Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Naisten biologinen velvollisuus

Vierailija
17.01.2024 |

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010118693.html

Mielestäni tulisi säätää lakiin, että syntyperäisillä suomen kansalaisilla on joko asevelvollisuus tai sitten äitiysvelvollisuus. Jos ei saa biologista lasta, niin sitten voi adoptoida, ja jos ei lapsen teko kiinnosta, voi mennä armeijaan. Toki lääketieteellisistä syistä (mielisairaus tms.) voisi vapauttaa tästä biologisesta velvoitteesta, mutta muutoin.

Kommentit (452)

Vierailija
341/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ai tämäkö tämän ketjun aihe olikin?"

Ei, mutta liittyyhän se siihen. Sehän on naisillekin tasa-arvovääryys, kun heiltä evätään koulutus sotilaan perustaitoja ja aseenkäyttöä varten. Koulutus joka voi pelastaa sinut ja/tai lapsesi joukkoraískaukselta sodan aikana.

Me voidaan elää tämän tasa-arvovääryyden kanssa. Mutta mitäs sinä aiot tehdä teidän miesten kokemien tas-arvovääryyksien eteen? Odotella josko Sanna Marin tulisi hoitamaan ne sinun vikistessä vieressä tutti suussa? 

Kyllä mä luulen että viimeistään silloin, kun ryzzzäsotilaat raískaa tyttäresi kakkoseen silmiesi edessä ja laittavat sen jälkeen luodin hänen otsaansa ja jättävät sut eloon samalla kun miehesi on rintamalla, niin kyllä sä silloin nimenomaan toivot että olisit hankkinut pistoolin ja opetellut sen k

Pistoolia oppii käyttämään ihan itse. Ei ole ydinfysiikka. 

Vierailija
342/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jaahas. Montakos amputointia on tehty esim. viimeisen 50 vuoden aikana?"

Useita kymmeniä joka vuosi. 

Höpölöpö.

Tuli ikävä fakta esille jota saamaton akka on heti kieltämässä.

Sormia ja varpaita amputoidaan varusmiehiltä vuosittain mutta eihän se sinua kiinnosta. 

Satun tietämään ettei amputoida.

Miksi valehtelet?

Sitten vaan tilastot pöytään suoritetuista amputoinneista. 

Luuletko aivoton apina että niistä pidetään tilastoa???

Sehän vasta puolustustahtoa lisäiskin kun vuosittain olis iltapaskassa:

Tänä vuonna 15 varusmieheltä amputoitiin sormet ja varpaat. Katso veriset kuvat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon kotijoukoissa olevien naisten puolustautumiseen tarvittaisiin ensin aseenkantoluvat. Jospa ne sodan aikana saataisiin. 

Toivottavasti ette saa. Saa rrryssä jyystää teitä sitten ihan rauhassa 😂🤣😂🤣😂🤣

Voit tarjota vaikka äitisi jyystökappaleeksi, jos olet vielä siinä vaiheessa itse hengissä, pikkumies.

Tarjoan sinut. Olet oksettava saamaton lyllerö muutenkin. Joudat jollekin rumalle iigorille sormileikkeihin 🤣😂🤣😂.

Ahaa. No, jäämme sitä sitten odottelemaan, pikkumies. Pidättele vaikka hengitystä odotellessasi.

Vierailija
344/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kaikki sodat ja maanpuolustukset pitäisi lopettaa mutta kun tämä sotiminen on miesten asia, harrastus mikälie pakkomielle niin emme me naiset voi asialle mitään.

Vierailija
345/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jaahas. Montakos amputointia on tehty esim. viimeisen 50 vuoden aikana?"

Useita kymmeniä joka vuosi. 

Höpölöpö.

Tuli ikävä fakta esille jota saamaton akka on heti kieltämässä.

Sormia ja varpaita amputoidaan varusmiehiltä vuosittain mutta eihän se sinua kiinnosta. 

Satun tietämään ettei amputoida.

Miksi valehtelet?

Sitten vaan tilastot pöytään suoritetuista amputoinneista. 

Luuletko aivoton apina että niistä pidetään tilastoa???

Sehän vasta puolustu

Kulta, uutisissa kerrotaan jopa kun pikku-Petterin nenu paleltuu hetkeksi metsäleirillä. Kun se itkettää niin.

Vierailija
346/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän jokainen joka ei lapsia halua niin valitse mieluummin sivarin/armeijan. Se kestää monella vähemmän aikaa kun itse raskausaika.

Vierailija
347/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon kotijoukoissa olevien naisten puolustautumiseen tarvittaisiin ensin aseenkantoluvat. Jospa ne sodan aikana saataisiin.

Sitä kannatankin, että naisille myönnettäisiin sodan aikana automaattisesti esim pistoolinkantolupa itsepuolustusta varten.

Mutta sitä ennen kun pitäisi olla koulutus käytynä sen tehokasta käyttöä ja esim huoltoa varten. 

Sen oppii tunnissa.

Ei opi. Ampumaharjoituksia pitää olla takanaan että edes osuu johonkin läheltä. Mielenhallintatekniikoita hengenvaarallisia tilanteita varten, jotta ei hermoillessa ammu itseään jalkaan jne.

Lisäksi aseenkantoluvan saaminen kestää Suomessa vuosia, ja sinä aikana pitää pystyä osoittamaan viranomaisille että on harjoitellut ampumaradalla.

Ei se toimi niin kuin leffoissa että yhellä kädellä vaan huitaistaan ja osutaan heti kohteeseen.

Vierailija
348/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sodat ovat rikkaiden setä miesten bisnestä. Sillä on syynsä miksi meille luotiin valtauskonnot jossa mies on pää ja tyttö lapsia abortoidaan . Näin bisnes miehet saavat paljon sotilas karjaa jolla taas tehdä bisnestä ja mieslambit tottelee 🐑🐑🐑

Vierailija
349/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen menopaussia lähestyvä lapseton nainen. Mä ihan mielelläni lähtisin puoleksi vuodeksi leirille marssimaan ja leikkimään sotaa. Olisipahan jotain erilaista ja monet käsittääkseni laihtuu palveluksen aikana (tulisi tarpeeseen). Valtio ilmeisesti maksaa vuokran armeija-ajata, eikä työnantaja vissiin saa antaa potkuja tämän takia? 

Vierailija
350/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sodat ovat rikkaiden setä miesten bisnestä. Sillä on syynsä miksi meille luotiin valtauskonnot jossa mies on pää ja tyttö lapsia abortoidaan . Näin bisnes miehet saavat paljon sotilas karjaa jolla taas tehdä bisnestä ja mieslambit tottelee 🐑🐑🐑

Miehet saatiin egoillaan nalkkiin ja uskomaan isointa valhetta eli että luonto olisi luonut miehen johtamaan. Naiset eivät tottelisi joten toisin päin asetelma ei toimisi. Mies on pahin lambi 🐑

Vierailija
351/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä kannatankin, että naisille myönnettäisiin sodan aikana automaattisesti esim pistoolinkantolupa itsepuolustusta varten.

Mutta sitä ennen kun pitäisi olla koulutus käytynä sen tehokasta käyttöä ja esim huoltoa varten. 

Sen oppii tunnissa.

Ei opi. Ampumaharjoituksia pitää olla takanaan että edes osuu johonkin läheltä. Mielenhallintatekniikoita hengenvaarallisia tilanteita varten, jotta ei hermoillessa ammu itseään jalkaan jne.

Lisäksi aseenkantoluvan saaminen kestää Suomessa vuosia, ja sinä aikana pitää pystyä osoittamaan viranomaisille että on harjoitellut ampumaradalla.

<

No mikä guru sinäkin olet olevinasi. Tässä puhuttiin nyt lähietäisyystilanteista.

Vierailija
352/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka synnyttäminen onkin vapaaehtoista, ei kansakunta uudistu ilman raskautta ja synnyttämistä. Yksinkertaisesti kyse on yhteiskunnan kokonaisedusta. Onko kokonaisetu että suomalaisia syntyy? Kyllä on. Ja kun siinä on haasteita jo valmiiksi, ei ole mitään mieltä että sitä heikennettäisiin entisestään asevelvollisuudella.

Ja jos mietit miten asevelvollisuus liittyy synnyttämiseen, niin perheelliselle naiselle tulee jo luonnollisia poissaolojaksoja töistä perheetöntä enemmän (ja sitä kautta tulot ja eläkkeet jäävät muita pienemmäksi). Jos siihen lisätään vielä armeija-aika, niin väestötasolla siitä tulee tekijä joka jonkun prosentin verran vähentää syntyvyyttä.

Kyse ei siis pohjimmiltaan ole tasa-arvosta, vaan yhteiskunnan kokonaisedusta ja myös, vaikka kuinka epämuodikasta se onkin, biologiasta.

Vierailija
353/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi kymmenittäin sormia ja varpaita amputoidaan varusmiehiltä pakkasleiriytymisen takia.

Av mammaa vaan naurattaa.

Vierailija
354/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saamme selvästi olla ylpeitä isänmaastamme Rakkaat veteraanimme varmasti ilolla lukevat tätä ketjua.

Vierailija
355/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen menopaussia lähestyvä lapseton nainen. Mä ihan mielelläni lähtisin puoleksi vuodeksi leirille marssimaan ja leikkimään sotaa. Olisipahan jotain erilaista ja monet käsittääkseni laihtuu palveluksen aikana (tulisi tarpeeseen). Valtio ilmeisesti maksaa vuokran armeija-ajata, eikä työnantaja vissiin saa antaa potkuja tämän takia? 

Uujea. Mee myös muukalaislegioonaan ja Ukrainan sotaan vapaaehtoseks. Oot kova mimmi

Vierailija
356/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku viisaampi, vaikka aloittaja itse, selventää mulle yhden asian:

Miten ihmeessä maan puolustaminen ja synnyttäminen ovat rinnastettavissa toisiinsa? Mä kun en vaan ymmärrä 🤔 Ensin ajattelin että olisiko "pakko" se yhdistävä juttu. Miesten on pakko käydä armeija, naisten on pakko synnyttää. Mutta ei. Eihän armeijaan ole pakko mennä, vaihtoehtojakin on. Ja naisen ei ole pakko synnyttää. Joten kertokaa nyt joku miten näitä kahta asiaa voi verrata toisiinsa? 

Vierailija
357/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No mikä guru sinäkin olet olevinasi. Tässä puhuttiin nyt lähietäisyystilanteista."

Juuri niissä hermoillaan ja tehdään eniten virheitä, kun voi olla sekunneista kiinni.

Vierailija
358/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No mikä guru sinäkin olet olevinasi. Tässä puhuttiin nyt lähietäisyystilanteista."

Juuri niissä hermoillaan ja tehdään eniten virheitä, kun voi olla sekunneista kiinni.

No sitähän sinäkin tässä koko ajan toivot itsellesi kun et sinne rintamalle halua.

Vierailija
359/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä ylipäätään miehiä armeijaan.

Vierailija
360/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku viisaampi, vaikka aloittaja itse, selventää mulle yhden asian:

Miten ihmeessä maan puolustaminen ja synnyttäminen ovat rinnastettavissa toisiinsa? Mä kun en vaan ymmärrä 🤔 Ensin ajattelin että olisiko "pakko" se yhdistävä juttu. Miesten on pakko käydä armeija, naisten on pakko synnyttää. Mutta ei. Eihän armeijaan ole pakko mennä, vaihtoehtojakin on. Ja naisen ei ole pakko synnyttää. Joten kertokaa nyt joku miten näitä kahta asiaa voi verrata toisiinsa?

Ei niitä edes tarvitse verrata. 

"pakko" ja "velvollisuus" ovat juurikin niitä sanoja jotka tämän keskustelun naisia kismittävät. Heille ihan ookoo että miehet pakotetaan johonkin velvollisuuteen, mutta samaa ei saa naisille tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan