En tajua uskisten taivas-helvetti-asetelmaa
Helvetti = ikuinen kidutus liekkimeressä.
Taivas = ikuinen elämä sillä aikaa kun osa ihmisistä kituu ikuisesti = helvetti sekin. Myötätuntoinen ihminen kärsii kun muut kärsii. Jos voi nauttia olostaan taivaassa kun osa ihmisistä kärsii ikuisessa kidutuksessa, taitaa olla psykopaatti. Näissä ikuisen kidutuksen uhreissa on myös hyviä ihmisiä, jotka eivät vain ole pystyneet uskomaan oikealla tavalla, ihmisiä jotka ovat syntyneet muslimiperheeseen eivätkä ole siksi saaneet edes opetusta kristinuskosta jne. Ja näiden palkka on ikuinen kidutus. Joukossa mahdollisesti myös perheenjäseniä ja ystäviä.
Jumala joka antaisi luomansa ihmisen mennä helvettiin on kuin vanhempi, joka antaisi taaperonsa kiivetä parvekkeen kaiteen yli ja hypätä alas ja sanoisi tälle, että mitäs itse valitsit hypätä. Rakastavan isän pitää ohjata ja suojella.
Mun usko ja omatunto sanoo että jos Jumala on niin hän on itse rakkaus, armollisuus ja oikeudenmukaisuus eikä pikkumainen ja kostonhaluinen.
Kommentit (849)
Viime kädessä tuomiolla vaikuttaa vain se että anoitko armoa luojalta vai et.
Eli kyseessä ei ole mikään tuomio, eikä etenkään oikeudenmukainen sellainen, vaan ennalta päätetty teatteri jotta Jumala saa lisää kidutettavia.
Vierailija kirjoitti:
Eli kyseessä ei ole mikään tuomio, eikä etenkään oikeudenmukainen sellainen, vaan ennalta päätetty teatteri jotta Jumala saa lisää kidutettavia.
Synti on niin vakava asia ettei Jumala voi sitä jättää rankaisematta. Joko kärsit rangaistuksen itse tai Jeesuksen sovituksen kautta anot armoa, ja muutat mielesi tämän maailman meininkiä kohtaan. Eihän siinä mitään ole päätetty ennalta, itse valitset millä mennään ja tuomio sen mukaan.
Sinä olet päättänyt olla Jumalan vihollinen, ja kaikki minkä näet toimii todistuksena agendasi puolesta, oli sitten kontaktipintaa tai ei.
Miten jos uskovainen rakastaa perhettään mutta heistä kukaan ei ole uskovainen eli joutuvat helvettiin. Taivaassa tämä uskovainen sitten saa wlää ikuisesti uskonveljiensä ja sisariensa kanssa ilman perhettä ja ystäviä jotka eivät kuulu samaan uskontokuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että tiedät Jumalan olevan olemassa mutta et usko, on juurikin itsepetoksen ylistys. Usko ei tarkoita pelkkää asian uskomista mielessä, vaan kun uskon kohde muuttuu ihmisestä Jumalaan, muuttuu koko se ohjelma joka ihmisen toimintaa ohjaa, ja tämän myötä kaikki.
Ilman Jumalaa sinä et voi tietää yhtään mitään, et edes oman tietoisuuden olemassaoloasi, et edes 2500 vuoden filosofian historialla. Tietääksesi jotain, sinun pitää tietää aivan kaikki tai saada tieto joltain joka tietää kaiken. Tietääksesi A:n sinun pitää tietää B. Tietääksesi B, sinun pitää tietää C jne. Eli tietääksesi jotain, sinun pitää teitää kaikki tai vastaanottaa tieto joltain joka tietää kaiken.
Se, että tiedän, että maapallo on navoiltaan litistynyt pallo tarkoittaa jotakin. Se tarkoittaa sitä, että aivoissani jollain tapaa risteilee ajatus, että "maapallo on
Kuten itse kirjoitat, omat sanasikin jo osoittavat ajatuksesi huteran perustan. "Perusolettamukset voivat toki olla väärässä" Vaikka mainitsemasi perusoletukset ovatkin varsin kohtuullisia, mikäli ne edes voivat olla väärässä, ei voi varmuudella tietää yhtään mitään ilman Jumalaa. Jonkun asian tietäminen vaatii nimen omaan totuutta, ja totuus on erehtymätöntä, jokaisesta asiasta ei ole kuin 1 totuus. Uskomusen oikeutus ei ole totuutta. Jumala on kolmen summa, rakkaus + totuus + elämä ja kaikki nämä ovat Jumalasta riippuvaisia, eikä edellisiä ole ilman Jumalaa.
Mainitsemasi "krisitilinen" filosofi, filosofia on raamatussakin mainittua järkeisoppia, sitä ihmisviisautta josta olen kirjoittanut täälläkin monta kertaa. Filosofia on päättymättömia ajatusketjuja eikä se oikeastaan anna vastauksia yhtään mihinkään. Me emme voi mitenkään saada selville miten tarkkaan ottaen maailmankaikkeus on saanut alkunsa, se on ikuisuudessa luotu ja ikuisuudesta, ajasta riippumaton Luoja heittää asioita tapahtumaan tänne ajan funktioon.
Jumala ilmoittaa meille sen mikä on tarpeellista tietää, ja tiedon omasta olemassaolostaan hän on kirjoittanut jokaiseen meistä, niin sinuun kuin minuunkin. Kaikki tietävät että Jumala on olemassa, se on kokemusperäinen juttu. Voit toki väittää jotain muuta, mutta se meneekin itsepetoksen puolelle.
Sinäkin myönnät että sinun tietoisuuden ulkopuolelle jää asioita, jos tietäisit kaikki nämä tietoisuutesi ulkopuolelle jäävät asiat, voisivat ne olla ristiriidassa kaiken sen kanssa mikä mahtuu tietoisuuteesi, asian näin ollessa, et voi varmuudella tietää yhtään mitään. Voit vain varmuudella tietää vain sen, että et tiedä yhtään mitään, ilman Jumalaa.
mä en tajuu mitään niiden juttuja onneks
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synti on niin vakava asia ettei Jumala voi sitä jättää rankaisematta. Joko kärsit rangaistuksen itse tai Jeesuksen sovituksen kautta anot armoa, ja muutat mielesi tämän maailman meininkiä kohtaan. Eihän siinä mitään ole päätetty ennalta, itse valitset millä mennään ja tuomio sen mukaan.
Sinä olet päättänyt olla Jumalan vihollinen, ja kaikki minkä näet toimii todistuksena agendasi puolesta, oli sitten kontaktipintaa tai ei.
Kristittyjen jumala siis rankaisee muunuskoisia sen tähden etteivät ole ymmärtäneet kasvatuksensa vuoksi anoa armoa häneltä?
Voisiko joku vanhurskas kristitty vastata tähän?
Mulla on tähän heti vastauksia mielessä, mutta odotan sun vastausta niihin tietoon liittyviin asioihin, koska se kiinnostaa paljon enemmän. Palaan tähän sen jälkeen kun sitä keskustelua on edistetty.