Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Naisten biologinen velvollisuus

Vierailija
17.01.2024 |

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010118693.html

Mielestäni tulisi säätää lakiin, että syntyperäisillä suomen kansalaisilla on joko asevelvollisuus tai sitten äitiysvelvollisuus. Jos ei saa biologista lasta, niin sitten voi adoptoida, ja jos ei lapsen teko kiinnosta, voi mennä armeijaan. Toki lääketieteellisistä syistä (mielisairaus tms.) voisi vapauttaa tästä biologisesta velvoitteesta, mutta muutoin.

Kommentit (452)

Vierailija
401/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan tasa-arvoista asevelvollisuutta mutta en antaisi siitä vapautusta synnytyksen perusteella. Lapsia maapallo ei tarvitse yhtään enempää, mutta vain miehiä koskeva asevelvollisuus on kyllä epäkohta sivistysvaltiossa.

Suomi tarvitsee lisää lapsia, vaikka maapallo ei tarvitsekaan. Samoin Suomi tarvitsee valitettavasti asiavelvollisia, vaikka maapallo ei yhtään lisää sotia kaipaakaan.

Vierailija
402/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole yksikään nainen täällä osannut perustella, miten voivat puhua tasa-arvon edistämisestä ja samalla hyväksyä se että miehet pakotetaan asevelvollisiksi vankilatuomion uhalla?

Ei yhtäkään vastausta, ei sitten yhtäkään.

Oletko p'syk oosissa??... Olet saanut jo vaikka kuinka monta vastausta, itse et ole kommentoinut niistä yhtäkään. Ihme hölisijä.

Sinäkin Bruuttukseni, et ole vastannut kertaakaan juuri tuohon kysymykseen. Olet vain vältellyt sitä sinun niin sanotuissa vastauksissa. 

Kantsiskohan ne lääkkeet aikuisen oikeasti ottaa?

Pitihän se arvata että et enää muuhun pysty kuin vetämään koko keskustelun hiekkalaatikkoleikiksi... En kirjoita vastaustani enää kertaakaan olen kirjoittanut sen jo ainakin kolmesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstaulit senkun jankkaa tätä samaa skeidaa, päivästä toiseen 🤣

Vierailija
404/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole yksikään nainen täällä osannut perustella, miten voivat puhua tasa-arvon edistämisestä ja samalla hyväksyä se että miehet pakotetaan asevelvollisiksi vankilatuomion uhalla?

Oletko p'syk oosissa??... Olet saanut jo vaikka kuinka monta vastausta, itse et ole kommentoinut niistä yhtäkään. Ihme hölisijä.

Sinäkin Bruuttukseni, et ole vastannut kertaakaan juuri tuohon kysymykseen. Olet vain vältellyt sitä sinun niin sanotuissa vastauksissa. 

Kantsiskohan ne lääkkeet aikuisen oikeasti ottaa?

Pitihän se arvata että et enää muuhun pysty kuin vetämään koko keskustelun hiekkalaatikkoleikiksi... En kirjoita vastaustani enää kertaakaan olen ki

Ai se sun "vastaus" jossa vastasit täysin kysymyksen vierestä? En vaivautunut lukemaan kokonaan, et osaa perustella mielipiteitäsi ja sinulla on sen lisäksi väärät mielipiteet 🤣🤣

Vierailija
405/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me tiedämme, että teistä suuri osa käy ns. vajaalla bensatankilla prutkuttaen, joten teidän ei tarvitse miettiä asevelvollisuutta yhtään enempää kuin naistenkaan. Lopuille sinne meno on ihan ok, koska sotaleikit on teille miehille ylipäätään nastaa ja toisaalta ainoa miehinen typeryyden linnake, jossa voitte temmeltää keskenänne toksisessa maskuliinisuudessanne. Ei se sen kummempia perusteluja kaipaa. Naisilla on elämässään parempaa ja rakentavampaa tekemistä.    

En oikein tykänny sun asenteesta tässä kirjoituksessa, että Suomen Puolustusvoimat o

Te käytätte mielellänne vapaa-aikaanne myös lapsellisiin pyssyleikkeihin. Mua ne ei kiinnostaneet lapsena eivätkä kiinnosta senkään vertaa nyt. Hoitakaa te miehet ne leikit. Mihinkään te ette ole sitä koulutustanne käyttäneet miessukupolviin. 

Vierailija
406/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tein leikekirjankin niistä Ukrainalaisten naisten ja lasten raískauksista 🤣🤣🤣🤣 Runkkaan siihe nyt 🤣🤣🤣

Kaikki uutismateriaalit tallessa 🤣🤣🤣🤣 Oispa siellä kunnon raískausleirit niin kuin toisen maailmansodan aikana 🤣🤣🤣🤣

Jäikö sulta päikkärit väliin vai mikä vaivaa? Tsemppihalit mammallesi!

Sinutkin pitäisi ottaa väkisin 🤣🤣🤣🤣

MinutKIN? Joku otti jos sinut? Meni sitten Jussin logiikan mukaan oikeaan osootteeseen.

Vierailija
407/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aloittaja laittaa otsikon jollaista ei Hesarissa ole ja linkin kirjoitukseen, jossa ei esitetä mitään sellaista mitä hän avauksessaan kirjoittaa?

Miksei voi vaan kirjoittaa avausta omasta mielipiteestään sotkematta siihen asiaan liittymätöntä linkkiä ja harhaanjohtavaa otsikkoa?

Koska ap on mitä todennäköisimmin venäläinen trolli, joka haluaa lietsoa eripuraa suomalaisten keskuuteen. 

Vierailija
408/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ai se sun "vastaus" jossa vastasit täysin kysymyksen vierestä? En vaivautunut lukemaan kokonaan, et osaa perustella mielipiteitäsi ja sinulla on sen lisäksi väärät mielipiteet 🤣🤣"

Jonninjoutavaa kun et perustele tai osoita mitään, höliset vain. Pistä jotain järkevää jossa on jotain kommentoitavaakin, äläkä pelkkää päänaukomista. 

Vierailija
409/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ai se sun "vastaus" jossa vastasit täysin kysymyksen vierestä? En vaivautunut lukemaan kokonaan, et osaa perustella mielipiteitäsi ja sinulla on sen lisäksi väärät mielipiteet 🤣🤣"

Jonninjoutavaa kun et perustele tai osoita mitään, höliset vain. Pistä jotain järkevää jossa on jotain kommentoitavaakin, äläkä pelkkää päänaukomista.

Sinulla taas aukeaa suu mutta ulos tulee pelkkää pas kaa.

Vierailija
410/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen menopaussia lähestyvä lapseton nainen. Mä ihan mielelläni lähtisin puoleksi vuodeksi leirille marssimaan ja leikkimään sotaa. Olisipahan jotain erilaista ja monet käsittääkseni laihtuu palveluksen aikana (tulisi tarpeeseen). Valtio ilmeisesti maksaa vuokran armeija-ajata, eikä työnantaja vissiin saa antaa potkuja tämän takia? 

Mäkin ajattelin, että olisi näin keski-iässä aika ihana välivuosi. 

Ulkoilua, liikuntaa, telttailua, ruuat eteen, kaffet ja munkit sotkussa, vähän siivoilua ja uuden oppimista, illalla salille tai sometusta tuvasta. Kertaa monta kuukautta. Kuulostaa kyllä aika paratiisilta. Juuri kaikelta sitä, mille ei tunnu koskaan elämässä olevan tarpeeksi aikaa.

Vierailija
411/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni mies olisi valmis ap. ehdotukseen, kun moni nainen synnyttää kuitenkin useamman lapsen, jopa 7-10 lasta ja miehiä on vähemmän, jolloin se tarkoittaa, miehen joutuvan käymään useamman kerran armeejan. 

Siinä mielessä se olisi työuran kannalta tasa-arvoinen, kun miehetkin joutuisivat keskeyttämään työuran useamman kerran, eikä heille tarvitsi maksaa palkkaa. Samoin miehet voitaisiin kutsua kertausharjoituksiin muutamaksi päiväksi kuukaudessa, siinä missä naiset hoitavat sairasta lapsia, käyttävät  lasta neuvolassa yms. 

Kyllä raskaus, synnytys ja lastenhoito on moninverroin raskaampaa, kuin armeija tai kertausharjoitukset, sillä naisena olen kokenut molemmat. 

Vierailija
412/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen menopaussia lähestyvä lapseton nainen. Mä ihan mielelläni lähtisin puoleksi vuodeksi leirille marssimaan ja leikkimään sotaa. Olisipahan jotain erilaista ja monet käsittääkseni laihtuu palveluksen aikana (tulisi tarpeeseen). Valtio ilmeisesti maksaa vuokran armeija-ajata, eikä työnantaja vissiin saa antaa potkuja tämän takia? 

Mäkin ajattelin, että olisi näin keski-iässä aika ihana välivuosi. 

Ulkoilua, liikuntaa, telttailua, ruuat eteen, kaffet ja munkit sotkussa, vähän siivoilua ja uuden oppimista, illalla salille tai sometusta tuvasta. Kertaa monta kuukautta. Kuulostaa kyllä aika paratiisilta. Juuri kaikelta sitä, mille ei tunnu koskaan elämässä olevan tarpeeksi aikaa.

Juuri näin, naisena koin armeijan. Se oli kivaa aikaa. Ja siitä jopa maksettiin. 

Ja lapsiperhe arkeen verrattuna armeija kuin  aktiiviloma. 

Vierailija
413/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla taas aukeaa suu mutta ulos tulee pelkkää pas kaa.

Älkää huomiiko tätä tyyppiä hän kerjää vain huomiota.

Vierailija
414/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloituksessa on mainittu, että VAIN ja JUURI NAISEN tulisi adoptoida lapsi/lapset, jos ei itse niitä halua tai voi tehdä?

Vierailija
415/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuuko miehet jotka muuttaa sukupuolensa naisiksi ilmoituksella armeijaan?

Vierailija
416/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset osallistuu synnytystalkoisiin sitten sodan jälkeen. Niin on aina käynyt ja tulee aina käymään. Ei tarvi huolestua.

Silloin on myös selvinneiden miesten helppo saada naisia, miehistä kilpaillaan.

Vierailija
417/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan moni mies olisi valmis ap. ehdotukseen, kun moni nainen synnyttää kuitenkin useamman lapsen, jopa 7-10 lasta ja miehiä on vähemmän, jolloin se tarkoittaa, miehen joutuvan käymään useamman kerran armeejan. 

Siinä mielessä se olisi työuran kannalta tasa-arvoinen, kun miehetkin joutuisivat keskeyttämään työuran useamman kerran, eikä heille tarvitsi maksaa palkkaa. Samoin miehet voitaisiin kutsua kertausharjoituksiin muutamaksi päiväksi kuukaudessa, siinä missä naiset hoitavat sairasta lapsia, käyttävät  lasta neuvolassa yms. 

Kyllä raskaus, synnytys ja lastenhoito on moninverroin raskaampaa, kuin armeija tai kertausharjoitukset, sillä naisena olen kokenut molemmat. 

Tässä on nyt kyllä otettu tasa-arvo maksimaalisesti huomioon. Kannatan! Eiköhän lähdetä, mammat, ajamaan tätä? Ja jokaista synnytyksessä revennyttä alapäätä kohti esim. yhdeltä mieheltä kiveksen poisto ja synnytykseen kuollutta kohti kenttäteloitus arpomalla. Itse meinasin kuolla, joten esim. miehille peli venäläistä rulettia sen taakan tasaamiseksi kelpaisi minulle.

Vierailija
418/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä asetelmaa jossa synnyttäminen ja asevelvollisuus asetetaan toisiaan korvaavaksi asioiksi. Tasa-arvoa se ei ole. 

Asevelvollisuus kylläkin tulisi koskea koko ikäluokkaa eikä vain miehiä. Aivan samoin kun lapsivapaita ei mielestäni saisi luovuttaa toiselle vanhemmalle, vaan miehet joko pitävät ne tai sitten niitä ei ole. Se, että saataisiin isät hoitamaan vauvaa kotiin on mielestäni ainoa tapa jakaa lapsiin lapsiin liittyvää taakkaa. Siperia nimittäin opettaa.

Vierailija
419/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, itse ajattelen, ettei tasa-arvo tarkoita sitä, että eri sukupuolten pitää tehdä juuri samoja asioita. Vaan että molempia arvostetaan yhtä paljon (ja se näkyy myös taloudellisesti). On sinulle vastattu, mutta et vain hyväksy vastauksia.

Vierailija
420/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo epäsuhta korjataan, niin pitäisi myös korjata se epäkohta, että mies voi saada oman biologisen jälkeläisen ilman raskautta. Isäksi tulevat miehet voitaisiin velvoittaa maksamaan korvaus lapsen äidille. Kohdunvuokran hintoja tiedetään ulkomailta, n. 60 000 €/raskaus 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi