavaksi, jos maksan enemmän veroja? Olen kyllästynyt elättämään yksinhuoltajia!

Siten ettei sinun tarvitse pelätä, että köyhät ryöstää sinut. Mutta ei kai tyhmä mitään tajua.

Vierailija
247/253 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro mitä keskiluokalta leikataan. Ainiin unohdin veroja.

Vierailija
248/253 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ei kiva juttu, mutta uskon tukien rajoittamisen - vaikkakin ikävää yksilötasolla - tehostavan verorahojen käyttöä ja lisäävän työllisyyttä yleisellä tasolla. Sinulle tuo ei varmasti ole niin helppo tilanne, varsinkin jos on pieniä lapsia, ja jos olet oikeasti yh (kuinka moni kikkailee tälläkin, ollen vain paperilla yh?). Moni kuitenkin laskee, kannattaako mennä töihin tai vaikkapa työllistää itsensä (ei ole pakko hakea mitään olemassaolevaa työpaikkaa), jos kotona ollessa saa melkein saman kuin aktivoitumalla.

Tsemppiä sinulle, toivottavasti asiat järjestyvät!

Jos on pienten lasten feikki-yh, niin saako olla rauhassa työkkäriltäkin, jos pitävät henkilön tilannetta niin monimutkaisena, etteivät hätyyttele kursseilla tms?

Vierailija
249/253 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli viisikymppinen mutta lapset pyörii yhä nurkissa? Just joo. 

Eivät kaikki saa lapsia samanikäisinä, ja aika kauan ne pyörivät sen vauvaiän jälkeenkin. Meille on syntynyt lapsia äidin ollessa yli 40.

Vierailija
250/253 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tunne kun et ole koskaan saanut ansiosidonnaista töiden pätkämäisyyden luonteen takia. Tervetuloa työttömyystuki + asumistuki elämään. Koskaan en ole hakenut toimeentulotukea koska säästöjä aina on.

Vierailija
251/253 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tunne kun et ole koskaan saanut ansiosidonnaista töiden pätkämäisyyden luonteen takia. Tervetuloa työttömyystuki + asumistuki elämään. Koskaan en ole hakenut toimeentulotukea koska säästöjä aina on.

Jep, yksi syy lisää miksi ennemmin koko ansiosidonnainen joutaisi poistaa.

Tai sitten kaikille samansuhteisena ensimmäisestä työpäivästä alkaen ja palkan suuruudesta riippumaton.

Vierailija
252/253 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään työvoimapulaa. Juuri hain avoinna olevaan myyjän työhön Prismaan. Tuli vastaus että valitettavasti valintamme ei kohdistunut sinuun.  Meille tuli yli 230 hakemusta. Ja itselläkin vuosien kokemus myyjän työstä. Terkuin 40 v työtön

Itse hain puhelinhaastattelutyöhön, yli 600 hakijaa. 

Vierailija
253/253 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persujen äänestäjät harvoin ajattelee asioita pidemmälle. Sentään bensa halpeni 4snt/l

Polttoaine halpeni 20 centtiä ja sillä on iso merkitys perheen kassaan, kun säästöä tulee joka päivä työmatkalta 

Sillä ei tietenkään jollekin vassutyöttömälle ole mitään merkitystä, kun et itse ole ikinä joutunut miettimään mihin palkka riittää 

Ja vi tut. Hetkellisesti halpeni 4centtiä litralta. Nyt on jo useamman viikon ollut ihan samoissa hinnoissa kuin ennen "alennusta". 1,8 - 2€/l. Eli persut valehteli tästäkin. Tosin en ole yllättynyt enkä niin tyhmä että olisin niitä äänestänyt. T. Ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän