Meillä on työpaikalla nainen, joka ei koskaan syö tarjottavia kakkuja, pullaa, leivoksia
Ei edes pikkujouluissa syö, ei juhlapäivinä ei koskaan mutta juo vaan teetä, vettä tai kahvia mustana. Kahviin ei laita koskaan sokeria eikä makeutusaineita. Kaunis ja todella hoikka nainen jopa niin että olen itse hieman kade mutta en ilkeä. En ole kehdannut kysyä mutta onkohan hoikkuuden salaisuus ettei koskaan syö herkkuja? Nyt joulun lähestyessä meillä on töissä paljon jouluherkkuja ja suklaata niin ei niitäkään syö. Mietin vaan onko sairas vaan eikö vaan syö mitään? Joskus leivon ja vien töihin herkkuja mutta nainen kieltäytyy ja kiittää. Mitä tuollaiselle herkkuja välttelevälle kannattaa tarjota?
Kommentit (313)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ajatellut että voi olla ihan terveydellisiäkin syitä.
Tietenkin eivätkä ne kuulu minulle vaikka asiaa pohdin. En ole tohtinut kysyä kun en halua loukata saati udella asiasta naiselta kertokoot itse tai on kertomatta mutta haluaisin leipoa töihin jotain mitä kaikki voisivat syödä. Ap
Miksi ihmeessä töissä pitäisi mussuttaa jonkun leipomuksia ja vieläpä perustella miksi niitä ei halua syödä?
Syön töissä lounaan, se riittää minulle.
Kälyni ei syön mitään sokerillista, eli ei kakkuja tai muita herkkuja. Ei ole mikään erityisruokavaltiofitnesspimu, hän ei vaan halua syödä sokeria. Ei siinä sen ihmeellisempää ole.
Vierailija kirjoitti:
Anna mä arvaan syö vain salaattia ja pyöräilee työmatkat, mutta silti leveä per... se.
Minulla on leveä ahteri, mutta ei se tarkoita että minulla on joku velvollisuus syödä puolitutun työkaverin leipomuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna mä arvaan syö vain salaattia ja pyöräilee työmatkat, mutta silti leveä per... se.
Minulla on leveä ahteri, mutta ei se tarkoita että minulla on joku velvollisuus syödä puolitutun työkaverin leipomuksia.
Jep, läski täällä terve! Liikakiloistani huolimatta en syö mitään pullia tai leivoksia. Onnistuu se lihominen suolaisellakin ruoalla, ei ole mikään pakko mussuttaa kakkua.
Olen nirso enkä luota ihmisten hygieniaan. Jos ei viitsi varpusparven jälkeen pestä käsiään, tuskin pesee niitä ennen ruuanlaittoa ja syömistä.
Meillä on usein leivonnaisia yms. herkkuja työpaikan keittiössä tarjolla. Mutta ei meillä kyllä kukaan tuputa niitä syömään saatikka vahdi, kuka niitä syö ja kuka ei syö. Eivät edes herkkujen tuojat. Outoa, jos pitää toisten syömistä vahtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaksi mennyt tämä ihmisten 'terveellinen' ruokahuolto. Noita nipottajia Suomesta löytyy, taitaa olla muotia kieltäytyä kaikesta sokerista rasvasta ym, tekee itsestä tärkeän. Ei voi syödä sitä, ei tätä, täysin terve ihminen. Joskus keittää minullakin, ap:n kuvaama henkilö tuttu omalta työpaikalta.
Pitäisikö minun istua tuntitolkulla vessassa ripuloimassa ja kärsiä kovista vatsakivuista sen takia, ettei sinulla keittäisi yli, kun en syö pulliasi? Oletko niin tärkeä?
Miksi puolustauduit ripulilla? Ei minulla tule huono omatunto siitä, kun en työpaikalla muiden leipomuksia tai muutakaan syö. Joidenkin ylpeys vaan kokee kolauksen, kun kaikille ei kelpaa. So?
Siksi, että suolistosairauteni takia ripuloin. Eikä kenenkään työpaikan kahvipöydässä tarvitse kuunnella selvitystä terveydentilastani, tai mitä pönttöön tulee, vain sen takia, että vaadit selvitystä, miksen syö pulliasi.
Älä turhaan mieti tai huomioi, jos toinen ei syö herkkuja. Syitä on monia, ei hakua, on allergia, diabetestä, helposti ärtyvä vatsa, eikä ne kuulu kelleen muulle. Itseäni on aina ärsyttänyt ja ahdistanut, kun on tyrkytetty ja udeltu miksen ole ottanut. Vatsa ei kestä. "Mutta jos vain vähän..."
Mulla kaikki makea vihloo hampaita, oli sokeri tai keinomakea. Ja tulee tosi helposti ällö olo. Syön muutenkin vain 1-2 kertaa päivässä ja kaikki tuollainen sosiaalinen mutustelu sotkee järjestelmän. Vesi, tee, kahvi ok.
Varmaan halusit vastaukseksi, että tuo nainen on ortoreksiasta/anoreksiasta kärsivä poloinen.
Anorektikkona otan välillä kahvipöydästä tarjottavia ja käytän teessäkin hunajaa. Ahdistaako?
Useimmat tapaamani ihmiset jotka eivät koskaan ota kun tarjolla on herkkuja, ovat olleet ylipainoisia
Kaikki jotka ei syö hiilareita, ei syö sokeria.
Itse syön hedelmiä ja kasviksia, mutten sokeria.
Pistäkää pikkujouluissa pystyyn gangbang ja laittakaa se muija paksuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholia, sehän on noiden kaikkien fitness -ihannoitsijoiden mukaan elämän elixiiriä
Aloituksessa unohtui mainita ettei nainen juo alkoholia kun kerran koko työporukan kanssa keskusteltiin alkoholista niin kävi ilmi ettei juo.
Kolesteroli lääkitys josta johtuen maksa-arvot koholla. Silloin jää herkut ja alkoholi pois ja suositaan kasvisruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Puhutkohan minusta?
En koske tarjottaviin, koska en tiedä, minkälaisissa oloissa ne on leivottu ja minkälaisista aineksista. Kaikkien hygieniakäsitykset eivät ole kovin korkeita.
Totta, kaupasta tulleita voin syödä jotka avataan pöydässä
Aika helpostihan sitä epäilee itseään, jos tarjoaa herkkuja, joita joku porukasta ei sitten syö. Valitsinko väärät tarjottavat, enkö ottanut huomioon ruokavalioita ja allergioita ym? Voisiko sitä ajatella, että kun on kaikille tarjonnut siten, että jokainen voi myös kieltäytyä halutessaan, niin sen pitäisi riittää. Ei tarvitse kantaa huonoa omaatuntoa siitä, että joku jättää väliin ne herkut.
Enemmän mua ihmetytti omalla työpaikalla nainen, joka ei koskaan tarjonnut mitään. Kaikilla muilla oli tapana tuoda pullaa tai jäätelöä esim nimipäivänä tai lomalle lähtiessä. Tälle rouvalle kyllä kelpasivat muiden tarjoilut. Kerran tuli sitten viesti häneltä ennen lomalle lähtöään, jossa oli otsikkona "omenapiirakka" ja ajattelimme, että vihdoin hän tarjoaa jotain. Mutta hän ystävällisesti lähetti meille piirakan reseptin. Että leipokaa itse!
Vierailija kirjoitti:
Minä monesti jätän välistä koska paastoan aamupäivät.
Lisäksi hoikkana pysyy, kun ei jokaista herkkua syö. Sillon tällöin joo mutta joku työpaikan Daim-kakku, mitä lisäarvoa se tuo elämääni? Muuta kuin 600 kaloria.
Itse en ole pysynyt hoikkana vaikka en ole koskaan syönyt herkkuja.
Mikä työpaikka kyseessä, jos vaan yksi tämmönen? Musta suurin osa ihmisistä toimii näin. Nykypäivänä.
Vittuako sinä kyttäät toisten ihmisten syömisiä/syömättömyyttä. En itsekään syö oikein mitään makeaa ja aina alkaa ahdistaa, kun joku toimistokyylä rupeaa taivastelemaan asiaa. Ja kahviakaan en juo, herranjestas sentään!!