Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä on työpaikalla nainen, joka ei koskaan syö tarjottavia kakkuja, pullaa, leivoksia

Vierailija
09.11.2023 |

Ei edes pikkujouluissa syö, ei juhlapäivinä ei koskaan mutta juo vaan teetä, vettä tai kahvia mustana. Kahviin ei laita koskaan sokeria eikä makeutusaineita. Kaunis ja todella hoikka nainen jopa niin että olen itse hieman kade mutta en ilkeä. En ole kehdannut kysyä mutta onkohan hoikkuuden salaisuus ettei koskaan syö herkkuja? Nyt joulun lähestyessä meillä on töissä paljon jouluherkkuja ja suklaata niin ei niitäkään syö. Mietin vaan onko sairas vaan eikö vaan syö mitään? Joskus leivon ja vien töihin herkkuja mutta nainen kieltäytyy ja kiittää. Mitä tuollaiselle herkkuja välttelevälle kannattaa tarjota?

Kommentit (349)

Vierailija
341/349 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat tapaamani ihmiset jotka eivät koskaan ota kun tarjolla on herkkuja, ovat olleet ylipainoisia

Entä sitten?

Vierailija
342/349 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ketoillut 10 vuotta. Työkaverini on ihan tuskissaan siitä. Leipoo pannaria, piirakkaa, pizzaa yms ja tyrkyttää ja painostaa.

Sitten kaulottaa kovaan ääneen, että eihän tuolle kelpaa, kun koko ajan on laihiksella.

Todella ärsyttävää. En ole tilivelvollinen työkavereille siitä, mitä syön

Minun on pakko purkaa tämä ahdistukseni tänne. Ei ehkä pitäisi lukea koko ketjua kun alkaa ahdistaa vaan lisää, mutta olen nyt työtön ja haen töitä. Odotan jo kauhulla, jos mahdollinen tuleva työyhteisö on sellainen, jossa on joku kuvauksen kaltainen ihminen töissä (sellaisiahan oikeasti on). Miten tulen jaksamaan sen? Ja mitä sanon sille tuputtajalle? Saati tuollaiselle kailottajalle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/349 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en syö mitään, mitä ei tee mieli. Töissä ei tee mieli makeaa. Syön ruokaa, että jaksan. Saatan herkutella vaikka miten kotona hyvässä seurassa ja omassa rauhassani. Muualla menee hukkaan. Lisäksi olen ehkä vähän nirso. Minulla on paljon herkkuruokia, muista en välitä. 

Kyllä: töissä muut luulevat, etten syö makeaa. Olen sanonut, että joskus syön ja syön aina, mitä huvittaa. Eipä se jää toisten mieleen. Ylipainoa ei ole, joten en ole ehkä uskottava.  Liikun paljon ja syön paljon. Silloin kun siltä tuntuu. Näin on hyvä. 

Minäkään en halua syödä töissä mitään herkkuja, en halua mitään turhia kaloreita tilanteissa joista en nauti. Haluan nauttia herkut omassa rauhassa ja nauttia siitä hetkestä. Pullan mättäminen työkavereiden seurassa ei sitä ole. Yleensäkään en tykkää syödä kuin oman perheen kanssa tai yksin.

Onko sulla pitkäänkin ollu tuo syömishäiriö? Ortoreksia vai peräti anoreksia?

Vierailija
344/349 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei syö sokeria ja viljoja? Sama täällä. Mun suolisto on parantunut ja krooniset sairaudet kun jätän pullat ja piirakat niille, jotka ei niistä sairastu.

Ihmisillä on monenlaisia syitä, älä niistä stressaa :) Varmasti leivonnaisesi on hyviä!

Minäkään en syö sokeria enkä viljoja enkä tykkää mistään makeasta ylipäätään.

Syön myös vain ruoka-aikoina eli lounaan klo 12-13 ja päivällisen klo 18-20 joten olipa aamu- tai iltäpäiväkahvin kanssa tarjolla mitä tahansa niin jätän syömättä.

Syömishäiriötä taitaa pukata sielläkin.

Vierailija
345/349 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabeetikkona toimin samoin

Vierailija
346/349 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en syö mitään, mitä ei tee mieli. Töissä ei tee mieli makeaa. Syön ruokaa, että jaksan. Saatan herkutella vaikka miten kotona hyvässä seurassa ja omassa rauhassani. Muualla menee hukkaan. Lisäksi olen ehkä vähän nirso. Minulla on paljon herkkuruokia, muista en välitä. 

Kyllä: töissä muut luulevat, etten syö makeaa. Olen sanonut, että joskus syön ja syön aina, mitä huvittaa. Eipä se jää toisten mieleen. Ylipainoa ei ole, joten en ole ehkä uskottava.  Liikun paljon ja syön paljon. Silloin kun siltä tuntuu. Näin on hyvä. 

Minäkään en halua syödä töissä mitään herkkuja, en halua mitään turhia kaloreita tilanteissa joista en nauti. Haluan nauttia herkut omassa rauhassa ja nauttia siitä hetkestä. Pullan mättäminen työkavereiden seurassa ei sitä ole. Yleensäkään en tykkää syödä

Onko sinulla pitkäänkin ollut tuputusvimma? Oletko hakenut apua siihen? Hae, jotta muut ihmiset eivät joudu siitä kärsimään.

Vierailija
347/349 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas pitkä ketju ja mielipiteet melko samanlaisia. Kannattaisilukea ketjua eikä kirjoitella samanlaisia kommentteja.

Vierailija
348/349 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en uskalla syödä mitään toisen kotona tehtyä ellen ole varma sisällöstä. On hengenvaarallinen pähkinäallergia.

Vierailija
349/349 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinne työpaikalle ei voi tuoda mielummin vaikka hedelmiä ja jopa pilkottuja hedelmiä tai sitten jonkun suklaarasian, jos jotain syötävää pitää viedä? Olin itse yhdessä vaiheessa töissä kaupassa, jossa henkilökunnan taukohuoneeseen, jossa jokainen söi mitä söi ilmestyi välillä viimeisen käyttöpäivän herkkuja tai jotain myymättä jääneitä outoja tuotteita henkilökunnan syötäväksi ja niitä söi kuka söi. Siitä ei pidetty kirjaa. Välillä tuolla oli monta isoa täytekakkuakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan