Meillä on työpaikalla nainen, joka ei koskaan syö tarjottavia kakkuja, pullaa, leivoksia
Ei edes pikkujouluissa syö, ei juhlapäivinä ei koskaan mutta juo vaan teetä, vettä tai kahvia mustana. Kahviin ei laita koskaan sokeria eikä makeutusaineita. Kaunis ja todella hoikka nainen jopa niin että olen itse hieman kade mutta en ilkeä. En ole kehdannut kysyä mutta onkohan hoikkuuden salaisuus ettei koskaan syö herkkuja? Nyt joulun lähestyessä meillä on töissä paljon jouluherkkuja ja suklaata niin ei niitäkään syö. Mietin vaan onko sairas vaan eikö vaan syö mitään? Joskus leivon ja vien töihin herkkuja mutta nainen kieltäytyy ja kiittää. Mitä tuollaiselle herkkuja välttelevälle kannattaa tarjota?
Kommentit (313)
Aina jankutetaan kaiken maailman kehorauha juttuja, mutta iät ja ajat puhutaan tästä samasta aiheesta, miksi jollekin ei työpaikalla herkut kelpaa. Tässä on jo lueteltu eri syitä, mutta vastaan omasta puolestani, etten halua syödä sokerisia herkkuja, sillä miellän sen hermomyrkyksi ja välttelen viimeiseen saakka. Syön sitten vapaa-ajalla minulle kelpaavia herkkuja eli käyn ulkona syömässä hyvin jossain kivassa ravintolassa. En ymmärrä miksi se on niin iso juttu muille, ettei joku halua sitä kahvipullaa ottaa arkena.
Ehkä hän haluaa syödä herkkunsa silloin kun hänelle sopii eikä vääntää pakkopullaa.
Meilläkin töissä oli ennen jatkuvasti herkkuja tarjolla. Eikä näpit oikein pysynyt erossa niistä. Hiukan vi tut ti. Onneksi pomo vaihtui ja uusi pomo kielsi jatkuvan herkkutulvan ja hyvä niin.
Joillakin meistä on sokeri/glukoosisiirappi ongelmana, niin joskus ainut keino on kieltäytyä kokonaan.
Joten voisitteko oikeesti lopettaa sen maanisen herkkujen töihin roudaamisen???
Jouluna, synttärinä tai näin se on ok, mutta ei joka päivä tai joha viikko.
Herranjestas, anna nyt toisen olla! Mikä siinä on, että toisia niin kamalasti kiinnostaa mitä joku muu syö tai ei syö?? Olet ahdistava!
No voishan tämän kääntää niinkin, että minä teen ystävänä hauduttaisin ison pannullisen hyvää, laadukasta teetä koko työporukalle. Sitten vaatisin, että kaikkien on otettava teetä, kun minä olen sitä nyt halunnut kaikille tehdä! Ja minulla kyllä on paljon kokemusta teen valmistuksesta ja se on ihan huippuhyvää minun tekemänä ja loukkaannun kyllä syvästi, jos joku ottaa mieluummin kuitenkin kahvia. Ap, miksi sinulle ei kelpaa minun keittämä tee?
Itse olen saanut niin monta ruokamyrkytystä, etten enää uskalla syödä töissä tai juhlissa tarjottavia ruokia.
Mitä helevataa tuo sinulle kuuluu?
mulla itsellä on maidoton ja viljaton ruokavalio sairauden takia, joten en minäkään ottaisi kuin kahvia, mustana.
heh joo! Mua pidettiin outona kun en syönyt kakkua enkä muuta! Kun ne on mun makuun pahaa, oisivat tuoneet voileipiä!
Ystäväni kiroili kun joka päivä oli isossa kahvihuoneessa jonkun tuliaiset, läksiäiset, hautajaiset, synttärit sun muut kissanristiäiset, eikä hän voinut niitä herkkuja ohittaa!
Mä en ymmärtänyt että miksi ei, ei vaan kuulema voinut! Oli pakko ottaa!
En tajuu, miksei voi tuoda kassissa omenaa porkkanaa mansikkaa sun muuta!
Vierailija kirjoitti:
Aina jankutetaan kaiken maailman kehorauha juttuja, mutta iät ja ajat puhutaan tästä samasta aiheesta, miksi jollekin ei työpaikalla herkut kelpaa. Tässä on jo lueteltu eri syitä, mutta vastaan omasta puolestani, etten halua syödä sokerisia herkkuja, sillä miellän sen hermomyrkyksi ja välttelen viimeiseen saakka. Syön sitten vapaa-ajalla minulle kelpaavia herkkuja eli käyn ulkona syömässä hyvin jossain kivassa ravintolassa. En ymmärrä miksi se on niin iso juttu muille, ettei joku halua sitä kahvipullaa ottaa arkena.
Kehorauha pitäisi olla tässäkin. Vaaditaan työpaikoille tyrkytysvapaata aluetta! Kompaan sua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehorauha pitäisi olla tässäkin. Vaaditaan työpaikoille tyrkytysvapaata aluetta! Kompaan sua.
Ketään ei saa lähtökohtaisesti nykyään syrjiä, paitsi muutamia ryhmiä. Yksi on iltavirkut, joita saa rauhassa haukkua, toinen on ortorektikot.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän haluaa syödä herkkunsa silloin kun hänelle sopii eikä vääntää pakkopullaa.
Meilläkin töissä oli ennen jatkuvasti herkkuja tarjolla. Eikä näpit oikein pysynyt erossa niistä. Hiukan vi tut ti. Onneksi pomo vaihtui ja uusi pomo kielsi jatkuvan herkkutulvan ja hyvä niin.
Joillakin meistä on sokeri/glukoosisiirappi ongelmana, niin joskus ainut keino on kieltäytyä kokonaan.
Joten voisitteko oikeesti lopettaa sen maanisen herkkujen töihin roudaamisen???
Jouluna, synttärinä tai näin se on ok, mutta ei joka päivä tai joha viikko.
Tuohan aiheuttaa sokeripiikin, jonka jälkeen armottoman väsymyksen. Ei kyllä varsinaisesti lisää työtehoa.
Tarjoa hedelmiä, vaikka omenia. En itsekään erityisemmin pidä leivotuista herkuista, joten sikäli en ihmettele yhtään.
Kannattaisiko sinun ap tarkkailla vain omia syömisiäsi eikä mitä muut laittavat suuhunsa?
Itsellä ainakin syömättömyyden syynä juuri ne hygieniasyyt.
Meni usko jopa erääseen tuottavaan, joka emäntänä ollessaan ei pessyt käsiään vessareissun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Diabetes?
Lainaus aloituksesta: "Kaunis ja todella hoikka nainen".
Helpointa pitää yllä em. ominaisuuksia on pidättäytyä turhanpäiväisestä mässyttämisestä. Ei tarvitse olla sairas, mutta tämä voi olla se selitys ilmeiselle terveydelle ja hyvinvoinnille.
Ihan sama tuo minulle, mutta luin tuon yhden ilmoituksen, että ei ota kenenkään tuomia herkkuja ihan sen vuoksi, että ei tiedä toisten hygieniakäsityksistä, millaisia ne on.
Siinä on kyllä jo eräänlaisesta mielenosoituksesta kyse. Jos ei pikkujouluissakaan ota mitään, vaikka tarjoilut on pitopalvelun tekemiä, niin jo on ihmisellä vaikeaa. Eihän hän sitten voi ikinä missään muualla syödä, kuin kotonaan ja silloinkin vain itse tekemiään juttuja. Miten voi juoda kahvia, koska kyllähän senkin voi valmistaa epähygieenisesti, jos sitä oikeasti pelkää?
Ja jos ei syö esim. suklaata. Sitä nyt ei kukaan itse tee, vaan makeistehdas ja takuulla hygieenisesti.
Mutta periaatteessahan sitä saa syödä tai olla syömättä, ei kenenkään tarvitsisi siihen huomiota kiinnittää. On minullakin ollut joku työkaveri, joka ei mitään leivonnaisia koskaan ottanut eikä tuonut itse itselleen edes kahvipullaa, joi vain pelkkää kahvia. Mutta kyllä hän ruokatauolla ihan normaalisti ruokaa otti. Kaikille ei vain makeat maistu. Eikä kaikki tykkää ottaa kahvin kanssa mitään, ei edes sitä suolaista tarjottavaa. Kahvi kahvina ja sillä siisti.
Minua eniten ihmetytti yksi työkaveri, joka joi koko ajan kahvia. Siis pelkkää mustaa kahvia. Työpöydällään oli termoskannu, jonka tyhjensi päivän aikana. Vähän väliä kaatoi itselleen kahvia ja aina oli kahvimuki kädessä. Se oli sellainen työpaikka, jossa tämä oli mahdollista, tehtiin eräänlaista luovaa työtä kukin itsekseen. Samoin kuin yksi taksikuski kertoi, että he juo kopillaan koko ajan kahvia, aina kun vähänkin ajosta jää taukoa. Tottumuskysymys siis.
Pakko laittaa tänne, olen juuri tuollainen, etten syö "herkkuja". Koska en tykkää niistä. Keksit ja suklaat ei maistu hyvältä. Munkit ym. suorastaan vastenmieliseltä. Ei kaikki tykkää makeasta. Vähän sama kun tarjoilisin hapansilakkaa joka päivä ja ihmettelisi , miksei kelpaa on se kumma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki pidä makeasta, itsekin syön juhlissa mieluummin voileipäkakkua koska hyvällä muonituksella jaksaa juhlia paremmin. Häissä otan toki kakkuakin koska kuuluu hyviin tapoihin. M59
Tiedän etteivät kaikki pidä makeasta mutta nainen ei koske edes suolaisiin tarjottaviin. Ap
Olen nähnyt niin monta keittiötä, jossa kissa nuoleskelee kaikkea ja koiran karvoja on joka paikassa, että valitsen tarkaan kenen tuotoksia syön.
Ehkä hän mieluummin syö leivoksensa kotona vaikka elokuvan äärellä nauttien?
Minäkään en puputtaisi pullaa työpaikalla päivällä. Ihan turhaa se olisi. Eihän herkuista pysty kunnolla nauttimaan keskellä kiirettä ja hälinää.
Jotkuthan tekevät sitten niin, että he syövät herkkuja sekä työpaikalla että kotona, mutta se taas ei ole järkevää terveyden kannalta.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Luultavasti ei vaan maistu. Älä tyrkytä.
Meillä oli entisessä työpaikassa eläköitymiskahvit. Otin suolasta piirakkaa, pienen kakkupalan ja kahvia. Hirveä älämölö joillain, että pitäs ihan urakalla munkin kiskoo sitä kakkua kun kerrankin on tarjolla. Et kyllähä sitä ny tällä kertaa voi. Jankuti jankuti.
Joo voi. Mutta ei oo pakko.