Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ansiosidonnaisen lapsikorotuksen poisto lisää minun työllisyyttäni..............

Vierailija
01.02.2024 |

olen 100 prosenttinen yksinhuoltaja. Olen yli 50-vuotias, olen hakenut AKTIIVISESTI töitä vuoden, eli olen ollut vuoden työttömänä. Haluan töihin, miksi minua ei palkata, ikäni estää sen. Miten tuo lapsikorotuksen poisto auttaa minun työllisyyttäni, ei mitenkään, mutta minulta lähtee ruokarahaa 124 eur kuukaudessa pois. Äänestin Perussuomalaisia, olen pettynyt. Tiedän että muutoksia pitää tehdä, mutta mielestäni yksinhuoltajilta ei olisi saanut leikata tuota ansiosidonnaisen lapsikorotusta. Minulla ei ole puolisoa, eikä miesystävää, olen yksin ja maksan kaiken yksin.

Kommentit (253)

Vierailija
61/253 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

124€ on kyllä iso raha. Miten sitä rahaa jaetaankin joka välissä siitä, että on tehnyt mukulan. Lapsilisä, lapsilisän korotus, tuo mainitsemasi korotus, elatustuki jne jne. Kyllä työttömillä yksinhuoltajilla on taloudellisesti paljon lokoisammat oltavat kuin monella muulla.

Jos näin on, voit jäädä työttömäksi yksinhuoltajaksi ja kokeilla, miten mukavaa on.

Voi kuule työtön minä olen. Mutta ei ole lapsia, niin eipä näy paljon rahaakaan. 

Miten sinä olet pärjännyt elämässä noin tyhmänä?

Vierailija
62/253 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä äänestit persuja? Sitä saa mitä tilaa.

Tätä minäkin ihmettelen? Toisaalta mikä tahansa puolue hallituksessa olisikaan niin ei rahaa enempää ole jaettavana. Leikkauksia pitää tehdä kuitenkin.

Persut on erikoistuneet leikkaamaan köyhiltä, varsinkin köyhiltä lapsiperheiltä, jotta saa annettua suurimmat veroalet ministerin tulotasolla oleville.

Samalla velkaantuminen kiihtyy, koska leikkaukset ei kata valtion tulopohjan murentamista.

NO NYYH

Aina ne KÖYHÄT LAPSIPERHEET. Tekeekö tässä maassa kukaan muu enää lapsiakaan kuin köyhät ja köyhät ja tuilla elävät köyhät ja sairaat köyhät 

Ei hätää,

Ei me voida laskea, että noin ja noin monta ihmistä tarvitaan maksamaan eläkettä, jos heille ei ole tarjota kunnollista palkkatyötä.

Nykyiset eläkeläiset tekivät aikanaan töitä, joita ei enää ole tai niihin tarvitaan vähemmän työntekijöitä. Korvaavaa työtä ei synny samoihin henkilömääriin.

Siksi sopeutumisvaiheessa täytyy ymmärtää, että väestöpyramidin kuuluu olla kapeneva. Jos ei ole, työtätekemättömän väestön osuus vain kasvaa ja maa menee konkurssiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/253 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan mitenkään, koska saat kompensoinnin sossusta. Kellään perheellisellä ei ole tässä maassa niin lokoisia oltavia kuin yksinhuoltajalla. Siksi moni pari muka"eroaa" vaikka asuvatkin oikeasti edelleen samassa taloudessa. Hyöty on niin huikea, ettei kenenkään kannata elää pariskuntana 

Särähti korvaan tuo "kellään perheellisellä ei ole tässä maassa niin kokoisia oltava kuin yksinhuoltajilla". Muistan kun ystäväni sanoi että kun jäät yksinhuoltajaksi niin saat kaikki tuet ja niillä elää hyvin.

Ihmettelen edelleen että miksi sitten 2 viikkoa kuukaudesta mietimme mitä syötäisiin ja mistä saisi lapselle ajankohtaiset vaatteet? Kaikki energia menee siihen. Itse en ole kampaajaa nähnyt moneen vuoteen, vaatteita on tasan kymmenen lukuunottamatta alusvaatteet. Kenkiä yhdet. Käymme "lomalla" asuinympäristömm

Työssäkäynti aiheuttaa kuluja: työmatkakustannukset, lasten päivähoito, työvaatteet jne.

Vierailija
64/253 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Innostaa menemään ansiotyöhön

Miten innostaa, eihän ap:lta työintoa puutu vaan työpaikka.

Vierailija
65/253 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Innostaa menemään ansiotyöhön

Miten innostaa, eihän ap:lta työintoa puutu vaan työpaikka.

Nimenomaan. Voit haluta töihin into pinkeänä aktiivisesti, mutta jos valinta ei kohdistu sinuun, niin silloin työttömyys jatkuu, jatkuu ja jatkuu.

Ja eihän kukaan nyt työtöntä halua palkata, jos häntä ei ole kukaan muukaan palkannut. Et voi mennä töihin, jos et tule palkatuksi.

Vierailija
66/253 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

124€ on kyllä iso raha. Miten sitä rahaa jaetaankin joka välissä siitä, että on tehnyt mukulan. Lapsilisä, lapsilisän korotus, tuo mainitsemasi korotus, elatustuki jne jne. Kyllä työttömillä yksinhuoltajilla on taloudellisesti paljon lokoisammat oltavat kuin monella muulla.

Jos näin on, voit jäädä työttömäksi yksinhuoltajaksi ja kokeilla, miten mukavaa on.

Voi kuule työtön minä olen. Mutta ei ole lapsia, niin eipä näy paljon rahaakaan. 

Miten sinä olet pärjännyt elämässä noin tyhmänä?

Äo huomattavasti keskivertoa korkeampi, joten äläpä siinä hauku tyhmäksi. Satun tietämään ihan lähipiiristäni useamman esimerkin kautta, miten paljon taloudellisesti helpompaa on työttömillä yhäreillä kuin työttömillä sinkuilla. Nämä työttömät yhärit pyytävät mukaan shoppailemaan, keikoille, risteilyille. Juu ei yksinelävällä ole sellaiseen valitettavasti varaa. 

Vierailija
67/253 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persujen äänestäjät harvoin ajattelee asioita pidemmälle. Sentään bensa halpeni 4snt/l

Polttoaine halpeni 20 centtiä ja sillä on iso merkitys perheen kassaan, kun säästöä tulee joka päivä työmatkalta 

Sillä ei tietenkään jollekin vassutyöttömälle ole mitään merkitystä, kun et itse ole ikinä joutunut miettimään mihin palkka riittää 

Luuletko että vasemmistolaiset ovat jotenkin enemmän työttömiä kun muut? Itse rkan kerran elämässäni jään työttömäksi. Tottakai olen joutunut miettimään jatkuvasti mihin palkka riittää!!!! Nyt työtyömänä vielä enemmän joudun miettimään!!

Vierailija
68/253 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten minun elämäni muuttuu mukavaksi, jos maksan enemmän veroja? Olen kyllästynyt elättämään yksinhuoltajia!

Sinulle räkänokka. Olen maksanut tähän yhteiskuntaan paljon veroja, minulla on tähän ikään kertynyt useita työvuosia ja hyväpalkkaisia sellaisia. Olen maksanut 30 vuotta veroja, joten en ole mikään sinun elättisi. Taitaa olla toisinpäin.

Sinähän kauniisti muille ihmisille puhut. Taidat olla joikein oku työttömien puhemies

Osuiko pahastikin 

Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. 

Vierailija
69/253 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Matalapalkka-aloilla kuten kaupoissa ja kahviloissa ja ravintoloissa on työvoimapula.

Ja tulee pahenemaan, koska kenellekään ei anneta täysiä viikkotunteja, joten palkan lisäksi on joutunut hakemaan Kelalta täydennystä. Nyt siihenkin iskee leikkuri. Minä tein vielä viime kesänä osa-aikatöitä, mutta jatkossa en tee niitäkään.

Oletko kysynyt ammattiliitolta, mitä se aikoo tämän asian hyväksi tehdä? Järjestetäänkö seuraavallakaan neuvottelukierroksella lakkoa, että nämä työntekijät saisivat täysiä tunteja? Luulen, että suurin osa ei edes halua täyttä päivää, varsinkaan kun tähän saakka (kiitos Sipilän hallituksen) sai tienata 300 euroa kuussa ilman, että se vaikutti tukiin 

Ulinakilpailuun? Lapsia ja vanhuksia teurastetaan ja se on susta ulinaa?? Millainen ihminen kirjoittaa tuollaista?

Vierailija
70/253 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt hiton nurinkurista että työikäiset alaikäisten lasten huoltajat on työttöminä ja samaan aikaan eläkkeelle jääneet voivat jatkaa työtään lähinnä harrastuksena koska "työ on niin merkityksellistä". 

Vierailija
71/253 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIten että olet ahne ja tuhlaavainen, kun ilmanen valtion rahahana laitetaan  pienemmälle sinä kitiset ja lopulta menet töihin.

Vierailija
72/253 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin käyn paskalla yksin, koska naiset h u o r a a tinderissä. Huhtikuussa leikataan asumistukea ja millois se suojaosa poistetaan.

Miten se kannustaa ottamaan osa-aikatöitä, kun suojaosa poistetaan?

Pitää lähteä nyt paskalle.

Pistä lopuksi pää pyttyyn ja vetäise. 

Vierailija
73/253 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Matalapalkka-aloilla kuten kaupoissa ja kahviloissa ja ravintoloissa on työvoimapula.

Kahviloissa ja kaupoissa harvemmin näkee n. 50 v työntekijöitä. Kyllä siellä pääsääntöisesti näkyy vain nuoria.

Vierailija
74/253 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiennyt työttömyyskorvauksissa olevan jotain lapsikorotuksia. Luulin työttömyyskorvauksen olevan kaikille sama riippumatta perhekoosta kun palkoissakaan ei ole lapsikorotuksia.

Entäs sitten kun putoo työmarkkinatuelle eikä siihen tule neljään vuoteen edes indeksikorotuksia elinkustannusten vain noustessa.

Ihanaa ollut teillä kova luotto siihen että kyllä tuilla pärjätään vaikka töitä ei saisi. Luotto siihen että lapsi tuo leivän aikuisellekkin jotenka kyllä uskaltaa yksinkin lisääntyä jollain yhden illan kiihkeällä suhteella.

Vierailija
75/253 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan hallituksen ideaa siitä että työnantajat pääsee saikuttajista entistäkin helpommalla eroon ja sitähän työntekijät vastustaa.

Vierailija
76/253 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valuvika noissa muutoksissa. Jos lapsikorotrus poistuu, pitäisi lisätä kannustin ottaa edes muutaman tunnin osa-aikatyö (niitä on tarjolla, kokoaikaisia ei niinkään)....

Vierailija
77/253 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä luulet että lapsesta ei mitään kuluja ole? Alle kouluikäisen kanssa pärjää vielä ihan hyvin pienilläkin tuloilla mutta kouluun mennessä ne kulut nousee vuosi vuodelta.

Sinäkin olet lapsi ollut ja sinunkin vanhemmat ainakin lapsilisää saaneet ja pitäneet huolta että on koti, ruokaa, vaatteet, harrastuksia, jne. Ei ole ollut ilmaista heillekään tuli ne rahat sitten mistä tahansa.

Vierailija
78/253 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Kahviloissa ja kaupoissa harvemmin näkee n. 50 v työntekijöitä. Kyllä siellä pääsääntöisesti näkyy vain nuoria.

Täytyy olla kanssasi eri mieltä, kaupan kassoilla näkee sekä nuoria että vanhempia ihmisiä. Se välimaasto ennemminkin puuttuu.

Vierailija
79/253 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Äo huomattavasti keskivertoa korkeampi, joten äläpä siinä hauku tyhmäksi. Satun tietämään ihan lähipiiristäni useamman esimerkin kautta, miten paljon taloudellisesti helpompaa on työttömillä yhäreillä kuin työttömillä sinkuilla. Nämä työttömät yhärit pyytävät mukaan shoppailemaan, keikoille, risteilyille. Juu ei yksinelävällä ole sellaiseen valitettavasti varaa."

No hommaa sitten itsellesi kämppis äläkä valita.

Vierailija
80/253 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan hallituksen ideaa siitä että työnantajat pääsee saikuttajista entistäkin helpommalla eroon ja sitähän työntekijät vastustaa.

Mikä on sinun mielestä saikuttaja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi