Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turun silmälääkäritapaus osoittaa sen mitä yksityinen terveydenhuolto voi pahimmillaan olla

Vierailija
18.01.2024 |

Turhia, kalliita ja terveyttä haittaavia hoitoja lääkärin ahneuden vuoksi. 

"ESIMERKIKSI 64-vuotias kaarinalaisnainen kertoo HS:lle käyneensä lääkärin suorittamassa silmien taittovirheleikkauksessa ja saaneensa sen jälkeen yllättäen glaukoomadiagnoosin.

Minulle määrättiin glaukoomalääkitys, joka on ollut suunnattoman voimakas. Lääkkeitä oli kolmenlaisia, aamulla ja illalla käytettäviä. Lisäksi lääkäri puhui minut ympäri ja silmiini tehtiin kallis laserointi.

Hän kertoo menettäneensä rahaa tuhansia ja taas tuhansia euroja. Vajaa vuosi sitten hän meni Turun yliopistolliseen keskussairaalaan (Tyks) kaihileikkaukseen, jossa hänelle selvisi varsinainen yllätys.

"Lääkäri teki minulle siellä glaukoomatutkimuksen ja selvisi, että minulla ei ole lainkaan glaukoomaa. Olo on petetty ja usko lääkäriin ja ihmiseen on menetetty. Tämä oli rahanryöväys pienipalkkaiselta ja hyväuskoiselta asiakkaalta., hän kertoo."

https://www.hs.fi/kotimaa/turku/art-2000010126320.html

Kommentit (145)

Vierailija
141/145 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo lääkäri oli samalla klinikan omistaja. Jokaisesta tutkimuksesta ja toimenpiteestä kilisi rahaa omaan kirstuun. 

Mikä tai ketkä ovat olleet mahdollistamassa tämän henkilön toiminnan? Asiasta oli puhuttu ja se oli joidenkin tiedossa jo aiemmin. Se tulisi myös selvittää.

Kauhistutti HS jutussa tänään, että kyseinen lääkäri olisi ilmeisesti tehnyt 33-vuotiaalle asiakkaalle täysin terveisiin silmiin laseroinnin tuosta vain pelkän rahastuksen vuoksi. Kuinka paljon noita vastaavia tilanteita on jo ollut vuosien varrella? Kyseisen lääkärin ei kuuluisi kulkea enää vapaalla jalalla, sen verran törkeästä toiminnasta kyse. 

Eikö samassa yhteydessä tullut julki potilas, jolle lääkäri ehdotti luomen poistoa. Luomi poistettiin ja todettiin sitten, että ei ollutkaan melanoomaa. Siis ihan turha toimenpide

Omituinen vertaus sulla. Luomen poisto varmuuden varalta vs. terveen silmän laserleikkaus lääkärin raanahneuden vuoksi. 

Vierailija
142/145 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuossa ole käynyt aika monta vakuutuspetostakin...? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/145 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan paljon noista kuluista on mennyt vakuutusyhtiön piikkiin, jos asiakkaalla on vapaaehtoinen terveysvakuutus?

Aika moni yksityislääkäri on kysynyt minulta, että onko vakuutus. Ja johon olen vastannut, että mitä se tähän kuuluu! Ja kyllä, on terveysvakuutus. Maksan kulut aina itse ja haen korvausta jälkeenpäin vakuutuksesta.

Kerran, jo markka-aikaan, gynekologi korjasi 200 markan käyntimaksun 220 markkaan, kun kerroin, että on vakuutus.

Sama muuten koskee eläinlääkäriä. En ikinä kerro, että lemmikki on vakuutettu.

Muistelen, että viimeksi kun varasin netissä aikaa yksityiselle kysyttiin siinä jo oletko, itse maksava, vakuutus vai työterveysasiakas.

Vierailija
144/145 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnalliseen voi luottaa vaikka sieltä ei heti saisikaan oikeaa diagnoosia. Yksityinen näitä voi jopa keksiä. 

Vierailija
145/145 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisen sektorin lääkärithän ei ikinä tee vääriä diagnooseja... /s

Se että lääkäri kieltäytyi diagnosoimasta virallisesti sun googlediagnoosia ei tarkoita että lääkäti olisi väärässä.

Ei myöskään sitä, etteikö potilas olisi oikeassa. 

Yksi mielipide on vain yksi mielipide. Totuus on se, mikä potilaalla on. 

Objektiiviset tutkimukset, kuten esim.labrakokeet, kertoo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme