Pirjo Nuotio on aina painanut 53kg, voi olla 2-3 päivää syömättä.
Oppinut (pakkomielteisen) tavan vartioida painoaan aanuin illoin omilta vanhemmiltaan. On tarkka än saman painoinen ollut koko elämänsä ja synnytyksenkin jälkeen vain pari viikkoa aikaa palautua normaaliksi. Nyt yli 70v hyväksyy uuden 54kg painonsa, vaikka edelleenkin se tavoite on 53. On välillä helpostikin 2-3 päivää syömättä, ettei vaan liho.
En tiedä mitä te muut olettemieltä, mutta minusta tämä oli hyvin surullista luettavaa. Ei mitenkään ihailtavaa.
Kommentit (371)
Vierailija kirjoitti:
Paastoamisen ehdottaminen lihavalle on typerää. 99% todennäköisyydellä sen paaston jälkeen syödään sitten kaksin käsin ja se on ihan järkyttävää ääripäissä hyppelyä elimistölle. Eikä siinä takuulla laihdu.
Terveellinen ruokavalio, aterian oikea annoskoko ja liikunnan harrastaminen. Näin laihtuu.
Ymmärrän, että kyseessä on syömishäiriö. Mutta tuo käytös tuntuu aika hullunkuriselta, kun miettii, ettei edes 10 kilon lihomiselle 71-vuotiaana menetä kirjaimellisesti mitään. On aivan täydellisen yhdentekevää paljonko painaa seniorina, kun valtaosaa ei kiinnosta "siinä mielessä" kuitenkaan. Ihan kuin yrittäisi pakonomaisesti "pysyä viehättävänä", vaikkei ole sitä hoikkanakaan. On vain... 71-vuotias ihminen.
Eikö tämä toisten ihmisten painon kommentointi ole ihan laissa kielletty.
🤣🤣🤣🤣 Laissa kielletty 🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
myyn ja olen nyt parina päivänä polkenut pyörän keskustaan, reilu 5 km päähän, jossa ostaja on ostanut ja olen tullut miesystäväni kyydissä kotiin, ajoitus kunnossa. Tästähän ei ole mitään hyötyä, mutta minun pitää likkua, tämä vaikuttaa kaikkeen
Miksi et kävele takaisin? Viiden kilometrin pyörälenkki ei, anteeksi vain, ole liikuntaa vielä. Viiden kilometrin kävelykään ei riitä. 10 km pitäisi kävellä päivittäin tai pyöräille sellainen vähintään 25 km, mieluummin enemmänkin.
Koska on talvi. Ajan nytkin ajotiellä. Lisäksi pimeä tulee hyvin nopeasti. Vaikka käytän heijastimia, en tykkää ajatuksesta kävellä tiellä. Täällä ei jalkakäytäviä aurata niin hyvin ja on vielä liukasta.
En hiihdä, kuin n 3 km lenkin. Teen sen hyvillä keleillä joka ilta
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tapana harrastaa samaa kuin Pirjo, koska mun ulkonäkö menee heittämällä ruuasta saatavan nautinnon edelle. Eli tarkkailen mun painoa päivittäin, enkä anna sen nousta tipan tippaa:)
Onkos sinulla paljonkin muuta ajateltavaa päivittäin?
Syömishäiriöinenhän tuo on selvästi. Ihmetyttää vain että tuollaista enää julkaistaan, pakkomielteistä painonvahtimista nuoresta asti jonka vanhemmat on omalla pakkomielteisyydellään saanut aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että kyseessä on syömishäiriö. Mutta tuo käytös tuntuu aika hullunkuriselta, kun miettii, ettei edes 10 kilon lihomiselle 71-vuotiaana menetä kirjaimellisesti mitään. On aivan täydellisen yhdentekevää paljonko painaa seniorina, kun valtaosaa ei kiinnosta "siinä mielessä" kuitenkaan. Ihan kuin yrittäisi pakonomaisesti "pysyä viehättävänä", vaikkei ole sitä hoikkanakaan. On vain... 71-vuotias ihminen.
eukkoni on 66 ja erittäin eroottisesti viehettävä
Nämä on sitten mummoina niitä,joilla murtuu joka paikka, molempiin linkkiin joudutaan laittamaan proteesit sen takia,ranne murtuu joka talvi ja nilkka myös. Nähty on.
Vierailija kirjoitti:
Nämä on sitten mummoina niitä,joilla murtuu joka paikka, molempiin linkkiin joudutaan laittamaan proteesit sen takia,ranne murtuu joka talvi ja nilkka myös. Nähty on.
Vanha ketju. Mutta Pirjo on jo yli 70. Nykyään ylipaino aiheuttaa nivelongelmia jo alle viisikymppisille.
Yleisesti niille jotka perustelee painon nousua ikääntymisellä ja vaihdevuosilla, ihmisen lihasmassa häviää 30 vuotiaasta lähtien prosentin vuodessa. Vähemmän lihasta, vähemmän kulutusta, paino nousee samalla ruokavaliolla. Tähän auttaa raskas painoharjoittelu, etenkin alavartalolle. Ja se takaa lisäksi terveemmän vanhuuden.
Paastoamisen ehdottaminen lihavalle on typerää. 99% todennäköisyydellä sen paaston jälkeen syödään sitten kaksin käsin ja se on ihan järkyttävää ääripäissä hyppelyä elimistölle. Eikä siinä takuulla laihdu.