Meillä on työpaikalla nainen, joka ei koskaan syö tarjottavia kakkuja, pullaa, leivoksia
Ei edes pikkujouluissa syö, ei juhlapäivinä ei koskaan mutta juo vaan teetä, vettä tai kahvia mustana. Kahviin ei laita koskaan sokeria eikä makeutusaineita. Kaunis ja todella hoikka nainen jopa niin että olen itse hieman kade mutta en ilkeä. En ole kehdannut kysyä mutta onkohan hoikkuuden salaisuus ettei koskaan syö herkkuja? Nyt joulun lähestyessä meillä on töissä paljon jouluherkkuja ja suklaata niin ei niitäkään syö. Mietin vaan onko sairas vaan eikö vaan syö mitään? Joskus leivon ja vien töihin herkkuja mutta nainen kieltäytyy ja kiittää. Mitä tuollaiselle herkkuja välttelevälle kannattaa tarjota?
Kommentit (313)
Miten tästäkin on saatu näin pitkä ketju?
Vierailija kirjoitti:
Miten tästäkin on saatu näin pitkä ketju?
En tiedä koska tässä ei mielestäni ole mitään outoa. Lasken itsekin omat syömiseni kulutuksen mukaan enkä syö koskaan sokeriherkkuja. "A moment on the lips forever on the hips."
Vierailija kirjoitti:
Anna hänen juoda kahvinsa rauhassa, äläkä mieti asiaa sen enempää.
No kun on kade, kun toinen on nuori, kaunis ja hoikka, ja itse on keski- ikäinen pullaa mässyttävä, firllamekkoihin ja legginsseihin pukeutuva, lihava täti.
En syö myöskään mitään makeutettua paitsi hedelmiä joka hedelmäsokeria sokerista on pelkkää haittaa mm syöpä
Minäkään en syö työpaikalla mitään sokerimoskaa, en tarvitse sellaisia. 😊
Jos sillä on mätätauti. En muista sen lyhennettä. Sokeri tekee ihoon mätiviä paakkuja. On yleistymässä.
Jos ei ole pähkinäallergiaa, niin Nakd-patukoita kannattaa tarjota. Voi tietty olla, etteivät nekään käy.
Kysy mitä se syö. Hedelmäsalaattia?
Kun ei mitään pyydä, ei ole mitään velkaakaan. Itsekään en ota niitä hikisiä lahjomia...oma eväs, paras eväs. Vieraisiin on voitu vaikkapa kusta.
Hän lienee työpaikan hoikin henkilö.
Öööö miksi seuraat toisen syömistä? Olisko ok, että mä kyttäisin, että taas meni pulla ja taas ja taas ja taas 🤔
Itse esim. en saa yhtään mitään nautintoa töissä herkkujen mussuttamisesta. Herkutteluhetket jätän viikonloppuihin ja omiin rauhallisin hetkiin vaikkapa elokuvan ääreen, kun niistä pystyn nauttimaankin. Ei ihme, että ylipaino on niin normaalia, kun on epänormaalia olla mättämättä herkkuja napaan jopa työpäivän aikana jatkuvasti..
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän kahviin maitoa, en todellakaan sotke mitään makeutusaineita siihen, menee hyvä kahvi pilalle. Koko syksyn ollut töissä tarjolla geisha suklaata, niitä rasioita, en syö olen pähkinäallerginen. Enkä ole töissä syönyt kun joku tuo itse tekemiä leivonnaisia, kerran maistoi niin ei ollut hyvää, ei kaikki vaan osaa. Olen syönyt jopa kanamunalle maistuvaa täytekakkua, muut kehuivat kuin hyvää on ja itse maistoin niiden täytteiden lisäksi vain kananmunan. Joo pitäkää "herkkunne". Makuaistini on erittäin tarkka, siksi olen tarkka mitä suuhuni pistän
Hyvä, juuri näin. En ymmärrä miten on ihmisiä ketkä voi syödä mitä vaan?? Puistatus sentään. Tuo kananmunan makuinen leivonnainen, hyi kuinka kamalaa. (Ja niitä on ollut liian usein!!! )
Vielä jos olettamus on että on joku makea ja herkullinen juttu.
mä olen ratkaissut asian niin, että kun tarjotaan kakkua tms. Niin otan ja jos en tykkää, niin en todellakaan väkisin syö paskaa. Mun mielestä ruoka on pyhää, ja mun ruumis on pyhä, joten paskaruokaa en suostu syömään.
kun juhlissa joku kysyy eikö maistu, niin sanon että on pahaa. Ovat sitten oppineet hyväksymään asian👍
Vierailija kirjoitti:
Suhteenne ruokaan on epäterve. Herkut kuuluvat tasapainoisten ihmisten elämään. Samoin sosiaalisuus ja ilo muiden kanssa.
Terveisin voimaantunut läski-mamma
Jos noin kovasti kiinnostaa niin miksi siltä ei voi kysyä? Turha sitä täällä on arvuutella.
Minä olen ketoillut 10 vuotta. Työkaverini on ihan tuskissaan siitä. Leipoo pannaria, piirakkaa, pizzaa yms ja tyrkyttää ja painostaa.
Sitten kaulottaa kovaan ääneen, että eihän tuolle kelpaa, kun koko ajan on laihiksella.
Todella ärsyttävää. En ole tilivelvollinen työkavereille siitä, mitä syön
Olen ollut samassa työpaikassa (yläasteen ope) 20v enkä missään kokouksissa, tauoilla, kekkereissä.....ole syönyt yhtään mitään makeaa. Ei ole herättänyt kollegoissa mitään erikoisia ajatuksia, ei myöskään erikoistarjoiluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suhteenne ruokaan on epäterve. Herkut kuuluvat tasapainoisten ihmisten elämään. Samoin sosiaalisuus ja ilo muiden kanssa.
Terveisin voimaantunut läski-mamma
Enpä väittäisi, että herkut kuuluvat tasapainoisten elämään. Olen aivan tasapainoinen ja täyspäinen; minulle ruoka on polttoainetta.
Mulla todettiin keliakia pari vuotta sitten. Aiemminkaan en syönyt duunissa kahvitunnilla näitä kotona tehtyjä tai juhlien rääppiäisiä. Ties kuinka kauan joku kakku ollut lämpimässä kesähelteellä.
Jos joku tuo mulle joskus leipomon tai kaupan gluteenittoman leivonnaisen, syön sen. Kotona tehtyjä en syö, nyt siis kahdesta syystä. Yleisesti hygienia ja onko ollut hallinnassa gluteenittoman leivonta?
Rakastan makeaa ja leivonnaisia mutta duunissa luultu ja luullaan edelleen etten syö makeaa koska en siellä yleensä syö niitä.