Miksi ADHD-keskustelussa nostetaan jatkuvasti esiin muotidiagnoosi, feikkidiagnoosi, tekosyy pirin ostoon yms?
Miksi ADHD-keskustelussa nostetaan jatkuvasti esiin muotidiagnoosi, feikattu diagnoosi, tekosyy pirin ostoon yms? Olettaen että ei ole kyse puhtaasta provoilusta. Mikä ongelma siinä on jos ihmiset hakevat apua ongelmiinsa? Aivan kuin se olisi jotenkin väärin.
Kommentit (114)
mitä jos on ottaut mf:aa ja joutuu sitten poliisin ratsiaan, jossa tutkitaan myös huumeet. Olisiko parempi kieltäytyä ja lähteä verikokeeseen ja siellä kertoa lääkityksestä, käsittääkseni mf kuitenkin näkyy positiivisena sylkitesteissä? Olen siis itse adhd ja käytän mf:aa ja olen aina miettinyt, että miten käy, jos käy. Mitään päihteit en käytä
kaikille teille, jotka vastustatte adhd:eiden lääkkeiden käyttöä ja koette ne huumeina ja päihdyttävinä, niin: addeilla on poikkeava neurokemia, josta syystä lääkkeellä on addien parissa selkeästi heikompi väärinkäyttöpotentiaali kuin ns. normaaleilla.
Kyllä kait sitä ADHD-diagnoosia halutaan, koska siihen määrättävä "lääke = amfetamiini" toimii!
Narkkihan vetää adhd-lääkkeen 1kk annoksen parissa päivässä, eli tuskin ne jaksaa sitä tutkimus-rumbaa käydä läpi ton takia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kait sitä ADHD-diagnoosia halutaan, koska siihen määrättävä "lääke = amfetamiini" toimii!
Mitä tässä oli tarkotus sanoa? Toimii ADHD-oireiden hoidossa vai jollain muulla tavalla? Millaisia kokemuksia kommentoijalla on siitä toimivuudesta?
Monet hakee siitä selitystä omaan paskottuun elämäänsä ja käytökseensä vaikka vika on ihan siinä että on idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin hankin diagnoosin vain sen vuoksi, että saan huumeita apteekista. Muuten diagnooisista ei ole kuin haittaa. Vakuutuksia ei saa, tietyihin työpaikkoihin ei pääse ja spermaa ei voi luovuttaa.
Öö mulla ADHD diagnoosi ja oon saanut vakuutukset xD. Mitä ihmettä sä sekoilet?
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin hankin diagnoosin vain sen vuoksi, että saan huumeita apteekista. Muuten diagnooisista ei ole kuin haittaa. Vakuutuksia ei saa, tietyihin työpaikkoihin ei pääse ja spermaa ei voi luovuttaa.
Kukaan tuskin haluaiskaan sun spermaa.
Vierailija kirjoitti:
Saahan siitä haluta, mutta se ei ole mikään helppo prosessi. Jos niin kuvittelet, niin hanki minulle samalla eläkepäätös jostakin letaalista syövästä. Siinä ohessa.
Adhd nyt on yksi niistä viidestä neuropsykiatrisesta sairaudesta, joilla on geneettinen tausta.
(Löytyy esim. The Lancetista haulla "Five major psychiatric disases share genetic link")
Mutta tokihan te, jotka ostatte pirinne kalliisti ja hankalasti kadulta huvitarkoituksiin ja käytätte sen kerralla, kadehditte lääkärin seurannassa pientä annosta käyttävää ihmistä, jonka neurologia poikkeaa tavallisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö mulla ADHD diagnoosi ja oon saanut vakuutukset xD. Mitä ihmettä sä sekoilet?
no hän käyttääkin huumeita, on siis huumeiden käyttäjä. Ei sellaisille vakuutuksia anneta. adhd:eille sen sijaan annetaan
On aikoihin eletty kun populaation yksinkertaisimmat ja surkeimmat KADEHTIVAT sairaita (no, hermostoltaan erilaisia) ihmisiä.
Sori, millään lääkityksellä ette saa lisää älyä. Ettekä instamissiä ja miljoonaa euroa kotiin toimitettuna.
Vierailija kirjoitti:
Monet hakee siitä selitystä omaan paskottuun elämäänsä ja käytökseensä vaikka vika on ihan siinä että on idiootti.
Omasta kokemuksestasiko kerrot?
Vierailija kirjoitti:
Haluatko terminaalivaiheen syövän, koska sitä lääkitään morfiinilla?
Dunning & Kruger solvaajissa ja lääketieteen vastaisissa vahvana on.
Eli pohjaton tyhmyys.
Eri molekyyli. Adhd:tä luulotaudiksi ja mf:ää piriksi väittävillä ei taida olla edes yläkoulun kemia suoritettuna.
Vierailija kirjoitti:
mitä jos on ottaut mf:aa ja joutuu sitten poliisin ratsiaan, jossa tutkitaan myös huumeet. Olisiko parempi kieltäytyä ja lähteä verikokeeseen ja siellä kertoa lääkityksestä, käsittääkseni mf kuitenkin näkyy positiivisena sylkitesteissä? Olen siis itse adhd ja käytän mf:aa ja olen aina miettinyt, että miten käy, jos käy. Mitään päihteit en käytä
Sulla on resepti ja jos poliisia askarruttaa, testataan lääkeainepitoisuus, joka on normaali. Oliko muuta kysyttävää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan tuskin haluaiskaan sun spermaa.
Minäkin hankin diagnoosin lääkityksen vuoksi ja spermaa on haluttu kumpaankin päähän. Ihan kiva on ollut "luovuttaakin".
MF ei tosiaan ole amfetamiinijohdannainen. Olen nähnyt nimitettävän myös amfetamiinityyppiseksi stimulantiksi. Tuntuu olevan tärkeää saada liitettyä se amfetamiiniin. Kaikkihan tietää mitä amfetamiini on. Se on sitä kamalaa huumetta.Olen niin kurkkua myöten täynnä tuota leimaamista. Sen vielä ymmärtäisi että joku perustonttu ei ymmärrä mistään mitään, mutta että samaa urpoilua on hoitopuolellakin.