Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pirjo Nuotio on aina painanut 53kg, voi olla 2-3 päivää syömättä.

Vierailija
10.01.2024 |

Oppinut (pakkomielteisen) tavan vartioida painoaan aanuin illoin omilta vanhemmiltaan. On tarkka än saman painoinen ollut koko elämänsä ja synnytyksenkin jälkeen vain pari viikkoa aikaa palautua normaaliksi. Nyt yli 70v hyväksyy uuden 54kg painonsa, vaikka edelleenkin se tavoite on 53. On välillä helpostikin 2-3 päivää syömättä, ettei vaan liho. 

En tiedä mitä te muut olettemieltä, mutta minusta tämä oli hyvin surullista luettavaa. Ei mitenkään ihailtavaa.

Kommentit (371)

Vierailija
341/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno juttu. Mietin vaan eikö keho mene säästöliekille jos useinkin on noita 2-3 päivän syömättömyysputkia? Itse olen pystynyt tuollaisia pitämään vain silloin kun olen ollut äärimmäisen stressin/ahdistuksen vallassa eikä ruoka ole maistunut.

Ei pitäisi mennä. Paasto nostaa ensimmäisinä päivinä aineenvaihduntaa, vaikkei se tavallaan käykään järkeen. Mutta autofagiasta kun on alettu puhua, niin sehän nähdään sisäisenä suursiivouksena. Sitten jos jatkaa ja alkaa nälkiintyä, varmaan on homma toinen.

Vierailija
342/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole mitenkään pakkomielteinen minkään suhteen, mutta mä olen painanut varmaan lukiosta lähtien noin 55kg ja paino on pysynyt siinä. En urheile juuri ollenkaan, jos et laske jotain lumenluontia ja arjen askareita. Mulla on ollut aina aika pieni ruokahalu enkä pysty syömään paljoa herkkuja. Jos syön vaikka jäätelöä, sipsiä tai karkkia, niin se rupeaa vaan ällöttämään jossain kohtaa.

Juuri nin, eli ei sinulla ole sen parempi itsekuri kuin muillakaan, mutta sinulle ei vaan herkut maistu. Siksi nämä puheet lihavien itsekurista on ihmeellisiä. Minullakin on uskomaton itsekuri koska en juo alkoholia enkä siis ole alkoholisti. Tosin alkoholi maistuu pahalta, joten se on oikea syy, miksi en juo.

Ohis, mutta vähän erikoista, että kaikki alkoholijuomat maistuvat sinusta pahalta. Niitä kun on aika monen mak

En ole tuo, kenelle vastaat, mutta minustakin alkoholijuomat on pahoja. Niistä kaikista maistuu se alkoholi läpi.  Nuorempana join, ja kai siihen alkoholin makuun  tottui. Join ihan väkeviäkin, tosin  en koskaan ole  pitänyt esim. Oluesta. Voin juoda joitain siidereitä ja valkoviini menee jotenkuten, jos jossain tarjotaan ja ns. Täytyy juoda. 

Minun ei tee mieli alkoholia, koska siitä on vain oppinut pois. Ajatus kylmästä siideristä kesähelteellä on ihana, mutta todellisuudessa se ei koskaan olekaan niin hyvää, kuin kuvittelin.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On useita tutkimuksia, joissa epäsäännöllinen syöminen ja paasto yhdistetään 2-tyypin diabetekseen.

Niinkö? Onko paastoa mitenkin paljon tutkittu? Olen käsittänyt, että epäsäännöllisen syömisen ongelma on siitä helposti seuraavat ahmimiskohtaukset. Ainakin näin asiaa selitetään yleensä kun väite vastaan tulee.

Vierailija
344/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa surullista. Olen itse sitä mieltä, että jokaisella on oma biologinen painonsa. Se on siis sellainen, johon keho hakeutuu vaivaa näkemättä, kun elää terveellisesti eli syö monipuolisesti nälkää näkemättä ja liikkuu sopivasti. Itse olen 166 cm pitkä ja painoni pysyy helpoiten 60-62 kg hujakoilla. Pirjolla biologinen paino ei selvästi ole 53 kg.

Minäkin olin sitä mieltä, että meillä on biologinen paino, mutta yhtäkkiä se olikin 88 kg, eikä 57 kg. Joten kannattaa kuitenkin panostaa painonhallintaan. Aineenvaihduntaan yms. voi tulla muutoksia!

Samoin kävi minulle. Jos joku olisi sanonut, että minusta tulee lihava niin olisin nauranut ja todennut, että on olemassa joku biologinen paino. Mutta sitten alkoi vaihdevuodet.

Näinpä.

Jos painoa tulee pari-kolmekymppisenä 15 kg, syynä ei ole ikä eikä vaihdevuodet. Todennäköisesti liikunnan väheneminen ja ruokailu/juomatottumukset. 

Vierailija
345/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno juttu. Mietin vaan eikö keho mene säästöliekille jos useinkin on noita 2-3 päivän syömättömyysputkia? Itse olen pystynyt tuollaisia pitämään vain silloin kun olen ollut äärimmäisen stressin/ahdistuksen vallassa eikä ruoka ole maistunut.

Ei pitäisi mennä. Paasto nostaa ensimmäisinä päivinä aineenvaihduntaa, vaikkei se tavallaan käykään järkeen. Mutta autofagiasta kun on alettu puhua, niin sehän nähdään sisäisenä suursiivouksena. Sitten jos jatkaa ja alkaa nälkiintyä, varmaan on homma toinen.

Juuri näin. Lyhyet paastot silloin tällöin ovat oikein terveellisiä ja niitä on tehty käytännössä kaikissa uskonnoissa. Auttaa kehoa puhdistamaan itsensä. Huomaa, että eläimet paastoavat luonnostaan. Niin teki ihmisetkin vuosituhansia kunnes ruokaa alkoi olemaan yltäkylläisyydessä. Meidät on tehty paastoamaan kun ruokaa on vähän ja syömään juhlavasti silloin kun ruokaa on tarjolla. Nykyajan ongelma on juuri se, kun juhlat on joka päivä ja paastoa ei koskaan. 

Vierailija
346/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirjo on hoikka, meikkaa ja käyttää korkkareita, haukutaan Pirjo 

Vierailija
347/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauhea tapa elää, eikä noin laihana ja kuivana ihminen edes näytä hyvältä. Ryppyjä enemmän jne. Muutama kilo lisää, että olisi hoikan ja terveen näköinen, niin se nuorentaisikin tässä iässä.

Surullista on, että koska itse pitää laihuutta ja syömisen jatkuvaa kontrollointia ihanteena, niin todennäköisesti on siirtänyt sen saman lapsilleen ja lastenlapsilleen. 

Rypyt ovat paljon parempi vaihtoehto ulkonäön kannalta, kuin ylimääräiset kilot. Ei nuorenna tuossa iässä yhtään, päinvastoin.

No enpä tiedä. Itse olen läski,ja laihdutan tällä hetkellä laihdutuslääkkeellä. Kyllä se läski naama vanhentaa paljon enemmän,kuin ne rypyt. Minuakin luullaan eläkeläiseksi,vaikka olen "vasta" + 50-vuotias. Itse odotan, että naamasta alkaa läski lähtemään.

Vierailija
348/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2-3 pvää syömättä. Jaaha. Mitenkähän on suolen toiminnan kanssa.

Paska lentää kuin pulmusparvi.

Vierailija
349/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa surullista. Olen itse sitä mieltä, että jokaisella on oma biologinen painonsa. Se on siis sellainen, johon keho hakeutuu vaivaa näkemättä, kun elää terveellisesti eli syö monipuolisesti nälkää näkemättä ja liikkuu sopivasti. Itse olen 166 cm pitkä ja painoni pysyy helpoiten 60-62 kg hujakoilla. Pirjolla biologinen paino ei selvästi ole 53 kg.

Minäkin olin sitä mieltä, että meillä on biologinen paino, mutta yhtäkkiä se olikin 88 kg, eikä 57 kg. Joten kannattaa kuitenkin panostaa painonhallintaan. Aineenvaihduntaan yms. voi tulla muutoksia!

Näin. Se on yllättävää, miten paino alkaa hiippailla ylämäkeen. Tulee joku tiukka paikka elämässä, ja vaaka unohtuu. Sitten jonkin aikaa pysyy se uusi biologinen paino, kunnes taas sekin jää menneisyyteen kun tulee seuraava asia tielle.

Vierailija
350/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin rehellinen hoikka ihminen. Yleensähän nämä väittävät, että voivat syödä mitä tahansa ja vaikka kuinka paljon.

No kyllä kyseessä on selvästi esim. perimään liittyvä asia, eikä mikään *kaikki olisivat lihavia, elleivät säännöstelisi sairaalloisesti syömistään ja olisi alituisella laihiksella*. Osa lihoo herkemmin kuin toiset.Toinen asia, mikä on varmaan suurimman osan ylipainoisista takana, on tunnesyöminen/juominen. Hoikalle ei ole välttämättä tunnesyömisen mallia, hän voi saada vastaavaa tyydytystä esim. liikunnasta.

Itse en voi mättää ruokaa enempää kuin on tarvis, ylensyönti tuntuu pahalta. Syön mitä vaan, mutta ei ole mitään tarvetta ahmia niin paljon, että alkaisi lihoa. 

Hoikalle voi tulla tunnesyömisen tilalle myös esim peliriippuvuus, tupakointi tai al

Olet kyllä väärässä, läheskään kaikilla ihmisillä ei ole tunne-elämän ongemia. Lihavalla tunnesyöjällä on, ja luettelemasi ongelmat voivat olla kenellä tahansa. Tosiasiassa ne ovat todennäköisemmin lihavalla tunnesyöjällä kuin terveellä hoikalla, koska em. kärsii tunne-elämän ongelmasta. 

Vierailija
351/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh. Surullista. Koko elämä mennyt painontarkkailussa. 

En tiedä minkä pituinen on, mutta minusta tuo n50kg on teinin paino, kyllä aikuisen ihmisnaaraan pitäis painaa enemmän kuin lapsi. Itse en ainakaan haluaisi olla noin heiveröinen, nainen on muutenkin pienempi sukupuoli ja "saaliseläin" kaikille sekopäille, kyllä kannattais olla edes lihaa luitten päällä, aikuisen painoinen. 

No nyt oli aika potaskaa.  Ei minustakaan ole tarpeellista punnita itseään kahdesti päivässä, mutta ei se tarkoita että on "lapsen painoinen" jos painaa tuon verran. Muutenkin puhut naisista omituisen kuuloisesti naaraina ja eläiminä.

Vierailija
352/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan Pirjo on kuolinvuoteellaan valtavan tyytyväinen juuri tuohon asiaan😆

Mitenkäs onnellinen läski on kun kuolee ennen aikojaan rasvan täyttäessä sisäelimet.. Onko eläessään tuutyväinen kun ei pysty normi liikuntaan eikä kelpaa kellekään.... 😆😆😆😆😆😆😆🐳

Ei kelpaa kellekään? Mä siis vaan kuvittelen parisuhteeni, joka on kestänyt 20v. Olin läski tavatessani mieheni ja läski olen edelleen. Silti jotenkin kummasti kelpaan. Ja ihan vaan tiedoksesi, että pystyn kyllä normi liikuntaan, käyn mm. kuntosalilla, hiihdän, pyöräilen, harrastan pilatesta jne.

Ja juu, olen onnellinen, kiloistani huolimatta. Eikö olekin kumma, että onnellinen voi olla vaikkei laiha oliskaan. Onnellisuus on pään sisällä, ei läskeissä tai timmissä vartalossa.

Vierailija
353/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pari vastaavanlaista saman ikäluokan sukulaisnaista. Sairaalloista oman ja muiden painon kyttäämistä, ja kamalinta mitä ihmiselle voi tapahtua, on lihominen. Se on myös ensimmäinen ja ainoa asia, joka muista ihmisistä huomataan esim. pitemmän tapaamistauon jälkeen ("Voi kamala kun se oli lihonut!!").

Olen huomannut saman. Ja toinen mikä näillä naisilla on miehet. Naisella pitää olla mies tai nainen ei ole mitään. Heti ekana ne kysyy onko sulla mies ja kertovat kuinka itsellä oli aikanaan miehiä joka sormelle ja piti oikein valita kenet otti. Kai sitä sitten pitää olla hoikka että varmasti saa sen elämän tärkeimmän asian eli miehen. Kauheetahan se on olla läski ja miehetön. Siinä oli ennen naisen mitta, piti olla hoikka ja päästä naimisiin.

Vierailija
354/371 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tämä toisten ihmisten painon kommentointi ole ihan laissa kielletty. Huolehtikaa vaan omastanne.

Tuskin täällä kukaan olisi alkanut kommentoimaan Nuotion painoa ellei hän ihan itse olisi paino- ym. asioitaan tuonut mediaan. Täysin turhaan.

Vierailija
355/371 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan julkisuuden henkilö ylipäätään enää viitsii antaa minkäänlaista haastattelua aikakauslehtiin, kun ihmiset katsoo oikeudekseen ruotia hänen sanomisensa ja ulkonäkönsä perin pohjin.Sitten tavikset huutaa niiden omien rajojensa perään ja minä olen hyvä juuri tällaisena kuin olen. Vähän ristiriitaista.

Vierailija
356/371 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon painanut vuosikaudet 57, oon 168 cm.

olen perso makealle ja voin syödä pullaa, suklaata mielin määrin, näkyy nopeasti painossa.

Asun rivitalossa ja yksi pariskunta tyhjentää asuntoaan, aikoo laittaa keväällä myyntiin. 

Olen hakenut heiltä paljon tavaraa, lähes 1 huoneellinen ja 5 polkupyörää.

Kunnostan sen verran mikä on järkevää, myyn ja olen nyt parina päivänä polkenut pyörän keskustaan, reilu 5 km päähän, jossa ostaja on ostanut ja olen tullut miesystäväni kyydissä kotiin, ajoitus kunnossa. Tästähän ei ole mitään hyötyä, mutta minun pitää likkua, tämä vaikuttaa kaikkeen. 

Käyn joka pe vaa alla ja jos näyttää yli 57, otan kevyemmin seuraavan viikon. 

Viime pe näytti 59, en ole liikkunut juuri yhtään ja olen syönyt suklaata. Olen joka aamu käynyt lisäksi hiihtämässä. Olen painanut yli 80 kg, voin paisua kymmeniä kiloja.

Vierailija
357/371 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nälkää voi ja on ihan terveellistäkin opetella sietämään. Näläntunne myös katoaa suht lyhyessä ajassa, jos pidättäytyy syömästä ja sitten, kun seuraavan kerran syö,  pienempi määrä riittää tuottamaan kylläisyyden tunteen.

Suhtaudutko samalla tavalla janoon, josta kehomme myös viestittää? Eli olet juomatta. Et varmaan, miksi siis nälkäsignaali pitäisi jättää huomiotta?

Mulla on nälkä 3-4h välein (alhainen verensokeri) mutta janoa ei koskaan. Kavhia juon 2 mukia nautintoaineena mutta saatan olla koko päivän juomatta vettä. Olen nyt opetellut juomaan 1,5dl aterian yhteydessä ja 1-2 huikkaa kun lähden nukkumaan

358/371 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuotio on minusta kaunis ja tyylikäs, ja toki jokainen täysivaltainen aikuinen voi toimia niin kuin tykkää kun ei aiheuta muille pahaa. Mutta kuulostaa mielestäni surulliselta, että lapsuudenkodista saanut tuollaisen mallin, että yhtään ei saa lihoa ja puntarilla käydään kahdesti päivässä. Se kuulostaa valitettavasti jo neuroottiselta, kurja, että on saanut lapsena tuollaisia vaikutteita ja ne jääneet pysyväksi malliksi omaan elämään toivottavasti ei ole siirtänyt eteenpäin. :/

Ei ole harvinaista, että lapsuudessa omaksuu haitallisia käytös- ja / tai ajatusmalleja ja niistä on sitten hankala päästä eroon.

Vierailija
359/371 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullava kirjoitti:

Nuotio on minusta kaunis ja tyylikäs, ja toki jokainen täysivaltainen aikuinen voi toimia niin kuin tykkää kun ei aiheuta muille pahaa. Mutta kuulostaa mielestäni surulliselta, että lapsuudenkodista saanut tuollaisen mallin, että yhtään ei saa lihoa ja puntarilla käydään kahdesti päivässä. Se kuulostaa valitettavasti jo neuroottiselta, kurja, että on saanut lapsena tuollaisia vaikutteita ja ne jääneet pysyväksi malliksi omaan elämään toivottavasti ei ole siirtänyt eteenpäin. :/

Ei ole harvinaista, että lapsuudessa omaksuu haitallisia käytös- ja / tai ajatusmalleja ja niistä on sitten hankala päästä eroon.

On täysin järkevää pitää huolta, ettei tule ylipainoa.

Vierailija
360/371 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

myyn ja olen nyt parina päivänä polkenut pyörän keskustaan, reilu 5 km päähän, jossa ostaja on ostanut ja olen tullut miesystäväni kyydissä kotiin, ajoitus kunnossa. Tästähän ei ole mitään hyötyä, mutta minun pitää likkua, tämä vaikuttaa kaikkeen

Miksi et kävele takaisin? Viiden kilometrin pyörälenkki ei, anteeksi vain, ole liikuntaa vielä. Viiden kilometrin kävelykään ei riitä. 10 km pitäisi kävellä päivittäin tai pyöräille sellainen vähintään 25 km, mieluummin enemmänkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme