HS: Naisten biologinen velvollisuus
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010118693.html
Mielestäni tulisi säätää lakiin, että syntyperäisillä suomen kansalaisilla on joko asevelvollisuus tai sitten äitiysvelvollisuus. Jos ei saa biologista lasta, niin sitten voi adoptoida, ja jos ei lapsen teko kiinnosta, voi mennä armeijaan. Toki lääketieteellisistä syistä (mielisairaus tms.) voisi vapauttaa tästä biologisesta velvoitteesta, mutta muutoin.
Kommentit (452)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatan tasa-arvoista asevelvollisuutta mutta en antaisi siitä vapautusta synnytyksen perusteella. Lapsia maapallo ei tarvitse yhtään enempää, mutta vain miehiä koskeva asevelvollisuus on kyllä epäkohta sivistysvaltiossa.
Väestökehityksen mukaan maapallo tarvitsee enemmän afrikkalaisia ja vähemmän suomalaisia.
Maapalloa ei kiinnosta hevonvi ttua mistä maasta ihmiset ovat kotoisin. Ihmisiä on liikaa.
Tämä on niin totta, tiettyjä aatteita julistavia kuvittelevat, että suomalaisissa geeneissä on jotain erityistä. Valitettavast emme ole geeneiltämme niin fyysisesti, kuin älyllisestikään mitään kovin erityisiä.
Totta! Kuollaan siis pois vaan!
Vierailija kirjoitti:Sotaveteraanit jäi kuitenki eloon siitä sodasta. Suurimman hinnan makso sankarivainajat. Joku sankarivainajahan vois olla vaan katkera et miks mun piti kuolla 19-vuotiaana jonku tuntemattoman naisen puolesta.
Ei tuntemattoman naisen puolesta. Oman äidin puolesta, omien sisarusten puolesta, omien sisarustenlasten puolesta, omien vanhojen isovanhempien puolesta, naapurin pienten lapsien puolesta. Kaikkien suomalaisten vapauden puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Itse en lasta tekisi mistään hinnasta, joten armeija se kai sitten olisi. Mutta sitä pitäisi kyllä muuttaa jotenkin jos sinne naisia isommin joukoin tulisi. Esim. itse olen 155 cm pitkä ja painan 45 kg. Ei onnistuisi millään semmoisten reppujen raahaamiset kuin nykyään vaaditaan eikä monet muut fyysiset suoritukset mitä nykyään armeijaan kuuluu.
Ongelmana ei ole niinkään fyysinen rasittavuus kuin vääränlaiset varusteet. Ei keskivertomieskään nykyään tahdo olla sopiva standardivarusteisiin, joten naisilla on kaksin verroin hankalampaa, kun sekä anatomia että koko ovat vääränlaiset keskivertomien mittojen mukaisiin varusteisiin.
Vaalikoneessakin aina mainitaan ilmeisen tarkoitushakuisesti nimenomaan naisten ASEvelvollisuus. Olisi paljon järkevämpää puhua maanpuolutus- tai yhteiskuntapalvelusta.
Vierailija kirjoitti:
Joka vuosi kymmenittäin sormia ja varpaita amputoidaan varusmiehiltä pakkasleiriytymisen takia.
Av mammaa vaan naurattaa.
Joo mutta ei puoliksikaan niin paljoa av mamma naura, kun mitä nauraa av "mies" (tai mitä miesoletettja sitten ovatkin, eivät kunnon miehiä) kun av mammoja paleltuu pakkasleirillä. Siitä se reimu täällä "miehillä" (pakko laittaa lainausmerkkeihin, koska kyllä Suomessa on vielä ihan oikeitakin miehiä, ei av pellejä) ratkeaa. Muutenkin tässä(kin) ketjussa nämä miesoletetut hekumoi sillä, kun ryssis jyystää heidän äitiään tai pikkusisartaan. AV pelle nauraa vieressä ja huutelee kannustushuutoja. Että semmosia "miehiä" täällä. P.S Nykyään on vain pukeutumiskysymys, ettei palelluta itseään, varusteita kyllä on joka lähtöön. Tuolla joku sotaherra sanoi, että alokkaat ei vain osaa pukeutua kyllin lämpämästi,(kun ei ole äiti neuvomassa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon kotijoukoissa olevien naisten puolustautumiseen tarvittaisiin ensin aseenkantoluvat. Jospa ne sodan aikana saataisiin.
Toivottavasti ette saa. Saa rrryssä jyystää teitä sitten ihan rauhassa 😂🤣😂🤣😂🤣
Miten sairas on mieleltään ihminen, jonka mielestä on hyvin hauskaa, että vihollisarmeija rais**kaa hänen omaa äitiään?Tämä mies sai varmaan vuoden parhaat naurut silloin, kun venäjä hyökkäsi Ukrainaan ja rai**skasi ja tappio naisia ja lapsia joissakin valtaamissa kylissä.
Pakko sanoa, että jos hullulla on halvat huvit, on ne hullun huvit myöskin joskus hyvin kieroutuneet. Hyi, olet häpeä koko miessukupuolelle.
Niinhän minä fanitankin Ukrainassa tapahtuvia naisten
Kyllä olet koko palstan sairain tyyppi! Vaikka sinunlaisiasi ns miehiä on olemassa, en silti iloitse miesten kohtaamista k i'dutuksista tässä maailmassa.
Älä huolehdi, et selvästikään ole so tak'untoinen joten sinne et tule joutumaan! Et edes tiedä ketä am pu'isit, apropoo...
*Ajattelen sinulle tapahtuvan noin ja se lämmittää sydäntä. Äitini ei ole saamaton paska kuten sinä, joten hänelle ei noin tule käymään. Sinulle toivon hartaasti venäläisen sormileikin toteen käymistä.*
- -
Jotenkin arvasin, että pikku persukka asialla. Mitä humpuukimestari edellä, sitä höpelöpojat perässä.
Vierailija kirjoitti:
Joka vuosi kymmenittäin sormia ja varpaita amputoidaan varusmiehiltä pakkasleiriytymisen takia.
Älä puhu potaskaa, ei edes joka vuosi palellu yhdetkään sormet tai varpaat. Pojat pitäisi opettaa pukemaan, ettei tuollaisia tapahtuisi, varusteista tuskin nykyään on pulaa.
Ja av mammat ei tuolle naura vaan ihan sinä itse, sinua kun tuntuu naurattavan sekin, kun vihollinen jyystää vaimoasi (mielikuvitussellaista, oikeatahan ei ole) tai äitiäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon kotijoukoissa olevien naisten puolustautumiseen tarvittaisiin ensin aseenkantoluvat. Jospa ne sodan aikana saataisiin.
Miten sairas on mieleltään ihminen, jonka mielestä on hyvin hauskaa, että vihollisarmeija rais**kaa hänen omaa äitiään?Tämä mies sai varmaan vuoden parhaat naurut silloin, kun venäjä hyökkäsi Ukrainaan ja rai**skasi ja tappio naisia ja lapsia joissakin valtaamissa kylissä.
Pakko sanoa, että jos hullulla on halvat huvit, on ne hullun huvit myöskin joskus hyvin kieroutuneet. Hyi, olet häpeä koko miessukupuolelle.
Niinhän minä fanitankin Ukrainassa tapahtuvia naisten
Ootko koskaan ajatellut hakea apua tuohon ongelmaasi? Mielenterveyspalveluja kyllä saa ja sinä olet selvästi niiden tarpeessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen sinulle tapahtuvan noin ja s
Jospa se oli sinun äitisi joka tuon kirjoitti...
Sinun toivomisillasi onkin ihan tosi paljon vaikutusta asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä puhu potaskaa, ei edes joka vuosi palellu yhdetkään sormet tai varpaat. Pojat pitäisi opettaa pukemaan, ettei tuollaisia tapahtuisi, varusteista tuskin nykyään on pulaa.
Ja av mammat ei tuolle naura vaan ihan sinä itse, sinua kun tuntuu naurattavan sekin, kun vihollinen jyystää vaimoasi (mielikuvitussellaista, oikeatahan ei ole) tai äitiäsi.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku viisaampi, vaikka aloittaja itse, selventää mulle yhden asian:
Miten ihmeessä maan puolustaminen ja synnyttäminen ovat rinnastettavissa toisiinsa? Mä kun en vaan ymmärrä 🤔 Ensin ajattelin että olisiko "pakko" se yhdistävä juttu. Miesten on pakko käydä armeija, naisten on pakko synnyttää. Mutta ei. Eihän armeijaan ole pakko mennä, vaihtoehtojakin on. Ja naisen ei ole pakko synnyttää. Joten kertokaa nyt joku miten näitä kahta asiaa voi verrata toisiinsa?
Näitä yhdistää sellainen nykyaikaan huonosti sopiva asia kuin meidän yhteinen etu. Yksilön kannalta kyse on ajasta, jonka on poissa työelämästä. Jos haluamme että Suomi pysyy olemassa, syntyvyyden täytyy pysyä yllä. Tässä on haastetta jo valmiiksi ja väestön uusiutuminen on vaarassa. Meillä ei siis ole varaa riskeerata syntyvyyttä enää yhtään.
Jos naisille määrättäisiin asepalvelus, tarkoittaisi se 0,5-1 vuotta poissaoloa työelämästä. Sukupuolelle, jolle niitä tulee lasten syntymisestä johtuen jo valmiiksi (jos siis yhteiskunnan näkökulmasta tavoite eli kansakunnan uusiutuminen toteutuu). Olennaista ei ole, synnyttääkö kaikki naiset, vaan se tosiasia, että vain naiset voivat synnyttää.
No, siinä missä vain naissukupuoli voi synnyttää, on miehille määrätty yleinen asevelvollisuus. Väliin syntyy tietysti "vapaamatkustajakategoria" eli naiset jotka eivät tee kumpaakaan. Toisaalta kolmasosa miehistäkin saa nykyään vapautuksen asevelvollisuudesta. Eli täytyykö näille ryhmille tehdä jotain jälkikäteistä patistelua yhteiskunnan palvelemiseen yleisen reiluuden nimissä? Milloin se tapahtuisi? Miten? Voi sanoa että aika hankalaksi menisi, ja kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen sinulle tapahtuvan noin ja s
Jos poika on vähänkään tullut äitiinsä, niin kyllä sen äidinkin on oltava täysi paska, ei hän muuten tuollaista saastaa olisi synnyttänyt. Omena ei puusta kauaksi putoa, eli äitisi kanssa varmaan yhdessä nauratte, kun naisia ra**skataan. Olette molemmat pahinta ja alinta saastaa.
Vai ras***kaatko sinä äitiäsikin ja molemmat nautitte suuresti?? Luultavasti. Kumpa äitisi voisi tuntea sinut takaisn vittuunsa ja peruuttaa syntymäsi.
"Nauru loppuu kun naisetkin menee väkisin inttiin tai tekee VÄKISIN lapsen. Deal with it."
Mitään tarvetta diilata vähääkään sinun fantasioitesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En myöskään ymmärrä että miksi naisten tissejä ja alspäätä ronkitaan kuukauden välein seulonnoissa, vaikka niitä ei enää käytetä edes lapsien tekoon tai kasvattamiseen.
No et näköjään. Seulonnat ovat 5 vuoden välein.
Selkeästikin AP ja vastaavat ovat tissien alapäiden kasvattamia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
laita linkki. Tuo ainoa jutu joka löytyi vuodelta 2021 kertoo, että sormia EI amputoitu , eikä oikeastaan koskaan paleltumat ole vakavia, mutta lieviä paleltumia tulee, mutta niitä tulee muutenkin pakkasilla ihmisille.
Ja jos av mammaa tuo naurattaa (mikä on vain sinun sairaan mielesi tuotetta) niin av ukkelia taas naurattaa kaikki naisiin kohdistuva väkivalta. Eikä tämä ole edes av mamman mielikuvituksen tuotetta vaan kymmenet kommentit sen tässäkin ketjussa todistavat .
Ei ole yksikään nainen täällä osannut perustella, miten voivat puhua tasa-arvon edistämisestä ja samalla hyväksyä se että miehet pakotetaan asevelvollisiksi vankilatuomion uhalla?
Ei yhtäkään vastausta, ei sitten yhtäkään.
Ketä normaalia ihmistä kiinnostaa jonkuin maapalan takia tappaa toista jossain rikkaiden suunnittelemassa sodassa.
Ainutta elämää. Monilla ei ole edes omaa asuntoa työelämä tarjonnut. Pelkän vuokraorjuuden. Säästöjäkään ei palkoista jää juurikaan. Ja tämä kurja elämä pitäisi sitten sotaan uhrata?
Mitä jos sinne sotaan menee ne joilla on jotain muutakin menetettävää kuin oma elämä?
Ei minua kiinnosta puolustaa rikkaiden maita ja omaisuuksia. Mä lähen litomaan jos sota syttyy.
Olisi kannattanut suunnitella tämä niin, että työelämästä sitoutuu yhteiskuntaan. Säästöjä jää, voi hankkia perhettä, kun on varaa, oma asunto olisi ihan reilua. Se että omistaisi jotain tässä maassa?
Silloin sitä punnitsisi että tätähän minä haluan puolustaa. Omaa maata. Minulla olisi jotain puolustettavaakin. Kun työelämä on sellaista että saa tapella siitä, että saako pitää edes laillisen ruokkiksen, niin ei jumalauta oikeesti hei.
Ja ne muut lakisääteiset tauot ja ylityölisät. Miksi kansalaisia ei sitouteta yhteiskuntaan.
Muissa EU-maissa on ihan yhtä kalliit vuokrat ja huonot työsopimukset. Miksi tänne jäisi puolustamaan muiden omaisuutta, kun sota syttyy?
Vierailija kirjoitti:
Ketä normaalia ihmistä kiinnostaa jonkuin maapalan takia tappaa toista jossain rikkaiden suunnittelemassa sodassa.
Ainutta elämää. Monilla ei ole edes omaa asuntoa työelämä tarjonnut. Pelkän vuokraorjuuden. Säästöjäkään ei palkoista jää juurikaan. Ja tämä kurja elämä pitäisi sitten sotaan uhrata?
Mitä jos sinne sotaan menee ne joilla on jotain muutakin menetettävää kuin oma elämä?
Ei minua kiinnosta puolustaa rikkaiden maita ja omaisuuksia. Mä lähen litomaan jos sota syttyy.
Olisi kannattanut suunnitella tämä niin, että työelämästä sitoutuu yhteiskuntaan. Säästöjä jää, voi hankkia perhettä, kun on varaa, oma asunto olisi ihan reilua. Se että omistaisi jotain tässä maassa?
Silloin sitä punnitsisi että tätähän minä haluan puolustaa. Omaa maata. Minulla olisi jotain puolustettavaakin. Kun työelämä on sellaista että saa tapella siitä, että saako pitää edes laillisen ruokkiksen,
Siksi että olet Suomalainen, ja maanpuolustusvelvollinen.
Tämä on niin totta, tiettyjä aatteita julistavia kuvittelevat, että suomalaisissa geeneissä on jotain erityistä. Valitettavast emme ole geeneiltämme niin fyysisesti, kuin älyllisestikään mitään kovin erityisiä.