Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ansiosidonnaisen lapsikorotuksen poisto lisää minun työllisyyttäni..............

Vierailija
01.02.2024 |

olen 100 prosenttinen yksinhuoltaja. Olen yli 50-vuotias, olen hakenut AKTIIVISESTI töitä vuoden, eli olen ollut vuoden työttömänä. Haluan töihin, miksi minua ei palkata, ikäni estää sen. Miten tuo lapsikorotuksen poisto auttaa minun työllisyyttäni, ei mitenkään, mutta minulta lähtee ruokarahaa 124 eur kuukaudessa pois. Äänestin Perussuomalaisia, olen pettynyt. Tiedän että muutoksia pitää tehdä, mutta mielestäni yksinhuoltajilta ei olisi saanut leikata tuota ansiosidonnaisen lapsikorotusta. Minulla ei ole puolisoa, eikä miesystävää, olen yksin ja maksan kaiken yksin.

Kommentit (253)

Vierailija
81/253 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

124€ on kyllä iso raha. Miten sitä rahaa jaetaankin joka välissä siitä, että on tehnyt mukulan. Lapsilisä, lapsilisän korotus, tuo mainitsemasi korotus, elatustuki jne jne. Kyllä työttömillä yksinhuoltajilla on taloudellisesti paljon lokoisammat oltavat kuin monella muulla.

Ja sinä luulet että lapsesta ei mitään kuluja ole? Alle kouluikäisen kanssa pärjää vielä ihan hyvin pienilläkin tuloilla mutta kouluun mennessä ne kulut nousee vuosi vuodelta.

Sinäkin olet lapsi ollut ja sinunkin vanhemmat ainakin lapsilisää saaneet ja pitäneet huolta että on koti, ruokaa, vaatteet, harrastuksia, jne. Ei ole ollut ilmaista heillekään tuli ne rahat sitten mistä tahansa.

Näitä asioita kannattaa miettiä ennen kuin imuroi vauvatahnat sinne ahnaaseen römpsään. Lapsia ei tehdä yhteiskunnan tukien varaan, vaan vanhempien ikioman elättämiskyvyn varaan. Jos oma talous ja tulevaisuus ei ole vakaalla pohjalla, ei vastuullinen aikuinen hankkiudu raskaaksi. Rahaa voi säästää ja käydä töissä.

Vierailija
82/253 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin näissä säästötoimissa puristetaan kaikki ylimääräinen raha pois muilta työttömiltä paitsi niiltä, jotka saavat toimeentulotukea. Olen itsekin ollut työttömänä 3 kk ja innolla odotan kun pienestä ansiosidonnaisesta aletaan leikkaamaan. No tämä on nyt se hinta, kun toiset ovat saaneet kaikki mahdolliset tuet ja elintaso on velkarahalla tehty korkeammaksi mihin yhteiskunnalla on ollut oikeasti varaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/253 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään, mutta Riikalla on parempi mieli, jos sinä olet köyhempi. 

Vierailija
84/253 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

124€ on kyllä iso raha. Miten sitä rahaa jaetaankin joka välissä siitä, että on tehnyt mukulan. Lapsilisä, lapsilisän korotus, tuo mainitsemasi korotus, elatustuki jne jne. Kyllä työttömillä yksinhuoltajilla on taloudellisesti paljon lokoisammat oltavat kuin monella muulla.

Ja sinä luulet että lapsesta ei mitään kuluja ole? Alle kouluikäisen kanssa pärjää vielä ihan hyvin pienilläkin tuloilla mutta kouluun mennessä ne kulut nousee vuosi vuodelta.

Sinäkin olet lapsi ollut ja sinunkin vanhemmat ainakin lapsilisää saaneet ja pitäneet huolta että on koti, ruokaa, vaatteet, harrastuksia, jne. Ei ole ollut ilmaista heillekään tuli ne rahat sitten mistä tahansa.

Näitä asioita kannattaa miettiä ennen kuin imuroi vauvatahnat sinne ahnaaseen römpsään. Lapsia ei tehdä yhteiskunnan tukien varaa

Really? Kun kerran rautalangasta täytyy taas vääntää niin moni nyt työtön yh on tehnyt lapset silloin kun ollut työpaikka ja puoliso. Sekin tilanne voi muuttua ja ne säästetyt rahatkin loppuvat joskus ellei lisää säästöjä pääse kerryttämään.

Siksipä niitä lapsiakaan ei enää synny kun kukaan ei uskalla niitä enää tehdä jo valmiiksi epävarmaan taloustilanteeseen. 

Tämä keskustelu ei kyllä selvästikään edes koske sinua. 

Vierailija
85/253 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä äänestit persuja? Sitä saa mitä tilaa.

Hallituksen päätökset eivät ole persujen vika, he ei yksin asioista päätä. Tyhmää on tämä porukka täällä. Menkää töihin lusmuilijat. 

Mitäpä luulette mitä olisi vasemmistohallitus tehnyt tässä tilanteessa, kun olisivat huomanneet miten on tullut elettyä? Mistä ne sitä rahaa olisivat saaneet enää jaettavaksi. Varsinkin kun velkarahaa kannettiin kehitysapuun ulkomaille ja Liin mukaan enemmän olisi pitänyt kantaa. 

Te opposition puolella olevat näette mitä on vastassa, jos vielä jatkuu tämä vastustaminen ja huutelu. Ollaan pian Kreikan tiellä ja EU määrää, että rahaa ei tule, ennen kuin on menoja sopeutettu. Mistä silloin otetaan?  

Vierailija
86/253 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persujen äänestäjät harvoin ajattelee asioita pidemmälle. Sentään bensa halpeni 4snt/l

Polttoaine halpeni 20 centtiä ja sillä on iso merkitys perheen kassaan, kun säästöä tulee joka päivä työmatkalta 

Sillä ei tietenkään jollekin vassutyöttömälle ole mitään merkitystä, kun et itse ole ikinä joutunut miettimään mihin palkka riittää 

Niin, paitsi että halpeneminen ei johtunut hallituksen päätöksistä.

SIlti, Marinin aikana parhaimmillaan 1,4e. Pitkä on vielä matka.

Vierailija
87/253 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vinkuu että juuri itseltä ei saa leikata, muilta kyllä. Minusta nyt leikataan aika tasaisesti kaikilta. Ei ole oikein, että tuet on niin korkeat että se ei kannustaa ottamaan vastaan mitä tahansa työtä. Me olemme hyvätuloisia eikä saada mitään tukia, mutta esimerkiksi kiinteistöveron korotus osuu meihin. 

Vierailija
88/253 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes tiennyt työttömyyskorvauksissa olevan jotain lapsikorotuksia. Luulin työttömyyskorvauksen olevan kaikille sama riippumatta perhekoosta kun palkoissakaan ei ole lapsikorotuksia.

Entäs sitten kun putoo työmarkkinatuelle eikä siihen tule neljään vuoteen edes indeksikorotuksia elinkustannusten vain noustessa.

Ihanaa ollut teillä kova luotto siihen että kyllä tuilla pärjätään vaikka töitä ei saisi. Luotto siihen että lapsi tuo leivän aikuisellekkin jotenka kyllä uskaltaa yksinkin lisääntyä jollain yhden illan kiihkeällä suhteella.

Missäs tynnyrissä sitä on kasvettu? Palkka ja työttömyyskorvaus ei nyt ihan sama asia ole. Ideana on ollut, kuten hyvinvointiyhteiskuntaan kuuluukin, huolehtia perheen lapsista työttömyysaikana. Tämä taas on kannustava asia lastenhankintaan joka taas tarkoittaa veronmaksajia.

Syysä suomen väkiluku pienenee kun nykyinenkin katastrofihallitus leikkaa käytännössä uskosta tulevaisuuteen. SIllä on pitkät seuraukset. Mutta kun kompetenssi ja osaaminen ei riitä, niin tulos on tämä.

Vierailija
89/253 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat fiilikset ap kanssa. Oli pakko erota kun mies kävi jo lapsenkin päälle, ja ihan suomalainen insinöörimies on. Toivoton olo kaiken kaikkiaan lisäksi jos pääsisin töihin en saisi asumistukea. Pakko asua lähellä koulua jne,,yksin voisin asua missä vaan. Mielestäni lapsiperheet olisi pitänyt rajata leikkausten ulkopuolelle kokonaan. Olen ollut köyhä jo ennen lapsia ja silloin pystyin vaikka syömään pelkkä puuroa pari päivää. Lapsille ei voi sanoa ettei ole rahaa ruokaan. 

Vierailija
90/253 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä äänestämällä olisi raha Suomessa lisääntynyt sinun mielestäsi ap? Kerro ihmeessä, niin tiedetään kenellä on se Pandoran lipas. 

Minä olen opiskellut ja aloittanut työelämän osa-aikaisessa työssä ilman minkäänlaisia tukeja. Niukasti on eletty. Veljeni, jotka jäivät täysorvoiksi alaikäisiä joutuivat pärjäämään sossun tukirahoilla ja menemään töihin heti kun heidät töihin iän puolesta otettiin. Eivät ole tuilla eläneet, vaan tehneet monenmoista mitä tarjolla on. 

En usko, ettet olisi töihin päässyt, jos olisit tosissasi hakenut. Päiväkodeissa on huutava pula sijaisista, joilla ei tarvitse alan koulutusta olla. Käsilumityöntekijöitä etsitään koko ajan. Opiskele lähihoitajaksi, niin saat tehdä töitä 80 vuotiaaksi asti. Henkilökohtaisia avustajia haetaan alan rekryfirmojen kautta, palkkakin ihan keskitasoa heillä. Etsi ja käy paikan päällä. Tee kunnon työhakemus ja CV. Oletko kysynyt neuvoa te- toimistoilta työllistymiseen?Kevytyrittäjänäkin voi toimia ja tehdä mitä osaa.

Ensimmäisenä LOPETA TUO SOMESSA KITINÄ! 

Vierailija
91/253 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat fiilikset ap kanssa. Oli pakko erota kun mies kävi jo lapsenkin päälle, ja ihan suomalainen insinöörimies on. Toivoton olo kaiken kaikkiaan lisäksi jos pääsisin töihin en saisi asumistukea. Pakko asua lähellä koulua jne,,yksin voisin asua missä vaan. Mielestäni lapsiperheet olisi pitänyt rajata leikkausten ulkopuolelle kokonaan. Olen ollut köyhä jo ennen lapsia ja silloin pystyin vaikka syömään pelkkä puuroa pari päivää. Lapsille ei voi sanoa ettei ole rahaa ruokaan. 

Voi sanoa lapsille, että syödään nyt puuroa, kun rahat vähissä. Minulle on sanottu eikä siitä traumoja tullut. Päinvastoin aloin tekemään töitä jo 13v ja ihan vaan sen takia, että sain omaa rahaa eikä tarvinnut äidiltä pyytää.

Vierailija
92/253 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, kun jotkut ihmiset voikin olla tyhmiä. Persut käyttää oikeistolaisempaa talouspolitiikkaa kuin kokoomus koskaan. Se nähtiin jo Sipilän hallituksen aikana. Sitten tällaiset työttömät yhärit vielä äänestää persuja, kun eivät mistään mitään ymmärrä. No, nyt näet tuloksen kukkarossasi ja ruokapöydässäsi. Ammutko seuraavissakin vaaleissa itseäsi jalkaan?

Vierailija
93/253 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä asioita kannattaa miettiä ennen kuin imuroi vauvatahnat sinne ahnaaseen rö

Minä uskalsin tehdä lapsia, vaikka oli velkainen talo ja jouduin olemaan poissa töistä pitkään lapsen kuntoutuksen takia. Ei ollut mahdollista tukeja hakea, kun miehen tulot olivat 200 euroa yli tulorajan. Talo piti yrittää maksaa siitä huolimatta, lainan korot olivat joka 15%. Syötiin puuroja, makkarakeittoa, maksalaatikkoa, porkkanalettuja, marjoja lisänä. Vanhemmat eivät pystyneet auttamaan, koska olivat varattomia. Kaksi autoa piti olla, koska piti pystyä kuljettamaan lasta kuntoutukseen. Kolme lasta uskalsin tehdä enkä ole katunut. Kaikki ovat työelämässä. 

Vierailija
94/253 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vinkuu että juuri itseltä ei saa leikata, muilta kyllä. Minusta nyt leikataan aika tasaisesti kaikilta. Ei ole oikein, että tuet on niin korkeat että se ei kannustaa ottamaan vastaan mitä tahansa työtä. Me olemme hyvätuloisia eikä saada mitään tukia, mutta esimerkiksi kiinteistöveron korotus osuu meihin. 

No verrataanpa tämän päivän työttömyyslukuja kahden vuoden päähän. Sitten nähdään, paljonko työttömyys laskenut leikkausten ansiosta. Nyt on sellaiset leikkurit että 2.2.2026 työttömyysprosentti pitäisi olla jossain 3% nurkilla.

Vierailija
95/253 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä äänestämällä olisi raha Suomessa lisääntynyt sinun mielestäsi ap? Kerro ihmeessä, niin tiedetään kenellä on se Pandoran lipas. 

Minä olen opiskellut ja aloittanut työelämän osa-aikaisessa työssä ilman minkäänlaisia tukeja. Niukasti on eletty. Veljeni, jotka jäivät täysorvoiksi alaikäisiä joutuivat pärjäämään sossun tukirahoilla ja menemään töihin heti kun heidät töihin iän puolesta otettiin. Eivät ole tuilla eläneet, vaan tehneet monenmoista mitä tarjolla on. 

En usko, ettet olisi töihin päässyt, jos olisit tosissasi hakenut. Päiväkodeissa on huutava pula sijaisista, joilla ei tarvitse alan koulutusta olla. Käsilumityöntekijöitä etsitään koko ajan. Opiskele lähihoitajaksi, niin saat tehdä töitä 80 vuotiaaksi asti. Henkilökohtaisia avustajia haetaan alan rekryfirmojen kautta, palkkakin ihan keskitasoa heillä. Etsi ja käy paikan päällä. Tee kunnon työhakemus ja CV. Oletko kysynyt neuvoa te

Samaa mieltä! Ihmeellinen oletus, että jos mieleistä työtä ei löydy niin ei ole pakko mennä töihin ollenkaan vaan voi elää yhteiskunnan tuilla. Sen mieleisenkin työn saa helpommin jos on ylipäätään töissä, työtöntä ei palkata kovin helposti. Minua ainakin hävettäisi elää vuosikausia pelkkien tukien varassa, jos olisin työkykyinen.

Vierailija
96/253 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että, kun jotkut ihmiset voikin olla tyhmiä. Persut käyttää oikeistolaisempaa talouspolitiikkaa kuin kokoomus koskaan. Se nähtiin jo Sipilän hallituksen aikana. Sitten tällaiset työttömät yhärit vielä äänestää persuja, kun eivät mistään mitään ymmärrä. No, nyt näet tuloksen kukkarossasi ja ruokapöydässäsi. Ammutko seuraavissakin vaaleissa itseäsi jalkaan?

Mistä vassarin mielestä vassarihallitus olisi rahaa saanut tähän hetkeen, jos olisi äänestystulos ollut toinen. Taivaastako? 

Vierailija
97/253 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä vassarin mielestä vassarihallitus olisi rahaa saanut tähän hetkeen, jos olisi äänestystulos ollut toinen. Taivaastako? 

Vaikka leikkaamalla kaikilta tasapuolisesti, ml. hyvin toimeentulevat ja eläkeläiset. Nyt leikataan vain köyhiltä ja pienituloisilta. Paljonko yritystuista on lähtenyt?

Vierailija
98/253 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi et opiskele vaikka lähihoitajaksi? Itse olin vajaat 2kk työtön. Päätinvettä mikäli en puolessa vuodessa löydä töitä. Hakeudun opiskelemaan hoiva-avustajaksi tai lähihoitajaksi. Asenteesta se kiinni on. Löysin töitä. 

Vierailija
99/253 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus toivoo tällä eutanasiaa jossa vaikeaan tilanteeseen joutuneet lopettaa itsensä.

Vierailija
100/253 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä hallituksen esityksistä, jotka koskevat ihmisten köyhdyttämistä, yksikään paranna työllisyytä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän