Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tajua uskisten taivas-helvetti-asetelmaa

Vierailija
28.01.2024 |

Helvetti = ikuinen kidutus liekkimeressä. 

Taivas = ikuinen elämä sillä aikaa kun osa ihmisistä kituu ikuisesti = helvetti sekin. Myötätuntoinen ihminen kärsii kun muut kärsii. Jos voi nauttia olostaan taivaassa kun osa ihmisistä kärsii ikuisessa kidutuksessa, taitaa olla psykopaatti. Näissä ikuisen kidutuksen uhreissa on myös hyviä ihmisiä, jotka eivät vain ole pystyneet uskomaan oikealla tavalla, ihmisiä jotka ovat syntyneet muslimiperheeseen eivätkä ole siksi saaneet edes opetusta kristinuskosta jne. Ja näiden palkka on ikuinen kidutus. Joukossa mahdollisesti myös perheenjäseniä ja ystäviä. 

Jumala joka antaisi luomansa ihmisen mennä helvettiin on kuin vanhempi, joka antaisi taaperonsa kiivetä parvekkeen kaiteen yli ja hypätä alas ja sanoisi tälle, että mitäs itse valitsit hypätä. Rakastavan isän pitää ohjata ja suojella. 

Mun usko ja omatunto sanoo että jos Jumala on niin hän on itse rakkaus, armollisuus ja oikeudenmukaisuus eikä pikkumainen ja kostonhaluinen. 

Kommentit (849)

Vierailija
341/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Rakasta Jumalaa kaikesta sydämestäsi, mielestäsi ja sielustasi.

Ei ole tapanani rakastaa ketään käskystä, vielä vähemmin mitään satuolentoja jotka yrittävät kiristää minulta rakkauttaan.

Vierailija
342/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli kyse rakkauden kaksoiskäskystä, sen rikkomisesta ja rangaistuksesta.

Se, että en rakasta jotakuta ei ole mikään syy yhtään millekään rangaistukselle. Minulla on täysi oikeus itse valita rakkauteni kohteet ilman mitään seurauksia.

Niin no, et ole kristitty. Kristitty rakastaa kaikkia Jumalan luomia.

Paitsi niitä joitka eivät usko kuin hän. Heidät hän toivottaa helvettiin ja pitää sitä ihan reiluna. Kerrotko missä tuosta oli se rakkaus?

Aito kristitty ei tuomitse ketään, se on Jumalan hommia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellisestä viestistä tulikin aika vaikeasti luettava. Tässä siis erikseen se kohta katolisen kirkon katekismuksesta, jossa todetaan selvästi että myös muut kuin kristityt voivat pelastua:

"Ne jotka ilman omaa syytään eivät tunne Kristuksen evankeliumia eivätkä hänen kirkkoaan, mutta etsivät Jumalaa vilpittömin sydämin ja armon vaikutuksen alaisina koettavat teoillaan täyttää hänen tahtoaan, jonka he tuntevat omantunnon äänestä, he voivat saavuttaa iankaikkisen autuuden."

Eli katolilaisten mukaan on helmpompi päästä taivaaseen kun ei tiedä kyseisestä uskonnosta yhtään mitään. Käytännössä katolilaisuuden levittäjät ovat tuominneet satoja miljoonia tai jopa miljardeja ihmisiä helvettiin.

Tulkintasi on väärä. Kirkko on välttämätön pelastukselle, ja katolilaisten on helpompi pelas

Tuossa aiemmin todettiin, että kirkko ei ole välttämätön.

Onko se vai ei?

Vierailija
344/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että en rakasta jotakuta ei ole mikään syy yhtään millekään rangaistukselle. Minulla on täysi oikeus itse valita rakkauteni kohteet ilman mitään seurauksia.

Paitsi niitä joitka eivät usko kuin hän. Heidät hän toivottaa helvettiin ja pitää sitä ihan reiluna. Kerrotko missä tuosta oli se rakkaus?

Se, että kannatat tuollaista tuomiota on aivan yhtä pöyristyttävää. Olet pelkkä Jumalan hyödyllinen idiootti.

Vierailija
345/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos syntyy ateistiperheeseen eikä saa mitään kristillistä kasvatusta, niin aika eri lähtökohdat sillä on kuin uskovaan perheeseen syntyneellä. Tämä tekee aika epäreilun lähtöasetelman. Ateistin Jumala laittaa helvettiin vaikka tämä ei ole tehnyt tietoista valintaa kieltäytyä Jumalasta, koska tämä ei ole mitään Jumalaa koskaan tuntenutkaan. 

Osaat lukea. Tiedät Jumalasta. Voit lukea Raamatun. 

Miksi ateisti lähtisi lukemaan Raamattua sen enempää kuin Koraaniakaan tai muuta pyhää kirjaa? Lähtöasetelma on joka tapauksessa epäreilu. Siksi helvetti ei olisi oikeudenmukainen rangaistus, kun toisella sinne joutuminen on paljon helpompaa kuin toisilla. 

Miten se on epäreilua? Ateisti on valinnut olla ateisti.

Se että on sinusta valinnut jotain ei tee siitä annettavasta rangaistuksesta reilua.

Jos olet valinnut varastaa naapurin puusta omenan, ei edelleenkään ole reilu rangaistus tuomita siitä kuolemaan kiduttamalla.

Vierailija
346/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos syntyy ateistiperheeseen eikä saa mitään kristillistä kasvatusta, niin aika eri lähtökohdat sillä on kuin uskovaan perheeseen syntyneellä. Tämä tekee aika epäreilun lähtöasetelman. Ateistin Jumala laittaa helvettiin vaikka tämä ei ole tehnyt tietoista valintaa kieltäytyä Jumalasta, koska tämä ei ole mitään Jumalaa koskaan tuntenutkaan. 

Osaat lukea. Tiedät Jumalasta. Voit lukea Raamatun. 

Miksi ateisti lähtisi lukemaan Raamattua sen enempää kuin Koraaniakaan tai muuta pyhää kirjaa? Lähtöasetelma on joka tapauksessa epäreilu. Siksi helvetti ei olisi oikeudenmukainen rangaistus, kun toisella sinne joutuminen on paljon helpompaa kuin toisilla. 

Miten se on epäreilua? Ateisti on valinnut olla ateisti.

Ei hän valinnut syntyä ateistiperheeseen, eikö ole valinnut sitä ettei ole saanut mitään opastusta kristinuskoon. Vaikea siinä on yhtäkkiä lähteä kristinuskoa miettimään jos se ei vain kertakaikkiaan kuulu omaan elämään. 

Vierailija
347/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niito pidäkään tajuta. Uskonnot on ihmisen mielikuvitusta. Minä menen itse Ankkalinnaan kuoleman jälkeen. Siellä on mukavaa ja aina säpinää kun Aku ja Roope saavat vaikka mitä aikaan.

Vierailija
348/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen uskovakin on joutunut tämän asian ensin selvittämään itse Raamatusta. Niin myös sinä ja muut. Jumala avaa eri asioissa ymmärryksen, kun Raamattua lukee ja kun haluaa löytää totuuden.

Eikä se ole mikään "uskisten taivas-helvetti-asetelma", vaan Jeesus tuli taivaasta maan päälle kertomaan, mikä tuonpuoleisessa meitä odottaa. Ja pelastamaan ihmisiä siltä pahemmalta vaihtoehdolta.

Vierailija
349/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen uskovakin on joutunut tämän asian ensin selvittämään itse Raamatusta. Niin myös sinä ja muut. Jumala avaa eri asioissa ymmärryksen, kun Raamattua lukee ja kun haluaa löytää totuuden.

Eikä se ole mikään "uskisten taivas-helvetti-asetelma", vaan Jeesus tuli taivaasta maan päälle kertomaan, mikä tuonpuoleisessa meitä odottaa. Ja pelastamaan ihmisiä siltä pahemmalta vaihtoehdolta.

Miksi pitää luoda ikuinen kidutushelvetti ja sitten pelastaa siltä? 

Vierailija
350/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tämä on toki oma valintasi ja oikeutesi, koska Jumala meidät loi vapaaseen tahtoon."

Mistä tulee tuo kummallinen ajatus että joku valitsisi itse ikuisen kidutuksen? Eihän kukaan sellaista oikeasti valitse.

Ihan kuten murhaaja sanoisi että uhri valitsi itse tulla murhatuksi. Kyllä se on se murhaaja tai kidutusrangaistuksen langettaja joka on syyllinen, ei uhri.

No ihan tässä ketjussakin on useampi kommentoinut että nousee mieluummin vastustamaan Jumalaa kuin "suostuisi tai nöyristelisi" mielivallan alla tms.

Eli nimenomaan se joka ei ylpeytensä vuoksi nöyrry Jumalan edessä ja kumarra Häntä kuninkaana, menee mieluummin helvettiin. 

Uskovat eivät usko Jumalaan helvetin pelon vuoksi, vaan siksi että rakastavat Jumalaa! He palvelevat Jumalaa koska ovat saaneet kokea niin paljon rakkautta ensin Jumalalta. Uskon pohjana on rakkaus ja kunnioitus Kaikkivaltiasta kohtaan, ei helvetin pelko. 

Vierailija
351/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eikä se ole mikään "uskisten taivas-helvetti-asetelma", vaan Jeesus tuli taivaasta maan päälle kertomaan, mikä tuonpuoleisessa meitä odottaa. Ja pelastamaan ihmisiä siltä pahemmalta vaihtoehdolta."

Ei se siitä vain sen loogisemmaksi tai reilummaksi muutu. Miksi ketään pitäisi erikseen pelastaa joltain jonne ei edes tarvitsisi joutua jos joku ei sinne erikseen ensin päätä sinua lähettää?

Vierailija
352/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu on hankalaa, koska lähtökohdat muuttuvat. On eri väitellä konseptista Jumala ja helvetti, jos lähdetään siitä että Jumala on.

Jumalan olemassaolosta pitäisi väitellä eri ketjussa. 

Vierailija
353/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi rakastava Jumala ylipäätään tuomitsee ketään? Miksi ei opeta niitä syntisiä ihmisiä hyviksi? Kaikkivaltiaalle luulisi tuommoisen olevan helppoa.

Vierailija
354/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä valitsisin kyllä päästä rakastavan Taivaan isän luo. Mutta en valitsisi päästä sellaisen luo joka kiduttaa muita, koska se ei kuulu arvomaailmaani. Uskon Jumalaan, mutta saankohan taivaan porteilla tietää että onko se Jumala tämä minun ajattelemani rakastava Jumala vai tää himouskisten sadisti-kiduttaja? Jos se on tää jälkimmäinen, niin en mä kiduttajan kanssa halua ikuisuutta viettää. 

Vierailija
355/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No ihan tässä ketjussakin on useampi kommentoinut että nousee mieluummin vastustamaan Jumalaa kuin "suostuisi tai nöyristelisi" mielivallan alla tms."

Niin, koska kukaan ei halua uskoa siksi että joku uhkaa kidutuksella. Ei se ole edes mitään oikeaa uskoa että uskoo koska muuten käy huonosti. Se on uskoon pakottamista.

Usko ihan vain uskon vuoksi ja siksi että sen uskon tuntee itse sisällään on tietenkin ihan ok. Mutta mitä iloa on pakotetusta uskosta?

Vierailija
356/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi rakastava Jumala ylipäätään tuomitsee ketään? Miksi ei opeta niitä syntisiä ihmisiä hyviksi? Kaikkivaltiaalle

Miksi me hyväntahtoiset ihmiset ylipäätään ketään? Miksi emme opeta niitä pahantahtoisia ihmisiä hyviksi? Kaikkivoivalle ihmiselle tämän luulisi olevan helppoa.

Vierailija
357/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopuksi, jos kerran rangaistus mielestäsi kuulosta niin kovin kohtuuttomalta, mikä voisi olla syynä ettet siinä tapauksessa tartu aika uskomattoman upeaan kädenojennukseen, eli siis armoon??!!

Koska en suostu alistumaan tyrannien edessä.

Aivan, ja sitten maksat kovan hinnan. Tämä on toki oma valintasi ja oikeutesi, koska Jumala meidät loi vapaaseen tahtoon. 

Btw ei turhaan sanota että ylpeys käy lankeemuksen edellä. Ylpeys on vakava eksyttää minä vie ihmisen lopulliseen turmioonsa. 

Mutta eikö se ole vähän ristiriitaista että Jumala itse on hyvinkin ylpeä olento? Ylpeys on yksi kuoleman synneistä, niin miksi ainoastaan Jumala saa olla ylpeä ilmaan mitään ongelmaa, tai vihainen?

Koska Jumala on täydellinen. Hän on Oikeudenmukaisuus ja rakkaus, ja Hänen on myös viha ja kosto pahantekijöille.

Absoluuttinen rakkaus ja oikeanmukaisuus ei tarvitse ihmisen hyväksyntää eikä Hän tarvitsi syntiselle ihmisille laadittuja ohjeita. 

Vierailija
358/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun usko ja omatunto sanoo että jos Jumala on niin hän on itse rakkaus, armollisuus ja oikeudenmukaisuus eikä pikkumainen ja kostonhaluinen. 

Jumala odottaa meidän uskovan Hänen totuutensa, eikä omia mielipiteitämme totuudesta.

Raamatun mukaan Jumala on Pyhä, jonka läheisyyteen ja taivaaseen ei voi päästä mitään epäpyhää, siis syntistä. Ja koska kaikki ihmiset ovat jotain syntiä tehneet, ne pitää jotenkin sovittaa, pyyhkiä pois. Sen asian on Jumala itse määrännyt ja siihen tehtävään Hän lähetti Jeesuksen.

Ja tämän Hän teki nimenomaan sen takia, koska Hän on rakkaus, eikä halua kenenkään hukkuvan kadotukseen, jonne päätyy, jos ei niitä syntejä soviteta.

Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Joh. 3:16

Vierailija
359/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää luoda ikuinen kidutushelvetti ja sitten pelastaa siltä? 

"Usko minuun, niin pelastan sinut siltä kärsimykseltä minkä aion aiheuttaa sinulle, jollet sinä uskon minuun."

Vierailija
360/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No ihan tässä ketjussakin on useampi kommentoinut että nousee mieluummin vastustamaan Jumalaa kuin "suostuisi tai nöyristelisi" mielivallan alla tms."

Kyse on siitä että he väittelevät teidän, uskovaisten ihmisten, ei minkään jumalan kanssa. He vastustavat teidän yksioikoista ja julmaa jumalkäsitystänne, eivät mitään jumalaa sinänsä jos sellainen osoittautuisi olevan olemassa.

He siis eivät valitse mitään helvettiä koska eivät sellaista usko olevan olemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän